550 000 Battlefield Heroes-konton läckta

Jag måste då haft en jävla tur om inte jag fanns med på listan

Tur man inte gick på den nöten då...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Lösenorden är INTE saltade! Dem är redan knäckta dem flesta av dem! Så byt direkt!

Här lyckades jag knäcka väldigt många lösenord(inkl. mitt som jag trodde var oknäckbart):
http://www.md5this.com/

Skynda er å byt om ni har samma på fler ställen...


signatur

Jag äger.

Medlem

Helt seriöst kan dom inte, börja spåra dom här idioterna som hackar alla spel sidor det hittar? Spärra in dom och ge dom miljonskulder, så de får känna att det kanske var en aning onödigt gjort.


signatur

AYY LMAO

Medlem

problemreactionsolution, internet 2 baby.... phhhh

Medlem

Jag undrar hur många fler intrång det ska krävas för att fler personer börjar inse att spelföretagen (och företag rent allmänt) måste kunna hålla en viss säkerhetsnivå som beslutats av ett oberoende organ för att få lagra personuppgifter. Just nu är det vilda västern. Det säger sig självt att många, om inte alla, av spelföretagen som blivit hackade på löpande band kunde gjort mer för att försvara våra uppgifter.

Det som LulzSec har åstadkommit kan mycket väl vara skrap på ytan. Tänk på alla andra intrång som måste existerat där hackergrupperna valt att inte göra det offentligt. Nej, vi konsumenter måste få en lag som skyddar våra uppgifter bättre. Garanten för att detta ska uppfyllas är att företagen som blir hackade får betala en straffavgift alternativt förlorar rätten att handskas med personuppgifter om de vägrar säkra upp sin infrastruktur eller vägrar genomföra regelbundna penetrationstester. Företag ska helt enkelt vara kapabla att handskas med våra personuppgifter. Sedan kan man inte ge dem skulden vid ett intrång om de faktiskt följt dessa säkerhetsregler som jag så gärna vill se.

Medlem

Fanns också med på listan... Dags att byta lösen då!


signatur

Så kan man ju också göra, men det är inte rätt.

Inaktiv

Sjukt mogna människor som gör dessa grejer, läcker användarinfo osv.


signatur

"Remember, if your computer gets fucked, don't go ape shit - just fuckin' fix it"

Medlem

Bara mitt gamla sketna password som stod med... Inte mycket kul man kan göra med det.

Medlem

suuuck...givetvis var man med på listan! Satans ligister

Medlem

kommer inte in på mitt battlefield konto länge *sadface*

Medlem

Jag fanns med...

Det kusliga är att nästan alla alias som jag brukar använda i t.ex. mmo:s också finns med...
Säkert att det kommer från EA? ...

12
Skriv svar