Robot
Far Cry 3

En smäktande vacker ö med en mörk hemlighet. En ensam man med oddsen och en vanvettig armé emot sig. En uppföljare som känns som något helt nytt. Vi ger er Far Cry 3.

#far-cry-3


Medlem
Far Cry 3

Eftersom Far Cry 2 vart en riktig besvikelse så har jag tappat intresset för Far Cry. Ettan va riktigt roande.. och tvåan var det bara kul att leka med elden..

Medlem

Av det jag sett hittils ser det jävlig intressant ut och efter den här artikeln är jag ännu mer sugen! Hoppas stealth funkar på riktigt den här gången med Kändes lite som det är en halv-scriptad del av spelet bara !?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Tvåan hade kunnat vara underhållande om de haft bättre kontroll på hur fiender respawnade. Är inge kul att slåss i en minut eller två, springa in i en återvändsgränd och sen komma tillbaka till precis samma strid igen fast denna gång med mindre hälsa och ammo. Får hoppas dom verkligen tänker om detta till uppföljaren.

/ LordDaimos

Medlem

Det verkar som de har tagit bort den onödiga "friheten" i fc2 (läs: fanns inte så mycket att göra på egen hand och det fanns inte nog med content). Så näe, det verkar som FC3 har tittat på ettan och tänkt till lite: det gillar jag!

Medlem

Konsol


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Inaktiv

Inte alls sugen på Far Cry längre då 2.an precis som tidigare sagt va en stor besvikelse.

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Är inge kul att slåss i en minut eller två, springa in i en återvändsgränd och sen komma tillbaka till precis samma strid igen fast denna gång med mindre hälsa och ammo.

Så tvåan hade inte regenererande hälsa?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Alltså, kan någon förklara varför de lägger in quicktime events (när man måste trycka på en viss knapp för att nästa "cut scene skall gå igång)? Finns det någon som tycker sådant är roligt? Hurra, jag lyckades trycka tillräckligt snabbt på en viss knapp. *mummel mutter*

Det kryper i kroppen när jag ser att de har regenererande hälsa. Så himla slött av spelmakarna! Det är inte speciellt spännande att spela en shooter där man inte kan bli skadad. Antingen full hälsa (efter någon sekund bakom en generisk trälåda) eller död.

Cut scenes kan föra handlingen framåt, inget fel i det, bara de inte är för tätt inpå varandra. Det måste finnas någon form av gameplay mellan scenerna. En del spelserier (ni vet vilka jag pratar om, speciellt en serie vars akronym betyder torsk på svenska) går verkligen bara mot att leverera en interaktiv film. Själv vill jag spela ett spel.

Jag håller tummarna för att Far Cry 3 är ett spel och inte en film.

Edit: Signerat "surgubben"


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Blir o köpa till pc sen och njuta av grafiken

FC2 var som en resa till... ingenting. FC3 kanske har tänkt om på många viktiga punkter.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hmm. Detta ser ju faktiskt ganska intressant ut.

Medlem

Gillar den "obehagliga" stämningen som galningarna på ön skapar. Det är en annan typ av obehag, och inte den det gamla vanliga med monster och liknande. Ser fram emot detta!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Kontrollschema för Far Cry 3: Movement - Analog stick, Cinematic sequence - X button.

Dynga. Precis som 99% av all spel som släppts efter 2005. Eller "spel", snarare interaktiva filmer som de använde under Sega CD-tiden vilket var horriblet. Förstår inte varför man gör det nu? Känns som att spel inte utvecklas längre...

AW8
Medlem

Ser onekligen intressant ut.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Wow! En klar förbättring sen tvåan, om man ska tro på videon. Ser fram emot detta!

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av LordDaimos:

Är inge kul att slåss i en minut eller två, springa in i en återvändsgränd och sen komma tillbaka till precis samma strid igen fast denna gång med mindre hälsa och ammo.

Så tvåan hade inte regenererande hälsa?

Är inte 100% säker men jag tror inte det. Var länge sen jag spelade det nu.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Alltså, kan någon förklara varför de lägger in quicktime events (när man måste trycka på en viss knapp för att nästa "cut scene skall gå igång)? Finns det någon som tycker sådant är roligt? Hurra, jag lyckades trycka tillräckligt snabbt på en viss knapp. *mummel mutter*

Det kryper i kroppen när jag ser att de har regenererande hälsa. Så himla slött av spelmakarna! Det är inte speciellt spännande att spela en shooter där man inte kan bli skadad. Antingen full hälsa (efter någon sekund bakom en generisk trälåda) eller död.

Cut scenes kan föra handlingen framåt, inget fel i det, bara de inte är för tätt inpå varandra. Det måste finnas någon form av gameplay mellan scenerna. En del spelserier (ni vet vilka jag pratar om, speciellt en serie vars akronym betyder torsk på svenska) går verkligen bara mot att leverera en interaktiv film. Själv vill jag spela ett spel.

Jag håller tummarna för att Far Cry 3 är ett spel och inte en film.

Edit: Signerat "surgubben"

Det blir väll mer spännande så, det är så man ska ha förståelse för storyn antagligen och stressa lite så man överlever, menar. Hur mycket roligare är det att bara sitta och kolla på att huvudpersonen håller på att drunkna men man vet att han kommer överleva, det gör cutscenen till bara slöseri med tid. Bättre att påverka vad som händer, det är vad jag tycker

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av LordDaimos:

Är inge kul att slåss i en minut eller två, springa in i en återvändsgränd och sen komma tillbaka till precis samma strid igen fast denna gång med mindre hälsa och ammo.

Så tvåan hade inte regenererande hälsa?

Är inte 100% säker men jag tror inte det. Var länge sen jag spelade det nu.

/ LordDaimos

Det hade med-kits. JAg kollade upp det.

Varför signerar du dina inlägg förresten?

/Tybalt


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Wow, det var en av de bättre intro-filmerna man sett. Verkar klart mer lovande än tvåan.

Medlem
Skrivet av oudiose:
Skrivet av Tybalt:

Alltså, kan någon förklara varför de lägger in quicktime events (när man måste trycka på en viss knapp för att nästa "cut scene skall gå igång)? Finns det någon som tycker sådant är roligt? Hurra, jag lyckades trycka tillräckligt snabbt på en viss knapp. *mummel mutter*

Det kryper i kroppen när jag ser att de har regenererande hälsa. Så himla slött av spelmakarna! Det är inte speciellt spännande att spela en shooter där man inte kan bli skadad. Antingen full hälsa (efter någon sekund bakom en generisk trälåda) eller död.

Cut scenes kan föra handlingen framåt, inget fel i det, bara de inte är för tätt inpå varandra. Det måste finnas någon form av gameplay mellan scenerna. En del spelserier (ni vet vilka jag pratar om, speciellt en serie vars akronym betyder torsk på svenska) går verkligen bara mot att leverera en interaktiv film. Själv vill jag spela ett spel.

Jag håller tummarna för att Far Cry 3 är ett spel och inte en film.

Edit: Signerat "surgubben"

Det blir väll mer spännande så, det är så man ska ha förståelse för storyn antagligen och stressa lite så man överlever, menar. Hur mycket roligare är det att bara sitta och kolla på att huvudpersonen håller på att drunkna men man vet att han kommer överleva, det gör cutscenen till bara slöseri med tid. Bättre att påverka vad som händer, det är vad jag tycker

Så du tycker det är givande? Jahaja.

Om cut scenes är så förutsägbara och tråkiga som du säger tycker jag man skulle kunna hoppa över dem eller strykas helt från spelet.

Själv sitter jag bara och längtar efter att få spela spelet i sådana stunder.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Har varken spelat 1an eller 2an så jag vet inte vad som var bra respektive dåligt med titlarna. Men det här såg ju ut att kunna bli rätt så ballt.

Medlem

Intressant, intressant...


signatur

Imperator

Medlem

Ser ut som en klar förbättring mot tvåan, som var ett stort slöseri på potential.
Hoppas de har tagit till sig kritiken.

@Tybalt: Angående automatiskt återhämtning av hälsan - Så gott som alla spel använder det idag. Jag tycker inte det är slött av utvecklarna, utan det är enligt mig ett bra sätt att inte tappa fokus på. Tänker tillbaka på Call of Duty 1 där man letade medpacks mellan varje fiende man dödade. Det är inte vad man vill ägna sin speltid åt. Striderna ska vara i fokus och vad passar då inte bättre än att gömma sig/skydda sig när man blir beskjuten, man kan ju ändå inte run-n-gunna bara för att man har automatiskt återhämtning av hälsan, om du frågar mig (och om man kör på svårare än medium).

Medlem

Ser ju bra ut men wtf highlighted items och poäng när man dödar fiender? :S Va fan är grejjen med det?


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Ser ju lovande ut.
Ser potential i att t.ex rädda andra man ser bli islängda med sten vid foten, på väg bli skjutna osv och att få co-ops/vänner genom det osv. Vore bra rewards.

Medlem

Spelet kan bli, och verkar roligt.. bara en sak jag stör mig på..
Varför får man poäng i singleplayer för varje kill och sak man gör? ser ju liksom ingen anledning att ha det med

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av LordDaimos:

Är inge kul att slåss i en minut eller två, springa in i en återvändsgränd och sen komma tillbaka till precis samma strid igen fast denna gång med mindre hälsa och ammo.

Så tvåan hade inte regenererande hälsa?

Är inte 100% säker men jag tror inte det. Var länge sen jag spelade det nu.

/ LordDaimos

Det hade med-kits. JAg kollade upp det.

Varför signerar du dina inlägg förresten?

/Tybalt

Gjorde ofta så när jag reggade mig här och har gjort det i nio och ett halvt år nu så det är svårt att sluta

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av rewoX:

Spelet kan bli, och verkar roligt.. bara en sak jag stör mig på..
Varför får man poäng i singleplayer för varje kill och sak man gör? ser ju liksom ingen anledning att ha det med

Upplåsning ala Brink kanske? Dvs du får spela offline för att låsa upp saker till multiplayer.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av LordDaimos:

Är inge kul att slåss i en minut eller två, springa in i en återvändsgränd och sen komma tillbaka till precis samma strid igen fast denna gång med mindre hälsa och ammo.

Så tvåan hade inte regenererande hälsa?

Är inte 100% säker men jag tror inte det. Var länge sen jag spelade det nu.

/ LordDaimos

Det hade med-kits. JAg kollade upp det.

Varför signerar du dina inlägg förresten?

/Tybalt

Mja asså inte riktigt, du har 4 "pluppar" med liv som kan ta olika mkt skada kan man väl säga, och skulle det försvinna 2,67 pluppar så fylls det från 1,33 till 2 hela när du har varit skyddad ett tag! Är kass på att förklara men du förstår nog
Ja och sen kan du fylla upp hela mätarn med en.. spruta? om jag minns rätt!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

12
Skriv svar