Dice får sina chefers chefer mållösa med Battlefield 3

Medlem
Skrivet av zhrooms:

"antal banor", "antal spelare", "antal vapen"

CoD4 har tamejfan lika många banor, samma antal spelare (playerlimit), och fler vapen.

Så det är inte jag som kommer med dumma uttalanden.

BF serien fokuserar inte på lagspel och aim.

Det är just därför jag tycker BF är roligare än CS..

Och nej det kan inte bli sämre än BF2, då BC2 automatiskt var bättre än BF2 pga aimet/hitboxen, BF2 + aimet/hitboxen = BF3 = Automatiskt MYCKET bättre än BF2

Jasså du, CS/CSS har väl några hundra tusen banor, hur många har CoD4?
CS/CSS har långt fler som spelar totalt sett, det går också att ha långt fler som spelar på samma server.

Hur kan BF serien inte fokusera på lagspel och aim?
Varje klass har ett tillbehör som endast är till för lagspel, medpack, ammopack, wrench...

Sen är det ett FPS, alla FPS kommer alltid ha aim som fokus, vad sjutton skulle ett FPS annars gå ut på? Hoppa runt på kartan utan att använda sina vapen?

Ja, det är ju verkligen hitboxen som avgör om ett spel är bra... BF3 kan ha hur bra hitbox som helst, men om det tar efter BC2 kommer det ändå sluta som ett fail of the year spel.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag är skeptisk men DICE kan få en chans till.

Luktar det det minsta konsol om PC versionen så tänker jag inte ens ta i skiten med tång.

Medlem

Fan vad glad jag blir! det här spelet kommer jag ge många timmar av mitt liv till<3

Skrivet av g4bb3h:

ett typiskt förargelseväckande beteende som resulterar att jag väljer att TKa en sådan pilot såfort du landat, kanske rent av försöker skjuta ihjäl dig först från fallskärmen innan du ens landat.

en gammal BF räv vet bättre. man skall TKa andra som väntar sekunden innan fordonet spawnar.

Jag tar det som att du till fullo håller med om att hela BF-serien är oseriösa lolspel och att de inte går att spela för att vinna.

Medlem

BC2 är det bäst balancerade online spelet som jag spelar. Jag kan inte komma på ett enda till där noobs kan spela ihop med 133t och alla kan faktiskt ha roligt. Framförallt efter släppet med de nya banorna och Vietnam (även om Vietnam kunde haft lite större banor..). För vad man än tycker så är det ett SPEL, varken mer eller mindre. För de som tror att de är yrkessoldater för att de är lv50.. well.. tänk om. Det är oerhört patetiskt
när man ser dem hoppspringa som en jävla rabiessmittad sork med ADHD. Jag skrattar iallafall så att nästan mina testiklar går sönder.

Men kaoset som uppstår ibland där allting runt dig exploderar och ingen har en jävla aning om vad som händer + att du kan ha vilken spelstil som helst gör att BC2 på min karta är det bästa onlinespelet någonsin. Konsollsmittat eller inte, jag spelar för att koppla av och ha roligt en stund. Brukar allvar det gör jag på jobbet där jag får betalt för det.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Hoppas det bara blir till pc

Medlem
Skrivet av Nirth:

Stora maps, fordon och lägg till prone som togs bort i BC2 så blir det mycket fint. DX11 och destructible environment FTW!

Ord!
Sen uppskattade jag faktiskt Battlerecorder också!


signatur

Kvalitetskontrollant på Fyffes bananer

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Jag skrattade när jag läste "Jasså du, CS/CSS har väl några hundra tusen banor, hur många har CoD4?"

Uppenbarligen har du inte läst mina tidigare inlägg eller så är du bra jävla korkad.

"Jag har fem tusen tv apparater i mitt rum, för jag kan gå och köpa dom"

"Jag har fem tusen cs banor i min dator, för jag laddade ner dom"

Ingen idé att fortsätta tjaffsa folk är bara extremt negativa och tar allt för bokstavligt talat då dom inte kan tänka själva för en sekund.

Det hade varit svårt att citera om man inte läst inläggen, dummer, och på vilket sätt är det fel att CS/CSS har så många banor?

Skulle spelarskapade banor inte räknas, eller vad menar du?

Och det är väl klart man blir negativ när man blir påhoppad av fanatiska fanboys


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

När Battlefield 1942 kom, tappade alla hakan, det var ju en helt ny typ utav spel, då hänvisar jag till banorna och fordonen.

Sen dess har det suttit i att BF42 är så jävla grymt, men nu när det blir allt knivigare för DICE och andra spelutvecklare att göra spelen häftigare och häftigare utan att sno varandras ideér, så det blir ju nog mycket svårare att få en publik att "tappa hakan" som man gjorde för 10 år sedan i spelbranchen.

Vi är nog helt enkelt bortskämda med så otroligt mycket bra spel på marknaden

Men jag måste ändå säga att DICE är absolut de företag som skapar de mest innovativa FPS spel och utvecklar hela tiden sin serie på sätt som man inte kunde förutse. Det ska bli grymt spännande och se va de har och bjuda på i från Stockholm.

Medlem

Asså jag kan inte fattar varför folk tycker många spel e bättre en BF3 ingen haru sätt gameplay eller något vad tänkte ni på igentiligen Bf2 va ju en succe men det blev tråkigt för många för nyare/kan va bättre spel kommit vänta gärna till Bf3 kommer innnan ni skriver skit om det eller något liknande


signatur

When do you think people die? When they are shot through the heart by the bullet of a pistol? No. When they are ravaged by an incurable disease? No. When they drink a soup made from a poisonous mushroom!? No! It’s when they are forgotten.

Medlem

minst ett 240p handcam videoklipp av ´gameplay på youtube så hade jag varigt nöjd xD

123
Skriv svar