BioShock-demot i FZ:s filarkiv

Medlem
Skrivet av b0ne:

SuperCOOLT lir. Sket i brallan några gånger så passa er ^^.

När man anlänt med hissen till staden och det där äcklet börjar försöka ta sig in fan va rädd jag var.

Hehe, håller med. Vart också skiträdd att Big Daddyn skulle börja chargea mig när han slog upp rutan


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Velfolt:

Kraven är kort som stödjer Shader Model 3 eller mer vilket inte ATi Radeon x850 och neråt gör om jag kommer ihåg rätt. Funkar iaf inte med mitt x800xt. Dock kommer man in i spelet men visas inga texturer.

funkar inte med min x850xt heller


signatur

thank you, come again

Medlem

Uuuuunderbart spel! Helt ok på 6800GT tycker jag, men nog är jag sugen på att uppgradera allt ... det är spel som det här som gör att det känns värt att ta tag i det. Nvidias 8800-serie är ju egentligen löjligt billig nu, med tanke på vad man får.

Medlem

Efter att ha installerat ATI's fix så fungerar det inte alls, krashar vid uppstart...

Fan vad underbart det är ibland, nu lägger jag ner Bioshock Demot.


signatur
Medlem

ganska så skoj helt okej fps med Gforce7800GS/2gb ram med maxad grafik


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Synd att utvecklarna inte har fått till widescreen på ett korrekt sätt.
De klipper av bilden upptill och nertill för att få en smalare vy som sedan sträcks ut över hela skärmen, visserligen sträcks den ut på ett bra sätt men widescreen ska innebära att man ser mer åt sidorna, inte mindre upptill och nertill.

http://www.widescreengamingforum.com/forum/viewtopic.php?t=11...

Seb
Medlem

Är detta ett Directx 10 spel?, Måste man ha Shader model 3.0?

Medlem
Skrivet av MadMartigaN:

Måste jag prova. Men jag har inte några höga förhoppningar... :\

Samma här. Det är bara så överhypat att jag måste spela det Om 2 och en halv timme...

Medlem

Fan vad sur jag blir. Först var jag bara tvungen att testa demot (på ett 9800Pro ), såg ju självklart för jävligt ut, bara snöflingor och block som flög förbi. Märkte att jag inte hade något ljud heller. Så stänger jag ner spelet och kommer ut i windows, och märker att jag inte har något ljud i burken längre. Spelet verkar ha förstört creatives grymmedrivare? ... Fick installera om skiten.

Medlem
Skrivet av snyft:

skitbra spel. har klarat det till xbox 360 och beställt limited edition

Eh? Redan? Lirade du på Easy/Normal eftersom Du inte är en gamer, eller?

Precis blivit bigdaddy och vinglat iväg på HARD på 360:n


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Verkar riktigt trevligt - MEN, demot kraschar på min dator efter den andra laddningssekvensen, precis när man ska stiga ut i Rapture. (BSOD eller omstart eller krash till desktop)

Spec:
2,13 Core 2 Duo
7600 GT - 163.44
768 mb Ram (roten till det onda??)

Fram tills dess flyter Bioshock fint på ovanstående config...

Någon som har liknande problem och / eller möjlig lösning?

edit:
Jag har löst problemet - slog av "high quality shader", kan annars köra på high-inställningar.

Inaktiv

fan mitt låser sig när jag kommer till undervattenstaden
har någon samma problem?

esn
Medlem

Grymt kul spel och kör maxade på allt med.
Prossesor: Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz OC 3.30GHz
Grafikkort: XFX GeForce 8800GTS 580M 640MB XT GDDR3.
Ram: Corsair XMS2 Xtreme 4049MB DDR2 PC2-6400

Blir nog att köpa detta spel, Gryma effekter när man kör vista och directx 10


signatur

| ASUS Z170-E | Corsair RMX 750x 750W | Intel Core i7-6700K @ 4,5Ghz OC | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666MHz CL16 | Razer Naga Chroma | Razer BlackWidow Chroma | Corsair Void | BenQ 24" LCD | BenQ 22'' LED | Phanteks Enthoo EVOLV ATX - Tempered Glass | 2TB HDD | 250 GB SSD |

Medlem

Det blir ju att köpa Collectors Edition å spela klart det på jobbdatorn

Inaktiv

Jag hade också massa fyrkantiga snöflingor och block, ljudet fungerade dock.

Har 3500+, X850Pro (PCI-E), 1GB DDR2 PC4200.

Medlem

Hmm.. på min dator kraschade inget men ljudet vägrade fungera första två gångerna jag startade spelet.. suck, tänkte jag och körde Creatives diagnostik-program.. och efter det så fungerade ljudet helt perfekt Kör spelet i 1024 x 768, allt på High och det ser för jäkla bra ut.. trots att jag bara får dryga 25 fps.


signatur

War, War never changes...

Medlem
Skrivet av Sartic:

Jag hade också massa fyrkantiga snöflingor och block, ljudet fungerade dock.

Har 3500+, X850Pro (PCI-E), 1GB DDR2 PC4200.

X850Pro stödjer inte SM3.0 som spelet kräver.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

ATI grafik finns det fortfarande ? 8)

Medlem

Riktigt nice inga märkvärdiga hack eller fps drops


signatur

Intel Core 2 Duo E6600|Asus P5W DH Deluxe|Corsair TWIN2X 6400 DDR2 3071MB|Sapphire Radeon X1900XT 512MB|Zalman VF900-Cu LED,CNPS9500 LED

Medlem

Torrent: http://www.gameupdates.org/details.php?id=1435

Går mycket snabbaer än det tillfälliga 200 kb/s hos FZ.

Edit: Nedladdat på 15 minuter och 11 sekunder!


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

allt på max, win vista, intel core2duo E6400, 1 gb RAM, 8800 GTS 320 MB RAM.
var segt på alla upplösningar, även på dx9 men flöt hyfsat men inte som man vill ha det.
forceware 162,50 btw

efter istallation fick jag ingen ikon på skrivbordet eller start-menyn så jag fick leta upp den i installaionsmappen. Väl ingame så är det i window mode, efter ett frenetiskt klickande på on-off så blir det till slut full-screen men oxå då i 60 hz (GAAH!)
hyfsat kul spel men inget speciellt, tacka vet jag när hl2:ep2 kommer. hoppas dom slänger in lite dx10 effekter innan d släpps

Medlem

PLUS(+)
riktigt trevligt utseende
mkt bra prestanda, körde i 1920x1080 med allt på (dx9), har inte hunnit testa surroundljudet ännu

MINUS(-)
kort demo
man kan inte mappa knappar till vad man vill t.ex. verkar 'R' vara upptagen/reserverad vilket suger för mig (hade samma problem i BF2 demot)

Medlem

Här ska det pressas grafikeffekter ur mitt X1950PRO. ^^

Medlem

haha min burk diggade verkligen inte det demot ^^
poor old betsy


signatur

-Talyren

Inaktiv

Snyggaste jag sett! Otroligt!

Personligen hade jag hellre sett en fortsättning på System Shock och i rymden. Känns lite faar out med robotar och hack på 60-talet.

Medlem

Det kanske kommer ett System Shock 3. Hörts rykten om det iaf

Medlem
Skrivet av anon_3159:

Snyggaste jag sett! Otroligt!

Personligen hade jag hellre sett en fortsättning på System Shock och i rymden. Känns lite faar out med robotar och hack på 60-talet.

Det är ju steampunk tjabon. Det äger ju...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Kort men helt okej demo, hade dock hoppats på att få testa shotgunnet lite men får väl vänta tills fullversionen. Hursom så är det ju knappast något system shock 3 vilket är lite synd :/
Märks ju definitivt också att det är gjort till 360 i första hand om inte så har de misslyckats lite.

Nu ska man bara hoppas på ett System shock 3 också fast det hade varit för bra för att vara sant nästan.

Medlem

Bara att låtsas att man är fast på von braun igen och ignorera allt snack om 60-talet så är allt frid o fröjd ju?

Medlem

Håller med dig Cane.

System Shock 3 är det inte. För mig är System Shock 2 bästa PC spelet överhuvudtaget. Enda som SS2 saknade var bättre känsla i vapnen. Allt annat var i princip perfekt.

Bioshock känns något fördummat i jämförelse. Hack minigame, inget inventory, etc. Dom har bättrat på vapen känslan men den är fortfarande långt ifrån perfekt.

Det sagt så förstår jag varför dom har gjort det... spelet kommer säkerligen sälja mer på grund av det. Inte är det ett dåligt spel heller, får ju Half-Life serien att blekna.

... men System Shock är det inte. :/

Skriv svar