Robot
Minecraft

Minecraft har blivit något av veckans snackis efter att både Rock, Paper, Shotgun och Penny Arcade hissat det till skyarna. Vi tar en närmare titt på det kubistiska utforskarspelet.

#minecraft, #half-life-counter-strike


Medlem
Minecraft

Grymt kul sandlåde spel. Köp köp köp!


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Mindcrack menar du väl?

Medlem

Provade när det oavsiktligt blev gratis och tyckte det var fantastiskt... fult, men fantastiskt. När det väl har vuxit till sig lite mer så kan det bli hur bra som helst.

Medlem

Otroligt kul spel. Sprider sig som en löpeld bland dina vänner om du visar dom


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Det här är fan knark, suttit uppe med polarna och byggt enorma skapelser flera nätter i rad.
Dock bör det nämnas att multiplayern är fruktansvärt ostabil för det mesta, en del funktioner saknas där och har man inte en ordentlig serverdator måste man oftast starta om klienten då och då.

Medlem

Det har blivit ett litet fel i artikeln, man börjar med ett 2x2 rutnät att arbeta i och arbetsbänken ger en 3x3 rutor.

Medlem

Minecraft är ett av dom bästa spelen, om inte det bästa spelet i år!

Ni får gärna överhypa det in absurdum, men jag tyckte det var tämligen ointressant; och det verkar mest som en motreaktion mot andra spel som "ser" snyggare ut, men njut av det för all del ändå...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Ni får gärna överhypa det in absurdum, men jag tyckte det var tämligen ointressant; och det verkar mest som en motreaktion mot andra spel som "ser" snyggare ut, men njut av det för all del ändå...

Utseendet har nada med saken o göra. Vissa kanske gillar spel med en kreativ twist.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Ni får gärna överhypa det in absurdum, men jag tyckte det var tämligen ointressant; och det verkar mest som en motreaktion mot andra spel som "ser" snyggare ut, men njut av det för all del ändå...

För mig får gärna grafiken i spel gå tillbaka i tiden (Svårformulerad mening).

Jag köpte spelet i förrgår och nu är jag fast :/

Medlem

Så sjukt beroendeframkallande!


signatur

SneL fezt heSt

Medlem

Undrade när den här artikeln skulle dyka upp, superhypat spel. Lever helt upp till hypet (imo) dock.
Själva artikeln var väl ingen höjdare då det är flera faktafel i den. Dels det som har nämnts i tidigare kommentarer om crafting och toolbox.
Ett annat ganska grovt fel är att det inte har sålt närmare 100,000 kopior. Det har sålt 257,071 exemplar just nu när jag skriver det. Och det ökar med cirka 10,000 om dagen.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Ni får gärna överhypa det in absurdum, men jag tyckte det var tämligen ointressant; och det verkar mest som en motreaktion mot andra spel som "ser" snyggare ut, men njut av det för all del ändå...

Fan, du har sämst koll på spel.
Du tror alltså att Minecraft är skapat bara för att vara ett fult spel?

Medlem

100.000 sålda? Prova 250.000

Grymt bra spel. Mycket för pengarna då jag har spenderat mer tid på detta än på de flesta AAA-titlarna.

Medlem

HELT SJUKT kul spel... finns i dagsläget en jobbig grej och det är att man måste hitta servrar för hand och sjukt jobbigt att hitta någon som ligger uppe länge eller permanent..

själv är jag hellre på upptäcksfärd än för att bygga...sen råkar man springa in i en skattkista eller 2 ibland, sen om det är skatt, stöld eller upptäckt får någon annan avgöra


signatur

Godspeed

Redaktör

Det var ca 100 000 ex när den raden skrevs, det ökar som sagt dramatiskt hela tiden. Jag la till "i skrivande stund" för att klargöra.

Skrivet av Jojia:

Det har blivit ett litet fel i artikeln, man börjar med ett 2x2 rutnät att arbeta i och arbetsbänken ger en 3x3 rutor.

Fixat, tack för rättelsen!


signatur

Snart säger ni väl att det kan bota cancer med, så bra det är


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

http://m00d.net/minecraft/sales/
Exakta försäljningssiffrorna, komplett med grafer.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Det var ca 100 000 ex när den raden skrevs, det ökar som sagt dramatiskt hela tiden. Jag la till "i skrivande stund" för att klargöra.

Rörande rutorna ber jag Mats kika på det, tack för att ni är uppmärksamma!

Måste ha skrivit för ett bra tag sedan för det har varit runt 200.000 i drygt en vecka nu

Medlem

Så vad är det som är så beroendeframkallande då? Har en känsla av att det är ett ganska tomt spel ändå...? Springa runt och leta efter material, vad får en att lockas till det? Ledsen för att vara negativ, tror säkert att det är bra just nu, och mycket bättre sedan då mer läggs till.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

tror nog detta e de mest väl spenderade 9.95€ på länge


signatur

Chooch it

Medlem

Underbart spel!

Verkar grafiken vara avtändande så råder jag varenda kotte som lekte med lego att iaf prova.

Dock tycker jag att gratisversion inte står sig så bra i jämförelse med fulla versionen med survival mode på hard. Så sjukt skoj!

Kolla in denna spelserie på youtube för att förstå http://www.youtube.com/user/davidr64yt#p/c/E005D335B57338D1/0...

En FZ-server tycker jag borde komma asap

Medlem

Jojja: Helt rätt, har bett Tompa fixa missen.

Medlem

Jäkligt kul och beroendeframkallande spel, värt varenda lilla krona!


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Nu ska ni inte förvirra folk med fakta här :). Siffran 100.000 fick jag från det officiella forumet, visste inte var man hittade den aktuella siffran. Fast jag skrev ju för all del "över 100.000", så det var ju inte FEL egentligen...

Medlem

HOLY.... !


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

om ni funderar på att köpa det, köp det nu innan det släpps "på riktigt" för nu kostar det hälften av det riktiga priset

Medlem

Ser ingen annan som nämnt det så jag gör det själv.

Gillar ni detta borde ni älska WURM ONLINE.
Ett MMO-spel i samma anda där man måste hacka, gräva, hugga, samla o bygga allt för egen hand, eller med vänner.

Hade inte tid så det räckte själv men som sagt, ingen annan har nämt det så för all del gör jag det igen:

WURM Online


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

12
Skriv svar