Samsung UE46D7005

Pansarknekt

Vad har detta att göra med spel? Ska ni recensera soffor från IKEA med eller?


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av deftune:

Vad har detta att göra med spel? Ska ni recensera soffor från IKEA med eller?

tja FZ har nog rätt mycke konsollspelare som ju faktiskt spelar på sin TV.. så den är nog lika relevant som en artikel om en bildskärm..


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem
Skrivet av shaitan:
Skrivet av deftune:

Vad har detta att göra med spel? Ska ni recensera soffor från IKEA med eller?

tja FZ har nog rätt mycke konsollspelare som ju faktiskt spelar på sin TV.. så den är nog lika relevant som en artikel om en bildskärm..

Då kanske de skulle läsa på lite om tv'n innan de gör recensionen, exempelvis vilka kända fel som finns på den. Med en sådan här recension så lurar man konsumenten att tro att produkten är "mästerlig".

Medlem

har själv en i D6-serien. bilden är bra, game mode är helt okej. men jag har extrema problem med bleeding. i ett mörkt rum så syns allting för bra. det är lite drygt men inte världens största problem.

funderar nästan på att köpa en datorskärm och köra spel på den hela tiden. responstiden är bättre, allt är bättre egentligen. kanske inte utgångarna men va fan.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av riktigninja:

pc-spelare lägger 20.000 på datorn och 3000 på skärmen.. konsolspelare köper hellre en tv för 20.000 och en vissen konsoll för 3.
Jag tittar på tv eller filmer ungefär 5 timmar om året ..eller mindre .. alla gothbrudar finns ju ändå på nätet.
och ångrar ofta att jag slängde ut den gamla tjockteven .. nu är det helt döfött att försöka spela på äldre konsoller eller arkakdemulatorer , allt ser ut som lego på lcdskärmar

alla gothbrudar finns ju ändå på nätet

...
...
...
wat

.....wut?!

Medlem
Skrivet av Horniak:
Skrivet av shaitan:
Skrivet av deftune:

Vad har detta att göra med spel? Ska ni recensera soffor från IKEA med eller?

tja FZ har nog rätt mycke konsollspelare som ju faktiskt spelar på sin TV.. så den är nog lika relevant som en artikel om en bildskärm..

Då kanske de skulle läsa på lite om tv'n innan de gör recensionen, exempelvis vilka kända fel som finns på den. Med en sådan här recension så lurar man konsumenten att tro att produkten är "mästerlig".

du menar som när dom låste på om hur felen med CoD black ops gjorde spelet ospelbart för massor med folk.. eller hur Skyrim på PS3 kukar ur så det står härliga till.. Recentioner är till stor del den uppfattning man får av den produkt man satts att testa.. om han inte hade några problem så ka han väl heller inte referera till sådana heller... jag har själv en Samsung tv och den presterar bättre än alla andra tv jag testat.. och kom inte med plasma vs lcd debatten.. den är helt subjektiv och irrelevant.. trivs ni bättre med eran bloom effekt och plasmabrum så go for it.. själv vill jag ha en tv som inte dör bara för att man lutar den.


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Det går utför med det här stället... En medioker Tv i test?!?! Anser man att denna ger bra bild då har man definitivt inte sett mkt...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av deftune:

Vad har detta att göra med spel? Ska ni recensera soffor från IKEA med eller?

En del spelar <<<TV>>>spel. Därav recensionen. Ärthjärna.

Medlem

Sjysst recension. Det ska jag spara till framöver för det kan bli intressant att köpa och sånt här är ju alltid svårt att avgöra själv om man inte har grym koll. Väldigt användbart.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av shaitan:
Skrivet av Horniak:
Skrivet av shaitan:
Skrivet av deftune:

Vad har detta att göra med spel? Ska ni recensera soffor från IKEA med eller?

tja FZ har nog rätt mycke konsollspelare som ju faktiskt spelar på sin TV.. så den är nog lika relevant som en artikel om en bildskärm..

Då kanske de skulle läsa på lite om tv'n innan de gör recensionen, exempelvis vilka kända fel som finns på den. Med en sådan här recension så lurar man konsumenten att tro att produkten är "mästerlig".

du menar som när dom låste på om hur felen med CoD black ops gjorde spelet ospelbart för massor med folk.. eller hur Skyrim på PS3 kukar ur så det står härliga till.. Recentioner är till stor del den uppfattning man får av den produkt man satts att testa.. om han inte hade några problem så ka han väl heller inte referera till sådana heller... jag har själv en Samsung tv och den presterar bättre än alla andra tv jag testat.. och kom inte med plasma vs lcd debatten.. den är helt subjektiv och irrelevant.. trivs ni bättre med eran bloom effekt och plasmabrum så go for it.. själv vill jag ha en tv som inte dör bara för att man lutar den.

Nej, recensioner bör ta hänsyn till buggar/problem som finns i produkten. Vilket BRA recensioner också gör.

Du säger "kom inte med lcd/plasma debatten" o så fortsätter du den själv, du är ju för rolig Har varken "bloom" effekt eller någon direkt buzzning. Och att den skulle dö för att du lutar den? ..

Du kanske ska läsa på lite innan du kommer med påståenden som faktist inte stämmer.

Inaktiv
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av riktigninja:

pc-spelare lägger 20.000 på datorn och 3000 på skärmen.. konsolspelare köper hellre en tv för 20.000 och en vissen konsoll för 3.
Jag tittar på tv eller filmer ungefär 5 timmar om året ..eller mindre .. alla gothbrudar finns ju ändå på nätet.
och ångrar ofta att jag slängde ut den gamla tjockteven .. nu är det helt döfött att försöka spela på äldre konsoller eller arkakdemulatorer , allt ser ut som lego på lcdskärmar

alla gothbrudar finns ju ändå på nätet

...
...
...
wat

.....wut?!

inga såna på min tv iaf

Medlem

Hej alla, har haft UE55D8005, den var då i alla fal bara skit med, och det skulle vara Samsungs värsta tv, Elit kallade dom den, skit kallar jag den, köpte mig en PANASONIC TX-P50VT30Y Plasma i stället och där var tv mycket bättre, det som är så bra med den tvn är en sak, det är inga problem, Har haft 3 st tv apparater från Samsung tidigare och det har bara varit skit, jag ska inte säga att tvn som ni har gett betyg på är dålig då jag inte har haft just den modellen. Men jag tror inte alls på det ni skriver om TVn. Samsung tycker jag är ett bra märke och många saker gör dom extremt bra, men när det kommer till TV apparater så ska dom nog rent av dra åt helvete, deras support är inte alls bra, många gånger hör man inte ens vad (personen) i andra sidan säger, och nå vidare smart är (dom) inte heller. Deras tv apparater har inte gått att spela på, filmer kunde man se på dom äldre modellerna bättre än dom nya, då dom nya har så fruktansvärt mycket problem med Clouding, ghosting och "pixeleffeketer", hackar ofta i snabba rörelser. ÄÄÄ i alla fa,l det finns väll dom som har fungerat bra också så klart, men extremt många är dåliga, för många för att det ska vara ett bra TV märke att köpa,

Medlem

Nä FZ... lämna såna här tester åt riktiga expertsidor - och varför ta gamla modeller hela tiden?


signatur
Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av tka:

Jag tycker det ska stå "Annons" eller liknande vid sådana här reklam-artiklar.

Då ska det ju göra det vid alla recensioner, inkl spel.

Nej för detta har och har varit en spelsite, jag går då inte till en sida som säljer tvapparater för att läsa spelrecensioner.
FZ, nej tack.


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av shaitan:
Skrivet av deftune:

Vad har detta att göra med spel? Ska ni recensera soffor från IKEA med eller?

tja FZ har nog rätt mycke konsollspelare som ju faktiskt spelar på sin TV.. så den är nog lika relevant som en artikel om en bildskärm..

Har fz någonsin recenserat dataskärmar? I may be wrong tho..


signatur

Retro.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

Kul att se så många reaktioner på artikeln, jag svarar i en post för enkelhetens skull:

@aimblad: jag överskred ordmängden som det var så jag kunde inte ta upp hur mycket som helst, men fjärrkontrollen är riktigt trevlig att använda. Inga som helst klagomål där.

@Tobbe: på vilket sätt är test av en HDTV med 3D-stöd ovidkommande för konsolspelare? Jag skulle säga att det är en essentiell del av upplevelsen, PS3 eller Xbox 360 på en kass tv förtar ju den kvalitet som utvecklarna har öst in i skapelsen.

Till er som klagat på detta som annons eller sälj, hur tänker ni då? Är alla positiva recensioner sälj eller reklam då? Är det bara medelmåttiga eller låga betyg som räknas som riktiga recensioner? Om en produkt förtjänar att hyllas så hyllas den, oavsett om det är ett spel eller en tv.

Angående det @kenji och andra skriver om problemen med ljusblödning, kvalitet med mera: jag var väldigt medveten om de problem som rapporterats, gjorde gedigen research innan jag började testa och det är endast därför, som jag skrev, jag tänkte på ljusblödningen. I det exemplar jag testade hade jag inga problem med kvaliteten och ljusblödningen upptäckte jag knappt. Precis som att man kan ha otur med produktionsfel kan jag fått ett särdeles felfritt exemplar, det är dock helt omöjligt att testa för. Att låna in en fem, sex exemplar av tv:n och testa den i åtta månaders tid skulle så klart ge en bättre bild av tv:ns kvaliteter men som ni säkert förstår är det inte gångbart.

@stenhuggarna: jag vet att det är LCD med LED-belysning, för att inte spendera allt för mycket text förenklade jag det i texten med avsikt att beskriva det i faktarutan. Det glömde jag sedan bort att göra, ber om ursäkt för det.

Precis som @shaltan är inne på så spelar det egentligen ingen roll om det är plasma, LCD/katod eller LCD/LED som används, allt bygger på hur tillverkarna har implementerat tekniken, hur väl deras bildförbättrande motorer fungerar, hur mycket input lag panelen lider av med mera. Det är därför man inte får ut mer av specifikationer än underlag för vilka apparater man ska titta på i verkliga livet. Denna recension är mest till för de som vill köpa en riktigt bra spel-tv i aktuell priskategori och inte har kunskapen eller insikten i att göra bedömningen själv. Ni som är väldigt insatta och har en personlig preferens för en viss tillverkare eller produkt behöver inte läsa denna recension för att fatta ett beslut, eller hur?

@Horniak: har du testat denna tv och kan säga att den är så dålig som du påstår? Det finns exemplar som lider av clouding, men jag har spenderat mången timmar med ett exemplar som inte lider av det och det finns många i vårt avlånga land som inte heller lider av problemen. Det finns många tv-apparater som har riktigt bra bild, men hur många kombinerar detta utbud av funktionalitet, bildkvalitet, imponerande och problemfri 3D, estetisk design med mera? Det du får tänka på att de som klagar är de som hörs, vet du hur många det är som äger tv:n som inte har några problem alls?

@deftune: säger som shaltan

@JohnnyGreed: du har alltså spenderat mycket tid med att testa denna tv för att kunna säga att den är medioker? I så fall har Samsung tillverkat en speciell utgåva enbart till mig som är fri från större problem och som inte på något sätt kan klassas som medioker. Det finns plasmor som har bättre svärta och bildkvalitet, men som kombinerar formfaktorn, lysande 3D-stöd i full HD och all den inbyggda funktionaliteten? Då blir inte en motsvarande plasma billig heller kan jag meddela.

@Golvis: eftersom tv-apparater är en essentiell del för tv-spelande så är det ytterst aktuellt för FZ att recensera i min mening.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Visst. Kul att ni gör en recension för en tv då jag behöver en ny, men jag vill fortfarande inte ha en 3D-tv. Bättre lycka nästa gång FZ!

Medlem

"Till er som klagat på detta som annons eller sälj, hur tänker ni då? Är alla positiva recensioner sälj eller reklam då? Är det bara medelmåttiga eller låga betyg som räknas som riktiga recensioner? Om en produkt förtjänar att hyllas så hyllas den, oavsett om det är ett spel eller en tv."

För det första är det lite ur karaktär ett recensera hårdvara på det sättet. Sedan precis när jag såg den var det reklam på sidan för samsung just då i erat reklamutrymme.

påstår ni att ni verkligen inte fått några förmåner eller betalt från samsung för detta testet? eller att de är reklamkunder hos er?

om ni skall ha verkligt test får ni allt hosta fram fyra fem tv på samma gång och jämnföra riktigt.

sånt här drabbar er trovärdighet och man kan ju börja tänka hur oberoende era spelrecensioner verkligen är.

Ni argumentera er gula och blåa men faktum är ett fler än jag tänkt i samma banor och vi är era läsare.

Medlem

Mycket nöjd med min Panasonic Viera TX-P46VT20E, fast som jag trodde har jag knappt använt 3D'n mycket direkt, var kul i början. Var te.x skoj att spela Batman Arkham Asylum, man skulle kunna tro att miljöerna där sträcker sig långt in genom väggen in till grannen Fin svärta också, är väl samma teknik som Kuro'n har jag för mig (som ska ha bäst svärta av alla TV's som gjorts).


signatur
Medlem

@loevet. Japps. Har vart med och reklamerat 2 st faktist. En vän som prompt skulle ha en tunn smaaaal samsung. Trodde först att Han haft otur och kontaktade butiken som bytte ut den. Sammma clouding på den andra så då blev det en panasonic plasma. Till och med säljarna i butiken sa sen att samsung har stora problem med detta, så att det är enskilda exemplar som du säger är bullshit. Mer att man har tur om man får en bra.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

Hade ni den upphängd på väggen eller stående på bänk? Vad jag läst är det merparten som haft problem med dem upphängda. Men det är som jag skrev nästan bara problem man hör talas om, alla nöjda kunder är ju inte lika synliga. Och vad säljare säger ska man inte alltid lita på. Men som sagt, kan bara tala för egen erfarenhet och den är enbart positiv.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem
Skrivet av Loevet:

@Tobbe: på vilket sätt är test av en HDTV med 3D-stöd ovidkommande för konsolspelare? ...

Det har inte hänt något häpnadsväckande nog i TV-butikerna för att det ska slå igenom till ett i huvudsak felaktigt forum, som te.x FZ. Denna/dagens TV har alla fortfarande antingen seg LCD eller artefakt-kexig plasma bild. Tänk amoled eller bättre, då blir det mer lämpligt, en notis duger. /klag.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Inaktiv

Missade ni det där med clouding och hög input lag (40 ms med motion plus avslaget och över 70ms med det påslaget) som gör tvn värdelös för främst fightingspel men även andra spel som kräver väldigt exakt timing?

Den må va snygg tycker jag men någon gaming-tv är det då verkligen inte. Men den funkar ju klockrent om man inte är så kräsen så klart.

Medlem
Skrivet av Loevet:

Hade ni den upphängd på väggen eller stående på bänk? Vad jag läst är det merparten som haft problem med dem upphängda. Men det är som jag skrev nästan bara problem man hör talas om, alla nöjda kunder är ju inte lika synliga. Och vad säljare säger ska man inte alltid lita på. Men som sagt, kan bara tala för egen erfarenhet och den är enbart positiv.

Båda stod på bänk, dvs ingen upphängd.. tycker dock det inte ska spela roll. Dessa apparater är gjorde för att kunna hängas upp. Klarar de inte det så .............

Jasså det säger du om säljare, dock så brukar det ju vara att de är för positiva om en produkt de vill sälja.. inte NEGATIVA som i detta fallet. Slutade som sagt att vi åkte till en annan butik och köpte en tv. Så hur positivt var det för honom att ljuga i detta fallet?

Medlem

kritik: det finns ingen som helst vits för en gaming-site som fz att göra tv-recensioner utan grundliga input lag-tester, där man jämför skillnaden i millisekunder på signalen mot en laggfri crt. "märkte inte av något input lag" är ett luddigt betyg, dels då det skiljer sig väldigt mycket från spel till spel hur pass påtagligt lagget är och dels för att lagg har en stor subjektiv komponent. en _riktigt bra_ gaming-tv ska ha MAX 32ms och helst under 16ms (1 frame) fördröjning (extremt känsligt när man exempelvis spelar fighting-spel). något att tänka på när det gäller hur informativ en sån här recension är för gamers.

Medlem

Nej tack
3D = dynga, cloding/halos/bleeding = problem pga daterad teknik. vem köper en "LED" för 10k idag när de redan i år får se OLED som är överlägsen på alla sätt, och redan nästa år till riktigt bra priser, även för de "prismedvetna".
3D är på väg bort, det tillför inget utom problem och det finns för många problem, för många tekniker, och för lite intresse. Ett skitsätt att lura folk att köpa en undermånlig produkt (tv) när bildkvalité kunde ha prioriterats istället och gett en bättre skärm för samma pengar. Nej tack sönderbrända plasma, nej tack blaskiga LCD/LED, OLED 2012 FTW!

Medlem

Bästa tv:n jag haft. 46" räcker gott o väl.


signatur

Mikael Karlsson

Medlem

Bra jobbat fz fortsätt så, skit i vad gnällspikarna gnäggar om

Ang ny teknik så finns det alltid nått nytt runt hörnet när det gäller tv, och skulle man hela tiden vänta på det som är bättre så skulle man inte få någon tv köpt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

UE55D8000-serien är ju bland de bästa TV's som finns till ett hyfsat pris, så det är inte konstigt att lillebrorn även den är bra.

Det enda tragiska är att versionen för NA (UN) är bättre än versionen för EU (UE). Då den amerikanska versionen är ett specifikt chip för microdimming medan den europeiska försöker lösa det genom mjukvaran. Detta gäller även D7000-serien. Enligt mina källor så gör det en väldigt stor skillnad för så kallad clouding. Det vore intressant om FZ hade gått in på detta ytterligare och gjort en jämförelse mellan UE och UN, då detta är något som är svårt att göra för en vanlig användare.

Medlem

Du får en motsvarande ren full HD-maskin för 7000-8000. Varför köpa 3D-stuk som ändå är dålig upplösning och brist på standard egentligen. När 3D blir 1920x1080p i upplösning kan det ju bli intressant i framtiden kanske. Man skulle ju vilja klara sig med ett par passiva polariserade glasögon till att börja med.

123
Skriv svar