Snart flyger Skyrims drakar framlänges igen

Robot
Snart flyger Skyrims drakar framlänges igen

Skyrim-patchen rättade till en del fadäser men lyckades samtidigt med konststycket att ge upphov till andra buggar, som de redan legendariskt baklänges-flygande drakarna. Nästa vecka ska problemen fixas.

#the-elder-scrolls-v-skyrim, #bethesda


Inaktiv
Snart flyger Skyrims drakar framlänges igen

Vore bra om de kunde fixa krashproblemen relaterade till minneshantering för vissa användare. Lustigt nog går det att fixa med en tredjeparts hack (LAA/4GB-loadern). Det har gått tre veckor sen release och de har knappt erkännt att problemet finns. Kanske är PC-port avdelningen sjukskriven på grund av huvudvärk?

Medlem

Eventuellt har de huvudvärk av den otacksamhet som många visar...

Rätt festlig bugg faktiskt, skrockade friskt när jag såg det första, och enda, gången det har hänt för mig. Trevligt att de skrev på sin blogg om det i förväg iaf.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Spelet har jag inte men man måste älska rubriken


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Exx
Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Eventuellt har de huvudvärk av den otacksamhet som många visar...

Vänta lite, va? Om jag ger ett företag mina pengar i utbyte mot en produkt, har jag en tacksamhetsskuld gentemot företaget?

Inaktiv

Inga drakar attackerar mig längre, dom attackerar allting annat (har sett dom döda en hög med kaniner).. Jag får bokstavilgt talat jaga drakarna aktiva.. COME HERE AND DIE !

Medlem
Skrivet av iramirion:

Inga drakar attackerar mig längre, dom attackerar allting annat (har sett dom döda en hög med kaniner).. Jag får bokstavilgt talat jaga drakarna aktiva.. COME HERE AND DIE !

Jamen de är så TRÖTTA på folk med hornhjälm och svärd som ska spela balla. Vid det här laget har de ju träffat typ 300 000 sådana, skulle inte du också bli osugen då?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Exx:
Skrivet av r3lev4nt:

Eventuellt har de huvudvärk av den otacksamhet som många visar...

Vänta lite, va? Om jag ger ett företag mina pengar i utbyte mot en produkt, har jag en tacksamhetsskuld gentemot företaget?

Kanske inte en tacksamhetsskuld, men det känns som att många inte uppskattar allt det arbetet som ligger bakom spel. Jag pekar inga fingrar här inne alls, den som vill får känna sig träffad. Men min personliga åsikt är att folk gnäller alldeles för mycket, samtidigt som de inte är villiga att ge vettig feedback till företagen.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv
Skrivet av r3lev4nt:

Kanske inte en tacksamhetsskuld, men det känns som att många inte uppskattar allt det arbetet som ligger bakom spel. Jag pekar inga fingrar här inne alls, den som vill får känna sig träffad. Men min personliga åsikt är att folk gnäller alldeles för mycket, samtidigt som de inte är villiga att ge vettig feedback till företagen.

När det gäller kraschproblemet så är det svårt att ge mer feedback. De har massor av konfigurationer och info från spelarna redan, och dessutom vetskapen om att ett hack gör att spelet fungerar för många. Förhoppningsvis fixar det felet nästa patch.

Jag har spelat spelet väldigt mycket (med hacket som fixar kraschproblemet för min del) och gillar det skarpt, men det hindrar mig inte från att klaga på sånt som är dåligt.

Angående huvudvärkkommentaren, så var det en sarkastisk referens till deras VD:s kommentar om utveckling på PC.
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20111112/skyrim-utvecklarna...

Inaktiv

signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Det är väl inte direkt något konststyckte att förstöra nya saker i en uppdatering, det händer ju i, typ, 80% av alla patchar.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Tja, dem som spelade igenom spelet på vad det var nu igen, 2 timmar och något... dem borde la märka av en del buggar samt ge feedbacken till Bethesda ?

Medlem

Vet inte vad folk har för PC konfiguration eftersom det rapporteras om kraschar ganska mycket. Har själv inte haft en enda krasch på på 100+ timmar speltid. Tror nog mer på att folk måste se över sina drivrutiner bättre och välja sin hårdvara med lite omsorg. Köp aldrig färdigbyggda datorer via butiker som mediamarkt, elgiganten, expert osv då det mest är skit och massa onödiga installationer i dom. Bygg själv och du får enbart det du vill ha och behöver.

Medlem

Det finns tydligen andra buggar som jag inte visste om. Min pappa kan inte rotera "items" i spelet i inventoryn, han kan inte heller zooma in på dem. Han kan heller inte ställa in t ex en spell på både höger och vänster hand. För mig funkar det utan problem på min dator. Någon som vet om det här är buggar som ska ha fixats? Efter ha kikat runt märkte jag att många andra har samma problem. Stänga av 360-kontroller hjälper inte.

Medlem

Vad bra då köper jag spelet om 1-1,5 år då när dom är klara med sånt här + alla dlc mm...........

Medlem

Bethesda behöver anställa några nya programmerare.

Medlem

den här gången förtjänar dom ingen tacksamhet... PC versionen är under all kritik.. ALDRIG mer ett Bethesda spel..


signatur

spriten räddade mig från sporten

Inaktiv
Skrivet av BadMF:

Vet inte vad folk har för PC konfiguration eftersom det rapporteras om kraschar ganska mycket. Har själv inte haft en enda krasch på på 100+ timmar speltid. Tror nog mer på att folk måste se över sina drivrutiner bättre och välja sin hårdvara med lite omsorg.

Har inget med det att göra, utan det är en bugg i spelet som drabbar vissa konfigurationer (upp till Bethesda att hitta). Jag har full koll på min PC som jag byggt själv, och har inga problem med alla andra spel jag spelat på samma burk.

Bara för att det funkar bra för dig så kan du inte anta att andra har felkonfigurerat sina PC, speciellt inte när det drabbar rätt många användare. Det är den enda allvarliga buggen jag har också, så löser de den så fungerar spelet fint sen. Vissa quest/NPC-buggar finns förstås, men de kan man strunta i eller gå runt.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:
Skrivet av Exx:
Skrivet av r3lev4nt:

Eventuellt har de huvudvärk av den otacksamhet som många visar...

Vänta lite, va? Om jag ger ett företag mina pengar i utbyte mot en produkt, har jag en tacksamhetsskuld gentemot företaget?

Kanske inte en tacksamhetsskuld, men det känns som att många inte uppskattar allt det arbetet som ligger bakom spel. Jag pekar inga fingrar här inne alls, den som vill får känna sig träffad. Men min personliga åsikt är att folk gnäller alldeles för mycket, samtidigt som de inte är villiga att ge vettig feedback till företagen.

Indeed ...
+1

Medlem
Skrivet av shaitan:

den här gången förtjänar dom ingen tacksamhet... PC versionen är under all kritik.. ALDRIG mer ett Bethesda spel..

PC-versionen funkar helt j*vla utmärkt för mig, och om än att det är en konsolport med kass UI, så var ju inte Oblivions UI direkt top notch heller. Deras spel blir säkert bättre av att folk bojkottar deras spel. Dessutom är TES-serien gjorde lite som en bas för moddare, och de flesta som köper spelen vet nog om det sen tidigare.

Om du aldrig mer tänker köpa ett Bethesda-spel pga att du är missnöjrd med något i Skyrim, ett par veckor efter release, så säger jag bara; Your loss, my gain. Om du nu inte tänker köpa de mer, så försvinner det kanske lite whinande ifrån forumet här då?

Min poäng är inte att förolämpa, utan att folk alldeles för ofta säger sig boja speltillverkare, trots att de sen återigen sitter och spelar spelen..


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Mötte min första drake igår efter patchen och den flög tyvärr inte baklänges... Däremot betedde den sig väldigt konstigt åt och min FPS gick ner från 60+ till 20~ tills jag lyckades sprinta bort från drakhelvetet.

Ett par timmar senare mötte jag en till drake och hade samma problem med FPS och lyckades inte komma undan draken (cirklade runt mig hela tiden utan att attackera) och då fick jag ladda en quicksave.

Lite buggar får man ta dock!

Medlem

Flyg fram eller baklänges eller upp & ner, jag bryr mig inte, bara det är fixat tills när jag har tid(klarat av allt som väntar på att spelas igenom)att börja med det!

Medlem

Har dom släppt den första patchen äns ? ? Jag har inte laddat ner något via steam, inte vad jag märkt iaf, och jag sitter vid datorn varje dag.

Medlem
Skrivet av BadMF:

Bygg själv och du får enbart det du vill ha och behöver.

Jag har byggt själv och likväl krashar spelet en gång i timman vid autosave/travel.

Rätt nyinstallerat Win7 64 bit och bara "vanliga" mainstream komponenter i datorn som definitivt fungerar bra ihop i alla andra program.

Medlem
Skrivet av Zerp:
Skrivet av BadMF:

Bygg själv och du får enbart det du vill ha och behöver.

Jag har byggt själv och likväl krashar spelet en gång i timman vid autosave/travel.

Rätt nyinstallerat Win7 64 bit och bara "vanliga" mainstream komponenter i datorn som definitivt fungerar bra ihop i alla andra program.

Medlem
Skrivet av Zerp:
Skrivet av BadMF:

Bygg själv och du får enbart det du vill ha och behöver.

Jag har byggt själv och likväl krashar spelet en gång i timman vid autosave/travel.

Rätt nyinstallerat Win7 64 bit och bara "vanliga" mainstream komponenter i datorn som definitivt fungerar bra ihop i alla andra program.

Stäng av "Antialiasing" och "Anisotropic Filtering" så kraschar du inte lika mycket iallafall, jag brukade krascha 1 gång per 15min, jag skojar inte. Stänga av dom 2 grejer hjälpte mig iallafall. Kraschar inte lika ofta.

Medlem

Såg inga bakflygande drakar i skyrim när jag spelade allafal

Medlem

Själv blev jag mosad av drakeld (inget resistance) när en drake flög förbi. Jag älskade det eftersom striden blev spännande. Den draken flög inte baklänges och jag har inte spelat något mer sedan bug-patchen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av zn0r:
Skrivet av Zerp:
Skrivet av BadMF:

Bygg själv och du får enbart det du vill ha och behöver.

Jag har byggt själv och likväl krashar spelet en gång i timman vid autosave/travel.

Rätt nyinstallerat Win7 64 bit och bara "vanliga" mainstream komponenter i datorn som definitivt fungerar bra ihop i alla andra program.

Stäng av "Antialiasing" och "Anisotropic Filtering" så kraschar du inte lika mycket iallafall, jag brukade krascha 1 gång per 15min, jag skojar inte. Stänga av dom 2 grejer hjälpte mig iallafall. Kraschar inte lika ofta.

Det är illa om man måste stänga av anisotropisk filtrering. Ungefär som om man måste köra med mono-ljud för att slippa krascher.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Förtroendet för spelet har för mig blivit lite kantstött. Att behöva krångla för att spelet skall hålla igång är illa. Sen kan man ju undra vad som kommer flyga baklänges efter nästa patch. En rosa folkvagn??


signatur

Jag vill ha page...

12
Skriv svar