Gitarrhjältar dominerar Speltoppen

Robot
Medlem
Gitarrhjältar dominerar Speltoppen

äntligen har folk börjat köpa Uncharted : >

Medlem

Lite smått häftigt att PS2versionen ligger i topp Inte dags att begrava den konsolen snart?

Medlem

haha, var är The Sims? har tjejerna lärt sig tanka ner spel nu?
Lite kul att gamla CS fortfarande säljer btw

Medlem
Medlem
Skrivet av Nimman:

äntligen har folk börjat köpa Uncharted : >

Har inte ens sett det i nån affär.:(

Medlem

guitar hero är galet kul konstigt eller

Medlem
Skrivet av Wilcon:

Lite smått häftigt att PS2versionen ligger i topp Inte dags att begrava den konsolen snart?

Då kommer den att resa sig ur graven som PlayStation Undead... :crazy:

Medlem

Crysis fortfarand 10:a!


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Jag köpte Guitar Hero III till PC i julas och det är värt varenda spänn. Hehe. Man blir aldrig för gammal för det. Vi har tävling på jobbet där 40 åringar köpt spelet (till sina söner som det heter).
Dock så fick man xbox GH2 gitarren till PC versionen. Vet inte varför de gjort så men det skadar inte. Den gitarren är ändå coolare.

Medlem

köpte gh 3 idag, har inte lirat nån av dom tidigare, så det lär dröja innan man får häng på det,
gh 3 har tuff konkurens med burnout paradise som man också skaffade idag.

snacka om att tiden flyger iväg när man har kul.

ps3 ans gh3 är ju trådlös, är dom andra konsollernas det med ?

Medlem

Gitarrhjälte vore väl ändå den rätta översättningen?

Medlem

Fattar fortfarande inte hur WoW kan rekordsälja varje månad, tvivlar på att de tillkommer så många nya svenska spelare varje månad, antingen spelar du de redan eller så är chansen liten att du börjar spela de. De måste ju fan vara game cards som säljs. Man hör ju fan aldrig någon säga "Gissa vad jag har köpt, WoW" nu för tiden, antar att de är små kids som hoppar in i träsket då antagligen.

Att Guitar Hero säljer är inte så konstigt, spelet rockar!!!

Medlem

"(som för övrigt sålts i 10 miljoner exemplar tidigare i veckan)"

Nyheten som ni publicerade handlade om att dom nått 10 miljoner aktiva, betalande konton på en gång, det är iaf vad de skrev i sitt eget utskick. 10 miljoner sålda spel nådde dom med andra ord för ett bra tag sen.

Redaktör
Skrivet av Detrol:

Gitarrhjälte vore väl ändå den rätta översättningen?

Rätt översättning av titeln, ja. Men samtidigt kan man se det som att det sålts ett antal spel och att det därmed är många gitarrhjältar som dominerar. Smaksak.


signatur
Medlem

BF2 ftw! Härligt att se.

Medlem

Men för helvete, gillar ni att ta felaktiga slutsatser? Först "trendbrottet" och nu det här. Det står ju i blizzards pressrelease att det är 10 miljoner AKTIVA KONTON. Troligtvis har spelet sålt jävligt många fler ex än 10 miljoner då.

Inaktiv

Förutom top 5 så lär väl dem andra inte sålt mer än 5 tusen ex då Sverje är ett så litet land, vilket man borde ha i åtanke när man undrar hur det kan ligga samma skit spel på toplistan i åratal när befolkningen är begränsad, och spelmarknaden är visserligen stor men omogen i landet.

Medlem

Är gitarrhjälte bra till PCn? Läste PC Gamers recension och det skall vara ganska krävande för att bara vistas på en scen med en liten publik och man går bara igenom menyer innan man spelar för den lilla publiken.

Sen att det blev lite efter ibland också, hackigt eller något sådant skrevs det.

Är det värt att köpas till dator? Känns inte som det då jag har en 19 tums EIZO skärm och lite dåliga högtalare (använder bara hörlurar).

Bästa vore om man hade en konsol eller en tv och kopplade datorn till tvn!

Men men, får väl helt enkelt ignorera detta och tänka tillbaka då jag spelade Gitarrhjälte 2 på en 37 tums platt tv med kompisarna! Och vänta på Left 4 Dead och Starcraft 2!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Orbek:

Förutom top 5 så lär väl dem andra inte sålt mer än 5 tusen ex då Sverje är ett så litet land, vilket man borde ha i åtanke när man undrar hur det kan ligga samma skit spel på toplistan i åratal när befolkningen är begränsad, och spelmarknaden är visserligen stor men omogen i landet.

Kan inte du upplysa mig om vilken/vilka befolkning(ar) på det här jordklotet som INTE är begränsad(e)?

Medlem

läste i nån dagstidning att wow är uppe i 11 miljoner spelare nu.
varav cirka 20.000 är i sverige.

Medlem
Skrivet av straxdax:

läste i nån dagstidning att wow är uppe i 11 miljoner spelare nu.
varav cirka 20.000 är i sverige.

Har inte Sverige typ en halv miljon wow-spelare?

Medlem

hehe, jo det är mycke möjligt, tyckte 20.000 lät väldigt lite för sverige

Medlem
Skrivet av Deadflag:
Skrivet av straxdax:

läste i nån dagstidning att wow är uppe i 11 miljoner spelare nu.
varav cirka 20.000 är i sverige.

Har inte Sverige typ en halv miljon wow-spelare?

De där va väl lite väl att ta i. Det är totalt runt 2 miljoner spelare i hela Europa, och jag har lite svårt att tro att lilla Sverige står för 1/4 av alla spelare i Europa, isf är de bara sorgligt, har vi inget bättre för oss?

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Deadflag:
Skrivet av straxdax:

läste i nån dagstidning att wow är uppe i 11 miljoner spelare nu.
varav cirka 20.000 är i sverige.

Har inte Sverige typ en halv miljon wow-spelare?

De där va väl lite väl att ta i. Det är totalt runt 2 miljoner spelare i hela Europa, och jag har lite svårt att tro att lilla Sverige står för 1/4 av alla spelare i Europa, isf är de bara sorgligt, har vi inget bättre för oss?

Jag tycker med det låter lite väl mycket, men flera hundratusen är det nog. Men jag fick uppgiften en halv miljon ifrån ett inslag av SR Ekot och där sa dom att Sverige hade en halv miljon.

1
Skriv svar