Eve-spelare förbannade på virtuell försäljning

Inaktiv

Hatar när dom ska ta betalt för skitsaker som kläder ingame. Jag som tänkte börja lira EvE men det blir inget med det om det börjar bli som habbo hotell fan


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Drog pluggen på min sub såfort jag läste detta. Ett MMO där hela fokuset är PvP ska man inte kunna köpa fördelar, tack och hej.

Smart att unsubba för att du läste hittepånyheter eller jita local, bättre värld för oss som faktiskt tar reda på vad det är som faktiskt händer.

Skrivet av jonne_man:

En annan sak är att dem ska börja ta betalt för 3e parts program som på olika vis använder kod från spelet.

Som offline ship fitters, karaktärsöversikter med mera... Detta är faktiskt ett måste för en seriös eve spelare och alla kanske inte vill betala för detta även om det nog kommer vara hyfsat billigt.

Sen är det ju faktiskt så att EvE redan är full proppat av folk som köper saker för riktiga pengar för att ha de bästa skeppen ständigt tillgängliga för PvP

Dom ska inte börja ta betalt för tredjepartsprogram, dom ska börja ta betalt för en LICENS för utvecklare av tredjepartsprogram. Dvs fansites/program som använder eve-o's API för att hämta information kommer behöva betala en årsavgift på mellan $10 och $99 tror jag det var tal om.

Medlem

jag är förrvirrad

Medlem

...
Köpa ammunition? Jag tror den lades ner direkt vid idébordet. xD


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Medlem
Skrivet av Uzza:

Det är bekräftat: http://www.eveonline.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=154...

CSM använder, och har använt den, i diskussioner med CCP som rör alla mikrotransaktioner som ger fördel.

De har aldrig sagt att de ska börja sälja kompletta saker. Om du drar upp den skinnade varianten av Scorpion, så var det för att de inte hade gjort klart funktionen i NeX för att ta annat än Aurum. CCP frågade CSM om de tyckte det var okej att sälja den enbart för Aurum tills funktionen var klar om ett par månader, som tvekande accepterade förslaget. Sen dock när spelarna fick säga sitt så droppade CCP dock det, och väntar nu till funktionen är klar, så det går att byta in en Scorpion.

Just nu är allt enbart spekulationer som grundar sig från Fearless, vilket enbart är en intern tidskrift som de har för att bringa debatt om kontroversiella saker inom företaget. Den upplagan som läckte ut råkade vara dedikerat till mikrotransaktioner.
CCP har sagt flera gånger att det som står där inte representerar vad CCP gör eller kommer göra, och behöver inte ens representera åsikten som skribenterna faktiskt har.
De har blivit tillfrågade att skriva extremt vinklade synpunkter, just för att skapa debatt.

Det är inte bekräftat att så är fallet förren en CCP representant har meddelat det. En spelare i CSM är inte en CCP representant.

12
Skriv svar