Assassin's Creeds hårdvarukrav släppta

Skrivet av Bennyfax:

tragiskt att försöka hävda att xbox 360 eller ps3 generellt skulle vara bättre än en PC.

PC - elit
Konsol - amatör, dagismaskin som funkar bra till fest.

Jag skulle vilja påstå att det som är riktigt tragiskt är att överhuvudtaget använda ordet "elit" i samband med rekreationsspelande.

Spel är i det stora hela inget annat än lek, med mycket få undantag hos dem som tävlar eller tränar för att kunna tävla inom "e-sports".

Inaktiv
Skrivet av Bennyfax:

Konsolfans borde förstå att konsoler är dagis men visst är dem kul som partymaskin.
FPS-spel är dåligt med hankontroll men vissa spel är faktiskt bättre på konsol men det är tragiskt att försöka hävda att xbox 360 eller ps3 generellt skulle vara bättre än en PC.

Konsol är enkelt och ganska begränsad som maskin.
PC är avancerad med större möjligheter. Dessutom är detta hårdvaran elitspelare använder.

PC - elit
Konsol - amatör, dagismaskin som funkar bra till fest.

Jo, jag ska ju köpa en dagismaskin enbart för Guitar Hero och kanske då man har kompisar över. Den har ju sina ljusa stunder..

XBOX 360 och PS3 är bättre än en PC "för spelande". Varför? Jo för det är billigare och enklare. Alla spel till konsolerna har samma "systemkrav". Inga problem med virus (iallafall inte i nuläget då), inga installationsprogram osv.

Hur många har problem med sin PC om man kollar runt på forum? "Hjälp! Kan inte starta det här spelet... den här rutan kommer upp osv." Drösvis... och konsolspelarna? Inte så mycket problem där nej.

Hur kan man kalla PC:n för den ultimata spelplattformen när man struntar i att se till "helheten"? 8)

dmn
Medlem
Skrivet av Pojii:

Vet du hur mycket du måste betala för att komma upp i samma klass som en 360 eller ps3..typ du måste minst lägga 4-5 tusen om man inte har redan en halv bra gamer dator+ att typ titlar som gears of war 2 som förhoppningsvis kommer snart och massa konsol exklusiva titlar kommer aldrig komma till en dator.

Å andra sidan finns det en jävla massa spel till PC som aldrig kommer till konsoller heller.
Dessutom är valet självklart om man vill spela FPS. Gamepad i snabba spel där det gäller att sikta fort och rätt? Nej tack.

Om man också bortser från det faktum att vissa spel bara finns till konsoller och vice versa (vilket när man tänker efter lite inte är hela världen...man MÅSTE inte kunna spela varenda spel som släpps, hur bra dom än må vara. Det finns alltid alternativ), så återstår bara att säga att en PC klarar allt en konsoll kan och mycket mycket mer. Jag har då inte min 30 000-kronors-pc enbart till att spela på. Däremot kan inte exempelvis ett xbox göra ens hälften av vad pc:n kan...

Inaktiv

Pojii: Det finns ingen poäng att förstå med FPS på konsol men det kan vara kul ändå. Samma som PC fast snäppet sämre.
Jo, jag har spelat en del xbox 360 och Gears of war. Klart spelet imponerade.

Skrivet av slartibartfast:

Jag skulle vilja påstå att det som är riktigt tragiskt är att överhuvudtaget använda ordet "elit" i samband med rekreationsspelande.

Spel är i det stora hela inget annat än lek, med mycket få undantag hos dem som tävlar eller tränar för att kunna tävla inom "e-sports".

Slartibartfast: Nej, kalla det elit, professionell eller högre nivå. Ordet är inte viktigt i sammanhanget.

Parallellen går till elitidrottare tex.
Som att ett korpfotbollslag skulle hävda att deras fotboll är bättre.

Sport är en form av lek. Särskilt FPS kan klassas som en sport där man vill blir så bra som möjligt men på konsol är det dagisnivå. Båda är väl kul men har man spelat på en högre nivå vill man inte spela i en sämre liga.

Skrivet av ReZnoR2K6:

XBOX 360 och PS3 är bättre än en PC "för spelande". Varför? Jo för det är billigare och enklare. Alla spel till konsolerna har samma "systemkrav". Inga problem med virus (iallafall inte i nuläget då), inga installationsprogram osv.

Hur många har problem med sin PC om man kollar runt på forum? "Hjälp! Kan inte starta det här spelet... den här rutan kommer upp osv." Drösvis... och konsolspelarna? Inte så mycket problem där nej.

Hur kan man kalla PC:n för den ultimata spelplattformen när man struntar i att se till "helheten"? 8)

ReZnoR2K6: Som sagt, en konsol är enkelt. PC är för avancerat för vissa. FPS:en (bilder/sek) är ofta på tok för slött i konsolspel. Något jag lätt ser men som andra inte verkar göra, särskilt mina kompisar med konsoler. Vissa kan ju tex köra sin CRT-monitor i 60hz och tycka det är helt perfekt. Ungefär samma sak. Det man inte förstår lider man inte av.

Jag tror konsolägare lägger ut mer pengar för att spela än den genomsnittliga datorägaren. En dator kostar mer men du kan göra så otroligt mycket fler saker med en dator att det inte är värt att jämföra. Skall du enbart spela så håller jag med att en konsol är prisvärd men därmed inte bättre och en dator måste man ju ha ändå...

Jag ska ju faktiskt köpa en konsol så jag förstår charmen med konsoler men jag är oxå medveten om att det är en helt annan nivå.

Medlem
Skrivet av Bennyfax:

Konsol är enkelt och ganska begränsad som maskin.
PC är avancerad med större möjligheter. Dessutom är detta hårdvaran elitspelare använder.

Jag är ganska säker att elitspelare inom fighting genre lirar på konsol, antar att du är en insnöad FPS lirare?

Medlem

Min pappa är bättre än din pappa!

Det är ganska meningslöst att argumentera om vilken platform som är bäst för spel då båda har för- och nackdelar. Vilken sida man väljer beror mest på tycke och smak. Själv föredrar jag spel på PC men tänker för den saken skull inte säga att konsollerna på något sätt skulle vara sämre. Något som jag dock irriterar mig på och som tydligen även gäller AC är alla dessa värdelösa kopieringsskydd som vi PC-spelare måste dras med och som barar gör spelandet krångligare.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Bennyfax:

Konsol är enkelt och ganska begränsad som maskin.
PC är avancerad med större möjligheter. Dessutom är detta hårdvaran elitspelare använder.

Jag är ganska säker att elitspelare inom fighting genre lirar på konsol, antar att du är en insnöad FPS lirare?

Du antar fel, jag gillar tennis på xbox och racingspel men jag har varit mycket duktig inom fps men jag har inte tid eller intresse längre för att hänga med i spelen som krävs och just därför ska jag köpa en egen konsol som inte kräver lika mycket av spelaren.

Finns säkert bra spelare inom fighting men hur många har hört talas om dem? Kanske om man googlar får man upp något. Livnär dom sig på spelet? Hålls stora turneringar?
Om inte vet jag inte om man kan kalla dom elitspelare.
Du använder inte alls samma sinnen som vid ett fps-spel där du kontrollerar spelet på ett helt annat sätt. Du använder dig av hörsel och bra kommunikation, taktik och speluppfattningen och styrkontrollen som krävs är så mycket mer än vid ett fightingspel.

Finns säkert dom som spelar väldigt mycket spökboll på fritiden. Är dom elitspelare?
Dom är ju bäst i världen på det.
Kalla dom elitspelare men det är fortfarande dagis.
Däremot dissar jag inte fightingspel för vem har inte haft kul i sådana spel?

Fairfax:
Jag håller med och det är precis det jag har skrivit men jag försöker förklara nivåskillnaderna, speciellt i fps och jag har inte sagt att en PC är bättre för spel även om FPS-spel där ligger på en högre nivå. Finns mycket nöje i båda systemen. Konsolägarna har alltid försökt hävda sig precis som mac fanboys. Jag är opartisk men realistisk.

Inaktiv

Skulle vara kul att kunna inhandla en dator som klarar dem här nya spelen Pris: Min själ!


signatur

Arguing on the internet is like running the special olympics... Even if you win, you´re still retarded.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Om ett spel som crysis sålde skitdåligt men det var bara för det var överhypat men det hade å andra sidan inget hemskt copy protection. Om dom lägger in starforce eller annat som kan bråka med din dvd eller liknande så blir det dubbel så stor flopp som crysis.

Crysis sålde dåligt för att det var inte så många människor som kunde köra spelet utan grafik lagg.
Hade dem varit smarta och släppt det till konsol så hade det varit slutsåld överallt.

Medlem

det låter på vissa här som att man antingen har en pc eller en konsol, wtf? alla har en pc. så alla som har en konsol har ju bara mer så sluta gnäll ni som inte äger en konsol, gå och köp. spel på pc är inte så hett just nu, finns ju knappt nån marknad alls. kolla på spel som halo 3 det sålde typ 3 miljoner ex på direkten när det lanserades. finns inget i pc världen som ens kommer i närheten. så under den närmaste framtiden så lär ju alla trippel-A titlar fokusera på konsolerna iaf...

dmn
Medlem
Skrivet av Comkilla:

kolla på spel som halo 3 det sålde typ 3 miljoner ex på direkten när det lanserades. finns inget i pc världen som ens kommer i närheten.

massproducerade artister av typen Britney Spears och liknande säljer också som smör, men det betyder ju inte direkt att det är bra musik.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Comkilla:

kolla på spel som halo 3 det sålde typ 3 miljoner ex på direkten när det lanserades. finns inget i pc världen som ens kommer i närheten.

massproducerade artister av typen Britney Spears och liknande säljer också som smör, men det betyder ju inte direkt att det är bra musik.

Bevisar ju hur smart du är att jämföra britney med halo 3.
Gå och spela WoW kiddo för det krävs några månaders barnbidrag för att fixa konsol för din del.

dmn
Medlem
Skrivet av Pojii:

Bevisar ju hur smart du är att jämföra britney med halo 3.
Gå och spela WoW kiddo för det krävs några månaders barnbidrag för att fixa konsol för din del.

Båda två är extremt överskattade produkter, så jag ser inte direkt felet i att göra jämförelsen.

För övrigt kan du ju, om du är kapabel till det, försöka argumentera för din åsikt istället för att ta till klena personangrepp som saknar verklighetsförankring när nån tycker nånting du inte håller med om, så slipper du framstå som en arrogant fjortis med attitydproblem.

Har man en stadig bakgrund som PC-FPS-nörd ända sedan Doom var det hetaste som fanns känns inte Halo 3 särskilt fräscht eller lockande alls med tanke på den uppsjö av både bra och dåliga FPS som manifesterats på marknaden. Halo 3 är inget annat än ett gammalt beprövat koncept i en halvdan förpackning med en målgrupp som inte kräver särskilt mycket av spel i genren. Med andra ord inget nytt under solen.

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av MillionStylez:

det förklarar ändå inte varför enskilda individer tycker det är ok.

Folk kanske gillar olika spel? Är du så inskränkt att du inte inser att folk har olika smak?
(ska jag säga som har svårt att förstå hur man kan vara så kåt på uncharteds grafik, jag fattar inte hur utvecklarna kommer undan med så många misstag. Men iaf.)
Jag gillade AC, visst var det efromig spelmekanik, men storyn höll mig kvar. Utmaning och svårighetsgrad är inte till för att man ska fastna och sitta och nöta på samma ställe i dagar (då fuckar man ju upp rytmen i historieberättandet). Jag spelar gärna spel som spelar sig själv, bara de har en historia att berätta och dom är färdiga på under 20 timmar. Mass Effect kom först till sin rätt när man ställde ner svårighetsgraden så att man aldrig dog.

hahah Mr.Master Progger Slartibartfest!!! så nu kom uncharted in i bilden också du hade väl gjort ett bättre spel än Naughty Dog antar jag. hehe host host... Hycklare

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Pojii:

Bevisar ju hur smart du är att jämföra britney med halo 3.
Gå och spela WoW kiddo för det krävs några månaders barnbidrag för att fixa konsol för din del.

Båda två är extremt överskattade produkter, så jag ser inte direkt felet i att göra jämförelsen.

jämförelsen är faktist usel. musik kan vem som helst göra, en fattig person med en gitarr och en bra röst kan krossa britney.
för att utveckla spel med hög standard krävs stora summor pengar, och det är få utvecklare som har råd med licenser m.m.

med andra ord: de stora pengarna finns i konsolvärlden, så det är där de bästa spelen som folk har lagt ner tid och resurser på kommer att finnas. så som det är i nuläget iaf.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Pojii:

Bevisar ju hur smart du är att jämföra britney med halo 3.
Gå och spela WoW kiddo för det krävs några månaders barnbidrag för att fixa konsol för din del.

Båda två är extremt överskattade produkter, så jag ser inte direkt felet i att göra jämförelsen.

För övrigt kan du ju, om du är kapabel till det, försöka argumentera för din åsikt istället för att ta till klena personangrepp som saknar verklighetsförankring när nån tycker nånting du inte håller med om, så slipper du framstå som en arrogant fjortis med attitydproblem.

Har man en stadig bakgrund som PC-FPS-nörd ända sedan Doom var det hetaste som fanns känns inte Halo 3 särskilt fräscht eller lockande alls med tanke på den uppsjö av både bra och dåliga FPS som manifesterats på marknaden. Halo 3 är inget annat än ett gammalt beprövat koncept i en halvdan förpackning med en målgrupp som inte kräver särskilt mycket av spel i genren. Med andra ord inget nytt under solen.

Men det ser ut inte som du fattar skillnad mellan en liten skit album som kostar typ 5 timmars sångtid och lite musikarbete och en spel som kostar miljontals kr att göra.
För att ens PC ska hålla sig i marknaden innan alla utvecklare har dragit måste dem sälja mera spel och det gör dem inte i PC världen jämför mot konsol.
Halo 3 var en exempel på hur snabbt och hur mycket ett spel som är någorlunda bra/promotat säljer och får utvecklarna rika.
Det är därför jag tror du är en liten unge för du fattar inte sånt och tror fortfarande att FPS är till för datormarknaden medans du måste förstå att för en spel som FPS ska överleva behöver den JÄVLIGT mycket försäljning så den kan hålla sin multiplayer i liv.
Så med andra ord: Konsol säljer mycket mer spel en vad PC någonsin kommer göra så snart inom sin tid så kommer allt hopp om bra FPS spel som kräver grafik som vanliga folk och fattiga tonåringar inte har råd med som exempelvis Crysis att inte utvecklas för PC för det är inte VÄRT det.

dmn
Medlem
Skrivet av Pojii:

Så med andra ord: Konsol säljer mycket mer spel en vad PC någonsin kommer göra så snart inom sin tid så kommer allt hopp om bra FPS spel som kräver grafik som vanliga folk och fattiga tonåringar inte har råd med som exempelvis Crysis att inte utvecklas för PC för det är inte VÄRT det.

Du har ju misslyckats fullständigt med att förstå min tidigare framförda analog med musikindustrin och däremed också poängen, som var att bara för att nåt säljer bra behöver det inte vara bra - ergo Halo 3!

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Pojii:

Så med andra ord: Konsol säljer mycket mer spel en vad PC någonsin kommer göra så snart inom sin tid så kommer allt hopp om bra FPS spel som kräver grafik som vanliga folk och fattiga tonåringar inte har råd med som exempelvis Crysis att inte utvecklas för PC för det är inte VÄRT det.

Du har ju misslyckats fullständigt med att förstå min tidigare framförda analog med musikindustrin och däremed också poängen, som var att bara för att nåt säljer bra behöver det inte vara bra - ergo Halo 3!

Med andra ord det du sa var helt ologiskt för det ser ut som du har inte rört halo 3 nångång i ditt liv eller?? Och om jag ska vara ärlig okey den är inte den bästa spelen men om du kollar mot vad det fanns innan halo 3 så fanns det inte så bra topp spel.
Flera miljoner människor kan inte ha fel..

Medlem

inget slår att kunna sitta i lugn och ro i en skön fotölj framför en stor hdtv med ett grymt surround system, med bara en trådlös handkontroll i handen.
och lira spel med den bästa grafiken utan att behöva röra en enda inställning. sen har alla multiplayerspel inbyggd röst kommunikation, och inte tala om ett grymt community där man ser vad alla ens polare håller på med. och med ett knapptryck kan man joina dem i vad de gör. demos och trailers laddar man ner direkt och kollar på tv'n.
pc'n kommer nog aldrig gå om konsolerna igen.
För lite att erbjuda och för mycket strul.

Medlem

Detta suger ju.

Medlem
KoP
Medlem
Skrivet av Bennyfax:

PC - elit
Konsol - amatör, dagismaskin som funkar bra till fest.

^^Mundiarré^^

Medlem
Skrivet av Comkilla:

inget slår att kunna sitta i lugn och ro i en skön fotölj framför en stor hdtv med ett grymt surround system, med bara en trådlös handkontroll i handen.
och lira spel med den bästa grafiken utan att behöva röra en enda inställning. sen har alla multiplayerspel inbyggd röst kommunikation, och inte tala om ett grymt community där man ser vad alla ens polare håller på med. och med ett knapptryck kan man joina dem i vad de gör. demos och trailers laddar man ner direkt och kollar på tv'n.
pc'n kommer nog aldrig gå om konsolerna igen.
För lite att erbjuda och för mycket strul.

Inget slår att sätt sig ner med en öl framför pc:n
i en skön kontorstol med nackstöd och köra igång ett tungt rpg eller crysis som jag kör nu.
Sitter man i soffan blir det mer att "slöspela" o softa eller spela med vänner. Spelen till konsol är klart mer gjorda för yngre åldrar, därigenom blir man oftast fort less på de ytliga konsolspelen.
Har hört i 20 år folk som tjatar att "i år" kommer konsolerna att "ta" över marknaden, men lol....barnspel är barnspel
folk växer ifrån konsoler.

Konsol=enkla, fest, barn-spel. Vissa spel typ sport,bil spel i sällskap kan va skoj.

PC=tangentbordets nästan oändliga möjligheter, plus utbytbarheten i hårdvaran gör pc:n till den ultimata spelmaskinen för spelare som inte bara vill ha 4-6 knappar att välja på och därigenom begränsar spelets djup o variation.

dmn
Medlem
Skrivet av ironsten:

Inget slår att sätt sig ner med en öl framför pc:n
i en skön kontorstol med nackstöd och köra igång ett tungt rpg eller crysis som jag kör nu.
Sitter man i soffan blir det mer att "slöspela" o softa eller spela med vänner. Spelen till konsol är klart mer gjorda för yngre åldrar, därigenom blir man oftast fort less på de ytliga konsolspelen.
Har hört i 20 år folk som tjatar att "i år" kommer konsolerna att "ta" över marknaden, men lol....barnspel är barnspel
folk växer ifrån konsoler.

Konsol=enkla, fest, barn-spel. Vissa spel typ sport,bil spel i sällskap kan va skoj.

PC=tangentbordets nästan oändliga möjligheter, plus utbytbarheten i hårdvaran gör pc:n till den ultimata spelmaskinen för spelare som inte bara vill ha 4-6 knappar att välja på och därigenom begränsar spelets djup o variation.

Håller med fullständigt.

Medlem
Skrivet av ironsten:
Skrivet av Comkilla:

inget slår att kunna sitta i lugn och ro i en skön fotölj framför en stor hdtv med ett grymt surround system, med bara en trådlös handkontroll i handen.
och lira spel med den bästa grafiken utan att behöva röra en enda inställning. sen har alla multiplayerspel inbyggd röst kommunikation, och inte tala om ett grymt community där man ser vad alla ens polare håller på med. och med ett knapptryck kan man joina dem i vad de gör. demos och trailers laddar man ner direkt och kollar på tv'n.
pc'n kommer nog aldrig gå om konsolerna igen.
För lite att erbjuda och för mycket strul.

Inget slår att sätt sig ner med en öl framför pc:n
i en skön kontorstol med nackstöd och köra igång ett tungt rpg eller crysis som jag kör nu.
Sitter man i soffan blir det mer att "slöspela" o softa eller spela med vänner. Spelen till konsol är klart mer gjorda för yngre åldrar, därigenom blir man oftast fort less på de ytliga konsolspelen.
Har hört i 20 år folk som tjatar att "i år" kommer konsolerna att "ta" över marknaden, men lol....barnspel är barnspel
folk växer ifrån konsoler.

Konsol=enkla, fest, barn-spel. Vissa spel typ sport,bil spel i sällskap kan va skoj.

PC=tangentbordets nästan oändliga möjligheter, plus utbytbarheten i hårdvaran gör pc:n till den ultimata spelmaskinen för spelare som inte bara vill ha 4-6 knappar att välja på och därigenom begränsar spelets djup o variation.

hehe bra att du inte har nån aning om vad du snackar om.
Du TROR att det är så men jag som både har en dator och en konsol VET att det inte är så.
Och om du inte visste så har spel som kommit både till konsol och till pc visat att konsolägare köper mer spel så vissa utvecklare har fattat det och släpper massa spel till konsol ONLY och vissa fattar det nu och börjar hela tiden släppa spel först till konsol och många månader efter till PC.
I slutändan kommer konsol att vinna till och med när det gäller MMO thats the story dude.
En fråga du säger barnspel efter barnspel får se om jag kan förstå dig rätt, Call of duty/assassins'creed/virtua fighter/ army of two/ gears of war/mass effect/ bioshock/ GTAIV hmm AHHHAAA du menar viva pinata som kom ut för typ 1-2 år sen?? är det inte ni som har SIMS?? hehehe..juste jaa

Medlem
Skrivet av Pojii:
Skrivet av ironsten:
Skrivet av Comkilla:

inget slår att kunna sitta i lugn och ro i en skön fotölj framför en stor hdtv med ett grymt surround system, med bara en trådlös handkontroll i handen.
och lira spel med den bästa grafiken utan att behöva röra en enda inställning. sen har alla multiplayerspel inbyggd röst kommunikation, och inte tala om ett grymt community där man ser vad alla ens polare håller på med. och med ett knapptryck kan man joina dem i vad de gör. demos och trailers laddar man ner direkt och kollar på tv'n.
pc'n kommer nog aldrig gå om konsolerna igen.
För lite att erbjuda och för mycket strul.

Inget slår att sätt sig ner med en öl framför pc:n
i en skön kontorstol med nackstöd och köra igång ett tungt rpg eller crysis som jag kör nu.
Sitter man i soffan blir det mer att "slöspela" o softa eller spela med vänner. Spelen till konsol är klart mer gjorda för yngre åldrar, därigenom blir man oftast fort less på de ytliga konsolspelen.
Har hört i 20 år folk som tjatar att "i år" kommer konsolerna att "ta" över marknaden, men lol....barnspel är barnspel
folk växer ifrån konsoler.

Konsol=enkla, fest, barn-spel. Vissa spel typ sport,bil spel i sällskap kan va skoj.

PC=tangentbordets nästan oändliga möjligheter, plus utbytbarheten i hårdvaran gör pc:n till den ultimata spelmaskinen för spelare som inte bara vill ha 4-6 knappar att välja på och därigenom begränsar spelets djup o variation.

hehe bra att du inte har nån aning om vad du snackar om.
Du TROR att det är så men jag som både har en dator och en konsol VET att det inte är så.
Och om du inte visste så har spel som kommit både till konsol och till pc visat att konsolägare köper mer spel så vissa utvecklare har fattat det och släpper massa spel till konsol ONLY och vissa fattar det nu och börjar hela tiden släppa spel först till konsol och många månader efter till PC.
I slutändan kommer konsol att vinna till och med när det gäller MMO thats the story dude.
En fråga du säger barnspel efter barnspel får se om jag kan förstå dig rätt, Call of duty/assassins'creed/virtua fighter/ army of two/ gears of war/mass effect/ bioshock/ GTAIV hmm AHHHAAA du menar viva pinata som kom ut för typ 1-2 år sen?? är det inte ni som har SIMS?? hehehe..juste jaa

Du förstår inte vad jag menar med "barnspel" tydligen.
Jo jag menar att konsolspel är oftast utformat på ett enklare sätt, speciellt användarvänligheten.
Det säger nog ingen emot. Sen blir spelsättet och kontrollen i sig mer lättlärd, mindre knappar osv.
Gjort mer för alla åldrar helt enkelt.
Det är inget fel i det.
Barnspel finns även till pc, men spel mer mot simulator-hållet eller tunga strategispel tex är inte så vanligt på konsol(finns det överhuvudtaget?). Alltså bredden på PC är oslagbar idag. Så du behöver inte försvara dig mot nåt som bara är så.

Medlem

Har du hört talas om Forza motorsport??? och ja vi har också tiberium wars.
Så du menar allvarligt att utvecklarna tycker att PC marknaden är bättre än konsolmarknaden??
För om du säger ja till den där frågan så kommer jag verkligen garva.
Vi har ungefär 20 knappar att hålla reda på inte en mus som gör att man kan sikta hur enkelt som helst, Barnlek med andra ord

Lite siffror för du har noll koll ser det ut som vad utvecklarna vill:
Halo 3 : 8.1miljoner sålda spel
Mass effect: 1.6miljoner sålda spel
Call of duty 4: 7 miljoner sålda spel över alla plattform fast faktum att den har sålts till PC mest är inte så troligt för den har gått förbi Halo 3 i mest användare online.

Medlem

Du verkar ha konsolerna som religion som du predikar o lägger in nya frågor o säljinfo i tråden.
Seriöst, vart kommer du ifrån? Soffan med chips i handen o en flottig handkontroll verkar va ditt mecka.
Jag menar när man påstår att Tiberium Wars är ett "tungt" strategisspel och att 20 knappar är mer än ja, har du sett ett tangentbord? Mus kombinerat med tangetbord, räkna dom knapparna du. Då börjar man fundera.
Det jag försökt säga är att konsolspel generellt är gjorda för en större åldersgrupp? Varför tar du åt dig så? Jag säger ju att det inte är nåt fel med det. Jag gillar pc-spel mer o du gillar konsolspel mer, du vet det där om smaken. Man kommer oftast fram till det.

Inaktiv

Håller med ironsten..

Medlem

håller med min mamma


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Skriv svar