"Battlefield 3 klarar 256 spelare - men det är inte roligt"
Varför inte låta spelarna känna på att lira med 256 spelare från början liksom. Nu kommer många bara riva sitt hår med tanke på att det faktiskt kunde blivit så här. Låt oss avgöra vad som går och vad som inte går!
Gud vad jag ställer mycket frågor^^
P4 2.4 GHz, 512 mb ram, ATI Radeon 9650Pro
Möjligheten borde väl inte kosta dem något? Då kommer ju communityn själv att välja att lägre antal om det är det de vill spela med.
Klart det kommer kosta dem för de måste lägga ner tid på att, inte bara göra banorna dubbelt så stora utan tre gånger så stora och planera fordon och målobjetens nya platser och funktioner osv.
MAG funkade inte som en enorm bana där alla slogs ihop i mitten. Man spelade på olika delar och var uppdelade i 64 pers. Så även om 256 var där så var det ändå inte så många som mötte varandra.
En bana i BF3 av den storleken som är nödvändig för så många spelare hade inte alls varit särskilt kul att springa runt i för det hade tagit för mycket tid.
Jag har ett jättekonstigt förslag..
Låt spelarna VÄLJA vilken server de vill joina.. en med 256, 128 eller 64 spelare.. varför ska allt vara så hjävla toppstyrt jämt?
Om det sen visar sig att ingen vill köra med 128 spelare så lär det ju heller inte dyka upp några servrar för det.. klart
Jag har ett jättekonstigt förslag..
Låt spelarna VÄLJA vilken server de vill joina.. en med 256, 128 eller 64 spelare.. varför ska allt vara så hjävla toppstyrt jämt?
Om det sen visar sig att ingen vill köra med 128 spelare så lär det ju heller inte dyka upp några servrar för det.. klart
Om alla banorna byggdes för 256 spelare skulle de nog vara rätt tråkiga med 64 spelare. Lite som att spela 8 på en stor bana i bc2.
64 låter alldeles lagom. Annars måste både banorna bli helt enorma, det skulle förmodligen lagga apa (t.o.m. jämfört med den hiskliga nätkoden i BFBC2) p.g.a. bandbredden som krävs, och spelet skulle helt inte *kännas* som Battlefield då de skulle bli tvungna att designa helt nya spellägen för att det inte ska bli ett supergrötigt clusterfuck med alla spelare på samma ställe.
Tyvärr är det nog sant, men vi kör på standardsvar "GTFO" så länge de bara ger konsolerna 245 spelare, hoppas det märks i försäljningen. 360 är ändå en större marknad än PC även för detta spel...
skitsnack! var har du hittat den informationen?
Antalet spelare var att jag halkade på tangenterna, medande att bara 24 är ynkligt med tanke på att andra spel som dessutom verkar ha överlägset gameplay (Homfront) klarar mer även på konsol...
vgzcharts?
Total försäljning av spel? intäckter av PC spel de senaste 4 åren?
Ta valfritt multiformatsspel och det har sålt bättre till konsol, även usla PC-portningar som Dragon Age säljer otroligt bra till konsol. Men då köper konsolspelare mindre hårdvara och fler spel, ska man lira på PC kanske man måste pirata för att ha råd?
Ett spels kostnad = istället köpa extra ramminne, vilket val ^^
Jag har ett jättekonstigt förslag..
Låt spelarna VÄLJA vilken server de vill joina.. en med 256, 128 eller 64 spelare.. varför ska allt vara så hjävla toppstyrt jämt?
Om det sen visar sig att ingen vill köra med 128 spelare så lär det ju heller inte dyka upp några servrar för det.. klart
Håller med Acarus.
Låt onlinespelarna själva utvärdera vad som är kul, och vad man vill spela på.
Det är väl inte för många spelare på "Massively multiplayer online role-playing games"?
För flygplan, helikoptrar och fartyg etc. skulle det ju passa grymt bra.
Med rätt förutsättningar - tex. att kartstorlekarna anpassas i förhållande till antal spelare som servern är inställd på så tror jag det säkert skulle kunna funka bra.
Ett Big War är inte helt fel när man önskar.
64 räcker mer än väl
AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch
Tyvärr är det nog sant, men vi kör på standardsvar "GTFO" så länge de bara ger konsolerna 245 spelare, hoppas det märks i försäljningen. 360 är ändå en större marknad än PC även för detta spel...
skitsnack! var har du hittat den informationen?
Antalet spelare var att jag halkade på tangenterna, medande att bara 24 är ynkligt med tanke på att andra spel som dessutom verkar ha överlägset gameplay (Homfront) klarar mer även på konsol...
vgzcharts?
Total försäljning av spel? intäckter av PC spel de senaste 4 åren?
Ta valfritt multiformatsspel och det har sålt bättre till konsol, även usla PC-portningar som Dragon Age säljer otroligt bra till konsol. Men då köper konsolspelare mindre hårdvara och fler spel, ska man lira på PC kanske man måste pirata för att ha råd?
Ett spels kostnad = istället köpa extra ramminne, vilket val ^^
Rent skitsnack!
Nöjer mig i år med 64 spelare, men det hade varit kul att prova 128 - kanske en mod kan ändra på det under nästkommande säsong?
256 tror jag inte ger så mycket större nöje, då man inte kommer uppfatta alla de andra (om man då inte väljer en 1800-tals taktik och går skuldra vid skuldra på stormavstånd!)
:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::
Varför säger han till oss att det inte är roligt?
Om spelet klarar 256 spelare så borde väl det vara tillgängligt för spelarna, om det sen är roligare med 64 så kommer vi spela med 64.
För övrigt skulle 256 fungera hur bra som helst om spelupplägget är designat runt det. Krävs riktigt stora banor, och ett kanske mer utvecklat objective system än bara flaggor.
Fast en riktigt stor karta i conquest skulle nog fungera hur bra som helst med 256 spelare.
Jag synar hans uttalande, om spelmotorn klarar 256 spelare så skulle de väl erbjuda åtminståne någon bana för ändamålet.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Varför säger han till oss att det inte är roligt?
Om spelet klarar 256 spelare så borde väl det vara tillgängligt för spelarna, om det sen är roligare med 64 så kommer vi spela med 64.
För övrigt skulle 256 fungera hur bra som helst om spelupplägget är designat runt det. Krävs riktigt stora banor, och ett kanske mer utvecklat objective system än bara flaggor.
Fast en riktigt stor karta i conquest skulle nog fungera hur bra som helst med 256 spelare.
Jag synar hans uttalande, om spelmotorn klarar 256 spelare så skulle de väl erbjuda åtminståne någon bana för ändamålet.
Dåliga argument måste jag säga. Sen när styr spelmotorns kapacitet hur spelet är utformat?
för er som inte kört modden PR till BF2 så skulle 256 vara det optimala och nej det skulle inte bli kaos. Dock så beror det hela på vilka användare man vänder sig till. arcade spelare som kör bc2 eller de som vill ha simulation. I min mening vore det ju rätt tråkigt att göra ännu ett COD eller BC spel där ingen variation uppstår. Tror folk till slut skulle tröttna men det är ju dessvärre inte simspel som säljer i dagens samhälle. Vilket jag tror beror på att fler och fler personer under åldersgränsen tillåts att spela våldsbenägna spel. Men smaken är ju delad trotts allt...
JAHA de kan klara 256 spelare men det är fortfarande 24-32 spelare till konsol -.-
Jag antar att du inte riktigt fattar vad konsolernas hårdvara ligger på jämfört med PC...
Konsoler är gjorda för spel vilker är varför de kan ha hyffsad grafik men prestandan suger som f*n om de inte håller tillbaka.
Skulle snarare tippa på att konsolerna är fast där dem är för att de är just konsoller och designen skiljer sig en del. Dra ihop 64 konsoll spelare på banor i storlek med BF2 banorna och det skulle bara bli banankalas utan några som helst strider och de flesta kids skulle säkert tröttnat ganska fort därav fokuserar de striderna.
Nåja, PC ftw hursom men RO2 blir årets spel te pc inte bf3.
Roligaste multiplayer matcherna var på joint operation med över 150 spelare...körde det som en galning ..fast banorna på joint operation är epic stora så klarade av det galant...fast hotzone var det lite kaos..men det var så värt det. sen var matcherna över 12 timmar långa..så var grymt o se solen stiga upp på banan till att det blev nattliga strider...himlen lös upp fint.....mer kaos tack!
Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit
Ge oss makten att själv avgöra detta. Kan väll inte vara så svårt att lägga in en textrutan där man väljer mellan 2-256 spelare när man ska starta sin server.
E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case
Ja vi som minns joint operations vet att det är sjukt episk känsla att vara 150+ spelare och kriga.
Där var iofs mapsen flera km breda/höga med snabba helis och båtar.
Jag spelade endast på 150+ servrar för det var det roligaste, väntade t.om. i kö för att få spela på en sån server.