Se tekniken bakom L.A. Noire
Läppsynkningen som fick spelvärlden att häpna förklaras och demonstreras.
Detta är verkligen helt otroligt. Det ser sinnesjukt realistiskt ut, nästan läskigt att titta på. Hoppas fler utvecklare hoppar på detta "lipsyncing" tåg, så slipper vi döda ögon syndromet.
Det dem även nämner om att man kommer kunna avslöja människor beroende deras ansiktsuttryck är ganska otroligt och kommer troligen ha en stor påverkan i spelet.
Denna teknik är ju samma teknik som användes i Avatar, så det är inte speciellt konstigt att det ser riktigt coolt ut. Den frågan jag fick efter jag sett detta är, hur skulle Heavy Rain 2 bli med denna teknik?
Då folk nästan fick ångest och andra känslor i första spelet, hur skulle det då bli med en tvåa med riktiga animerade ansikten och perfekt läppsynkning?
Fantastiskt men synd att sådana realistiska ansiktsrörelser sitter på en karaktär vars grafik och omvärld begränsas av en för många år gammal hårdvara i en konsoll. Men visst vi känner ju inte till något annat men tänk er en parallell verklighet utan spelkonsoller och hur mycket längre man hade kunnat komma. Istället för att stå med bebisskallror och hoppa framför TV:n kunde man kanske haft Virtual Reality-liknande MMO /soldatsim här säkert.
Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.
Synd bara att dom ändå ska envisa med så uppenbara ansiktsuttryck som möjligt. Vi spelare är ju tydligen fortförande lika dumma i huvudet.
Lite kul dock att det sätter betydligt större krav på röstskådespelarna. Slår detta igenom så får vi kanske snart se riktiga skådisar spela 3d-avatarer inom kort. Detta ser jag gärna i TES:V
Denna teknik är ju samma teknik som användes i Avatar, så det är inte speciellt konstigt att det ser riktigt coolt ut. Den frågan jag fick efter jag sett detta är, hur skulle Heavy Rain 2 bli med denna teknik?
Då folk nästan fick ångest och andra känslor i första spelet, hur skulle det då bli med en tvåa med riktiga animerade ansikten och perfekt läppsynkning?
Njaaa, inte helt samma teknik, nej..
I Avatar hade varje skådespelare en kamera framför ansiktet som fångade rörelser (mera likt traditionell moCap). Den kunde även utföras on the fly, dvs. medans skådespelarna interagerade med varandra.
Det här är något helt annat
Antar att de använder Image Metrics teknologi, eller?
Synd bara att dom ändå ska envisa med så uppenbara ansiktsuttryck som möjligt. Vi spelare är ju tydligen fortförande lika dumma i huvudet.
Lite kul dock att det sätter betydligt större krav på röstskådespelarna. Slår detta igenom så får vi kanske snart se riktiga skådisar spela 3d-avatarer inom kort. Detta ser jag gärna i TES:V
Om du inte såg det, så är det riktiga skådespelare med!
T.ex. Alexa Alemanni från TV-serien Mad Men. Även Aaron Staton från Mad Men.
Sean McGowan har ju varit med i ett avsnitt av dom flesta stora serierna som 24, Bold And The Beautiful, NCIS, JAG osv.
Tyckte en av busarna som var i förhör såg ut som Kevin Connolly från Entourage, men står inte att han är med i spelet på IMDB.
Och den största av dom alla jag sett där är ju John Noble som spelar i Fringe och spelade Denethor i LOTR filmerna.
Njaaa, inte helt samma teknik, nej..
I Avatar hade varje skådespelare en kamera framför ansiktet som fångade rörelser (mera likt traditionell moCap). Den kunde även utföras on the fly, dvs. medans skådespelarna interagerade med varandra.
Det här är något helt annat
Förlåt att jag glömde ett "BYGGER PÅ"