Uppdatering av Bioshock på gång
trevligt! Spelet är helt fantastiskt och CE utgåvan är pricken över i:t. Länge sedan man fick nöjet att sätta sig ned med ett spel som har en så underbar spelkänsla som bioshock.:up:
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.
Jag hade inga problem att lira i widescreen-upplösning i demot, men okej.
Spelet går att få i widescreen innan patchen men egentligen är det samma 4:3 upplösning men att dom klipper synfältet upptill och nertill. Denna patch skall fixa ett riktigt widescreen läge.
Härligt
"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine
Hej gubbs! Bara ett litet tips. Använd ej verktyget "Process Explorer" innan eller under installationen för då får ni felmedelande vid slutet av installationen och hela installationen måste köras om igen. Det är relaterat till Securom säkerhets modul och den gillar inte att Process Explorer körs av någon anledning.
Det räcker inte bara att stänga av PE utan man måste stänga av och sedan starta om datorn (ha ej PE i auto-start) annars så funkar det inte.
När det väl är gjort så funkar det.
Hej gubbs! Bara ett litet tips. Använd ej verktyget "Process Explorer" innan eller under installationen för då får ni felmedelande vid slutet av installationen och hela installationen måste köras om igen. Det är relaterat till Securom säkerhets modul och den gillar inte att Process Explorer körs av någon anledning.
Det räcker inte bara att stänga av PE utan man måste stänga av och sedan starta om datorn (ha ej PE i auto-start) annars så funkar det inte.
När det väl är gjort så funkar det.
Hum, vad är det och hur stänger man av det?
"And finally, I want to personally congratulate Racer_S from the Widescreen Gaming Forums, and his awesome user patch to expand the widescreen FOV in BioShock. I'm currently tracking him down via email, but hopefully, he'll accept my gratitude, and maybe an Nvidia 8800 to boot."
Kundvänlighet någon?
Hoppas dom fixar synk-problemet med subtitles också, eller det kanske är borta i fullversionen? Skulle ha hämtat mitt igår, men jag var lite trött efter jobbet, så det blir senare idag
Japp precis. Det är en ganska avancerad version av standard "ctrl+alt+del" process-hanterare.
Den är inte standard utan man måste ladda ner den. Så om du inte laddat ner den så har du nog den inte på ditt system. Namnet är "procexp.exe" utifall du vill dubbel-kolla om du har den på din dator.
Jo det är konstigt att BioShock inte släpper fram Process Explorer, men installationsprogrammets felmedelande var ganska specifik om detta.
Japp precis. Det är en ganska avancerad version av standard "ctrl+alt+del" process-hanterare.
Den är inte standard utan man måste ladda ner den. Så om du inte laddat ner den så har du nog den inte på ditt system. Namnet är "procexp.exe" utifall du vill dubbel-kolla om du har den på din dator.
Jo det är konstigt att BioShock inte släpper fram Process Explorer, men installationsprogrammets felmedelande var ganska specifik om detta.
Tack. Då hoppas jag att jag inte har det, eftersom jag inte har laddat ner något sådant. Men jag ska dubbel-kolla
Edit: Hittade inget.
"Den som därtill vill installera Bioshock på fler datorer än en ensam torde kunna glädjas av beskedet att man med omedelbar verkan höjt gränsen från tre till fem parallella installationer."
Såhär står det i deras FAQ: "2K increased the maximum computers you can install the game simultaneously on from 2 to 5."
Alltså fel i er nyhet
Asus P5B | C2D E6600 | Crucial DDR2 4GiB | Gainward 8800GTS 640MB | X-Fi Xtremegamer | Samsung SpinPoint T133 400GB | Vista Home Premium 32-bit
Var inte ett av kraven för Games for Windows att spelet skulle ha fullt stöd för widescreen?
oavsett vad så har ju spelet "stöd" för widescreen, de har bara lekt lite med definitionen
Annars håller jag med alla, har man en widescreen-skärm tycker jag utan tvekan att man ska få lite bredare FOV.
Nån som vet/kan kolla ifall undertext-problemet är fixat?
Undertexterna klyddar ibland men för det mesta fungerar det.
Klarade det igår btw:P.
Asus P5B | C2D E6600 | Crucial DDR2 4GiB | Gainward 8800GTS 640MB | X-Fi Xtremegamer | Samsung SpinPoint T133 400GB | Vista Home Premium 32-bit