PSN-krisen – håll koll på ditt bankkonto

Robot
PSN-krisen – håll koll på ditt bankkonto

Playstation-distributören Nordisk Film förklarar vad som gäller efter det stora Playstation Network-intrånget.

#sony, #nordisk-film


Medlem
PSN-krisen – håll koll på ditt bankkonto

...


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Vist är det lite små drygt att psn är nere men jag kan i alla fal vänta nån vecka till innan jag blir iriterad.

Medlem

Steam och pc <3

Medlem

Skönt att nordisk film går ut och rapar upp det sony sagt...
De må vara distributör här och den lokala kontakten men de är ju inte direkt etta på bollen

Redaktör
Skrivet av Rainbearer:

Skönt att nordisk film går ut och rapar upp det sony sagt...
De må vara distributör här och den lokala kontakten men de är ju inte direkt etta på bollen

Det var vi som kontaktade Nordisk Film för att höra om de hade något ytterligare att tillägga. De säger ungefär samma sak som Sony redan sagt, men eftersom det är rätt viktigt känns det värt att publicera igen.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Det var vi som kontaktade Nordisk Film för att höra om de hade något ytterligare att tillägga. De säger ungefär samma sak som Sony redan sagt, men eftersom det är rätt viktigt känns det värt att publicera igen.

Jag förstår att ni gjorde det iom deras roll som lokal sony-rep.
Deras uttalande är bra då inte alla som följer detta med samma intresse som jag själv iom att jag är en av de drabbade satarna som inte kommer åt psn...sonys twitter ligger ständigt öppen i browsern

Medlem

Tråkigt att Sony inte har någon säkerhet


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Kan slå vad om att de högre hönsen hos Microsoft dansar en tydlig och rejäl skadeglädjedans just nu ^^


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Tråkigt att Sony inte har någon säkerhet

tråkigt att idioter fortfarande leker hackers....

Medlem

"Leker hackers"?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Snacka om tabbe att jag köpte ps3-versionen av Portal 2 eftersom man ändå fick PC-versionen gratis. Nu sitter jag med ps3-versionen som inte går att aktivera, då PSN är nere, vilket krävs för att få installera PC-versionen. Suck...

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Kan slå vad om att de högre hönsen hos Microsoft dansar en tydlig och rejäl skadeglädjedans just nu ^^

http://img863.imageshack.us/i/sonytrollface.jpg/ typ?

Inaktiv

Tycker att nyheterna borde kommer från Sony Sverige och inte Nordisk Film.

Medlem

Undrar om nån i US kommer att försöka stämma Sony efter att PSN har legat nere (eller är det bara Europa som ligger nere? har inte följt allt till fullo). Dom brukar ju annars vara rätt duktiga på sånt

inK
Medlem

Dags att spärra sitt kort? Vad tycker ni?


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Kan slå vad om att de högre hönsen hos Microsoft dansar en tydlig och rejäl skadeglädjedans just nu ^^

Kan i princip slå vad om att samma sak kommer hända Xbox förr eller senare.

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Tråkigt att Sony inte har någon säkerhet

Visst har de säkerhet, men en cracker (nej, det heter inte hacker) tar sig in precis var han vill om han vill. Remember pentagon.

Medlem

Jag tror inte att komma åt kortnummer var själva tanken med angreppet, och om den som ligger bakom detta har heder i kroppen, vilket trots allt många hackers har, så är nog dessa uppgifter redan raderade från hackerns dator.

Detta var nog bara en attack för att få Sony att vakna upp ur deras löjliga dröm där dom styr världen, men för den som vill vara extra säker så är ju det bästa rådet att spärra kortet. Mitt kort blir ogiltigt i år, och det börjar bli väldigt slitet, så jag kommer nog att spärra kortet och be om ett nytt.

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Tråkigt att Sony inte har någon säkerhet

Tråkigt att du har fel.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Sony bryr sig bara om pengar.

http://www.youtube.com/watch?v=0GzPAa9YrTo

Anonymous har hackat PSN och Sony, dom protesterar mot sonys äckliga stil. Ända sen PS3 kom ut så har inte Sony accepterat någon form av moddande överhuvudtaget. Linux kom, linux blockerades. jailbreak kom, jailbreak blockerades och han som skapade detta underbara hack fick gå till rätten med Sony.

Jävla svin, kolla och läs beskrivningen på filmen jag länkade. Sony har TVINGAT sidor som facebook och youtube att ge Sony ip-adresser av dom som kollat på geohots (den/dom som skapade PS3 Jailbreak) videos osv.

$ony är jävla svin, jag hoppas PSN ligger nere i flera år.

Medlem

Fy fan va jag avskyr hackers. Jag har dock ingen ps3 längre men så jävla illa att de ska förstöra för andra.

Medlem
Skrivet av LoA.:

Sony bryr sig bara om pengar.

http://www.youtube.com/watch?v=0GzPAa9YrTo

Anonymous har hackat PSN och Sony, dom protesterar mot sonys äckliga stil. Ända sen PS3 kom ut så har inte Sony accepterat någon form av moddande överhuvudtaget. Linux kom, linux blockerades. jailbreak kom, jailbreak blockerades och han som skapade detta underbara hack fick gå till rätten med Sony.

Jävla svin, kolla och läs beskrivningen på filmen jag länkade. Sony har TVINGAT sidor som facebook och youtube att ge Sony ip-adresser av dom som kollat på geohots (den/dom som skapade PS3 Jailbreak) videos osv.

$ony är jävla svin, jag hoppas PSN ligger nere i flera år.

hahah du köper verkligen det här

...och varför skulle man inte blockera jailbreak?
Gud. Gud. Du är knas.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av LoA.:

Sony bryr sig bara om pengar.

http://www.youtube.com/watch?v=0GzPAa9YrTo

Anonymous har hackat PSN och Sony, dom protesterar mot sonys äckliga stil. Ända sen PS3 kom ut så har inte Sony accepterat någon form av moddande överhuvudtaget. Linux kom, linux blockerades. jailbreak kom, jailbreak blockerades och han som skapade detta underbara hack fick gå till rätten med Sony.

Jävla svin, kolla och läs beskrivningen på filmen jag länkade. Sony har TVINGAT sidor som facebook och youtube att ge Sony ip-adresser av dom som kollat på geohots (den/dom som skapade PS3 Jailbreak) videos osv.

$ony är jävla svin, jag hoppas PSN ligger nere i flera år.

hahah du köper verkligen det här

...och varför skulle man inte blockera jailbreak?
Gud. Gud. Du är knas.

Första gången ute på nätet?

Finns många fördelar och det finns google om du inte visste det....

Kan dra en här:

Du kan med hjälp av det så kallade "hacket" lägga in alla din spel på hårddisken.
Du slipper då byta alternativt plocka fram och tillbaka mellan skivor när du byter spel.
Du får också kortare laddningstider.

Hårddisken kan bytas och sony rekommenderar nästan att du byter den.

Vad är nackdelen och vad i detta bör vara olagligt menar du?

Medlem

Jag har inget emot att folk ska få leka med hårvara, men om man vill modda så mycket, varför skaffa ps3?
Och sen när du säger att sony är kräsna, kolla på microsoft, den(XBOX) är ju totalt låst på alla sätt. Om det var för att ps3 var så låst att den blev hackad, varför angrep dem inte xbox då?

Sen att jailbreaka är ju mest för dem som vill ha grattis spel, finns väll dem som bara gör det för att slippa skivor men de är i grym minioritet.

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av LoA.:

Sony bryr sig bara om pengar.

http://www.youtube.com/watch?v=0GzPAa9YrTo

Anonymous har hackat PSN och Sony, dom protesterar mot sonys äckliga stil. Ända sen PS3 kom ut så har inte Sony accepterat någon form av moddande överhuvudtaget. Linux kom, linux blockerades. jailbreak kom, jailbreak blockerades och han som skapade detta underbara hack fick gå till rätten med Sony.

Jävla svin, kolla och läs beskrivningen på filmen jag länkade. Sony har TVINGAT sidor som facebook och youtube att ge Sony ip-adresser av dom som kollat på geohots (den/dom som skapade PS3 Jailbreak) videos osv.

$ony är jävla svin, jag hoppas PSN ligger nere i flera år.

hahah du köper verkligen det här

...och varför skulle man inte blockera jailbreak?
Gud. Gud. Du är knas.

Varför blundar ni för allt detta intrånget i era privata liv? Märker ni inte vad som händer? Jag köper att Anonymous har hackat psn och visar sin vrede över $ony, men jag köper INTE att information av gamers på PSN ligger ute. Förmodligen så skiter hackarna fullständigt i pengar och vill visa $ony att vi inte går med på att dom bara tvingar hemsidor att ge ut ip-adresser och information om individer som kollat på filmer angående jailbreak till ps3.

Vem vet vad $ony använder den informationen till?

Man verkar inte får göra vad man vill med sitt playstation 3, som man faktiskt köpt. $ony har även nämnt att mjukvaran inte ingår när man köper ett ps3, och då frågar jag mig själv - varför accepterar dom inte annan mjukvara i ps3:t då?

Medlem
Skrivet av Fuskobot:

Jag har inget emot att folk ska få leka med hårvara, men om man vill modda så mycket, varför skaffa ps3?
Och sen när du säger att sony är kräsna, kolla på microsoft, den(XBOX) är ju totalt låst på alla sätt. Om det var för att ps3 var så låst att den blev hackad, varför angrep dem inte xbox då?

Sen att jailbreaka är ju mest för dem som vill ha grattis spel, finns väll dem som bara gör det för att slippa skivor men de är i grym minioritet.

För att på en PS3 kan man ha mycket större hårddisk och har en bluray spelare? Varför dom hackade PSN är ganska självklart, om du läste vad jag skrev och vad anonymous skrev så är det för att Sony tvingade Youtube och Facebook att ge ut ip-adresser av dom som kollat på geohot´s filmer, samt annat som är relaterade till geohot och hans jailbreak.

Microsoft är också skitstövlar, men inte lika stora som sony.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Kan slå vad om att de högre hönsen hos Microsoft dansar en tydlig och rejäl skadeglädjedans just nu ^^

De jobbar nog för fullt för att förhindra möjliga framtida attacker mot de.

Medlem
Skrivet av LoA.:

Anonymous har hackat PSN och Sony

Pajas...

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av T.Mani:

Kan slå vad om att de högre hönsen hos Microsoft dansar en tydlig och rejäl skadeglädjedans just nu ^^

De jobbar nog för fullt för att förhindra möjliga framtida attacker mot de.

Jo... försöka kan dom i alla fall.

Var på en föreläsning om IT-Säkerhet och det finns egentligen inga 100% säkra system.
Om dom ska sälja sin förbannade hårdvara/mjukvara så får dom sammarbeta bättre med kunden så att inte kunden känner sig lurad och då vill hämnas.

123
Skriv svar