Next-gen- och pc-fokus för Watch Dogs
För tillfället arbetar Ubisoft med att använda så mycket kraft från next-gen-konsolerna och pc- som möjligt. Därefter kommer de att se vad de kan göra för att få spelet att fungera på de nuvarande konsolerna.
Borde vara ganska svårt att skala ner grejer från next-gen till då gamla 360 och ps3 eller?
Allt är ju inte grafik som sagt så bara för man sänker den och tar bort folk borde det ju inte kunna flyta på en gammal konsol, alternativt väääldigt mycket jobb att göra om fysik o allt va det kan va
Kan ingenting om sånt men gissar bara att steget nu är längre mellan pc/ps4/"720" till 360/ps3
än va det var förut från pc till 360/ps4
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?
Borde vara ganska svårt att skala ner grejer från next-gen till då gamla 360 och ps3 eller?
Allt är ju inte grafik som sagt så bara för man sänker den och tar bort folk borde det ju inte kunna flyta på en gammal konsol, alternativt väääldigt mycket jobb att göra om fysik o allt va det kan va
Kan ingenting om sånt men gissar bara att steget nu är längre mellan pc/ps4/"720" till 360/ps3
än va det var förut från pc till 360/ps4
Tror ärligt inte det är några större problem, att bara sänka allt tror jag gör en stor skillnad i bara sig. Sen är det möjligt att man får anpassa vissa aspekter lite mer.
Känns som att det alltid är så man borde göra, sikta så högt som möjligt för att sedan stämma ner det till en möjlig nivå.
Borde vara ganska svårt att skala ner grejer från next-gen till då gamla 360 och ps3 eller?
Allt är ju inte grafik som sagt så bara för man sänker den och tar bort folk borde det ju inte kunna flyta på en gammal konsol, alternativt väääldigt mycket jobb att göra om fysik o allt va det kan va
Kan ingenting om sånt men gissar bara att steget nu är längre mellan pc/ps4/"720" till 360/ps3
än va det var förut från pc till 360/ps4
Tror ärligt inte det är några större problem, att bara sänka allt tror jag gör en stor skillnad i bara sig. Sen är det möjligt att man får anpassa vissa aspekter lite mer.
Känns som att det alltid är så man borde göra, sikta så högt som möjligt för att sedan stämma ner det till en möjlig nivå.
Hehe, riktigt så enkelt är det inte. All geometri har en viss nivå som används.Om du bara har animationerna och geometrin framför dig och allt är anpassat till next gen så kan man inte bara stämma ner eller sänka allt på en knapp, man måste skapa allt på nytt och anpassa dom till de nivåerna PS3 och 360 klarar. Detta innebär mer eller mindre att dom kommer få skapa 2 spel, dock så förlorar dom nog inte mycket på det eftersom de flesta är så korkade och tror att det kommer se ut som ps4 ändå med lite hopp.
Borde vara ganska svårt att skala ner grejer från next-gen till då gamla 360 och ps3 eller?
Allt är ju inte grafik som sagt så bara för man sänker den och tar bort folk borde det ju inte kunna flyta på en gammal konsol, alternativt väääldigt mycket jobb att göra om fysik o allt va det kan va
Kan ingenting om sånt men gissar bara att steget nu är längre mellan pc/ps4/"720" till 360/ps3
än va det var förut från pc till 360/ps4
Tror ärligt inte det är några större problem, att bara sänka allt tror jag gör en stor skillnad i bara sig. Sen är det möjligt att man får anpassa vissa aspekter lite mer.
Känns som att det alltid är så man borde göra, sikta så högt som möjligt för att sedan stämma ner det till en möjlig nivå.
Hehe, riktigt så enkelt är det inte. All geometri har en viss nivå som används.Om du bara har animationerna och geometrin framför dig och allt är anpassat till next gen så kan man inte bara stämma ner eller sänka allt på en knapp, man måste skapa allt på nytt och anpassa dom till de nivåerna PS3 och 360 klarar. Detta innebär mer eller mindre att dom kommer få skapa 2 spel, dock så förlorar dom nog inte mycket på det eftersom de flesta är så korkade och tror att det kommer se ut som ps4 ändå med lite hopp.
Precis så jag tänkte
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?