Duke Nukem Forever

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Ankh:

Ska det vara någon merit att ha lyssnat till Offspring?

Vad bra att du förstod hela min poäng. Av samma anledning till att jag inte imponeras av Duke Nukem längre gillar jag inte dåliga skivor av the Offspring längre, har inte planscher med Pamela Anderson på väggen längre, gömmer inte porrfilmer under sänger längre, och så vidare. Men jag vet att det kan vara jobbigt när någon säger saker som man själv inte håller med om.

Jag förstod din poäng - dock är offspring inget jag skulle stoltserat med att ha lyssnat på

Nej du får mer än gärna ogilla Duke Nukem - dock förstår jag inte varför människor som du (och andra) som verkar hysa sån agg mot ett spel känner sig tvugna att dra ner stämningen genom att gnälla över hur mycket de ogillar spelet.
Jag väljer snarare att ignorera spelet och allt som handlar om det. Varför bry sig?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av Ankh:

Ska det vara någon merit att ha lyssnat till Offspring?

Edit: Om nu Duke Nukem är så jävla dålig som du vill ha det tills - stick till en annan tråd om något som verkligen intresserar dig istället för att sprida dina negativa vibbar här. Svårare än så är det ju knappast.

Fritt tycke om mitt favospel!?
NEVER!!!!

...
Eller så kan man acceptera att man tycker olika. Jag fattar inte heller hypen, fattade inte spelet som ung heller, spelade annat istället som jag tyckte var mer intressant då.

Det var en koncert med något hiphop band här i stan häromdagen. Jag valde att inte gå dit eftersom jag inte gillar sån musik.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:
Skrivet av toast:

blir så trött på alla som ska berätta för oss om hur spel är som inte har släppts ännu och de omöjligtvis har kunnat prova, so what om du sett några videos och tror du vet, håll käften tills spelet är ute iaf!

Du får nog läsa Fredrik Eriksson's förhandstitt lite nogrannare. Han ger det inget betyg. 8)

han är ju den som kan utala sig, han har ju provat det! men gnällspikarna tidigare i tråden här har det inte!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Aldrig förstått hypen med duke, folk gnäller på hur stereotypa och tråkiga dagens FPS är, men det är ju okej sålänge det är duke?

Hela conceptet är "80-tals action" och det ska inte vara ultrarealistiskt. CoD m.fl försöker vara djupa, nyskapande och originella, men visar sig vara kloner med mindre kosmetiska förändringar. Inte oväntat att folk klagar då, Duke utger sig inte för att vara något annat än vad det är: massa action.

Skrivet av bjosarn:

*massa dravel*

Världens mest positiva människa. "Finns bara ett sätt att se världen och alla andra har fel!". Fick mig att skratta lite iaf, tackar.

Testpilot

Hail to the king , till er som inte förstår snacket så spana in upplägget på Serious Sam , där har ni i mångt o mycket hur Duke skall vara.

Jag har fortfarande sköna minnen kvar av Shrink Gun & banan där hela rummet snurrar samt dukes stora skor

Det som var unikt med Duke då det kom var just blandningen av Våld , Strippor och sköna oneliners.
Kommer givetvis att rycka Duke från hyllan då det kommer!

Fattar inte heller grejen men Duke.
Jag måste ha missat hypen med minst ett halvår, när jag fick chansen att prova Duke Nukem 3D så hade jag redan spelat Quake.
Jag minns fortfarande att min reaktion var "vad är det här för skit? det här går ju inte att spela!"

För gameplay är alltid viktigare än presentationen.
Eller?

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Spel är inte bra bara för att de är nostalgi. Så sluta dra "du är för ung"-argumentet, visa att ni är så "vuxna" som ni utger er för istället.
Facktum kvarstår att KlosterKatten har rätt i sin kritik. Människor klagar (oavsett ålder) på hur tunna FPS-spelen är (och även andra spel), men så kommer Duke Nukem Forever och det hyllas endast på grund av det faktum att det borde lagts ner för 10 år sen?
Som det har påpekats, skit säljs så länge skit köps.

Duke Nukem Forever har ingen plats i min spelhylla, och Duke Nukem 3D har för längesen flyttats ner till källarvåningen i bokhyllan.

Klagar på hur tunna spelen är? Super Mario Galaxy / 2 som väl hyllats som två av de bästa spelen i modern tid är väl det tunnaste man kan hitta. Likaså blev New Super Mario Bros en ENORM succé pga att det anammade den gamla skolans spelfilosofi - att det ska vara roligt att spela.

Precis likadant är det med Duke Nukem. Här försöker vi inte med drama eller djupa storylines eller avancerad taktik som bara krånglar till det utan här är det bara en sjujävla massa köttande varvat med helskön humor.

Dessutom måste man inse att spelet har en enorm självironi. Replikerna är heltöntiga men det är just det som är så bra. Var de faktiskt coola på riktigt skulle resultatet bli att spelet tog sig själv på allvar och faktiskt trodde det var coolt, och det är töntigt. Duke Nukem kan man däremot inte ta på allvar iom att det är så överdrivet på alla sätt, och därför blir det coolt.

Ser framemot att spela ett spel utan massa djup. Lite gammalt hederligt köttande bara. Bulletstorm ser jag också framemot som följer samma tänk.

Medlem

Längtar riktigt mycket efter detta.
Sett många som inte förstår detta med Duke Nukem, som t.ex. är född -87 och som är för "unga" för att spelat/vart med när Duke Nukem var det bästa liksom.

Jag är född -93, om jag ska vara ärlig så kom jag inte ihåg att det var Duke Nukem 3D jag lirade. Kollade lite videos på det nyss och satan vad minnen det väckte till liv. Det var ju bara det som jag spelade iaf, tillsammans med min brorsa som är född -88.

Kollade en video där han lirade igenom Hollywood Holocaust, jag kom tom. ihåg vilken väg man skulle gå och jag kan fan inte vart gammal när jag lirade det där spelet, men jag kommer ihåg det som om det var igår när jag ser det

Ska helt klart köpa Forever när det släpps.

Medlem

Har inte heller förstått storheten med dukespelet. Jag var nog för gammal när det begav sig.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Ish
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Aldrig förstått hypen med duke, folk gnäller på hur stereotypa och tråkiga dagens FPS är, men det är ju okej sålänge det är duke?

I jämförelse med dagens shooters så är väl Duke allt annat än stereotypisk?

THE DUKE HAS HERITAGE!

Menar du att Call of Duty: 10th game this year DLC edition har mer underhållningsvärde än detta?

Det är nästan avelsförbud på dig alltså.
The Duke would approve!

Jag är visserligen bara ett par år äldre än dig men jag minns minsann både Duke 3D och föregångarna. Både på dator och senare på N64.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Inaktiv

Det är kul att Duke återuppstår före jesus. Det säger ju något om vem som är mest AWSOME!

Medlem

Duke rular ju för faen! Jag köpte det orginal när det kom ut och har spelat oändligt många timmar.

Medlem

Enligt Buddha så är en evighet tiden det tar för en munk att nöta ut ett berg endast med särken som nöter mot bergsstigen han vandrar på.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Smaksak säkert, tycker inte duke3d var speciellt bra heller, lär nog inte skaffa detta av vad jag sett. Har svårt att se varför både det gamla och nya blev så populärt, en hel del humor var det väl, men spelet överlag var även då ganska blaha.

Tror att dom räknar med att spelet kommer sälja bara för att det är Duke, och då kanske det inte spelar så stor roll hur bra det är/blev

Medlem

Spelet kan vara hur kass som helst. Bäst spenderade pengar ever i vilket fall. Jag kommer köpa ett sånt "mini-stafli"(hoppas ni hajjar) så jag kan se spelet längst upp i min datormöbel och bara vara coolt. varje gång jag ser den kommer jag tänka för mig själv:

HAIL TO THE KING BABY!

Inaktiv

Duke Nukem måste väl fått dom flesta fräcka kommentarena från filmserien Evil Dead ?
För det är ju i den filmen serien som dom kommentarena sägs, typ
Hail to the king baby, This is my boomstick medmera ?


signatur

Knower of the unknown

Medlem
Skrivet av About 666 Ewoks:

Duke Nukem måste väl fått dom flesta fräcka kommentarena från filmserien Evil Dead ?
För det är ju i den filmen serien som dom kommentarena sägs, typ
Hail to the king baby, This is my boomstick medmera ?

Suck my boomstick säger han. This is my boomstick är Evil Dead.

http://en.wikiquote.org/wiki/Duke_Nukem


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Loxus:

Är du för ung för att förstå, månne?

Må så vara men DNF är fortfarande en generic trång korridorsshooter, att gnälla på spel som call of duty osv och sedan tycka DNF är 'the shit' är ju inte lite dubbelmoraliskt.

Om det är någon som klagar och tar upp sånna här diskussioner så är det ju du! Dumbass!:up:

Medlem

Är det bara jag som blir lite förnärmad när vissa här tycker jag som född 1989 skulle vara för ung för att förstå mig på detta? Visst jag har inte precis växt upp med game & watch eller så. Men nå har man fått sin dos av DN 3D, Doom, WC1, WC2, Wolf3D. Sedan 5 års ålder har jag då lirat spel, så för mig ligger det mkt nostalgi dessa lir. Även om man givetvis inte spelade just t ex Wolf3D på release-dagen så har man ändå upplevt det, utan att ha varit för gammal för att tycka att det var för utdaterat. Men jag kanske är den enda 89an som känner så, vad vet jag?

Medlem

Duke nukem . YES PLZ ! ..
Btw . Bara jag som tycker att Offspring har gjort typ iaf en 2 - 3 låtar som e grymma ??!?!? : (
Kids arnt alright tkr jag e bra och den andra är rettså ny men kommer ej ihåg vad den heter ..

Iaf. Kommer ett demo av DNF hoppas jag det finns massa servar att ladda ifrån eller massa seeders från torrents .. Förstå hur många som skulle tanka det vid demosläppet o_O


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Skillnaden mellan denna linjära pangare och dom andra som släpps nu är att den här är oseriös, charmig och sprängfylld med retro känsla allt för att flirta med fansen, precis som han säger.. Förstår man ändå inte varför uppföljaren blir populär och jämför med andra dussin pangare är man för dum för att någonsin förstå


signatur

//mvh

Inaktiv

Asså vad babblar ni alla om? Halo serien är så mycket bättre än detta.

Medlem

Förbokade kungen idag! Jag är född -80, min spel uppväxt kan sammanfattas av ett par spel, där DN 3D är ett av dem(även om jag hellre skulle se ännu ett nytt Zelda) så är det som om jag får ett käft smäll och slungas 15 år bakåt i tiden när jag tittar på trailern, myser o ryser.

Sen får man väl se när spelet släpps, kanske inte lever upp, men tills dess "HAIL TO THE KING", ni som gnäller massa säger jag DRA! låt oss njuta av denna stund.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Asså vad babblar ni alla om? Halo serien är så mycket bättre än detta.

efter det där inlägget blev det första som kom upp i skallen: You're an inspiration for birth control.

att du har mage att jämnföra the Duke med Masterchief....


signatur

Blessed by father Nurgle this one has been!

Medlem
Skrivet av Sulukai:

Förbokade kungen idag! Jag är född -80, min spel uppväxt kan sammanfattas av ett par spel, där DN 3D är ett av dem(även om jag hellre skulle se ännu ett nytt Zelda) så är det som om jag får ett käft smäll och slungas 15 år bakåt i tiden när jag tittar på trailern, myser o ryser.

Sen får man väl se när spelet släpps, kanske inte lever upp, men tills dess "HAIL TO THE KING", ni som gnäller massa säger jag DRA! låt oss njuta av denna stund.

allt du sa stämmer förrutom att jag är -78.

Det här kommer bli KING!

Medlem

Quicktime-events i en cutscene? Har de inte lärt sig NÅGONTING på fjorton år?

Men det är klart att jag kommer att spela, och antagligen tycka att det är rätt kul också. Om inte annat som en hyllning till det fantastiska förra spelet. Fantastiskt DÅ alltså, idag håller det väl inte riktigt längre :).

Medlem

Jag är född 89, men jag lirade Duke, Wolfenstein, Doom, Hexen, Heretic och NAM i många många timmar. Fem-sex år gammal satt jag och knagglade mig igenom banorna. Gick långt ifrån alltid bra, men Duke kommer jag alltid hålla varmt om hjärtat.

Hur som helst tyckte jag det såg riktigt kul ut; ser fram emot det som satan själv!


signatur

"Valve är ett sånt där mys företag man vill ge sitt hus, bankkonto, och flickvän till..." - tubez

Ish
Medlem
Skrivet av TurbinKorven:
Skrivet av showerguy:

Asså vad babblar ni alla om? Halo serien är så mycket bättre än detta.

efter det där inlägget blev det första som kom upp i skallen: You're an inspiration for birth control.

att du har mage att jämnföra the Duke med Masterchief....

Som sagt, avelsförbud!


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Jag minns första gången jag spelade Duke Nukem 3d hos en kompis 1996, det var det häftigaste spelet någonsin. Jag blir nästan rasande över att höra att vi i u-landet Sverige ska få spelet tre dagar senare


signatur

Game long and prosper

Medlem

Mycket välskrivet och trevligt med lite insikt i nya spelet, det är bara en sak som stör mig rätt rejält... Hur i hela kommer det sig att det här inte ligger med i RSS-feeden? I stället råkade jag praktiskt taget snubbla över det. :@

Skriv svar