rav
Medlem

Jag var skeptisk när jag hörde att det skule göra ett FPS av denna klassiker. Men ju mer jag ser av spelet ju mer positiv blir jag.
Hoppas verkligen dom gör ett bra soundtrack till spelet!

Medlem

ofta folk inte jämför detta med CoD. Ett mirakel har skett.

Medlem

Verkar kunna bli något mycket intressant! Jag menar, att få döda folk på lite mer kreativa sätt i FPS har blivit något av en bristvara, utan att det ska behöva kännas som quake/unreal.

Medlem

Jag fattar inte varför det bara kommer mer och mer och MER FPS, tröttnar folk aldrig?! Detta är en nyans annorlunda men annars är det juh bara mer av samma om och om igen... Ge mig ett riktigt spel :@


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem

Ännu en remake suck.. Kan säkert bli ett häftigt FPS men inte fan gör nån om Sagan om ringen till t.ex framtid och kallar det samma skit...

Och sen är FZ ute och slirar igen, andra sidor har testat det på krysslådan vad jag sett, men ni har spelat på alla 3?

Testplattform: PC, Xbox 360, PS3 utan att lyckas skriva nått om kontroll, portningsproblem, konsollifiering? Det enda jag sett är nått ni skrev om "höger spaken" så det luktar konsollkontroll.. Vafan skriver man alla 3 för om man uppenbarligen siktat in sig på EN av dem när man skriver en förtitt?

Oerhört bra skrivet Jakob!

Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av walter_iego:

Minus för musiken, men spelet verkar OK...

Är du en trendhatare kanske? Musiken i den här trailern kan vara den mest passande jag sett! Blir helt galet taggad när han slänger sig ut över trappräcket!

Haha, i sådana fall är vi två "trendhatare". Jag tycker också den där "musiken" (om man nu kan kalla det det) är helt bedrövligt jobbig. Låter som en symfoni av oväsen i mina öron.

Det där ordet gillar jag och är gärna en "trendhatare"; med stolthet. En trend kommer och går, kvalitet består


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det där ordet gillar jag och är gärna en "trendhatare"; med stolthet. En trend kommer och går, kvalitet består

OjOjOj! ;D RIM!

Medlem

Grym trailer : ) -
Kanske blir något


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Var det inte Brian Cox som lät undslippa sig några repliker där i början? Vore ju grymt om han är med i produktionen!


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Jag ska erkänna som ett stort fan av det första syndicate som jag spelade sönder på min Amiga en gång i tiden var jag äcklad av tanken på att det nu skulle rebootas som FPS. Sen kom trailern och jag kände faktiskt lite hopp, det var inte syndicate som jag minns det men det var något som faktiskt lyckades väcka ett intresse och om inte utplåna iallafall skingra några av orosmolnen på min himmel.
Tack FZ för en välskriven och analyserande preview av ett spel jag tror många ser fram emot. Som sagt det må inte vara syndicate som det var förr men efter att ha läst denna hands on, vad är det för fel med förnyelse så länge det görs rätt där gamalt nyskapande ersätts med nytt. Starbreeze verkar som det låter ha något speciellt på gång som flörtar med både bulletstorm och deus ex och i mina ögon ser det onekligen intressant ut.

Ser med spänning fram emot nästa preview av spelet för minst en till sådan lär ni väl få till innan releasen

Medlem

Hah, ni är rätt mycket nollkollare båda två.
Cyberpunk-genren skapades av William Gibson, genom Neuromancer och Cyberpunk-trilogin. Långt före både Ghost in the Shell och Matrix.
Att döma av scenerna i trailern, verkar Starbreeze vara rätt bra inspirerat av Gibson, precis som Bullfrog var i ursprungliga Syndicate.

Skrivet av Jakob Svärd:
Skrivet av Typhor:

men varför jämför folk allt som är det minsta cyberpunk med Matrix? Matrix uppfann inte det hjulet och hade flera scener som var helt tagna från Ghost in the shell :S folk...

För att 9 av 10 vet vad Matrix är. Oavsett hur inflytelserikt Ghost in the Shell varit och fortsätter att vara så är det inte top of mind-grejer direkt. Är du med?


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Det här ser mer intressant ut än Deus Ex t om


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av walter_iego:

Minus för musiken, men spelet verkar OK...

Är du en trendhatare kanske? Musiken i den här trailern kan vara den mest passande jag sett! Blir helt galet taggad när han slänger sig ut över trappräcket!

Håller med, musiken var riktigt bra, antagligen ännu bättre för oss som spelade original spelen back in the days! Grymt bra klippt till musiken med.

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Hah, ni är rätt mycket nollkollare båda två.
Cyberpunk-genren skapades av William Gibson, genom Neuromancer och Cyberpunk-trilogin. Långt före både Ghost in the Shell och Matrix.
Att döma av scenerna i trailern, verkar Starbreeze vara rätt bra inspirerat av Gibson, precis som Bullfrog var i ursprungliga Syndicate.

Skrivet av Jakob Svärd:
Skrivet av Typhor:

men varför jämför folk allt som är det minsta cyberpunk med Matrix? Matrix uppfann inte det hjulet och hade flera scener som var helt tagna från Ghost in the shell :S folk...

För att 9 av 10 vet vad Matrix är. Oavsett hur inflytelserikt Ghost in the Shell varit och fortsätter att vara så är det inte top of mind-grejer direkt. Är du med?

sa jag att GitS uppfann cyberpunk? Nej just det. Neuromancer är en bra bok btw

Inaktiv

tror med att det kan bli riktigt bra, MEN jag, precis som väldigt många andra är trötta på att alla försöker mjölka fps genren och hade uppskattat en remake på syndicate eller syndicate wars med lite mer känslanfrån det konvenionella syndicate. Missförstå mig rätt, detta kan säkert bli ett grymt bra fps, men det hade varit väldigt trevligt med nåt annat nygammalt...... Snart kommer väl mousetrap eller pacman som fps med.....

Pratade inte Activision om "Pac-Man: Deathdealer" för ett tag sedan?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Pratade inte Activision om "Pac-Man: Deathdealer" för ett tag sedan?

Luras du eller?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Nej, jag luras aaaaaldrig. TreyArch spånar på det spelet nu utan att de vet om det, ska typ komma 15 DLC...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Måhända att inget gammalt fan av Syndicate hyllar det här, och med rätta, men hur många sådan fans finns det kvar "i livet" egentligen? Förutom att man måste ha en viss ålder och gilla spel och fortfarande spelar så ska man även ha spelat just Syndiacte när det begav sig. Det finns knappast ekonomi i att försöka sälja till en sådan grupp människor. Men om man tar ett känt namn och gör nytt spel så kommer det uppmärksammas. Det är ju det det handlar om.

Det här är ännu en FPS och det görs för många sådana spel redan, men vill de in och slåss bland shooters så låt dom. Klart man kunde önska nya beat em up och liknande men vi har faktist sjukt mycket spel att välja på idag. Det är knappast någon brist någonstans. Ibland kan man få söka sig bakåt lite men om man inte kan tänka sig det så bör man nog inse att den verkliga frågan är den om grafiken. Men man hävdar ju att det inte är där skon klämmer.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Hah, ni är rätt mycket nollkollare båda två.
Cyberpunk-genren skapades av William Gibson, genom Neuromancer och Cyberpunk-trilogin. Långt före både Ghost in the Shell och Matrix.
Att döma av scenerna i trailern, verkar Starbreeze vara rätt bra inspirerat av Gibson, precis som Bullfrog var i ursprungliga Syndicate.

Skrivet av Jakob Svärd:
Skrivet av Typhor:

men varför jämför folk allt som är det minsta cyberpunk med Matrix? Matrix uppfann inte det hjulet och hade flera scener som var helt tagna från Ghost in the shell :S folk...

För att 9 av 10 vet vad Matrix är. Oavsett hur inflytelserikt Ghost in the Shell varit och fortsätter att vara så är det inte top of mind-grejer direkt. Är du med?

Var det inte den amerikanske författaren Bruce Bethke som var först ut med novellen "Cyberpunk" 1983?


signatur

Jag vill ha page...

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Hah, ni är rätt mycket nollkollare båda två.
Cyberpunk-genren skapades av William Gibson, genom Neuromancer och Cyberpunk-trilogin. Långt före både Ghost in the Shell och Matrix.
Att döma av scenerna i trailern, verkar Starbreeze vara rätt bra inspirerat av Gibson, precis som Bullfrog var i ursprungliga Syndicate.

Skrivet av Jakob Svärd:
Skrivet av Typhor:

men varför jämför folk allt som är det minsta cyberpunk med Matrix? Matrix uppfann inte det hjulet och hade flera scener som var helt tagna från Ghost in the shell :S folk...

För att 9 av 10 vet vad Matrix är. Oavsett hur inflytelserikt Ghost in the Shell varit och fortsätter att vara så är det inte top of mind-grejer direkt. Är du med?

Var det inte den amerikanske författaren Bruce Bethke som var först ut med novellen "Cyberpunk" 1983?


signatur

Jag vill ha page...

Till er som säger att action är vanligt etc, titta på statistiken -_-. Det må ha hänt att action gått bra på sistone men kolla litet bakåt i tiden och tänk på att det trots allt bara är 22 % av totalt antal (senast data om 2010) som är action (resten är annat och för övrigt betydligt fler tillsammans, 78 %) (källa: http://www.theesa.com/facts/salesandgenre.asp)


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

12
Skriv svar