Uppdrag, ljud och föremål i Diablo III

Inaktiv

Spelet är i sig roligt. Diablo-känslan finns där, även om den är gravt försvagad pga att allt är så in åt helvete simplifierat. Designen och artworken tilltalar mig dock, det känns också som att man vill se vad som händer härnäst. Trodde att det skulle vara mer cartoony likt WoW, vilket det på håll är. Kul, men kunde ha varit roligare om de inte simplifierat det och dessutom gjort det mörkare, blodigare etc. Är kluven mellan D3 och Path of Exile... Fast det lutar åt PoE...


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Skrivet av SToFo:

Spelet är i sig roligt. Diablo-känslan finns där, även om den är gravt försvagad pga att allt är så in åt helvete simplifierat. Designen och artworken tilltalar mig dock, det känns också som att man vill se vad som händer härnäst. Trodde att det skulle vara mer cartoony likt WoW, vilket det på håll är. Kul, men kunde ha varit roligare om de inte simplifierat det och dessutom gjort det mörkare, blodigare etc. Är kluven mellan D3 och Path of Exile... Fast det lutar åt PoE...

POE är också mkt bra, men känns lite väl lätt när det inte finns några cooldowns på skillen. Det kanske kommer, det är ju också i beta stadiet.

Just nu så är intresset högre för Diablo 3, plockar väl upp PoE om tid finnes efter D3 och GW2.

Medlem

Orkar inte bry mig om pågående debatt om skill-systemet men spelade som Munk och är väldigt imponerad. Ruskigt välgjort på alla områden och verkligen finslipat i varenda litet hörn ... och då är det en beta. Dags att släppa det nu?

Medlem

Ni som säger det är för lätt:

Dom sa att NORMAL är lätt, och sedan blir det jävligt svårare som t.e.x inferno..

Medlem
Skrivet av XzIa:

Ni som säger det är för lätt:

Dom sa att NORMAL är lätt, och sedan blir det jävligt svårare som t.e.x inferno..

Sen är det ju bara 1/3 av act 1 betan erbjuder, så det återstår ju att se vad resten av normal erbjuder.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Tycker att det är bra att skill trädet är borta, tillförde inte mycket i D2 enligt mig.

Svårt att tänka mig något annat än möjligtvis item-systemet som tillförde mer till Diablo 2 än just skillträdet.

Medlem
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av Hara:

Att göra identification till ett endaste höger-klick tog musten ur hela upptäckarandan. Jag tror inte att ett endaste vapen kändes kul att höger-klicka precis.

Och det var o så mycket roligare att köpa en scroll för en fnuttsumma gold, sen klicka på vapnet? De tar bort irriterande onödiga element. Men då kan man fråga sig varför de har oidentifierade objekt till att börja med. Men spelar det någon roll i det här läget?

Ja, det var det faktiskt. Det gjorde det hela mer mystiskt och gjorde ens karaktär mindre all-knowing, all-doing och faktiskt lade lite vikt på universumets magi och miljö istället för på en själv. Jag ser det som ett snedsteg i att trampa in i känslan som spelet ska ge. Det var varken irriterande eller onödigt.

Skrivet av Hydraah:
Skrivet av Hara:

Att låsa upp en town-portal skill spottar jag på, något av det hemskaste med spelet i designväg.

Varför? Du låser upp det riktigt fort, och att ha det som en skill är långa vägar bättre, de det tar bort det onödiga tidsslöseriet med scrolls. Det var ju inte som att man någonsin fick slut, eller att det var dyra att skaffa fler... Än en gång; de tar bort onödiga element.

Det låses upp väldigt fort för att simulera den tid innan man hade pengar nog att gå runt med en tome hela tiden. Men ännu en gång lägger detta för mycket fokus på din karaktär och hans förmåga istället för den mysitk som universumet innehåller. Jag tycker inte det finns något rimligt i att en Barbar ska ha en town portal om inte ens Deckard Cain visar sig kunna använda den. Det skär sig helt ifrån den förväntning som man har. Här finns det självklart designval som kunde gjorts för att t.ex. Wizard skulle kunna använda det medans en Barbar är tvungen att förlita sig på Scrolls.

Skrivet av Hydraah:
Skrivet av Hara:

Det vi ser av akt 1 så har den en ganska rejäl avsaknad av slumpmässigt-genererad karta utanför grottor och inomhusmiljöer.

Och de är hur många områden? Tristram + 2 gräsfält? De där gräsfälten har förövrigt en slumpad design. I alla fall när jag spelat nu i helgen, kanske var annat när du spelade? Och i så fall baserar du dina intryck på en utdaterad beta.

Om gräsfältet innan själva Katedralen nu är slumpad så är min poäng ganska moot, och baserades på hur betan var för några få veckor sedan. Isåfall får jag kolla igen och se om detta stämmer snart.

Skrivet av Hydraah:
Skrivet av Hara:

hur resurs systemet har brutalt misshandlats till en gimmick för varje karaktär istället för att ha en grundläggande funktion.

Här förstår jag inte vad du menar. Får man be om ett förtydligande?

Resurser menas vid Mana, Fury, Spirit osv.. Vad jag syftade på här var att i förra spelet hade man en vanlig attack och hade ett system där alla special-attacker utöver detta kostade något, som i D2 var mana för alla. Detta har ju helt försakats till förmån av att alla karaktärer ska vara unika i sitt byggande eller användade av resurser. Något som kan ses som både en föredel och en nackdel. Själv är jag bara missnöjd över hur vissa attacker blir väldigt grundläggande på det sättet det gjorts, istället för att t.ex. kunna ha en "Standard Attack" skill som kan modifieras genom runor eller så.
Överlag bygger detta in lite på mitt missnöje över ombygget av potions/orbs systemet men som är en mindre svacka i deras felande designval.

Skrivet av Hydraah:
Skrivet av Hara:

Överlag är jag besviken efter att ha kört igenom hela akten med alla klasser. Blizzard har helt klart förlorat en kund tills spelet har släppts och hela spelet kan köras igenom för att få en bättre bild av deras slutgiltliga tanke med spelet och hur det samverkar mot Inferno med mera.

Det är en bra inställning. Att spela samma korta segment om och om, med bara en bråkdel av de skills som finns tillhanda, blir fort tråkigt. Alla borde tänka så.

Det är tyvärr en ganska liten bråkdel av den massa som verkligen klagar som i slutändan kommer att testa att köra igenom det fulla spelet, även om det vid det tillfället också ger missnöje.
Jag kommer med stor sannolikhet att köra igenom en Barbar (för gammal vänskaps skull) eller Monk (den friska fläkten av D3) vid spelets släpp eller kort därefter för att se om mina farhågor går definierar den slutgiltiga produkten eller ej.

Medlem

förenklad till lagom nivå för personer under 10, och dessutom jävligt tråkigt. dom har förstört diablo, och jag tror tom detta kan vara blizzards största fail någonsin. det blir definitivt inget köp. har väntat sen diablo 1 och 2 som jag tycker är jävligt bra, ändå lirade jag inte diablo 3 mer än någon timme innan jag tröttnat.


signatur

//monster

Medlem

Det verkar lite som om att utvecklingen av spel har blandats ihop med avveckling. Snart finns det en "win"-knapp i ena hörnet ifall spelen blir för svåra.

Medlem
Skrivet av Oxide:

Har spelat igenom betan med tre olika klasser på de amerikanska servrarna nu, och spelet ger mig ingenting. Det känns som att utvecklarna hela tiden vill hålla min hand och behandla mig som ett litet barn. Mest komiskt blev det när man skulle "identifiera" ett föremål - man högerklickar på det... okej dom vill alltså inte att man ska ha nån utmaning alls. Blir inget köp för mig.

haha är det sant.. jag gick runt å leta efter en scroll i alla vendors lol

Medlem

Har sagt detta förut, men tar det en gång till, lite snabbt.

JA, du kommer kunna använda dig av alla skills, och behöver inte längre begränsa dig till en enda spec, som i tidigare talangträd.
NEJ, du kommer inte kunna använda alla spells på en gång, utan måste göra ett val om vilka du vill använda. Hey, ungefär som i ett talangträd! Du är alltså inte (som i D2) bunden av de skills du råkar välja, utan du kan välja nya som kanske passar din spelstil bättre.
I den extremt begränsade BETAN så får du tillgång till de första skillsen vartefter du levlar, och det kan kanske vara svårt att se de alternativ angående dina skills som du naturligtvis senare kommer få göra.
Var det förresten NÅGON som dog ofta innan lvl 10 i D2?

Folk som faktiskt orkar klicka sig in på tex http://eu.battle.net/d3/en/calculator/barbarian märker snabbt att det finns massa roliga skills att välja på, och att dessa vartefter dessutom går att förbättra på ett otal sätt genom runor etc etc.

I D2 var du mer begränsad till de val du gjorde tidigt när du distribuerade dina talangpoäng, vilket var rätt värdelöst då du kanske märkte halvvägs igenom nightmare att "fan, jag skulle nog inte satsat på "Boneprision" iallafall". Men det är ju klart, ifall folk tyckte spänningen låg i att klicka i rätt skills från början, utan någon möjlighet att ångra sig, eller att ha flera olika variationer av samma karaktär, så tycker jag att dom ska spela igenom D2 ett par år till.
Jag, och miljontals andra kommer iallafall ha riktigt roligt den 15'e maj

Medlem

Folk som pratar om utmaning och identify scrolls i samma mening kanske ska tänka över om dom verkligen tyckte att det var för lätt för dom ändå...

Medlem
Skrivet av b3pp0:

förenklad till lagom nivå för personer under 10, och dessutom jävligt tråkigt. dom har förstört diablo, och jag tror tom detta kan vara blizzards största fail någonsin. det blir definitivt inget köp. har väntat sen diablo 1 och 2 som jag tycker är jävligt bra, ändå lirade jag inte diablo 3 mer än någon timme innan jag tröttnat.

Jag håller verkligen med, ett vinnande koncept hade varit att göra spelet för svårt för att ens ta sig till lvl 3. Diablo3 är mycket riktigt nu helt förstört, och jag kommer ägna de kommande åren åt att bearbeta sorgen över att inte se dig online i spelet.

Medlem
Skrivet av Redstar:

Det verkar lite som om att utvecklingen av spel har blandats ihop med avveckling. Snart finns det en "win"-knapp i ena hörnet ifall spelen blir för svåra.

Ja, för utveckling är ju det samma som att behålla allting exakt som det var i diablo 2 fast möjligtvis ändra grafiken.

Eller är det för mycket utveckling kanske, varför inte bara behålla allting som diablo 1 bara?
Detta pågående problem med att vissa spelutvecklarna ändrar spel och innehåll, man blir så förbannad att dem inte bara kan fortsätta göra exakt samma sak.

Det var bättre förr, ja det var det!
[/irony]

Skrivet av Oxide:

Har spelat igenom betan med tre olika klasser på de amerikanska servrarna nu, och spelet ger mig ingenting. Det känns som att utvecklarna hela tiden vill hålla min hand och behandla mig som ett litet barn. Mest komiskt blev det när man skulle "identifiera" ett föremål - man högerklickar på det... okej dom vill alltså inte att man ska ha nån utmaning alls. Blir inget köp för mig.

Om du tycker att identifera föremålen var en utmaning är det väl inte så konstigt om blizzard ser dig som ett barn?

När ni klarat av hela spelet på inferno, klaga gärna på hur lätt spelet är.
Buhu första tredjedelen av act i normal är för lätt, det SKA ju vara lätt!
Det ska t.o.m vara så lätt att spelare som tycker att identifiera föremål i Diablo 2 var en utmaning till och med kan klara av det..

Som sagt mycket klagomål på hur lätt det är men jag kan ju slå vad om att dem kommer bli tvungna att förenkla inferno när 14-åringarna som klagar på hur lätt det är nu kommer dit och inte klarar av det på första försöket.
Då blir det helt plötsligt ett himla liv på att spelet är för svårt och att dem har betalat för ett spel dem inte klarar av..

Skrivet av firsov:

Gillar man detta spelet måste man vara 12 år eller fortfarande tycka att wow är bra. Herregud vad dumma i huvudet har blizzard blivit?

och sen..

Skrivet av firsov:

Har bara betalt wow tid i 5 år. köpt d1,d2, Wc2,wc3,sc1,sc2 men tydligen räcker inte detta..

Så det du säger är att folk som tycker att wow fortfarande är bra är dumma, men samtidigt har du spelat wow i FEM år? Så nu har du tröttnat och då måste ju alla andra som inte gjort det vara helt blåsta?

Skrivet av firsov:

Sen med Cod serien. Där hade du strategiska, svåra (som kräver träning, precision och lagarbete) att utföra vilket gör det till en utmaning till ett spel fyllt med perks så som en AK47a med en tank och stridsflyg fastlimmat på sidorna så det enda du behöver göra är att trycka av så dödar du hela mappen så får du mer achivments o högre lvl!

Det är svårt att ta dina kommentarer på allvar när du skriver så här..

Skrivet av firsov:

Tänk fotboll när alla har skor som springer av sig själva, ju längre du har på dig dem ju bättre blir du. Hela världen är plötsligt fotbollsproffs då alla har spenderat 200 H med skorna på ungefär den tiden det tar att låsa upp tanken och stridsflyget på din AK47. Det är ju riktigt logiskt och roligt det.

Fotbollsskor och ett stridsflyg PÅ en Ak47?
Ok du måste vara ett troll, för roligt är det ju att läsa det ger jag dig men logiskt är det ju inte för 5 öre.

Skrivet av firsov:

Sen är D1 och D2 vad typ genomsnittligt 16 år äldre än D3?
Klart som fasen de inte har brister men de är inte så stora om D3's imo.

Än en gång.. vaaa?

Skrivet av firsov:

Du kan t ex inte skapa ett game som heter "Act 1 begining" eller "N barb Wep O Gold" eller dyligt. Det stör mig någor fruktansvärt för det är ett så genialiskt system om ni frågar mig. Alltså precis som det är i D2.
Det känns så hemskt att behöva sköta alla trades via AH och inte heller ha någon Swe chatt o mysa i o snacka skit. Sen D3's AH lider ju redan i Betan av en Super inflation ändå har det vart resets i betan. Magic items (blåa) kostar ju typ 100 K in game gold.

Om du nu vill köpa ett vapen för Barbaren och har guld, gå till Auktionshuset och köp det då? Så slipper du sitta och vänta i ett spel där kanske ingen kommer, eller någon joinar och vill ha en absurd mängd guld för en Bloodletter eller liknande.

Anledningen till att priserna är helt chockerande nu är dels för att ingen bryr sig om guld för tillfället i beta fasen, du kan inte bygga upp en stabil ekonomi när perioden är så pass begränsad som den är nu. Lägg därtill alla resets dem gör på servrarna och du får priserna du ser idag, folk lägger bara upp skit för ofantliga mängder för att testa hur och om det fungerar.

Jag saknar med en chatt del dock, fast jag vill ha den i spelet så att jag kan prata med folk jag känner som är i olika games men samtidigt inte behöva sitta i lobbyn och trycka. Men det känns som en sådan kommer läggas till under social, vore nästan konstigt annars..

Skrivet av firsov:

det är ungefärliga siffror som är rätt så rätt. någon citerade mig och länkade tidigare där någon hade räknat ut hur många builds det finns i D3 det blev rätt många siffor.

Rätt så rätt alltså, så med andra ord är dem inte alls rätt utan bara ett siffra du hittade på för att det skulle se bra ut? Visa oss 40-50 viable builds som funkar i hell och då antar jag att du menade 40-50 build totalt för alla 7 klasser eftersom så många builds per klass är bara skrattretande.

Skrivet av Ender:

Jag, och miljontals andra kommer iallafall ha riktigt roligt den 15'e maj

See you in Sanctuary!

Medlem

Själv har jag inga höga förväntningar men jag kommer ändå spela spelet i väntan på något bättre

Medlem

Slängde in en edit på originalposten men kan lika gärna skriva ett nytt svar med. Jag har gjort en helomvändning och blivit övertygad. Jag skyller på okunskap och en konservativ attityd. Efter ett par genomspelningar med olika karaktärer har jag sett ljuset. Det kommer bli ett självklart köp trots allt!

edit: Även om utebliven möjlighet till "world pvp"/"dueller" fortfarande är en besvikelse, men man kan inte få allt

Medlem

Jag gillade betan.

Till er som jämför spelet med Diablo 2 vill jag säga att D2 led av ganska stora problem även om det var bra:

* Fruktansvärt obalanserat
* Spelet går inte att klara solo med vissa klasser/builds på hard pga. immuna monster.
* Spambottar som joinar alla games och fyller upp skärmen med skräp.
* Omöjligt att resetta skill tree.
* Upplösning är begränsad till 800x600. Det var inte ens mycket när spelet var nytt.

Alla de här problemen tillsammans med flera andra är redan lösta i D3.

Medlem
Skrivet av redgreenblue:

Jag gillade betan.

Till er som jämför spelet med Diablo 2 vill jag säga att D2 led av ganska stora problem även om det var bra:

* Fruktansvärt obalanserat
* Spelet går inte att klara solo med vissa klasser/builds på hard pga. immuna monster.
* Spambottar som joinar alla games och fyller upp skärmen med skräp.
* Omöjligt att resetta skill tree.
* Upplösning är begränsad till 800x600. Det var inte ens mycket när spelet var nytt.

Alla de här problemen tillsammans med flera andra är redan lösta i D3.

Du glömde nämna väggarna som slukade din AOE i tex Maggot lair vilket var en mardröm för en Hammerdin

Medlem

Efter 5 min i Diablo 1 Demot och 10 min i act1 Diablo2 visste jag att de var kört nu var man fast

i Diablo3 kommer ingen reaktion huvudtaget!!!!

Dagen har kommigt då Blizzard längre inte kan leverera spel på högsta nivå

But men are so full of greed today, they'll sell anything for a little piece of money

Medlem

Oj så mycket neg. Själv hade jag jättekul i betan och ser fram emot fullversionen. Däremot så är det kul att se hur alla som klagar måste lyfta fram hur mycket de spelade Diablo I och II. Det kan väl ändå inte vara så att mycket av kritiken egentligen grundar sig i missriktad nostalgi än i hur spelet verkligen var att spela?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Jag tycker fortfarande att det ar lamt att man inte får möjlighet att fokusera på de skills man vill ifrån start. Att man ska kunna ändra sin build för att testa andra kombinationer är givetvis bra, men den möjligheten hade man även i t.ex. Titan Quest, med skillnaden att man där fick välja vad man ville fokusera på själv från start. Men jag tänker ändå ge detta spel en chans den 15:e, det kanske öppnar upp sig mer senare. Och det kanske kommer lite mer högupplösta texturer än denna pastellsmet som uppmålas på skärmen. Inte alls rätt känsla för Diablo...

Medlem

Blizzard närmar sig EA i girighet och Bioware i kvalitét.

Medlem

Hej. Mitt namn är quesus och jag kommer definitivt spela D3. Det var många år sedan ett spel fick mig (ska fylla 30 i år) känna glädje och ett vill-ha-begär som D3 gav mig.

Jag hade en lvl 96 sorcerer i D2 och tycker D3 är en mycket trevlig uppföljare. Jag förstår inte riktigt klagandet som förekommer. Detta kommer bli fantastiskt!

Medlem
Skrivet av Geran:

Efter 5 min i Diablo 1 Demot och 10 min i act1 Diablo2 visste jag att de var kört nu var man fast

i Diablo3 kommer ingen reaktion huvudtaget!!!!

Ja ungefär så. Jag blir inte spontant imponerad av nånting alls. Kunde lika gärna släppts 2005.

Men jag tror och hoppas att det blir mycket roligare när fienderna blir svårare i den senare delen av spelet, och man får använda mer talents och taktik.

Medlem
Skrivet av firsov:
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av firsov:

NEJ alla dom 40-50 klarar hell galant. Ska du räkna ut hur många builds det finns i D2 med samma formula folk har gjort till D3 kommer man nog upp i tredubbla andalet än vad D3 fick. Och du borde lägga ner o citera hela forumet. Visst du får stödja kampen för en idiotiserad spel industri om du vill. Gillar du när blizz håller dig i handen så visst.
Du riktar dig ju bara in på enstaka punkter. Jag sa även att jag inte gillar att gå i en rak korridor. Men detta är förstås ännu ett genialiskt drag av blizzard antar ja? Att vi inte ska få va på vår egen upptäcktsfärd o lubba runt utan gå dit dem bestämt att vi ska.

Antar att Call of Duty Mw 2 och 3 är de bästa spelen någonsin i din åsikt också?

Du tar fram siffror ur arslet, samt klagar på ett system Blizzard har jobbat på i flera år med hjälp av massvis med feedback, utan att ha förstått vilka designval som tagit dem dit. Det är svårt att ta dig på allvar.

det är ungefärliga siffror som är rätt så rätt. någon citerade mig och länkade tidigare där någon hade räknat ut hur många builds det finns i D3 det blev rätt många siffor.

Okej de har jobbat på det i flera år och? Blir det helt enkelt ett bra system pga av det? Sen all den feedbacken kommer väl från wow spelare ändå.
eller har du något som inte kommer ur arslet och kan motbevisa att det inte gör det med någon källa?

@kimpur
Samma forumla till D2 skulle bli sjukt mycket mer än vad D3 fick. Tyvärr it's not enough

Du jämför en optimal build för 1 klass som kommer finnas i D3 med ett total antal sub-optimala fungerande builds för alla klasser i D2 och det gör att D2 > D3
Jag förstår inte hur du tänkte när du tog upp det som argument.
Det kommer finnas bra många sub-optimala builds i D3 också som garanterat kommer att fungera alldeles utmärkt. Det finns optimala builds i D2 också för varje klass och inriktning, att säga något annat är bara korkat.
Och om du ska tänka så, då representerar vare typ av runa en inriktning och då finns det fler än 3 inriktningar för varje klass i D3.
Dessutom jämför du även D2 + exp klasser jämt emot ett start värde från en beta. Ok nu vet vi ju att det inte kommer fler klasser till retail, men vad säger att det inte kommer en expansion med mer än 2 nya klasser till D3? Inget, nada. Det är väl rätt självklart att retail1 + exp brukar vara större än vad retail2 utan exp är.
Tänk om du skulle jämföra storleken mellan t.ex: EQ1+exp mot EQ2 utan exp.

Sedan klankar du ner på de som har gett sina egna kommentarer till Blizzard under utvecklingstiden och kallar dem "wow-spelare" som om det skulle göra att deras tycke är mindre värt än ditt egna. Speciellt när du inte vet något om dessa personer. De skulle lika gärna varit mer hardcore D2 spelare än dig själv.

Du ser ner på andras åsikter men klarar inte av att andra ser ner på dina. Dags att sätta ner fötterna på jorden igen och inse att du inte är mer värd än någon annan.
Jag kommer inte kommentera något om D2 nu är bättre än D3 eller tvärt om för det är i det mesta en smaksak och jag väntar hellre på hela spelet innan jag gör en större jämförelse.

Medlem

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/3811455085?page=1

Känns som väldigt många har befunnit sig i en grotta någonstans i vildmarken. Ni beter er precis som alla andra fanboys gjorde när allting uppdagades, men många av dom har faktiskt ändrat åsikt allteftersom saker och ting har förklarats. Läs tråden ovanför, ALLT, och kanske även ni får lite mer insyn i det hela och inte går nerdrage för att man inte längre kan lägga ut stat points

Medlem
Skrivet av Morwen:
Skrivet av Redstar:

Det verkar lite som om att utvecklingen av spel har blandats ihop med avveckling. Snart finns det en "win"-knapp i ena hörnet ifall spelen blir för svåra.

Ja, för utveckling är ju det samma som att behålla allting exakt som det var i diablo 2 fast möjligtvis ändra grafiken.

Eller är det för mycket utveckling kanske, varför inte bara behålla allting som diablo 1 bara?
Detta pågående problem med att vissa spelutvecklarna ändrar spel och innehåll, man blir så förbannad att dem inte bara kan fortsätta göra exakt samma sak.

Det var bättre förr, ja det var det!
[/irony]

Skrivet av Oxide:

Har spelat igenom betan med tre olika klasser på de amerikanska servrarna nu, och spelet ger mig ingenting. Det känns som att utvecklarna hela tiden vill hålla min hand och behandla mig som ett litet barn. Mest komiskt blev det när man skulle "identifiera" ett föremål - man högerklickar på det... okej dom vill alltså inte att man ska ha nån utmaning alls. Blir inget köp för mig.

Om du tycker att identifera föremålen var en utmaning är det väl inte så konstigt om blizzard ser dig som ett barn?

När ni klarat av hela spelet på inferno, klaga gärna på hur lätt spelet är.
Buhu första tredjedelen av act i normal är för lätt, det SKA ju vara lätt!
Det ska t.o.m vara så lätt att spelare som tycker att identifiera föremål i Diablo 2 var en utmaning till och med kan klara av det..

Som sagt mycket klagomål på hur lätt det är men jag kan ju slå vad om att dem kommer bli tvungna att förenkla inferno när 14-åringarna som klagar på hur lätt det är nu kommer dit och inte klarar av det på första försöket.
Då blir det helt plötsligt ett himla liv på att spelet är för svårt och att dem har betalat för ett spel dem inte klarar av..

Skrivet av firsov:

Gillar man detta spelet måste man vara 12 år eller fortfarande tycka att wow är bra. Herregud vad dumma i huvudet har blizzard blivit?

och sen..

Skrivet av firsov:

Har bara betalt wow tid i 5 år. köpt d1,d2, Wc2,wc3,sc1,sc2 men tydligen räcker inte detta..

Så det du säger är att folk som tycker att wow fortfarande är bra är dumma, men samtidigt har du spelat wow i FEM år? Så nu har du tröttnat och då måste ju alla andra som inte gjort det vara helt blåsta?

Skrivet av firsov:

Sen med Cod serien. Där hade du strategiska, svåra (som kräver träning, precision och lagarbete) att utföra vilket gör det till en utmaning till ett spel fyllt med perks så som en AK47a med en tank och stridsflyg fastlimmat på sidorna så det enda du behöver göra är att trycka av så dödar du hela mappen så får du mer achivments o högre lvl!

Det är svårt att ta dina kommentarer på allvar när du skriver så här..

Skrivet av firsov:

Tänk fotboll när alla har skor som springer av sig själva, ju längre du har på dig dem ju bättre blir du. Hela världen är plötsligt fotbollsproffs då alla har spenderat 200 H med skorna på ungefär den tiden det tar att låsa upp tanken och stridsflyget på din AK47. Det är ju riktigt logiskt och roligt det.

Fotbollsskor och ett stridsflyg PÅ en Ak47?
Ok du måste vara ett troll, för roligt är det ju att läsa det ger jag dig men logiskt är det ju inte för 5 öre.

Skrivet av firsov:

Sen är D1 och D2 vad typ genomsnittligt 16 år äldre än D3?
Klart som fasen de inte har brister men de är inte så stora om D3's imo.

Än en gång.. vaaa?

Skrivet av firsov:

Du kan t ex inte skapa ett game som heter "Act 1 begining" eller "N barb Wep O Gold" eller dyligt. Det stör mig någor fruktansvärt för det är ett så genialiskt system om ni frågar mig. Alltså precis som det är i D2.
Det känns så hemskt att behöva sköta alla trades via AH och inte heller ha någon Swe chatt o mysa i o snacka skit. Sen D3's AH lider ju redan i Betan av en Super inflation ändå har det vart resets i betan. Magic items (blåa) kostar ju typ 100 K in game gold.

Om du nu vill köpa ett vapen för Barbaren och har guld, gå till Auktionshuset och köp det då? Så slipper du sitta och vänta i ett spel där kanske ingen kommer, eller någon joinar och vill ha en absurd mängd guld för en Bloodletter eller liknande.

Anledningen till att priserna är helt chockerande nu är dels för att ingen bryr sig om guld för tillfället i beta fasen, du kan inte bygga upp en stabil ekonomi när perioden är så pass begränsad som den är nu. Lägg därtill alla resets dem gör på servrarna och du får priserna du ser idag, folk lägger bara upp skit för ofantliga mängder för att testa hur och om det fungerar.

Jag saknar med en chatt del dock, fast jag vill ha den i spelet så att jag kan prata med folk jag känner som är i olika games men samtidigt inte behöva sitta i lobbyn och trycka. Men det känns som en sådan kommer läggas till under social, vore nästan konstigt annars..

Skrivet av firsov:

det är ungefärliga siffror som är rätt så rätt. någon citerade mig och länkade tidigare där någon hade räknat ut hur många builds det finns i D3 det blev rätt många siffor.

Rätt så rätt alltså, så med andra ord är dem inte alls rätt utan bara ett siffra du hittade på för att det skulle se bra ut? Visa oss 40-50 viable builds som funkar i hell och då antar jag att du menade 40-50 build totalt för alla 7 klasser eftersom så många builds per klass är bara skrattretande.

Skrivet av Ender:

Jag, och miljontals andra kommer iallafall ha riktigt roligt den 15'e maj

See you in Sanctuary!

Morwn du har en post och är noob här. Kolla va länge jag har vart här. KOM fan inte och försök rätta mig o kalla mig troll.
Vi skiter i vad du tycker för du har fan din egna syn på saker. Mest trångsynta personen jag sett tror ja. Kyrp tillbaka dit du kom från i 2000 dagar o kom tbka sen!

Medlem

Morwn du har vart medlem i vad 2 dagar gjort en post. Ja jo det är nog jag som är trollet med mig 1322 dagar som medlem här på Fz. Logiken blomstrar ser ja.
Sen hm, ja du ska väl ha din åsikt du med

Ish
Medlem

Blir det inge mer betatestning nu innan release?


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Tycker D3 är ok men långt ifrån den hype som varit kring den.

Det är tråkigt att Blizzards spel "smälter ihop" vad gäller artistik stil. Det kändes för likt WoW i artistisk stil och färgpalett.

Och WoW är 10 gånger bättre än Diablo. Så det här kändes faktiskt bara som en aningen sämre version av WoW.

Och ärligt talat, inte för att grafik någonsin har varit jätteviktigt men vafan kom igen. Det här ser ut som att det borde ha blivit släppt för 5 år sedan.

Skriv svar