Avsnitt 5 av Fragzone - Esport och Playstation 4
Vi pratar om Sonys stora presskonferens och diskuterar svensk esport med några av de centrala personerna.
#starcraft-ii-wings-of-liberty
underbart! Tack för det.
Jag ser gärna att ni slänger in en esportmatch, Starcraft 2, LOL, CSGO eller något helt annat som man kanske inte har koll på. Och att då få se någon riktigt episk match. Och är det i slutet så kan man välja om man vill se det eller inte om det inte skulle passa alla eller om man redan sett matchen.
Sköna små ljudeffekter. Robotarmarna och dunkandet av kontrollen
Lite petig kritik, så stör jag mig lite på att bländaren eller ISO ändras när Kalle och Viktor är i bild...jag vet det gör inte så mycket, men jag kan inte låta bli att tänka på det
Bra avsnitt!
Men var är Kerstin?
Lite petig kritik, så stör jag mig lite på att bländaren eller ISO ändras när Kalle och Viktor är i bild...jag vet det gör inte så mycket, men jag kan inte låta bli att tänka på det
Bra avsnitt!
Men var är Kerstin?
Både Kerstin och Elinor kommer givetvis tillbaka (om de själva tillåter)!
Tack för ett bra avsnitt, för mig personligen så behöver jag inte få rapporterat om E-Sport, det är en liten del av spelvärlden som jag inte bryr mig jätte mycket om, då det blir oftast att det ska vara seriöst med taktiker och resultat.
Det är bättre att ni gör något litet separat program som rapporterar om det som hänt lite kort. Ungefär som sporten i tidningen
Nämen!
Vad tror ni om att släppa alla smeknamn/nicks i e-sporten för att få det mer seriöst o accepterat av den "vanliga" världen? kan inte komma på många andra sporter där man använder smeknamn.
Finns det någon e-sportare över huvud taget som använder sitt riktiga namn?
CPL körde ett tag med att alla quakespelare skulle använda sitt riktiga namn in game i deras turneringar. Men sen rann det liksom ut i sanden och så började folk köra med nicks istället igen.
Jag håller med om att det hade fått esporten att se betydligt mer professionell ut.
Vad tror ni om att släppa alla smeknamn/nicks i e-sporten för att få det mer seriöst o accepterat av den "vanliga" världen? kan inte komma på många andra sporter där man använder smeknamn.
CPL körde ett tag med att alla quakespelare skulle använda sitt riktiga namn in game i deras turneringar. Men sen rann det liksom ut i sanden och så började folk köra med nicks istället igen.
Jag håller med om att det hade fått esporten att se betydligt mer professionell ut.
Det raljerade ju Bennet om redan i premiäravsnittet!
Christer är grumpy gamer?
Gillar Christer mer och mer efter varje avsnitt! Han är både rolig och allvarlig på samma gång
Ta och lyssna på www.overkligt.se om du vill ha mer av Viktor och Christer! Riktigt bra podcast.
Bra avsnitt!
Men var är Kerstin?
Både Kerstin och Elinor kommer givetvis tillbaka (om de själva tillåter)!
Trevligt!
Alltid kul med lite andra infallsvinklar. Fast dom kanske gillar exakt samma saker som ni? Får hoppas att så inte är fallet
Mycket bra avsnitt! Christer raljerar var bäst hittills, det är så sant och kunde inte sagt det bättre själv. Har stört mig på tvångsövervakning länge och tycker det är lite bekymmersamt att utvecklingen har gått i den riktningen.
Måste säga att jag håller med Calle helt när det gäller PS4, hade hoppats på mer helt enkelt. Personligen förstår jag inte varför man inte gick för mer prestanda och mindre share fjant, i alla fall tycker jag det känns ganska ointressant att t.ex. se vilka achiments minna vänner fått i ett singelplay spel, eller gå igenom screenshots/video eller liknande när någon annan spelar. Då skulle jag hellre vilja se mer spel man kan köra co-op/mp i samtidigt än att uppleva det passivt.
Du är inne på något där. Ser helt klart mer professionellt ut!
Nu lär jag väl bli hatad av dom flesta. Men jag skulle faktiskt vilja se ett spel i Battlefield anda som är riktat emot E-sport.
Och nu menar jag inte det konsolvänliga BF3 med achievements å assignements etc!
Kanske helt enkelt en "CS" kopia med frostbite motorn skulle vara något jag är ute efter? Helt ärligt kan jag inte sätta fingret på exakt de jag vill se.
Men jag tror iaf DICE har all möjlighet i världen att göra ett otroligt bra spel som är fokuserat emot E-sport och som har ett bra upplägg för åskådning.
Tycker kort och gott att ni kan dra mer angående E-Sporten, finns otroligt mycket att snacka om den, som tex
Spelare i Sverige
Vilka spel är faktist E-sport
Ni kanske skulle kunna dra ett litet "retrospective" som ni gjorde med Battlefield serien 2011, fast ang E-Sport i Sverige/världen.
Vet själv att jag tittat på gamla "dokumentärer" från -90 talet då man fick följa NiP, och deras resa med att vara E-sport proffs.
Riktigt bra sagt i slutet Christer.
Har mer eller mindre slutat köpa spel som kräver internetförbindelse, bortsett från spel som är multiplayer only lir så att säga.... Men köper jag ett spel för singleplayer så skall det vara fritt från internetförbindelse-drm då jag vill kunna spela det när jag själv vill utan en massa svordomar. Det skall varken kräva internetförbindelse när man installerar startar eller spelar.