60 miljoner Windows 8 på tio veckor

Medlem

Win 8 ökar långsammare i använning än vista.

Source: http://www.dailytech.com/Windows+8+Usage+Sinks+Below+Vista+Le...

Inaktiv
Skrivet av Ztrife:

Statistiken brukar tala för sig själv men vad jag har sett så kan dom trycka den versionen rätt upp i *****
Om man nu ändå ska följa statistiken så lär det väl komma ett bra operativsystem nästa gång då dom är bra på att göra vartannat skitbra.

Du har ingen koll på vad du snackar om, som alla andra som bashar win 8. Alla som jag känner som skaffat det är helnöjda och gillar både designen och stabiliteten bättre än win 7. Det är lätt att hoppa på hattåget. Fear of the unknown.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Har inga som helst stabilitetsproblem i win7. Skillnaden som 8an kan ha i prestanda äts upp av ett UI som inte är desktop anpassat till 100%. Där förlorar man arbetstid helt i onödan.

När jag arbetar så har jag de program jag använder igång nästan hela tiden. Jag växlar med alt + tab eller genom att klicka på listerna. Det är inte så att jag stänger ned programmet och sedan behöver starta det igen, så jag vet inte vad det är för tidsförlust som du pratar om där.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag får helt enkelt inte uppgradera, deras upgrade assistant byter till engelska mitt under hanteringen och vägrar erkänna att jag inte bor i USA. Synd, annars hade jag haft det nu, blir nog kvar på w7 som det ser ut.

Medlem

Köpte Windows 8. Efter två timmar med operativsystemet bytte jag tillbaka till mitt kära Windows 7.


signatur

Have a good time!

Inaktiv
Skrivet av heatseek:

Jag får helt enkelt inte uppgradera, deras upgrade assistant byter till engelska mitt under hanteringen och vägrar erkänna att jag inte bor i USA. Synd, annars hade jag haft det nu, blir nog kvar på w7 som det ser ut.

Efter installation får du ha hur många språk du vill på datorn. Välj svenska när det är färdiginstallerat.

Medlem
Skrivet av SToFo:
Skrivet av Ztrife:

Statistiken brukar tala för sig själv men vad jag har sett så kan dom trycka den versionen rätt upp i *****
Om man nu ändå ska följa statistiken så lär det väl komma ett bra operativsystem nästa gång då dom är bra på att göra vartannat skitbra.

Du har ingen koll på vad du snackar om, som alla andra som bashar win 8. Alla som jag känner som skaffat det är helnöjda och gillar både designen och stabiliteten bättre än win 7. Det är lätt att hoppa på hattåget. Fear of the unknown.

Jo precis, en del dissar ju Win8 bara för att det är inne att göra det.

Skrivet av Brain:

Köpte Windows 8. Efter två timmar med operativsystemet bytte jag tillbaka till mitt kära Windows 7.

Kan du vara snäll och säga varför?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

@Brain, vad gjorde du med Windows 8 nyckeln?

Inaktiv
Skrivet av conthox:
Skrivet av Brain:

Köpte Windows 8. Efter två timmar med operativsystemet bytte jag tillbaka till mitt kära Windows 7.

Kan du vara snäll och säga varför?

Han köpte W8 med en XP-nyckel och nedgraderade till W7. Han hade aldrig några planer på att ge det en chans.

Medlem

Kör med 8:an, jag är nöjd!

Har kört piratade win versioner lite för länge. Så när det nu fanns en licens för 270:- som dessutom fungerar bättre(enligt mig) en tidigare win versioner såg jag ingen anledning att låta bli.

Tror inte att 9:an kommer bli den frälsning som alla sitter och hoppas på...men man får väl se.

Medlem

kan rekommendera http://www.classicshell.net/ för er som vill ha windows7 startmenyn


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av FUtech:

Kör med 8:an, jag är nöjd!

Har kört piratade win versioner lite för länge. Så när det nu fanns en licens för 270:- som dessutom fungerar bättre(enligt mig) en tidigare win versioner såg jag ingen anledning att låta bli.

Tror inte att 9:an kommer bli den frälsning som alla sitter och hoppas på...men man får väl se.

Windows 7 är ett mycket bra OS även om jag själv inte använder mig av det. Helt klart det bästa Microsoft gjort, Windows 7 är vad Vista borde ha varit.

Medlem

Kört Win 8 nu sedan release. Ultra stabilt utan några som helst problem. De som påstår att detta inte funkar bra har ingen aning om vad de snackar om.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Väntar på windows 9 eller 10 innan jag går ifrån sjuan.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det bästa Windows Microsoft någonsin gjort

Medlem
Skrivet av DrToker:
Skrivet av heatseek:

Jag får helt enkelt inte uppgradera, deras upgrade assistant byter till engelska mitt under hanteringen och vägrar erkänna att jag inte bor i USA. Synd, annars hade jag haft det nu, blir nog kvar på w7 som det ser ut.

Efter installation får du ha hur många språk du vill på datorn. Välj svenska när det är färdiginstallerat.

Problemet är att jag inte ens kommer så långt, jag får inte köpa det eftersom han inte godtar min adress. Alternativet är att skriva in en fejkad US adress.

Medlem
Skrivet av Ztrife:

Om man nu ändå ska följa statistiken så lär det väl komma ett bra operativsystem nästa gång då dom är bra på att göra vartannat skitbra.

Vad är det för skitsnack?
XP var ta mig fan värre än Vista vid launch, och nuförtiden är Vista ett helt ok OS, dock finns det ingen anledning att köra det över 7, men ändå.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Brain:

Köpte Windows 8. Efter två timmar med operativsystemet bytte jag tillbaka till mitt kära Windows 7.

Kan du vara snäll och säga varför?

Har du någon personlig vinning/intresse i att folk kör Win8 ?

Själv funderar jag nog allt på att byta till Win8. Billig uppgradering och fortsatt nya funktioner som kommer tvinga windows-användare som vill använda nyare program och spel till Win8 vartefter är nog anledningarna för min del.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Jag skaffade Windows 8 nästan direkt vid släppet, första veckan var förvirrande men jag gillade det.
Nu så är jag helt nöjd med det.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Karelazi:
Skrivet av Ztrife:

Om man nu ändå ska följa statistiken så lär det väl komma ett bra operativsystem nästa gång då dom är bra på att göra vartannat skitbra.

Vad är det för skitsnack?
XP var ta mig fan värre än Vista vid launch, och nuförtiden är Vista ett helt ok OS, dock finns det ingen anledning att köra det över 7, men ändå.

XP var och är ett helt okej OS, det sämsta OS Microsoft någonsin gjort anser jag nog vara Millenium medan Windows 2000 är bland de bästa. Men det finns en del som inte gillade XP, som anser det vara ett väldigt buggigt OS och det är det tyvärr. Problemet är att Microsoft gärna tar genvägar vilket kan leda till alla möjliga problem. Till exempel är det en "dödssynd" inom programmering att skriva ett program som inte kollar efter s.k buffer overflow något Microsoft är ökända för att inte "följa" (dock har de nog lärt sig sin läxa nu...man kan ju alltid hoppas att de har det iaf).

Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Brain:

Köpte Windows 8. Efter två timmar med operativsystemet bytte jag tillbaka till mitt kära Windows 7.

Kan du vara snäll och säga varför?

Har du någon personlig vinning/intresse i att folk kör Win8 ?

Nej, men däremot är det intressant att höra folks motiveringar till varför dom säger att Win8 är så mycket sämre.

Speciellt intressant är det med folk som har "argument" som får det att låta som om dom aldrig har testat 8:an överhuvud taget, utan bara baserar sina åsikter på vad polarna har sagt, eller vad någon random snubbe sagt på det forum dom brukar hålla till på. Eller som jag skrev tidigare: dissar det bara för att det är inne att göra det. Om man däremot kan motivera, så lyssnar jag gärna.

Jag har full förståelse för att det (Win8) inte passar alla, men det vore trevligt med andra argument än "Metro suger".


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

har hört lite rapporter om att black ops 2 inte lirar bra med win8, annars hade jag nog gett det en chans.

Medlem

W8 är överlägset vad gäller laddtider och användbarhet jämfört med W7

Medlem

Om ett år kommer Windows 9 förmodligen. I wait

Medlem

De flesta som snackar skit om Windows 8 och säger hur dåligt det är har inte ens testat det ordentligt!
Visst kan det ta tid för vissa att vänja sig vid det men jag personligen har haft det sedan lanseringen nu och älskar det! Snabbare och smidigare på alla sätt, och jag använder vanligt tangentbord och mus, det funkar suveränt bra!

Medlem

Bytte för några timmar sedan och förutom lite småsaker att vänja sig vid är jag mycket imponerad.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

ELF
Medlem

Jag gav det en chans i VmWare men det gick inte att pilla på kanterna av skärmen som folk skrev att det skulle gå att göra och det beror troligtvis på inkompatibilitet med VmWare. Men jag ska ge det en till chans innan jag bestämmer mig. Metro avskydde jag dock och kommer alltid att göra så Classic Shell kommer vara ett måste. Men jag gillar resten av de nya grejerna så som förbättrad filkopiering och den nya aktivitetshanteraren. Där emot kommer jag om jag byter sakna Aero.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Parzec:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Brain:

Köpte Windows 8. Efter två timmar med operativsystemet bytte jag tillbaka till mitt kära Windows 7.

Kan du vara snäll och säga varför?

Har du någon personlig vinning/intresse i att folk kör Win8 ?

Nej, men däremot är det intressant att höra folks motiveringar till varför dom säger att Win8 är så mycket sämre.

Speciellt intressant är det med folk som har "argument" som får det att låta som om dom aldrig har testat 8:an överhuvud taget, utan bara baserar sina åsikter på vad polarna har sagt, eller vad någon random snubbe sagt på det forum dom brukar hålla till på. Eller som jag skrev tidigare: dissar det bara för att det är inne att göra det. Om man däremot kan motivera, så lyssnar jag gärna.

Jag har full förståelse för att det (Win8) inte passar alla, men det vore trevligt med andra argument än "Metro suger".

Självklart ska du få min argumentation, dumt att jag inte fick med det i mitt inlägg. Ibland har man bråttom men vill ändå vara med i debatten.

Mitt största problem med Windows 8 är att GUI:t medför att användaren måste klicka onödigt många gånger för att komma till det användaren vill, t.ex. inställningar, spel, program eller vad som helst. Något som tidigare tog 2-3 knapptryckningar kan nu ta 4-5 knapptryckningar.

Bristen på inställningar är inte heller särskilt trevlig. Tidigare kunde man ställa in det mesta, men i Windows 8 (omoddat) kan man inte ens bestämma hur operativsystemet ska starta.

Sedan finns det en stor mängd småproblem, en lista som skulle kunna göras väldigt långt. Exempelvis alla touchinspirerade detaljer, de nya "standardprogrammen" som saknar lika mycket inställningar som operativsystemet, problematik när jag vill ha flera fönster öppna vid t.ex. användning av Cubase eller problem med multitasking pga GUI:t.

Skrivet av Kuci:

@Brain, vad gjorde du med Windows 8 nyckeln?

Ingenting speciellt.


signatur

Have a good time!

Medlem

Kommer hoppa över till W8 detta året och då BARA för att det finns väldigt bra alternativ att ta bort Metro helt.

Förstår inte hur alla jävla hipsters kan gilla det...

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Kaleid:

Har inga som helst stabilitetsproblem i win7. Skillnaden som 8an kan ha i prestanda äts upp av ett UI som inte är desktop anpassat till 100%. Där förlorar man arbetstid helt i onödan.

När jag arbetar så har jag de program jag använder igång nästan hela tiden. Jag växlar med alt + tab eller genom att klicka på listerna. Det är inte så att jag stänger ned programmet och sedan behöver starta det igen, så jag vet inte vad det är för tidsförlust som du pratar om där.

Jag orkar inte skriva mycket om det här men generellt så är det så att det krävs extra klick, och man slipper inte metro helt även fast program som classic shell gör att mycket av metro försvinner.

Läs t.ex. det här:
http://techreport.com/blog/23833/my-six-days-with-windows-8?p...

Skriv svar