Battlefield 3 får comrose 2.0 i februari

Medlem

Ni som spelar BF3 och inte ser det dåliga i nuvarande comrose eller minimapen måste vara riktigt dåliga spelare! Sen att det är samma "zoom" när man förstorar minimapen är ju ganska meningslöst, man trycker ju upp den för att få en överblick på kartan lite snabbt. Nu kommer det väl någon tratt och skriver att "ja men då kan du trycka på den knappen 2 gånger, går jättesnabbt", förstår väl inte hur viktiga de där millisekunderna faktiskt är..

Roligt att jag skickat in ca 3 nyhetstips med BF3 som inte blivit nyhet men när man postar i forumet så smäller det till direkt
Är det bara jag som inte är tillräckligt insatt för att förstå hur det kan ta sån jävla tid att fixa små simpla saker?
Max 2 dagar att spela in ljuden, knacka koden och testköra den massa timmar för att se så den funkar?
Helt otroligt vilken tid det tar för DICE att få småsaker gjorda jämfört med andra studior?

EDIT: Bilden ni använt, är inte det Rainbow Six eller t.o.m Delta Force/Joint Operations?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Jodå, det hade kunnat var med från början, men DICE försöker iallafall göra sina kunder nöjda!

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av KnäckeHäxan:
Skrivet av Jonrei:

Bitch, please... Tryck på Q medans du siktar på säg nån... Support och då skriker din gubbe ut ''Need Ammo over here'' eller nått. Funkar utmärkt för mig iaf

Du måste vara en av de nya Battlefield spelarna som ramlat in efter BC2.

Q knappen fungerar FRUKTANSVÄRT dåligt. Visst gubben säger "need ammo" 4 av 10 gånger. Man måste dessutom börja springa runt som en jävla yr höna för att leta reda på en Support spelare. När man väl hittat honom fungerar inte Q-skiten och du måste hoppa runt som en idiot framför den spelare, och alternativt skjuta honom i ansiktet tills han ger dig skott.

I bf2-bf2142 kunde man lugnt ligga kvar i skydd och täcka det ställe där fienden kunde tänkas komma från och hur enkelt som helst ropa efter Ammo eller Hälsa. UTAN att behöva ta siktet från den där korridoren eller stenhögen.

Det är väldigt bra att Dice fixar till den helt värdelösa Comorosen, men det är också helt värdelöst att den inte fanns där från början. "Den sanna efterföljaren till BF2"

BITCH PLEASE kan man säga här...;)

God Jul

Kollar man på minimapen så är det inga problem då ser man ammo och medic ikoner överallt. Så det är bara onödigt gnäll

Du måste ha en sjukt jävla bra syn du! Minimapen och kartan är ju helt a'la BC2. I 1920x1200 är ju minimapen mindre än min tumnagel kan man säga.
Även om man till och med har 800x600 ser man ju inte ikonerna? Helt värdelöst.

En uppföljare menas väl att det ska bli ett BÄTTRE och ROLIGARE spel? Trodde jag.

Men även fast jag skjuter som en jävla galning eller vrålar som fan i headsetet så fattar dem nada? Vafan har de för fel egentligen?

Trycker du på "N" så zoomar du in/ut din mini-map (tror det var "N").

Ganska kul att se de som inte spelat mer än en timma sitta och argumentera emot spelet.

Medlem

Ja, det kanske kommer ta ett jävla tag, men tillslut kanske BF3 kan leva upp till BF2, behövs fortfarande mycket arbete.

Redaktör
Skrivet av dotque:

Roligt att jag skickat in ca 3 nyhetstips med BF3 som inte blivit nyhet men när man postar i forumet så smäller det till direkt
EDIT: Bilden ni använt, är inte det Rainbow Six eller t.o.m Delta Force/Joint Operations?

Jag tog detta från inskickade nyhetstips. Bilderna (både i rubriken och i nyheten) är från BF3.


signatur
Medlem

Comorosen som finns nu är så uppenbart inlagt i sista sekund för att DICE ska kunna skryta med att dem "bryr" sig, så fan heller. Vem som helst kan se att det är ett fulhack seriöst, dessutom hörs det knappt vad folk säger när man använder kommandona.

Medlem

Ytterligare ett genialt steg i EA/Dices plan "mjölka spelarna på så mycket pengar som möjligt utan att ge dem något för dem".
1. Utveckla ett Bf3, en uppfljare som saknar många (vettiga) funktioner från föregångaren på release, ta bort modd-stöd, minska antalet spelare etc. helt enkelt leverera mindre spel för mer pengar, men kompensera med "snygg grafik" då ni ska göra reklam för grafikmotorn.
2. För att lura folk att trots det köpa spelet, erbjud "Day 1 DLC" i form av ett gäng gamla goda maps (som är bättre än alla nya) och hota med att de ska kosta 100kr extra, om man inte förhandsbokar.
3. Lägg till en del av de funktioner som saknats, och som spelare bett om, men gör det först flera månader in i framtiden. De som spelar kommer att ha kvar spelet i väntan på funktionerna och alltså inte byta in dem, medan de som varit smarta och "bojkottat" ändå lär köpa det när funktionerna kommer, då andele begagnade spel dessutom är låg.
4. Fortsätt på samma tema, släpp "comrose 2.0" eller liknande som del av en Mappack för att maximera vinsten.
5. Släpp nästa spel i serien inom ett år, för att visa att serien är söndermjlkad.
6. Räkna kallt med att många är för stora fanboys och/eller nationalistiska för att inse vilka svin ni är, även om de gärna klagar när Activision eller Ubisoft gör något liknande.

Medlem

vore trevligt om man kunde få så att menyerna och knappsymbolerna konfigurerade sig till att bli som 360 versionen när man pluggar in handkontrollen, som i Deus Ex HR.

Medlem

Verkar som att mer folk blir skadade & får slut på Ammo typ 5ggr oftare till PC än på Konsol..

:Happy Trigger Fingers:


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av KnäckeHäxan:
Skrivet av Jonrei:

Bitch, please... Tryck på Q medans du siktar på säg nån... Support och då skriker din gubbe ut ''Need Ammo over here'' eller nått. Funkar utmärkt för mig iaf

Du måste vara en av de nya Battlefield spelarna som ramlat in efter BC2.

Q knappen fungerar FRUKTANSVÄRT dåligt. Visst gubben säger "need ammo" 4 av 10 gånger. Man måste dessutom börja springa runt som en jävla yr höna för att leta reda på en Support spelare. När man väl hittat honom fungerar inte Q-skiten och du måste hoppa runt som en idiot framför den spelare, och alternativt skjuta honom i ansiktet tills han ger dig skott.

I bf2-bf2142 kunde man lugnt ligga kvar i skydd och täcka det ställe där fienden kunde tänkas komma från och hur enkelt som helst ropa efter Ammo eller Hälsa. UTAN att behöva ta siktet från den där korridoren eller stenhögen.

Det är väldigt bra att Dice fixar till den helt värdelösa Comorosen, men det är också helt värdelöst att den inte fanns där från början. "Den sanna efterföljaren till BF2"

BITCH PLEASE kan man säga här...;)

God Jul

Kollar man på minimapen så är det inga problem då ser man ammo och medic ikoner överallt. Så det är bara onödigt gnäll

Samt de som behöver ammo eller hälsa har motsvarande ikon svävande över skallen, eller lite till höger, beroende på hur man ser det...

Allvarligt talat, jag har spelat sedan BF2 och testade "hittat-i-skogen"-versioner av de tidigare, och jag hade blivit väldigt förvånad (och kanske lite besviken) om BF3 varit likadant i alla lägen.
Jag önskade mig inte ett nytt BF2, utan en utveckling.
Vissa saker är bra, några andra mindre bra.
Det jag tycker är mest synd just nu är att de krympt banorna till B2K.

Men som det så "pricksäkert" heter - Adapt or die!

Medlem
Skrivet av dotque:

[...]Helt otroligt vilken tid det tar för DICE att få småsaker gjorda jämfört med andra studior?

Allt tar mycket längre tid när man måste vada igenom pengaberget på kontoret. Plus att de har schemalagd "evil laughter" en timme om dan medans de läser bugg-rapporter på forumet.

Medlem
Skrivet av dotque:

Helt otroligt vilken tid det tar för DICE att få småsaker gjorda jämfört med andra studior?

De har nog bara 1 person som jobbar på BF3 nu efter release, därför tar det sån tid. Släppta spel är inte prioriterade av DICE.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Heh problemet med commorosen är ju inte att det saknas saker det är att den har 0 och ingen funktion då allt som spelas upp är ett radiomedelande som ingen hör, det behöver åtföljas av text och någon slags ikon på spelaren som säger det.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Vill helst ha möjligheten att stänga av den helt, alt binda den till en annan knapp en spot knappen

Medlem

BF3 blir nog det sista Battlefield spelet jag köper efter 3ans fiasko.

Inte nog att man blev lurad att det var PC fokuserat spel(mycket av innehållet påpekar att man verkligen inte satsade på PC utan det var gjort för konsol redan i början) men att man medvetet skiter i de viktigaste detaljerna i spelet OCH struntar i communityns klagomål är fan för mycket.

4 pers i squad är bedrövligt och att inte kunna skapa egna squads gör ju hela saken värre då många låser sina squads när de är 2-3 pers i och du blir tvungen att spela i en squad med 3 recons och kan inte byta därifrån och den du spelar med är i en annan squad för att det finns inga lediga för 2 personer.

Squad leaderns jobb har eliminerats helt. Borttagandet av Commander rollen har sett till att teamplayet har minskat och nästan försvunnit helt.
Commorose som man antog borde vara något standard hade man inte ens planer på tills communityn skällde ut de och vad fick man då? En commonrose som inte ens hade de viktigaste meddelandena. SQs commorose saknas dessutom också. Att få ammo numera är som att vinna på triss, ibland så händer det.

Man har gjort kaos med klasserna och alla värdelösa upplåsningar som är endast till för att ge någon 15-åring utlösning för varje gång man låser upp något.

Inte nog med att man får stå ut med att fastna på ett sandkorn på marken som man måste hoppa över men att man bara dör och får en "bad luck" när man springer är fan i mig irriterande.

Värst av allt är att lyckats ta bort allt som har med Skicklighet eller "Skill" i spelet och överlåtit det till "Aim, Lock and Fire" dvs du behöver inte vara bra utan peka åt ett håll, låt vapnet låsa åt dig och sedan skjut när du har ett långt pip. Vi ska inte ens gå in på map designen på Conquest Large..

Medlem

And here comes the shitstorm... -.-

Medlem

men man lär ju inte spela spelet längre då...


signatur

Rwa?

Medlem

men man lär ju inte spela spelet längre då...


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av marcus95:
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av KnäckeHäxan:
Skrivet av Jonrei:

Bitch, please... Tryck på Q medans du siktar på säg nån... Support och då skriker din gubbe ut ''Need Ammo over here'' eller nått. Funkar utmärkt för mig iaf

Du måste vara en av de nya Battlefield spelarna som ramlat in efter BC2.

Q knappen fungerar FRUKTANSVÄRT dåligt. Visst gubben säger "need ammo" 4 av 10 gånger. Man måste dessutom börja springa runt som en jävla yr höna för att leta reda på en Support spelare. När man väl hittat honom fungerar inte Q-skiten och du måste hoppa runt som en idiot framför den spelare, och alternativt skjuta honom i ansiktet tills han ger dig skott.

I bf2-bf2142 kunde man lugnt ligga kvar i skydd och täcka det ställe där fienden kunde tänkas komma från och hur enkelt som helst ropa efter Ammo eller Hälsa. UTAN att behöva ta siktet från den där korridoren eller stenhögen.

Det är väldigt bra att Dice fixar till den helt värdelösa Comorosen, men det är också helt värdelöst att den inte fanns där från början. "Den sanna efterföljaren till BF2"

BITCH PLEASE kan man säga här...;)

God Jul

Kollar man på minimapen så är det inga problem då ser man ammo och medic ikoner överallt. Så det är bara onödigt gnäll

Du måste ha en sjukt jävla bra syn du! Minimapen och kartan är ju helt a'la BC2. I 1920x1200 är ju minimapen mindre än min tumnagel kan man säga.
Även om man till och med har 800x600 ser man ju inte ikonerna? Helt värdelöst.

En uppföljare menas väl att det ska bli ett BÄTTRE och ROLIGARE spel? Trodde jag.

Men även fast jag skjuter som en jävla galning eller vrålar som fan i headsetet så fattar dem nada? Vafan har de för fel egentligen?

Trycker du på "N" så zoomar du in/ut din mini-map (tror det var "N").

Ganska kul att se de som inte spelat mer än en timma sitta och argumentera emot spelet.

Ja men ska det verkligen vara nödvändigt att trycka på de knapparna varje gång man vill ha rätt läge? Ska man kunna hänga med i spelet kan man inte sitta och trycka runt på de knapparna! Minimapen's normala storlek är inte heller bra!

Skrivet av Wardancer:

Heh problemet med commorosen är ju inte att det saknas saker det är att den har 0 och ingen funktion då allt som spelas upp är ett radiomedelande som ingen hör, det behöver åtföljas av text och någon slags ikon på spelaren som säger det.

Konstigt, jag tycker jag hör folk leka med den väldigt ofta, framförallt under freezetime.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av pewpew:

varför kan inte EA låta DICE göra ett pc-exklusivt bf, då blir det bra, istället för den här konsolporten

Tror du verkligen på det själv? Tror knappast någon av orginal designer teamet är kvar på DICE. Dem skulle lyckas förstöra spelet även om det va PC exklusivt.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Hoppas dom tar o fixar minimapen snart och byter ut den skit mappen i blått som man har nu mot hur kartan var i BF2. Fattar inte hur dom tänkte när dom tog en fullt fungerande kart layout och sci-fi:ar den i blått istället...

Skrivet av dotque:

Ni som spelar BF3 och inte ser det dåliga i nuvarande comrose eller minimapen måste vara riktigt dåliga spelare! Sen att det är samma "zoom" när man förstorar minimapen är ju ganska meningslöst, man trycker ju upp den för att få en överblick på kartan lite snabbt. Nu kommer det väl någon tratt och skriver att "ja men då kan du trycka på den knappen 2 gånger, går jättesnabbt", förstår väl inte hur viktiga de där millisekunderna faktiskt är..

Roligt att jag skickat in ca 3 nyhetstips med BF3 som inte blivit nyhet men när man postar i forumet så smäller det till direkt
Är det bara jag som inte är tillräckligt insatt för att förstå hur det kan ta sån jävla tid att fixa små simpla saker?
Max 2 dagar att spela in ljuden, knacka koden och testköra den massa timmar för att se så den funkar?
Helt otroligt vilken tid det tar för DICE att få småsaker gjorda jämfört med andra studior?

EDIT: Bilden ni använt, är inte det Rainbow Six eller t.o.m Delta Force/Joint Operations?

Precis! DICE har ju trots allt jobbat med spel sedan första BF och det är ganska lång tid... några år!

Men seriöst? Om till och med jag kan skriva webläsare och några små-program i Visual Studio 2010 Ultimate helt felfritt ska väl för fan DICE kunna fixa ett jävla spel? Jag har gjort 2 jäkligt simpla spel såsom "The Scary MAZE" och "The RPG".

Skrivet av Idono:
Skrivet av pewpew:

varför kan inte EA låta DICE göra ett pc-exklusivt bf, då blir det bra, istället för den här konsolporten

Tror du verkligen på det själv? Tror knappast någon av orginal designer teamet är kvar på DICE. Dem skulle lyckas förstöra spelet även om det va PC exklusivt.

Tycker inte alla BF-spel innan BC är dåliga.

Medlem

krävs mer än detta för att vända runt bf3 ..

Medlem

På tiden! Men mycket av "felen" beror ofta på spelarna själva in game. Ser iconen att nogon behöver ammo lubbar ifatt o ger ammo i skydd men spelaren är mer upp tagen med att jaga kills an att stanna o få ammo.
OK då skjuter ja några skott o lådan försvinner så inte FI får nytta av den.
Sedan skriver ufot som ja lubbade i fatt att ni måste lämna ammo. Då vill man nästan gråta o undrar var han va när hjärnorna delades ut? O som sniper en bit från "fronten" är det nästan omöjligt att få ammo, Brukar leta upp en ammo FI o döda ta vapnet o lägga en låda byta tillbaka vapen så ja får ammo. Det är tyvärr allt för vanligt. För alla spelar bara i cod tempo = 300 km/tim för o få sina kills o ratar flagg tickets.
Men BF2 tog tid o det lär BF3 också göra innan vi får det vi vill ha.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv

Ja det är konstigt hur det missar något som är så självklart..

Medlem

Det spelar absolut ingen roll vad som implementeras om allt kommandona gör är att få din soldat ropa dem. Inget syns i chatten eller ovanför ditt namn. Resultatet blir en helt meningslös funktion och alla springer runt som idioter lika mycket som om funktionen aldrig var implementerad.

Medlem

men åh , varför lägger de till detta , jag har ju inge hårwax har jag sagT! :@@@@@@@@@@

Medlem

Krävs bara några saker för att göra mig glad, sen kan dom fixa buggarna vartefter:

Bättre comrose ala BF2(snabbare och med samma funktioner som BF2)

Spot-knapp som funkar även om man är inzoomad med optik och inte spottar infanteristen 200m bort istället för stridsvagnen man siktar på.

Fungerande karta dvs en som är vettig. Den ska vara tydlig, vilken inzoomningsnivå ska kommas ihåg varje gång man dör så man slipper klicka runt samt en vettig stor karta när man klickar på "m" och inte den förstorade skiten till minimap vi har nu.

Squadleader funktion. Att kunna sätta move to, defend och attack från både standardvy och från kartvy.

Kunna markera och välja vart man vill spawna på kartan istället för att klicka runt bland alternativen i listan samt att det står bokstäverna för dom olika conquestflaggorna på spawnkartan så man slipper fundera när man hör sin squad bestämma sig att ta en flagga över mumble/TS och den syns inte som bokstav på kartan för att fienden har den...

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Ytterligare ett genialt steg i EA/Dices plan "mjölka spelarna på så mycket pengar som möjligt utan att ge dem något för dem".
1. Utveckla ett Bf3, en uppfljare som saknar många (vettiga) funktioner från föregångaren på release, ta bort modd-stöd, minska antalet spelare etc. helt enkelt leverera mindre spel för mer pengar, men kompensera med "snygg grafik" då ni ska göra reklam för grafikmotorn.
2. För att lura folk att trots det köpa spelet, erbjud "Day 1 DLC" i form av ett gäng gamla goda maps (som är bättre än alla nya) och hota med att de ska kosta 100kr extra, om man inte förhandsbokar.
3. Lägg till en del av de funktioner som saknats, och som spelare bett om, men gör det först flera månader in i framtiden. De som spelar kommer att ha kvar spelet i väntan på funktionerna och alltså inte byta in dem, medan de som varit smarta och "bojkottat" ändå lär köpa det när funktionerna kommer, då andele begagnade spel dessutom är låg.
4. Fortsätt på samma tema, släpp "comrose 2.0" eller liknande som del av en Mappack för att maximera vinsten.
5. Släpp nästa spel i serien inom ett år, för att visa att serien är söndermjlkad.
6. Räkna kallt med att många är för stora fanboys och/eller nationalistiska för att inse vilka svin ni är, även om de gärna klagar när Activision eller Ubisoft gör något liknande.

Battlefield 1942 - 2002
Battlefield: Vietnam - 2004
Battlefield 2 - 2005
Battlefield 2142 - 2006
BC1 - 2008
Battlefield 1943 - 2009
BC2 - 2010
BF3 - 2011

Sen plus alla expansioner och minispel.

Skulle dom släppa ett nytt BF spel nästa år så är det ju inte första gången man "mjölkar" det. Till skillnad från CoD så har ju spelen haft kvalité iaf.

123
Skriv svar