Den första trailern från GTA V är här!

Medlem

Är det bara jag, eller är det Nico man ser 58 sekunder in?

Medlem

Det är inte Tommy Vercetti. Det är inte Ray Liotta. Så, nu var det överstökat.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Kollade igenom trailern ett par gånger, vet inte om ni redan har rett ut vart det är men på polisbilen så stog detta:
http://imageshack.us/photo/my-images/840/gtavh.png/


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem

Jag tror INTE det är Tony Vercetti.
Rockstar har tidigare hävdat att den nya gta-generationen inte kommer innehålla några gamla gta-karaktärer. Något som man se i en intervju innan GTA IV släpptes. Man sa att antingen har alla gamla karaktärer dött eller försvunnit.

Medlem
Skrivet av sammie:

Vad dillar alla om? Man får bara se bilder från Los Angeles. Inget från varken San Fran eller Las Vegas....

FZ säger ju dock att spelet kommer utspela sig i San Andreas, information som IGN har tatt del av.

Medlem

Försök att hålla diskussionen saklig. Bara för att någon tycker att GTA V är fult eller snyggt betyder inte att personen i fråga "trollar" eller har synfel. Kritisera folks åsikter istället för folk. Personangrepp är inte tillåtet!


signatur

Have a good time!

Medlem

Ser awsome ut

Medlem
Medlem

Ser ju stort ut iaf. Kan ju duga.

Inaktiv
Skrivet av Boomer:

Det är inte Tommy Vercetti. Det är inte Ray Liotta. Så, nu var det överstökat.

Precis. Låter inte alls som han, dessutom säger att det delvis var vädret som fick honom att flytta dit. Och Vice City är väl lika soligt som Los Santos.

Sen vet jag inte varför alla tror att det blir fler städer än Los Santos. Läs IGN-artikeln:

"which leads us onto Las Venturas – which we desperately hope will make it into the game. "

"Hope" som i spekulationer. Jag tror spelet utspelar sig i Los Santos med en fet landsbygd och öken runtomkring.

Medlem
Skrivet av anon_35747:
Skrivet av Boomer:

Det är inte Tommy Vercetti. Det är inte Ray Liotta. Så, nu var det överstökat.

Precis. Låter inte alls som han, dessutom säger att det delvis var vädret som fick honom att flytta dit. Och Vice City är väl lika soligt som Los Santos.

Sen vet jag inte varför alla tror att det blir fler städer än Los Santos. Läs IGN-artikeln:

"which leads us onto Las Venturas – which we desperately hope will make it into the game. "

"Hope" som i spekulationer. Jag tror spelet utspelar sig i Los Santos med en fet landsbygd och öken runtomkring.

Rockstar har dock reda bekräftat att det är San Andreas. Så att det bara är Los Santos känns osannolikt.

Inaktiv
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Ravenwood:
Skrivet av Boomer:

Det är inte Tommy Vercetti. Det är inte Ray Liotta. Så, nu var det överstökat.

Precis. Låter inte alls som han, dessutom säger att det delvis var vädret som fick honom att flytta dit. Och Vice City är väl lika soligt som Los Santos.

Sen vet jag inte varför alla tror att det blir fler städer än Los Santos. Läs IGN-artikeln:

"which leads us onto Las Venturas – which we desperately hope will make it into the game. "

"Hope" som i spekulationer. Jag tror spelet utspelar sig i Los Santos med en fet landsbygd och öken runtomkring.

Rockstar har dock reda bekräftat att det är San Andreas. Så att det bara är Los Santos känns osannolikt.

Okej, allt jag kräver är en länk som bekräftar det.

Medlem

Trailern var lite trist tycker jag, inte alls som trailern för IV. Men spelet blir nog grymt som alltid.

Medlem

[quote=Ravenwood]

Skrivet av Fargo:
Skrivet av Ravenwood:
Skrivet av Boomer:

Det är inte Tommy Vercetti. Det är inte Ray Liotta. Så, nu var det överstökat.

Precis. Låter inte alls som han, dessutom säger att det delvis var vädret som fick honom att flytta dit. Och Vice City är väl lika soligt som Los Santos.

Sen vet jag inte varför alla tror att det blir fler städer än Los Santos. Läs IGN-artikeln:

"which leads us onto Las Venturas – which we desperately hope will make it into the game. "

"Hope" som i spekulationer. Jag tror spelet utspelar sig i Los Santos med en fet landsbygd och öken runtomkring.

Rockstar har dock reda bekräftat att det är San Andreas. Så att det bara är Los Santos känns osannolikt.

Nevermind... Någon annan postade länken.

Medlem
Skrivet av anon_35747:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av anon_35747:
Skrivet av Boomer:

Det är inte Tommy Vercetti. Det är inte Ray Liotta. Så, nu var det överstökat.

Precis. Låter inte alls som han, dessutom säger att det delvis var vädret som fick honom att flytta dit. Och Vice City är väl lika soligt som Los Santos.

Sen vet jag inte varför alla tror att det blir fler städer än Los Santos. Läs IGN-artikeln:

"which leads us onto Las Venturas – which we desperately hope will make it into the game. "

"Hope" som i spekulationer. Jag tror spelet utspelar sig i Los Santos med en fet landsbygd och öken runtomkring.

Rockstar har dock reda bekräftat att det är San Andreas. Så att det bara är Los Santos känns osannolikt.

Okej, allt jag kräver är en länk som bekräftar det.

Länk: http://ps3.ign.com/articles/121/1211341p1.html

Inaktiv

Okej, men jag tycker inte den där artikeln säger så mycket mer än att spelet utspelar i San Andreas vilket jag inte bestrider.

Medlem

Hoppas dom har flygplan igen, vilket det såg ut som?

Medlem
Skrivet av anon_35747:

Okej, men jag tycker inte den där artikeln säger så mycket mer än att spelet utspelar i San Andreas vilket jag inte bestrider.

Står även att 3 städer ingår i San Andreas.

Inaktiv
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Ravenwood:

Okej, men jag tycker inte den där artikeln säger så mycket mer än att spelet utspelar i San Andreas vilket jag inte bestrider.

Står även att 3 städer ingår i San Andreas.

Ja. Men det är snarare IGN som hänvisar till hur San Andreas såg ut i tidigare spel. Det behöver inte betyda att alla tre städer är med i detta spel.

Om du läser vidare i texten så står det också att San Andreas endast varit med i ett tidigare GTA. Det stämmer inte, San Andreas var med i GTA 1 också. Av det kan man dra slutsatsen att IGN inte har så bra koll på saker och ting och medvetet eller omedvetet misstolkat Rockstars uttalande.

Medlem
Skrivet av anon_35747:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av anon_35747:

Okej, men jag tycker inte den där artikeln säger så mycket mer än att spelet utspelar i San Andreas vilket jag inte bestrider.

Står även att 3 städer ingår i San Andreas.

Ja. Men det är snarare IGN som hänvisar till hur San Andreas såg ut i tidigare spel. Det behöver inte betyda att alla tre städer är med i detta spel.

Om du läser vidare i texten så står det också att San Andreas endast varit med i ett tidigare GTA. Det stämmer inte, San Andreas var med i GTA 1 också.

Högst osannolikt att man skulle ta bort två städer från San Andreas och endast ha en.
Då skulle knappast Los Santos finnas överhuvudtaget. Då skulle staden heta San Andreas, och inte Los Santos.
Och spelet skulle utspela sig i San Andreas. Inte Los Santos.

Därför tror jag på att det är mer än en stad.

Inaktiv
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Ravenwood:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Ravenwood:

Okej, men jag tycker inte den där artikeln säger så mycket mer än att spelet utspelar i San Andreas vilket jag inte bestrider.

Står även att 3 städer ingår i San Andreas.

Ja. Men det är snarare IGN som hänvisar till hur San Andreas såg ut i tidigare spel. Det behöver inte betyda att alla tre städer är med i detta spel.

Om du läser vidare i texten så står det också att San Andreas endast varit med i ett tidigare GTA. Det stämmer inte, San Andreas var med i GTA 1 också.

Högst osannolikt att man skulle ta bort två städer från San Andreas och endast ha en.
Då skulle knappast Los Santos finnas överhuvudtaget. Då skulle staden heta San Andreas, och inte Los Santos.
Och spelet skulle utspela sig i San Andreas. Inte Los Santos.

Därför tror jag på att det är mer än en stad.

Okej, själv tycker jag det är svårt att säga om en stad är för lite efter ej innan vi vet hur stort det omgivande området är. Förmodligen är det väldigt stort till ytan eftersom det finns jetplan.

Men visst, tre städer vore naturligtvis trevligt. Även om detaljrikedomen i varje då skulle ta stryk. Kom ihåg, det är förmodligen fortfarande bara en dvd-skiva vi pratar om, som i gammel-San Andreas.

Medlem

GTA 5 kommer inte innehålla skivor.
Därför kan spelet egentligen vara hur stort som helst utrymmes-mässigt.

Inaktiv
Skrivet av Fargo:

GTA 5 kommer inte innehålla skivor.
Därför kan spelet egentligen vara hur stort som helst utrymmes-mässigt.

Nu skriver du det som att det är en sanning. Det är bara någon random analytiker som hittat på det. Vem som helst kan ju lista ut att det vore ett korkat beslut affärsmässigt eftersom många i USA har uselt bredband och inte kan ladda ner 10 GB+ hursomhelst. Att det kommer finnas som alternativ däremot är väl knappast osannolikt.

Sen kan man ju förvisso skicka spelet på flera skivor.

Medlem

Det första GTA't med djur, av första scenen att döma! Hoppas vi slipper pumor som hoppar på en i vildmarken :/

Medlem

Någonting som folk hittills inte verkar diskutera på FZ är vilken plattform detta kommer släppas till. Vad jag själv kan se i trailern tycker jag att texturerna är väldigt högupplösta för att vara på en 360(Jag vet att det finns betydligt snyggare spel med bättre texturer till 360) men dock har jag inte spelat ngt sandlåde-spel med så skarpa texturer(det kan säkert finnas, jag har inte spelat allt) så vad jag undrar är helt enkelt: kommer detta släppas till dagens konsoler eller kommer det endast till Wii U(gud förbjude) och PC? Vad tror ni?


signatur

Grim Fandango, bättre uppfinning än hjulet!

Medlem

Känns det inte lite som dom har gjort "I came back/here to straighten out" - också blir man indragen i massa skit, i typ varje spel dom gjort?

Jag känner mig missnöjd med det jag fått veta hittils, dom beträder gammal mark med en gammal story premise. What's the twist? Undrar jag. Varför ska jag spela detta igen? Det känner jag inte att jag fått svar på alls. Vem vet, kanske kommer det.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

är det inte CJ(san andreas) som syns 1.06 i trailern+


signatur

Grim Fandango, bättre uppfinning än hjulet!

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av RobbazSweC:

Vinewood finns i San Andreas.

Trailern innehöll delar från alla områden i San Andreas.

Jaså, från San Fierro och Las Venturas? Var då?

För övrigt hette EN stad i GTA(1) San Andreas. Den hette inte Los Santos då.

Jag har inte sett någon skymt av motsvarande San Fransisco eller Las Vegas.
Endast Los Angeles... Jag vet inte hur folk tolkar in annat i trailern...

Medlem
Medlem
Skrivet av pellevinken:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av RobbazSweC:

Vinewood finns i San Andreas.

Trailern innehöll delar från alla områden i San Andreas.

Jaså, från San Fierro och Las Venturas? Var då?

För övrigt hette EN stad i GTA(1) San Andreas. Den hette inte Los Santos då.

Jag har inte sett någon skymt av motsvarande San Fransisco eller Las Vegas.
Endast Los Angeles... Jag vet inte hur folk tolkar in annat i trailern...

Eftersom det finns flygplan i trailern tror jag inte det kommer finnas EN flygplats.

Skriv svar