Kingdoms of Amalur: Reckoning

Redaktör
Skrivet av VelociRaptor:

Fz är inkompetenta

Tala om varför, annars fyller din kritik ingen funktion.


signatur
Medlem

Jag tycker spelet är grymt bra, så än en gång har fz spelat nåt annat än jag själv? Hmmmm


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Bra recension, tack

Skrivet av Tompa:
Skrivet av VelociRaptor:

Fz är inkompetenta

Tala om varför, annars fyller din kritik ingen funktion.

Håller inte med om att FZ är imkompetenta. Men vill bara påpeka att inte nämna längd, mängd sido-uppdrag och öppenhet känns konstigt i en recension kring ett spel som hävdar sig vara "open world rpg" och tidigare har jämnförts med Skyrim.

Medlem

Tycker du är kritisk om helt fel saker, ärligt talat
Stör mig inte på det recensenten stör sig på, utan på andra saker. En sak kan jag hålla med om och det är att det inte är rakt av gripande. Det är utan tvekan ett rätt bra spel, speciellt med tanke på att det, mig vetterligen, är studions första försök.
Älskar monsterdesignen och många av miljöerna.

Skulle nog själv satt 2.5-3 av 5 i betyg på det. Det är definitivt det bästa fantasy RPG:t som kommit ut sen Dragon Age: Origins.

Medlem

Se där, själv tyckte jag att combaten var extremt tråkig, inte vad jag vill ha i ett sådant stort rpg.

Medlem
Skrivet av johntis:

Demot var fruktansvärt mediokert så något annat var väl inte att vänta.

Demot var helt okej. Men det var rätt buggigt och gav en inte en sån bra idé om vad som händer sen. Fulla spelet är lite som en bra bok, du behöver ta dig igenom början för att komma in i det och upptäcka djupet.

Medlem

Demot var uselt, tyvärr. Kändes som en blandning mellan ett dåligt MMO och Fable.

Medlem

jag gillade demot och nu gillar jag spelet =D

Medlem

När jag såg recensionerna på metacritic så kunde jag bara tänka att dom måste ha fått lite bribes, skönt att se denna recension på fz.

Ville att detta skulle vara bra även om jag tycker att grafik-stilen är äcklig, men efter att spelat demot ett par timmar så kunde jag inte få fram mer än ett "meh".

Tror det är möjligt att jag fortfarande köper spelet när det är en 50-75% rea på det.

Medlem

Var inte detta spel ett MMO från början som de senare gjorde om till ett singelplayer spel? Har för mig att jag hört det ett flertal gånger under olika intervjuer med utvecklarna. Det märks faktiskt efter ha spelat spelet ett par timmar. Känns som ett instanced MMO på en egen privatserver. Nästan bara fetch quests och en massa NPCS som är riktigt ointressanta.

Det enda som skulle kunna rädda spelet från medelmåttlighet är stridssystemet, som tyvärr är alldeles för enkelt även på hard-svårighetsgraden. Att nästan oneshotta bossar med sin powah-ultra-mode( kommer inte ihåg vad det kallades här i ;P ) är rätt löjligt. Att jag dessutom kunde i princip använda min första eldmagi som en I-WIN-BUTTON på allt utan de som var resistenta mot just eld var rätt illa. Och nej, det är inte ett bra stridssystem eller balansering om jag inte tvingas till att byta eller skifta magier/abilites. Jag ska inte behöva handikappa mig själv för att ha kul eller för att det ska vara en utmaning.

Ett gott försök, men faller tyvärr platt i mina ögon. 2,5 av 5 möjliga.

Medlem

Efter att jag hade läst recensionen trodde jag att det i alla fall skulle bli en trea i betyg...guess not.

Inaktiv

Det här spelet rockar Skyrim med hästlängder och mer därtill - vad recensenten har rökt på i vanlig ordning övergår mitt förstånd. Det ligger alldeles för mycket "kräk" med i dessa väl outvecklade ordvalen för att recensionen ska kunna tas seriöst.

Gör om, gör rätt - det är inte första gången som FZ häller ur sig en sörja de själva vill kalla för en recension...

Håller verkligen inte med fz, stark 4 ett skönt fable meets diablo 2. Grymma strider som på seriösa svårighetsgrader kräver tanke och skills. Riktigt mysig värld och mycket mycket att göra och många olika sätt att spela på. Har startat 3 gubbar nu som gör olika och alla vill ja spela pa, något mycket ovanligt för mig. Bra storyberättande och trevliga men kanske aningen opersonliga npc. Ett måste för rpg-älskare!

Medlem

EDIT: DUBBEL POST.

Medlem

Kan ngn vänlig själ berätta ifall det är mycket spoilers i texten? spelade demot och lär definitivt köpa spelet. Men skulle gärna vilja läsa recensionen utan att få min upplevelse förstörd.


signatur

Rwa?

Medlem
Medlem

förresten, ngn som vet vad huvudplattformen var? känns ju som det borde va konsoll, men personligen tyckte jag spelet flöt på mkt bättre på PC:n än Ps3:an (dock var det ju en demo och kanske därför) vill nämligen helst ha spelet till ps3:an så man kan ligga och chillspela på kvällarna, men om det laggar såsom på demot, så plockar jag nog hällre upp pc versionen.


signatur

Rwa?

Medlem

Ytterligare ett barnsligt, generiskt och meningslöst spel utan ambition till övertygelse som halshuggs inför folkmassa! Underbart, bara underbart.

Skyrim... you're the only one I need.

Medlem
Skrivet av korosuu:

Blev min kommentar borttagen?

Jag nämnde bara att jag håller med denna recension och att det känns som att andra recensioner fick betalt för att ge en högre poäng eftersom saker som helt klart var dåligt inte ens nämndes eller så nämndes det men som att det var fantastiskt bra i spelet.

Nämnde också att jag kanske plockar upp spelet när det är 50-75% billigare.

Det enda utav detta som jag kan tänka mig skulle vara anledning till censur, är kommentaren om mutor... men det är väl ingen hemlighet att detta pågår?

Kolla 5 inlägg ovanför ditt eget, där står inlägget du syftar på


signatur

Videomupp

Medlem

Jag kommer köpa det, fått väldigt bra betyg av andra recensenter. Bästa är och bilda sin egna uppfattning alla kan inte gilla samma sak. Resident Evil: Revelations fick ju en tvåa också och det är riktigt bra!

Medlem

Återigen fokuserar personer allt för mycket på siffran i slutet, och tillhörande +/-, istället för att läsa recensionen. Ett problem som inte verkar försvinna trots att texterna är korta och otroligt lättlästa.

Jag tycker det verkar vara ett spel i min smak. Snabbt stridsmekanik (till skillnad från skiten vi matas med genom bland annat Skyrim), konversationer där det är lätt att navigera till det viktiga - och möjlighet att fråga mer om man vill, och en lika lättnavigerad färdighetsmekanik.

Återigen förstör konsolmarknaden dock inventariet. Inget helhets bild där man enkelt med musen kan byta ut olika delar eller vapen, utan alla måste ha en egen kategori i en long scroll-list.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Soothsayer:

Grymma strider som på seriösa svårighetsgrader kräver tanke och skills.

Finns det högre än hard? För jag tycker det inte är speciellt svårt att trycka mellanslag för dodge och spamma random magi som bossen inte är resistent mot?

Medlem

ign.com tycker att det kan slåss om årets spel och gav det en 9:a och ni gör tvärtom verkar som man måste testa det själv går inte att lita på dessa artilkar längre.


signatur

Gillar munkar!

Skrivet av kaealy:
Skrivet av Soothsayer:

Grymma strider som på seriösa svårighetsgrader kräver tanke och skills.

Finns det högre än hard? För jag tycker det inte är speciellt svårt att trycka mellanslag för dodge och spamma random magi som bossen inte är resistent mot?

Jo det är klart att du blir övermäktig förhållandevis snabbt, men det har jag inget bekymmer med. Om du tycker det är för lätt så finns det i större delen av spelet någonstans svårare att gå till. Men de blir såklart som i Skyrim där efter lvl 10 är man odödlig om man har byggt rätt hjälte. Man hittar man inte utmaningar får man bygga, klara det utan armour en gång ^^ Håller på med might (greatsword), och första robe'en man får. de är riktigt roligt.

Medlem
Skrivet av Psychoholic:

Demot var uselt, tyvärr. Kändes som en blandning mellan ett dåligt MMO och Fable.

Perfekt beskrivning

Inaktiv

Tycker man ser grymma betyg överallt förutom FZ. Ni kanske tar en Gamereactor approach och går mot strömmen?

Medlem

Det tragiska är att det här skitspelet får ett rättvist betyg men när Syndicate skräpet kommer senare i månaden ska ni se att det får 5/5

Medlem
Skrivet av Tompa974:

Jag håller verkligen inte med om denna 2/5. Jag har spelat igenom och är level 17. Fighterna och hur du bygger din gubbe är väldigt roliga. Jag kan dock hålla med om att det är ett mediokert "socialt" system och att det ofta är tråkigt inne i städerna. Men som sagt, när jag springer runt med knivar i högsta hugg eller urcoola magiska chakrams som jag slungar mot mina många fienden, känns det verkligen som om alla konversationer i Amalur kan vägas upp. Hoppa över den här recensionen och läs dessa istället. :

http://www.gamereactor.se/recensioner/36641/Kingdoms+of+Amalu...
http://xbox360.ign.com/articles/121/1218070p1.html

Jag tycker den här recensionen verkade ganska inställd på att spelet var dåligt, så om du istället vill läsa gott om den, så titta ovan.

Inte för att vara den, men gamereactor? Det känns ju som den tidningen spottar ur sig 9or och 10or på löpande band, har för mig att dom gav skyrim något liknande också, vilket är ett bra spel, men alltför stelt och ofärdigt för att få en 10a eller..var det en nia.

Iaf, skönt att så många kan tycka olika!

Medlem

Testade demot och kände att det absolut inte var något för mig. Höll på att bli tokig på menysystemet men jag kommer inte ihåg varför...

Intressant recension. Spelade endast demot men nickade ett par gånger när jag läste.

Skriv svar