Skyrim-moddar – en makalös miljonsuccé

Medlem

Frågan är hur många downloads via nexus? Förmodligen otroligt många fler. Frågan är också, är det medräknat updateringar på mods (som man prenumererar på).

Medlem

Episk Artikelbild

Medlem

@Woffen, det är inte medräknat updates på mods.

Nexus ligger på ca 4 gånger så många downloads som Steam Workshop.

Finns det någon mer här på FZ som håller på med moddar till Skyrim?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

@Woffen, det är inte medräknat updates på mods.

Nexus ligger på ca 4 gånger så många downloads som Steam Workshop.

Finns det någon mer här på FZ som håller på med moddar till Skyrim?

Gör moddar eller använder moddar?

Spelar Skyrim till och från och har en del moddar som jag använder för tillfället

Medlem

Haha taskigt formulerat av mig där.. Gör moddar såklart.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

@Woffen, det är inte medräknat updates på mods.

Nexus ligger på ca 4 gånger så många downloads som Steam Workshop.

Finns det någon mer här på FZ som håller på med moddar till Skyrim?

Varför laddar folk mer på nexus? kommer inte allt upp på steam? är det krångligare att lägga ut där? För visst måste väl alla ha steam som spelar skyrim.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av r3lev4nt:

@Woffen, det är inte medräknat updates på mods.

Nexus ligger på ca 4 gånger så många downloads som Steam Workshop.

Finns det någon mer här på FZ som håller på med moddar till Skyrim?

Varför laddar folk mer på nexus? kommer inte allt upp på steam? är det krångligare att lägga ut där? För visst måste väl alla ha steam som spelar skyrim.

Folk som piratat spelet kan inte använda mods genom steam.

Alternativt för att Nexus faktiskt är betydligt bättre än steam

Medlem

Nja, diskussionen om vilket är bäst beror helt på hur du använder det.

Nexus används enligt min uppfattning och de siffror jag sett för att många moddar använder content som inte kan laddas upp på nexus, t.ex pga att workshop-moddar endast kan lägga filer i data-mappen. Därav kan inte workshop intallera t.ex en script extender eller liknande.

Jag föredrar workshop för att lägga till mindre fixes och småcontent, medans jag drar större moddar från nexus.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Nja, diskussionen om vilket är bäst beror helt på hur du använder det.

Nexus används enligt min uppfattning och de siffror jag sett för att många moddar använder content som inte kan laddas upp på nexus, t.ex pga att workshop-moddar endast kan lägga filer i data-mappen. Därav kan inte workshop intallera t.ex en script extender eller liknande.

Jag föredrar workshop för att lägga till mindre fixes och småcontent, medans jag drar större moddar från nexus.

Det beror på hur du definierar det. SkyUI tex finns på steamworks men inte Skyrim script extender som SkyUi ju kräver för att fungera. Sen är det ju så att folk är vara vid Nexus eftersom det ju var först och dessutom hade moddar redan innan CK kom till skyrim. Själv så föredrar jag nexus. Testade workshop men...

1. Fler moddar på Skyrim Nexus
2. Har ett eget community
3. Fanns först
4. Etablerat sen innan för föregående elder scrolls spel, dessutom dragon age, falllout 3/NV osv.
5. Trevligare och lättare att hitta bra mods.
6. Ganska så enkel uppdatering via Nexus Mod Manager (lite mer manuellet än genom workshop men bättre.)

Medlem
Skrivet av Woffen:
Skrivet av r3lev4nt:

Nja, diskussionen om vilket är bäst beror helt på hur du använder det.

Nexus används enligt min uppfattning och de siffror jag sett för att många moddar använder content som inte kan laddas upp på nexus, t.ex pga att workshop-moddar endast kan lägga filer i data-mappen. Därav kan inte workshop intallera t.ex en script extender eller liknande.

Jag föredrar workshop för att lägga till mindre fixes och småcontent, medans jag drar större moddar från nexus.

Det beror på hur du definierar det. SkyUI tex finns på steamworks men inte Skyrim script extender som SkyUi ju kräver för att fungera. Sen är det ju så att folk är vara vid Nexus eftersom det ju var först och dessutom hade moddar redan innan CK kom till skyrim. Själv så föredrar jag nexus. Testade workshop men...

1. Fler moddar på Skyrim Nexus
2. Har ett eget community
3. Fanns först
4. Etablerat sen innan för föregående elder scrolls spel, dessutom dragon age, falllout 3/NV osv.
5. Trevligare och lättare att hitta bra mods.
6. Ganska så enkel uppdatering via Nexus Mod Manager (lite mer manuellet än genom workshop men bättre.)

Hur kan nr 6 vara med på listan? Låter som det då var bättre med workshop..


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Nackdel med Nexus är åandra sidan att de öppet visar IP-adresser för den som vill se, i stort sett.

Sen måste man ju gråta en skvätt över det faktum att modkittet fortfarande är buggat.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=RlNBVO...

Buggen har existerat i Fallout 3, NV och nu i SKyrim och är fortfarande inte löst. Blev officiellt erkänd för tre månader sedan, men är fortfarande busted.

World Editorn är ännu värre.

Skärpning Bethesda!

On another note, GiskardUK brukar skapa riktigt bra mods

Medlem

Själv använder jag bara Nexus Mod Manager. Tycker det är enklare att hålla ordning på saker och ting. Jag har ingenting emot Workshop egentligen förutom att Steam-användargränssnitt är bökigare. Finns en mod enbart på Workshop så är det såklart där jag hämtar den.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

12
Skriv svar