Dead Island
Är sugen på ett coop spel ihop med polaren. Vad säger ni? det här eller Left 4 dead 2?
Har inte spelat något av spelen tidigare. (Kanske är inne i en partisk tråd och frågar.. )
det är två olika slags spel
titta på lite gameplayvideos och se vilket du föredrar
men Left4Dead 2 är bättre
Är sugen på ett coop spel ihop med polaren. Vad säger ni? det här eller Left 4 dead 2?
Har inte spelat något av spelen tidigare. (Kanske är inne i en partisk tråd och frågar.. )
det är två olika slags spel
titta på lite gameplayvideos och se vilket du föredrar
men Left4Dead 2 är bättre
Tänker du på coop delen när du säger bättre?
tycker det är bättre när det gäller både co-op och singleplayer
men jag har bara spelat dead island i en timme sen stängde jag av pga alla buggar och det dåliga produktionsvärdet.
kanske blir ett bra spel om en månad om Deep Silver ser till att patcha det ordentligt
Finns det poäng att spela left 4 dead 1 innan 2an eller spelar det mindre roll?
Klarade Dead Island precis. Ger det 6/10.
Det hade dock potential att nå iaf 8/10, tyvärr skiter det sig pga massvis med flaws.
Jag håller med dig, det hade grymt bra potential men som en typisk zombie cliche skjet det sig i slutändan, misstro mig inte, det är ett helt okej spel om man vill slösa några timmar på hjärndött slakt dock hade jag verkligen sett fram emot ett schysst zombie lir i en bra sandboxad värld med en bra story och roliga uppdrag
Där failade spelet på alla fronter
Visst är det kul att kötta zombies men sandbox delen var ju sjukt tråkig, questerna är ju alla detsamma, spring dit döda dem spring hem rapportera, hämta detta åt mig bla bla bla uppdrag med ingen som helst riktig story bakom det hela
Efter man gjort ett antal uppdrag kommer en klyschig cutscene som utvecklarna hoppas ska kunna ge lite ljus på storyn, i slutändan blir det bara kaotiskt jävla köttfärssås, man fattar ingeting eftersom storyn bara finns i dessa få cutscenes och resten av det man gör i spelet är nästan oväsentlig för handligen.
Är grymt besviken på spelet.. just för jag sett fram emot det så länge och spelet hade verkligen potential.. Ni som spelat AvP 1/2 och blev besvikna på AvP 3 fattar nog vad jag menar eftersom detta är nästan en exakt kopia i hur dem floppade ett spel
Trodde dead island skulle vara räddningen till denna genre för AAA spel men man har för stora förhoppningar ibland
Suup homie
Klarade Dead Island precis. Ger det 6/10.
Det hade dock potential att nå iaf 8/10, tyvärr skiter det sig pga massvis med flaws.
Jag håller med dig, det hade grymt bra potential men som en typisk zombie cliche skjet det sig i slutändan, misstro mig inte, det är ett helt okej spel om man vill slösa några timmar på hjärndött slakt dock hade jag verkligen sett fram emot ett schysst zombie lir i en bra sandboxad värld med en bra story och roliga uppdrag
Där failade spelet på alla fronter
Visst är det kul att kötta zombies men sandbox delen var ju sjukt tråkig, questerna är ju alla detsamma, spring dit döda dem spring hem rapportera, hämta detta åt mig bla bla bla uppdrag med ingen som helst riktig story bakom det hela
Efter man gjort ett antal uppdrag kommer en klyschig cutscene som utvecklarna hoppas ska kunna ge lite ljus på storyn, i slutändan blir det bara kaotiskt jävla köttfärssås, man fattar ingeting eftersom storyn bara finns i dessa få cutscenes och resten av det man gör i spelet är nästan oväsentlig för handligen.
Är grymt besviken på spelet.. just för jag sett fram emot det så länge och spelet hade verkligen potential.. Ni som spelat AvP 1/2 och blev besvikna på AvP 3 fattar nog vad jag menar eftersom detta är nästan en exakt kopia i hur dem floppade ett spel
Trodde dead island skulle vara räddningen till denna genre för AAA spel men man har för stora förhoppningar ibland
Postade nyss ett inlägg som försvann, så jag försöker igen.
Jag håller med dig, cutscenes var dessutom väldigt dåligt gjorda. Sedan störde jag mig på den konstanta grind som krävdes. För att ha råd med upgrades och repairs. Durability var löjligt dåligt, och kostade för mig att repaira. För att inte glömma det faktum att när man dog torskade man 20% av sitt kapital. Helt överdrivet drygt. Samtidigt var det dåligt balanserat med vapen. I början av spelet tvingades man ofta använda sig utav plankor eller annat oanvändbart skräp man hittade för att det var brist på vapen,
medans senare i spelet droppas epic svärd efter epic svärd samt att man får dem som rewards dessutom!
samt det faktum att skjutvapnen var totalt värdelösa. Skjuter man en zombie i huvudet skall den dö (George A Romero's regel #1 ) här var man tvungen att skjuta dem 5-6 gånger i huvudet för att de skulle fall ihop. Att träffa någon annanstans var det inte heller tal om. Lägg till att det var brist på ammo hela tiden. Inte kunde man köpa detta heller.
Det + en massa andra flaws (Osynliga väggar, buggar etc) drar ner på kvalitén.
Sen tycker jag inte man kan klassa det som ett sandbox / open world alls egentligen. Det är mycket mer linjärt än vad många tror.
Klarade Dead Island precis. Ger det 6/10.
Det hade dock potential att nå iaf 8/10, tyvärr skiter det sig pga massvis med flaws.
Jag håller med dig, det hade grymt bra potential men som en typisk zombie cliche skjet det sig i slutändan, misstro mig inte, det är ett helt okej spel om man vill slösa några timmar på hjärndött slakt dock hade jag verkligen sett fram emot ett schysst zombie lir i en bra sandboxad värld med en bra story och roliga uppdrag
Där failade spelet på alla fronter
Visst är det kul att kötta zombies men sandbox delen var ju sjukt tråkig, questerna är ju alla detsamma, spring dit döda dem spring hem rapportera, hämta detta åt mig bla bla bla uppdrag med ingen som helst riktig story bakom det hela
Efter man gjort ett antal uppdrag kommer en klyschig cutscene som utvecklarna hoppas ska kunna ge lite ljus på storyn, i slutändan blir det bara kaotiskt jävla köttfärssås, man fattar ingeting eftersom storyn bara finns i dessa få cutscenes och resten av det man gör i spelet är nästan oväsentlig för handligen.
Är grymt besviken på spelet.. just för jag sett fram emot det så länge och spelet hade verkligen potential.. Ni som spelat AvP 1/2 och blev besvikna på AvP 3 fattar nog vad jag menar eftersom detta är nästan en exakt kopia i hur dem floppade ett spel
Trodde dead island skulle vara räddningen till denna genre för AAA spel men man har för stora förhoppningar ibland
Postade nyss ett inlägg som försvann, så jag försöker igen.
Jag håller med dig, cutscenes var dessutom väldigt dåligt gjorda. Sedan störde jag mig på den konstanta grind som krävdes. För att ha råd med upgrades och repairs. Durability var löjligt dåligt, och kostade för mig att repaira. För att inte glömma det faktum att när man dog torskade man 20% av sitt kapital. Helt överdrivet drygt. Samtidigt var det dåligt balanserat med vapen. I början av spelet tvingades man ofta använda sig utav plankor eller annat oanvändbart skräp man hittade för att det var brist på vapen,
medans senare i spelet droppas epic svärd efter epic svärd samt att man får dem som rewards dessutom!
samt det faktum att skjutvapnen var totalt värdelösa. Skjuter man en zombie i huvudet skall den dö (George A Romero's regel #1 ) här var man tvungen att skjuta dem 5-6 gånger i huvudet för att de skulle fall ihop. Att träffa någon annanstans var det inte heller tal om. Lägg till att det var brist på ammo hela tiden. Inte kunde man köpa detta heller.
Det + en massa andra flaws (Osynliga väggar, buggar etc) drar ner på kvalitén.
Sen tycker jag inte man kan klassa det som ett sandbox / open world alls egentligen. Det är mycket mer linjärt än vad många tror.
Klarade Dead Island precis. Ger det 6/10.
Det hade dock potential att nå iaf 8/10, tyvärr skiter det sig pga massvis med flaws.
Jag håller med dig, det hade grymt bra potential men som en typisk zombie cliche skjet det sig i slutändan, misstro mig inte, det är ett helt okej spel om man vill slösa några timmar på hjärndött slakt dock hade jag verkligen sett fram emot ett schysst zombie lir i en bra sandboxad värld med en bra story och roliga uppdrag
Där failade spelet på alla fronter
Visst är det kul att kötta zombies men sandbox delen var ju sjukt tråkig, questerna är ju alla detsamma, spring dit döda dem spring hem rapportera, hämta detta åt mig bla bla bla uppdrag med ingen som helst riktig story bakom det hela
Efter man gjort ett antal uppdrag kommer en klyschig cutscene som utvecklarna hoppas ska kunna ge lite ljus på storyn, i slutändan blir det bara kaotiskt jävla köttfärssås, man fattar ingeting eftersom storyn bara finns i dessa få cutscenes och resten av det man gör i spelet är nästan oväsentlig för handligen.
Är grymt besviken på spelet.. just för jag sett fram emot det så länge och spelet hade verkligen potential.. Ni som spelat AvP 1/2 och blev besvikna på AvP 3 fattar nog vad jag menar eftersom detta är nästan en exakt kopia i hur dem floppade ett spel
Trodde dead island skulle vara räddningen till denna genre för AAA spel men man har för stora förhoppningar ibland
Postade nyss ett inlägg som försvann, så jag försöker igen.
Jag håller med dig, cutscenes var dessutom väldigt dåligt gjorda. Sedan störde jag mig på den konstanta grind som krävdes. För att ha råd med upgrades och repairs. Durability var löjligt dåligt, och kostade för mig att repaira. För att inte glömma det faktum att när man dog torskade man 20% av sitt kapital. Helt överdrivet drygt. Samtidigt var det dåligt balanserat med vapen. I början av spelet tvingades man ofta använda sig utav plankor eller annat oanvändbart skräp man hittade för att det var brist på vapen,
medans senare i spelet droppas epic svärd efter epic svärd samt att man får dem som rewards dessutom!
samt det faktum att skjutvapnen var totalt värdelösa. Skjuter man en zombie i huvudet skall den dö (George A Romero's regel #1 ) här var man tvungen att skjuta dem 5-6 gånger i huvudet för att de skulle fall ihop. Att träffa någon annanstans var det inte heller tal om. Lägg till att det var brist på ammo hela tiden. Inte kunde man köpa detta heller.
Det + en massa andra flaws (Osynliga väggar, buggar etc) drar ner på kvalitén.
Sen tycker jag inte man kan klassa det som ett sandbox / open world alls egentligen. Det är mycket mer linjärt än vad många tror.
Klarade Dead Island precis. Ger det 6/10.
Det hade dock potential att nå iaf 8/10, tyvärr skiter det sig pga massvis med flaws.
Jag håller med dig, det hade grymt bra potential men som en typisk zombie cliche skjet det sig i slutändan, misstro mig inte, det är ett helt okej spel om man vill slösa några timmar på hjärndött slakt dock hade jag verkligen sett fram emot ett schysst zombie lir i en bra sandboxad värld med en bra story och roliga uppdrag
Där failade spelet på alla fronter
Visst är det kul att kötta zombies men sandbox delen var ju sjukt tråkig, questerna är ju alla detsamma, spring dit döda dem spring hem rapportera, hämta detta åt mig bla bla bla uppdrag med ingen som helst riktig story bakom det hela
Efter man gjort ett antal uppdrag kommer en klyschig cutscene som utvecklarna hoppas ska kunna ge lite ljus på storyn, i slutändan blir det bara kaotiskt jävla köttfärssås, man fattar ingeting eftersom storyn bara finns i dessa få cutscenes och resten av det man gör i spelet är nästan oväsentlig för handligen.
Är grymt besviken på spelet.. just för jag sett fram emot det så länge och spelet hade verkligen potential.. Ni som spelat AvP 1/2 och blev besvikna på AvP 3 fattar nog vad jag menar eftersom detta är nästan en exakt kopia i hur dem floppade ett spel
Trodde dead island skulle vara räddningen till denna genre för AAA spel men man har för stora förhoppningar ibland
Postade nyss ett inlägg som försvann, så jag försöker igen.
Jag håller med dig, cutscenes var dessutom väldigt dåligt gjorda. Sedan störde jag mig på den konstanta grind som krävdes. För att ha råd med upgrades och repairs. Durability var löjligt dåligt, och kostade för mig att repaira. För att inte glömma det faktum att när man dog torskade man 20% av sitt kapital. Helt överdrivet drygt. Samtidigt var det dåligt balanserat med vapen. I början av spelet tvingades man ofta använda sig utav plankor eller annat oanvändbart skräp man hittade för att det var brist på vapen,
medans senare i spelet droppas epic svärd efter epic svärd samt att man får dem som rewards dessutom!
samt det faktum att skjutvapnen var totalt värdelösa. Skjuter man en zombie i huvudet skall den dö (George A Romero's regel #1 ) här var man tvungen att skjuta dem 5-6 gånger i huvudet för att de skulle fall ihop. Att träffa någon annanstans var det inte heller tal om. Lägg till att det var brist på ammo hela tiden. Inte kunde man köpa detta heller.
Det + en massa andra flaws (Osynliga väggar, buggar etc) drar ner på kvalitén.
Sen tycker jag inte man kan klassa det som ett sandbox / open world alls egentligen. Det är mycket mer linjärt än vad många tror.