Enemy Territory: Quake Wars
Leta frags finns det folk som gör på alla spel, även sådana personer behövs ju i detta spelet ändå, det är inte precis så att stroggs/humans bara låter dig passera genom deras bas
Hoppas också det finns vo-ip och squads som i BF2, härlig funktion som ger massor med teamwork. Man vänder ju hela spelet med en squad som samarbetar
Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.
release??? Simon, frågade du nånting om release datum?? Om inte, varför???
Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)
Visst inser jag det, jag lirar så själv större delen av tiden, men jag undviker samtidigt att göra det i spel där mitt egotänkande inte går ut över andra och ET:QW är ett sådant spel. Sen om andra gillar att förstöra spelupplevelsen för en hel server är det självklart upp till dem, inget kriminellt i det, men det är ändå i mitt tycke mycket trist.
Det borde inte finnas krav på teamplay, bara uppmuntran till det. Vill man ha kravet går man med i en klan, vill man ha valet spelar man public.
Bästa de här grabbarna gjort var ju lätt Q3F (numera ETF, Enemy TeamFortress, lirar det fortfarande såfort jag får en ledig stund över) -- det som gav dem kontrakt med ID.
Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?
Spel som kräver en del av "motspelare" online funkar så sällan eftersom den gemene online-spelaren är en komplett, dreglade idiot. tyvärr.
Men spelet ser ju bra ut. Även om jag redan sett allt tidigare i BF2.
Vart är jetpacksen i bf2? Ge mig tribes mod nu!
Nämen!
Hoppades jag också på, men speltiden blev tyvärr inte tillräckligt lång för att kunna säga alltför mycket om "känslan"... det krävs i min mening mer än en dryg timmes ytligt testande för att kunna ge sådana omdömen med gott samvete... speciellt i ett så pass komplext spel som ET:QW
...hehe låter som känslan inte fanns där utan det sög ganska rejält men du vill inte sticka ut hakan?
8)
Efter en timmes spel kan man faktiskt kommentera om känslan hur styrningen spelar/fordon och interface/hud fungerar och inte gömma sig bakom .."ytligt testande.. komplext spel som ET:QW". Fortfarande ett FPS och inte ett SIM eller RTS du testat.
"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"
Hoppades jag också på, men speltiden blev tyvärr inte tillräckligt lång för att kunna säga alltför mycket om "känslan"... det krävs i min mening mer än en dryg timmes ytligt testande för att kunna ge sådana omdömen med gott samvete... speciellt i ett så pass komplext spel som ET:QW
...hehe låter som känslan inte fanns där utan det sög ganska rejält men du vill inte sticka ut hakan?
8)
Efter en timmes spel kan man faktiskt kommentera om känslan hur styrningen spelar/fordon och interface/hud fungerar och inte gömma sig bakom .."ytligt testande.. komplext spel som ET:QW". Fortfarande ett FPS och inte ett SIM eller RTS du testat.
mmm... Jag känner nästan direkt om det är rätt "feel" i spelet eller inte. Om inte kan man vänja sig om man orkar men "känslan" får man ju tag på direkt.
My goal in life is to be the person my dog thinks I am.
Men spelet ser ju bra ut. Även om jag redan sett allt tidigare i BF2.
Antar du skämtade. Good one.
mmm... Jag känner nästan direkt om det är rätt "feel" i spelet eller inte. Om inte kan man vänja sig om man orkar men "känslan" får man ju tag på direkt.
Jag har fått känslan många gånger, men lika många gånger har den känslan ändrats när man lärt känna spelet ordentligt... UT och Quake är tydliga exempel på det, spel som jag tyckte var otroligt jobbiga där man bara hoppar omkring å pangar... men när man väl lärt sig dem så är det fantastiska...
Det omvända har också gällt för flertalet spel, där de i början känns helt fantastiska, men som sedan faller ihop som en död svan... Tycker helt enkelt det krävs rejäl speltestning för att avgöra "känslan", och då räcker inte en och en halv bana... Skulle egentligen fått spela betydligt mer och då hade jag kunnat säga betydligt mer om känslan, men Splash Damage kontor drabbades tyvärr av strömavbrott
http://www.fz.se/bildarkiv/image.php?id=43156
Stargate, någon?
Hoppades jag också på, men speltiden blev tyvärr inte tillräckligt lång för att kunna säga alltför mycket om "känslan"... det krävs i min mening mer än en dryg timmes ytligt testande för att kunna ge sådana omdömen med gott samvete... speciellt i ett så pass komplext spel som ET:QW
Komigen vad är det där för ett svar?
Du skriver att spelet har potential men kan inte nämna hur det var att köra fordon? Hur vapen beteede sig? Hur bandesignen fungerade? Teamplay? Hallo?
Du har nästan inte sagt nåt nytt eller presonligt om spelet. Man hade lika gärna kunnat skriva sån förhandstitt basserad på info som släppts hittills.
Så vad är problemet? Fick du instruktioner på vad exakt som skulle ingå i artikeln eller?
Tyckte att FZ verkligen sattsade på att bli seriösa men det går knappast med såna här artiklar. Lägg lite själ i det du skriver och lite personliga bedömningar. Det är trotts allt det folk är ute efter. Vill vi ha statistik och generell info kan vi lika gärna se skärmdumpar och läsa om spelet på tillverkarens sida...
Skärpning tack...
Tror verkligen att dehär liret blir nästa stora klan-lir. Splashdamage är erfarna och verkar veta exakt vad klancommunityt vill ha, och formar spelet därefter utan att förstöra public-sidan av spelet
Måste säga detta till alla er som tycker att ni tvingas att spela klan spel i public för så är inte fallet, inte efter min tid med RTCW:ET iaf och det här är ju exakt samma stuk med uppdrag och teamplay. I RTCW:ET funkar det riktigt bra med nybörjare som spelar banor första gången och det är inte så himla svårt att hjälpa till. Det är också jävligt skoj och känna att man behövs och gör en insats, och jag tror absolut att det här kommer i funka i både public spel och seriöst klan lir.
Hoppades jag också på, men speltiden blev tyvärr inte tillräckligt lång för att kunna säga alltför mycket om "känslan"... det krävs i min mening mer än en dryg timmes ytligt testande för att kunna ge sådana omdömen med gott samvete... speciellt i ett så pass komplext spel som ET:QW
Komigen vad är det där för ett svar?
Du skriver att spelet har potential men kan inte nämna hur det var att köra fordon? Hur vapen beteede sig? Hur bandesignen fungerade? Teamplay? Hallo?
Du har nästan inte sagt nåt nytt eller presonligt om spelet. Man hade lika gärna kunnat skriva sån förhandstitt basserad på info som släppts hittills.
Så vad är problemet? Fick du instruktioner på vad exakt som skulle ingå i artikeln eller?
Tyckte att FZ verkligen sattsade på att bli seriösa men det går knappast med såna här artiklar. Lägg lite själ i det du skriver och lite personliga bedömningar. Det är trotts allt det folk är ute efter. Vill vi ha statistik och generell info kan vi lika gärna se skärmdumpar och läsa om spelet på tillverkarens sida...
Skärpning tack...
Tycker du är lite för hård ArtMan. Artikeln är bra för de som aldrig hört talas om QuakeWars innan och i och med att FZ är en sida för alla spel så måste man ta upp bakgrunden till spelet.
iofs. så skriver Nosnos detta..
Det är nämligen nu som finjusteringarna ska till och får Splash Damage bara till det kan vi ha en modern klassiker att se fram emot.
..och om man tar feedback ifrån Quakewars.se's recension så är det lite att göra och vissa saker fungerade ju sisådär och mycket är kopierat ifrån BF2 men fungerade lite sämre.. men dom fick spela en gammal Beta osv..
"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"