Battlefield 3-producenten skäms över sina spel

Medlem

Fixa till buggarna innan release bara, så ska du nog kunna bli stolt över BF3


signatur

Nämen!

Medlem

De va ju hemskt vad folk bölar över om de är beta eller demo. Ni vet om att de har absolut ingen betydelse? Dice väljer själva vad dom vill kalla de, och att de blev beta är ju uppenbart för att det ändå är drygt en måndag kvar tills release, plus att spelet är buggigare än dom accepterar.
Enda kommentaren jag har om spelet är avsaknaden av visare för nätverksdelay (ping). Skriker så mycket konsoll-spel om de spel som inte visar detta, eller som i CoD MW där man visar 3 (4?) sträck för att indikera detta där ett grönt sträck ska innebära bra ping men kan vara allt ifrån 0 till typ 120ms. Och att då BF3 både kör med fattig matchmaking samt ingen ping-visare är riktigt pinsamt. Är de nu så att dom inte fått till nätverkskoden får dom bannemej stå för de också (vilket jag inte kan tänka mig att dom inte gjort, så vad är problemet dice?)

Ish
Medlem

Det är sånna människor som är bra på att "göra spel". Kazunori Yamauchi mfl.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

"Spelet släpps den 28 oktober till pc, Xbox 360 och Playstation 3."

Har jag missat något? Ska inte spelet släppas den 27 oktober?

Medlem
Skrivet av helmesjo:

De va ju hemskt vad folk bölar över om de är beta eller demo. Ni vet om att de har absolut ingen betydelse? Dice väljer själva vad dom vill kalla de, och att de blev beta är ju uppenbart för att det ändå är drygt en måndag kvar tills release, plus att spelet är buggigare än dom accepterar.

Det är dock endå rätt relevant eftersom folk gnäller på hur buggigt spelet är utan att inse att spelet faktiskt inte är klart.
Det har betydelse faktiskt - för hade de sagt att det är ett demo så hade alla kunnat vara säkra på att såvida inte en patch släpps i sista sekund, så är detta de de slänger sina pengar på.

Drygt en måndag kvar? Jag antar att det var en liten felskrivning eller hur?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Alla som säger att det inte är en Beta och att de inte kommer att fixa det tills releasen. Har ni aldrig hört talas om day one patch?

Medlem
Skrivet av Cyras:
Skrivet av MasterCrazy:

Tycker detta inte är en "riktig" uppföljare av bf2, nu när man kört betan ett tag, bc3 skulle vara ett passande namn. Det är vad ->jag<- tycker iaf.

Man kan ju förstå att du säger det eftersom vi bara spelat Rush hittills, som introducerades i BC som du förmodligen vet Tycker det är synd dock, jag hade hoppats på Conquest i Betan eftersom vi spela Rush i Alphan. Så jag väntar på Conquest innan jag vågar säga om spelet är värdig namnet Battlefield 3 istället för Bad Company 3.
Jag tycker redan nu dock att känslan i BF3 är något helt annat än i BC2.

Finns ju Conquest 64 spelar servrar fullt av fordon (precis som BF2) tycker dock fortfarande inte spelet känns värdigt sitt namn.
Och som någon annan sa, det känns väldigt CoD inspirerat.

Det är ju redan uppenbart från intervjuer trailers etc att dem försöker slå CoD.
Sorgliga är att det kommer dem inte.
Om dem bara kunde förstå det, så skulle nog vi utan tvekan fått ett riktigt BF3.

Personligen finner jag mer glädje i att spela CoD4 en BF3 betan. (bortsett från buggar/glitchar etc. Jag vet att det är en Beta.)


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av helmesjo:

De va ju hemskt vad folk bölar över om de är beta eller demo. Ni vet om att de har absolut ingen betydelse? Dice väljer själva vad dom vill kalla de, och att de blev beta är ju uppenbart för att det ändå är drygt en måndag kvar tills release, plus att spelet är buggigare än dom accepterar.
Enda kommentaren jag har om spelet är avsaknaden av visare för nätverksdelay (ping). Skriker så mycket konsoll-spel om de spel som inte visar detta, eller som i CoD MW där man visar 3 (4?) sträck för att indikera detta där ett grönt sträck ska innebära bra ping men kan vara allt ifrån 0 till typ 120ms. Och att då BF3 både kör med fattig matchmaking samt ingen ping-visare är riktigt pinsamt. Är de nu så att dom inte fått till nätverkskoden får dom bannemej stå för de också (vilket jag inte kan tänka mig att dom inte gjort, så vad är problemet dice?)

WooT? i CoD MW kan du ju se pingen.
Och BF3 har inte bara MM, utan en "riktig" server browser.


signatur

Rwa?

Medlem

Helt rätt, påbörja finputsningen nu.

Medlem

Kände mig tvungen att regga mig för att vädra några åsikter, är en old-timer pc-gamer som varit aktiv på Lan och senare online när QW kom, BF3 kan faktiskt vara det bästa vi hittils sett. Och JA, jag älskar MW spelen, snabb action med reflex-kills är för mig rukigt kul, och själva utmaningen, BF3 av vad jag sett och känt sedan beta verkar bjuda på det bästa både ur BF-serien men med en stoor dos av nervpirrande man-y-mano fighter som CoD har levererat så bra från flera av sina titlar. Jag väntar såklart med stor spänning inför MW3 släppet också, för mig blir det förmodligen spela båda spelen väldigt aktivt och med en släng av RO2 vid sidanom såklart!

Så vad jag egebtligen ville säga, sluta whina och försök uppskatta dem otroliga spelen och många timmar av underhålling som väntar oss, jag hade inte ens kunnat drömma om nått liknande för 15 år sedan..

Ps. Jag VÄGRAR att skriva "fz.se" det heter FRAGZONE!

Medlem
Skrivet av Cyras:
Skrivet av MasterCrazy:

Tycker detta inte är en "riktig" uppföljare av bf2, nu när man kört betan ett tag, bc3 skulle vara ett passande namn. Det är vad ->jag<- tycker iaf.

Man kan ju förstå att du säger det eftersom vi bara spelat Rush hittills, som introducerades i BC som du förmodligen vet Tycker det är synd dock, jag hade hoppats på Conquest i Betan eftersom vi spela Rush i Alphan. Så jag väntar på Conquest innan jag vågar säga om spelet är värdig namnet Battlefield 3 istället för Bad Company 3.
Jag tycker redan nu dock att känslan i BF3 är något helt annat än i BC2.

Jag testade faktiskt Caspian Border också, och det är precis som bc2 hehe. Alla fordon känns likadant som i bc2, och jets'n jämfört med i bf2 är nästan kränkande :p, samma med helis.

Medlem

Gillar hur han tänker, visar ju bara att han brinner för sitt jobb och vill utveckla produkten(rna) mer. Spelat BETAn i ett par timmar idag, det enda jag tycker va mindre bra är hur snabbt man kan stiga i grad, borde vara mycket svårare, eller iaf ta längre tid. Men överlag är jag övertygad om att spelet kommer kunna kicka MW3s ass vilken dag som helst.

Medlem

Detta spel ska man köpa typ ett halvår efter att dom fått ut ett par viktiga uppdateringar vilket jag lovar kommer krävas till ett sånt här stort spel.

Medlem

Ta och spela BF2 idag, det suger ju att spela det nu. Man tyckte att det var så otroligt bra så att man inbildar siga saker om skiten. Det är ju i mina ögon ett föråldrat spel. Häng med i utvecklingen istället för att vägra moderniseringar.

Efter att ha spelat Caspian så inser jag att BF3 kommer bli ett av dom bästa BF spelen som jag spelat. Och då har man iaf 500+ timmar i BF2 och 400+ i BFBC2.

Men visst, sen kan ju alla moddare och inbitna spelare som vägrar hänga med i utvecklingen gnälla så mycket dom vill. Fortsätt ni med BF2, för ni kommer aldrig att bli nöjda.

Medlem

Krystat och pretentiöst.

kort och gott jättelöjligt.

Medlem

Asså folk, ni som säger att spelet kommer se ut så här vid release och att det inte är tid nog att fixa är helt ute och cyklar. Läs på om vad beta betyder. Jag tror ett spelbolag vet mer än vad du vet och om hur det går till med att fixa buggar etc. Du kan inte komma och tro du vet mer om spelet än dom själva som utvecklat det. Jobbar du på DICE eller liknande stort spelföretag? Well, då kanske du har en åsikt men inte annars.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Beta är mest till för att se så att allt funkar, väldigt sällan de ändrar på en beta då huvudsyftet med den är att stresstesta servrar och liknande. Så det där med att det är en beta är inte försvarbart om spelet är väldigt buggigt (som i ospelbart, nu säger jag inte att BF 3 är det då det verkar vara väldigt spelbart av det jag sett än så länge) såvida inte buggarna beror på Origin eller själva nätverket. Spelet ska tydligen gå till "tryckeriet" innan betan är över således är det nog få saker (om några) som kommer komma med den slutliga versionen. Däremot kan dessa saker säkerligen komma i en patch efter release eller om det är något väldigt allvarligt få spelets lanseringsdag uppskjuten. Beta idag verkar mest vara för att få uppmärksamhet kring ett spel och att få förbokningar, jag ser det mer som ett "VIP" demo än något annat (där EA/Dice får möjligheten att testa spelet med mängder av spelare vilket som sagt var är huvudsyftet). Det finns en anledning till att de nog inte kommer ändra lanseringsdatum och jag tror inte jag behöver skriva vad den heter...

Medlem

Jag skulle nog också skämmas om idealet var att nå samma underhållningsnivå som med Battlefield 2. [/bitterfitta]


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av helmesjo:

...Enda kommentaren jag har om spelet är avsaknaden av visare för nätverksdelay (ping)...

Menar du i spelet eller i serverbläddraren? I serverbläddraren står det klart och tydligt vilken ping det är på servern man vill ansluta.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem
Skrivet av Vantskruv:
Skrivet av helmesjo:

...Enda kommentaren jag har om spelet är avsaknaden av visare för nätverksdelay (ping)...

Menar du i spelet eller i serverbläddraren? I serverbläddraren står det klart och tydligt vilken ping det är på servern man vill ansluta.

Jag antar att han menar i spelet för där saknas det.

Gällande buggarna i spelklienten så har dom postat en första lista på saker som redan är fixade i deras interna build som inte är fixat i den version dom kör som beta. Listan är inte komplett men dom kommer lägga upp mer efterhand.

Officiella bloggen

Medlem

Är han lika poppis i spelbranschen som Kissie och de andra nötterna är i kvällstidnignarna eller? Klart han skäms, Battlefield spelen lämnar ju aldrig Beta..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

BF3 kommer nog bli bra

Medlem

Ni som inte fattat vitsen med den offentlilga betan... Det är inte för att testa spelet, det är för att testa infrastrukturen bakom. Statistikservrar, Matchningsservrar etc.
Men just nu är det inte speciellt roligt då folk ligger under banan och skjuter en...

Inaktiv

Borde han skämmas över BF3?
Svar Ja
Varför?
Betan säger mycket om den slutgiltiga produkten
Och?
Ja, om du hittar något teamwork, call me.

Medlem

Vill bara säga att alla som säger att "ja, bf3 är buggigt nu, men de e för att det är en beta" är lite off.
Spelet släpps om några få veckor, hur mycket tror ni de hinner fixa?
"Beta" för spel som släpps inom ett par veckor är snarare sneak peaks än nåt annat med garderingen "beta" så de kan alltid säga "det är bara en beta, döm inte ut oss ännu".
Men ett spel som BF3 lär patchas upp med tiden så tror inte det är några problem med buggarna i BF3.

Medlem

Har förbokat spelet.. dock känns detta som fail, mer buggar än någon alpha eller beta jag någonsin lirat.
Tycker känslan i vapnerna var bättre i BC2, kanske är en vanesak..
Jag har då väldigt svårt att tro att det kommer vara någon större skillnad vid release.

Medlem
Skrivet av krad:

Ta och spela BF2 idag, det suger ju att spela det nu. Man tyckte att det var så otroligt bra så att man inbildar siga saker om skiten. Det är ju i mina ögon ett föråldrat spel. Häng med i utvecklingen istället för att vägra moderniseringar.

Efter att ha spelat Caspian så inser jag att BF3 kommer bli ett av dom bästa BF spelen som jag spelat. Och då har man iaf 500+ timmar i BF2 och 400+ i BFBC2.

Men visst, sen kan ju alla moddare och inbitna spelare som vägrar hänga med i utvecklingen gnälla så mycket dom vill. Fortsätt ni med BF2, för ni kommer aldrig att bli nöjda.

Precis.. häng nu med o sluta gnäll!!....
BF3 kommer bli d bästa DICE spelet... No Doubt About It....

Peace Out


signatur

//Peace out

Inaktiv

Jag hoppas då dom jobbar mer på jetsen, känns extremt "plastiga" att flyga. Känns inte som att det finns någon gravitation eller luftmotstånd med dom.

Medlem

Hm, synd det inte släpps på "Steam", vore kul att prova.

Men skäms man så skäms man - då går man till "Origin" kanske?


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Inaktiv
Skrivet av krad:

Ta och spela BF2 idag, det suger ju att spela det nu. Man tyckte att det var så otroligt bra så att man inbildar siga saker om skiten. Det är ju i mina ögon ett föråldrat spel. Häng med i utvecklingen istället för att vägra moderniseringar.

Efter att ha spelat Caspian så inser jag att BF3 kommer bli ett av dom bästa BF spelen som jag spelat. Och då har man iaf 500+ timmar i BF2 och 400+ i BFBC2.

Men visst, sen kan ju alla moddare och inbitna spelare som vägrar hänga med i utvecklingen gnälla så mycket dom vill. Fortsätt ni med BF2, för ni kommer aldrig att bli nöjda.

Håller med. Jag har spelat en del BF2 de senaste dagarna-veckorna och det är faktiskt rätt kasst. Jag föredrar FPS på dator, men när jag spelar BF2 känner jag att det hade varit roligare att spela BC2 som jag har till PS3. Det har skett sjukt mycket förbättringar mellan BF2 och BC2, och nu när man kan spela 64 spelare osv. osv. på PC lär det bli sagolikt.

Skriv svar