Sjörök - En färd över dunkla vatten
Hejsan allihopa!
Jag tänkte dela med mig av ett PC-spel vid namn Sjörök som jag har varit med och utvecklat tillsammans med sex andra personer. Spelet började som ett 10-veckorsprojekt på Blekinge Tekniska Högskola och är utvecklat i Unreal Development Kit. Vårt koncept tog hem en av vinsterna i tävlingen Game Concept Challenge 2011, varpå vi startade upp spelstudion 2 Hour Lunch Studios i Karlshamn. Spelet har sedan dess vidareutvecklats och kan nu laddas ner gratis ifrån vår hemsida. Sjörök är vårt första spel och ni får hemskt gärna ladda ner det och komma med feedback. Nedan följer lite information om spelet.
Sjörök är ett äventyrsspel i förstapersonsvy som utspelar sig i en mystisk svensk skärgårdsmiljö. Invånarna som en gång bodde där har sedan länge gett sig av, och det är upp till dig som spelare att utforska öarna och ta reda på vad som hände där en gång för länge sedan. Sjörök är en lågmäld upplevelse med fokus på atmosfär och känsla tillsammans med utforskning och enklare pussel. Spelet är helt på svenska.
Systemkrav minimum (Baseras på kraven för att använda Unreal Development Kit):
Windows XP SP3 eller Windows Vista
2.0+ GHz processor
2 GB RAM
SM3-kompatibelt grafikkort
3 GB ledigt hårddiskutrymme
Mail: contact.sjorok@gmail.com
Sjörök på Facebook: [http://www.facebook.com/Sjorok]
2 Hour Lunch Studios på Facebook: [http://www.facebook.com/2hourlunchstudios]
2 Hour Lunch Studios hemsida: [http://www.2hourlunchstudios.com/]
Med vänliga hälsningar
Jakob Lindh,
2 Hour Lunch Studios
Det ska testas, tackar så mycket!
Sannerligen intressant var det, inte illa pinkat på 10 veckor
Även om jag inte hängde med riktigt i storyn
Miljön var jättebra, bra texturarbete mm.
Träden såg dock lite funky ut
bakgrundsmusiken måste tonas ner eller helt stängas av på slutet, hörde knappt ett skvatt.
likadant vid de andra ställena där ljuden är viktiga. som pianot osv.
kunde knappt höra klockorna alls.
ett par buggar hann jag hitta.
stranden vid de korsade lyktstolparna har en saknad textur markör eller liknande.
bakgrundsmusiken började ibland på flera spår samtidigt när man tuffade runt..
kakafoni, var ordet.
hissen buggade ur en gång för mig, dörrar och spak var borta, ordnade sig vid en omladdning.
Bra gjort iaf, ser fram emot fler eskapader av er.
Har provat ladda ned ett par gånger, men varje gång blir filen korrupt. Lite trist. Skulle det vara möjligt för er att lägga den på annat ställe?
Personligen har jag problemet att ön längst ner på mitten av kartan kan jag inte gå land på trots att jag står precis bredvid ön (de 3 andra öarna jag besökt har gått felfritt) och sen har vissa av bojarna inte funnits med på kartan trots att jag står precis bredvid dem...
Hur många öar är det totalt för övrigt?
walter_iego: Precis som arachnid nämnde så finns det en alternativ nedladdningslänk. Ibland har vi tyvärr problem med den första.
Posuic: Ön längst ner i mitten av kartan går ej att landstiga på igen då det är ön som man börjar på. De bojar som inte syns på kartan är en bugg. Vad det gäller hur många öar det finns så lämnar jag det till dig att upptäcka det.
Nu har jag i sig så tankspridd att jag glömt bort hur det såg ut på startön men enligt mig vore det trevligt att ändå kunna besöka den igen även om den inte har något direkt syfte efter det ^^
Blir för mig att fortsätta utforska senare igen då, och jag antar att man blir meddelad när man hittat alla öar och alla brev?