The Elder Scrolls Online

Medlem

För de som är intresserade och inte vet, så kan man signa upp sig för beta just nu på http://signup.elderscrollsonline.com/

Medlem

Det jag fick ut var... att det kommer vara mindre siffror, och nått tidsresande trams. Jag vet att dom säkert inte får säga mycket, men det här var ju lagom intressant snack om absolut ingenting.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Det som jag är mycket skeptisk till är:

Pegi 12 rating (som det verkar att bli). Varför, varför och varför skulle någon göra ett Elder Scrolls spel från 12 år? Elder Scrolls ska vara en mature-värld och ingen jävla Narnia-värld buuuuu.

Senaste MMO-spelet som var från 18 var väl Age of Conan? Katastrof!

The Elder Scrolls III: Morrowind är PEGI 12 också, och jag skulle inte påstå det är en "jävla Narnia-värld".

Medlem

Kommer bli ett köp alldeles för nyfiken för att inte köpa det omedelbums vid release

Medlem
Skrivet av jonis:

Tror tyvärr att det blir som vanligt. Oerhört uppskattat av en liten skara spelare som troget nöter på.

Personligen tröttnade jag aldrig på GW2. Jag verkligen stormdiggade allt, från den suveräna estetiken till själva spelkänslan. Men tyvärr så försvann alla jag spelade med, och till slut blir det för tomt för att ens ha lust att fortsätta lira själv.

Var är titeln med stort 'T' som verkligen fångar majoriteten av MMO-entusiasternas intresse igen? Om det ens är möjligt vill säga. :/

Funny att du skriver titeln med stort T, för det heter Titan och kommer av blizzard. Personligen tror jag det kommer make-or-break MMO scenen som den ser ut idag. Folk är trötta på samma smörja om och om igen som går free-2-play efter några få månader och inget nytt eller spännande någonstans. Men är det några som kan göra det hela rätt (och har oändligt med pengar för det) så borde det vara Blizzard.

Medlem
Skrivet av papagoja:
Skrivet av Javas:
Skrivet av papagoja:

Så fort dom kom ut med att världen skulle vara låst så förstörde dom hela spelet.

Vadå låst?

Säg att du vill spela Argonian och känner för en tripp till elsweyr så kommer det inte vara möjligt då alla raser endast kommer kunna befinna sig i del alliansens länder. Det enda stället du kommer träffa andra raser(förutom de i din allians) är i Cyrodiil.

Låter shit ju, hoppas dom låser upp länderna när de flesta levlat upp


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Segas:

Hur många vågar gissa på att spelet blir free-to-play inom sex månader?

Jag var rätt generös då jag själv gissade på inom ett år. Finns fortfarande inte en chans i helvetet att detta spel kommer att slå igenom på något som helst vis i längden. Zero. Nada. Zilch. Zip. Och jag har sett samma mönster så pass många gånger vid det här laget att självsäkerhet inte ens är ett nödvändigt faktor längre.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Funny att du skriver titeln med stort T, för det heter Titan och kommer av blizzard. Personligen tror jag det kommer make-or-break MMO scenen som den ser ut idag. Folk är trötta på samma smörja om och om igen som går free-2-play efter några få månader och inget nytt eller spännande någonstans. Men är det några som kan göra det hela rätt (och har oändligt med pengar för det) så borde det vara Blizzard.

Hehe, jag hintade lite i den riktningen ja. Problemet är bara att Titan förmodligen ligger 2-3år bort. Minst. Samt att det sitter långt in att förlåta Blizzard för vad de först gjorde med WoW i slutet av TBC och framåt. Sen deras totala våldtäkt av Diablo-IPt.

Jag hoppas på Titan, men känner att det nog är hälsosamt att lite lätt glömma det för tillfället.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv
Skrivet av Skyrage:
Skrivet av Segas:

Hur många vågar gissa på att spelet blir free-to-play inom sex månader?

Jag var rätt generös då jag själv gissade på inom ett år. Finns fortfarande inte en chans i helvetet att detta spel kommer att slå igenom på något som helst vis i längden. Zero. Nada. Zilch. Zip. Och jag har sett samma mönster så pass många gånger vid det här laget att självsäkerhet inte ens är ett nödvändigt faktor längre.

Haha...och här tyckte jag att JAG sågade spelets "framgång". Mitt säkra kort ligger i att spelet fullständigt tappar sin själ när det görs till ett MMO...

Medlem

Jag är ändå lite fascinerad av att diverse utvecklare gång på gång, plöjer ner hur mycket pengar som helst på ett projekt som lika många gånger går på röven. Jag menar, marknadsanalytiker. Finns de inte? Spelvärlden är ju så pass gammal nu att man tycker det skulle utvecklas lite på den fronten.

Medlem

Detta tjat om att allt ska vara free-to-play. Utan månadskostnad yadayada. Farligt att det kostar1,5 pizzor per månad att spela om spelet är bra. Hellre det än att spela på servrar där de som lägger pengar får fördelar jämfört med de som inte betalar. Skapar bara obalans. Nä, dags för ett vuxet mmorpg snart för folk som har råd med "hutlösa" 150 kr i månadsavgift.....så slipper man nog de värsta gnällspikarna på köpet dessutom...

Medlem
Skrivet av KatOne:

Cinematic trailern dom släppte var den dummaste snutten CGI jag någonsin sett. Om den har något med själva gameplayen att göra egentligen, får tiden utvisa.

Jag repeterar gärna min kritik mot den;

Citat:

Wow, var det där en trailer till The Matrix eller? Vad hände med rollspelandet och den dignifierade loren, världen som glömt dig och inte snurrar kring spelaren? En breton som får Neo att framstå som Rain man och en autistisk nord som inte ens rör en min av att bli anfallen av en hord med levande döda varulvar?! Vad hände med att få se en endaste varulv som slutet på en lång questlinje?

Samtidigt så är det väl en dum fråga. Det är ju ett MMORPG i gammal tappning. Folk spelar det för bunnyhoppande och att köa till PVP, och vill se trailers med jedi-action som man inte kommer kunna replikera i spelet. Inget annat.

Jag tror att trailern är avsedd att visa spänningarna mellan de tre faktioner som utgör basen för storyn i spelet så trailerns relevans för spelet är det inte alls något fel på.
Sen angående hur individerna beter sig sig här...kan du ange en enda MMORPG-cinematic där karaktärerna är begränsade till att bete sig som karaktärerna i spelet?

Personligen tycker jag att trailern är vansinnigt skön att se på men jag håller med om att man nog är väldigt naiv om man förväntar sig att spelet skall skilja sig särskilt mycket från andra spel i genren. Särskilt som jag vill minnas att spelet ursprungligen utvecklades med en låg budget på en gammal (billig) spelmotor men skrotade projektet och började om efter att nästan ha drunknat i negativ kritik.

Medlem

På pollen väljer jag svar nr5: Positiv, men skeptiskt.

Medlem

Varför är det ingen som gör ett Elder Scrolls-mmo för?

Okej, jag kan erkänna att jag var extremt skeptisk från början delvis p.g.a. presentationen, delvis för att utvecklare under nästan hela 2000-talet lovat och lockat med godis, mjölk och honung bara för att senare, när de väl lockat in dig i deras IP helt ändra humör, binda fast mig och gång på gång låta hela studion gruppvåldta mig tills jag blöder ur ögonen.

Visst verkar det onekligen intressant nu när de börjat om från början. Men jag undrar fortfarande när någon tänker försöka göra ett mmo av TES?

Varför är det ingen som försökt göra ett TES-mmo?

Det här är inget TES-mmo... Det är ett mmo ja, men TES, nej. Visst har det lånat lite lore från TES världen samt själva geografin men inget mer än så. I alla andra aspekter är det ett mmo av samma kaliber som alla andra med lite nya twists och features.

INGENTING från TES-mekaniken syns i detta spel. Du har klasser, skills som aktiveras med knapparna och är låst till din faction. Det är bara en bråkdel av saker som är raka motsatsen till vad TES-spelen är och står för.

Du är ju fri att utveckla din karaktär precis hur du vill i TES och kan samtidigt bara sluta i den linje du en gång börjat och fortsätta i en annan. EVE är det enda mmo jag kan komma på som du har TES' karaktärsutveckling. Bara den grejen gör det till hädelse att kalla detta för TES.

Förstapersons realtidscombat där du måste sikta manuellt med både båge och spells, men även svärd etc. och inte har ett target som den autosiktar på. Där har vi PlanetSide som jag kan nämna på mmo-sidan.

Hur fan är det tänkt att man ska kunna gå med i Dark Brotherhood och ta lönnmordskontrakt? Jag kan ju inte genomföra min hit på NPC 1 i Morrowind eller ännu hellre, en annan spelare i Morrowind om jag inte tillhör den factionen eftersom jag är låst från deras områden.
Där har vi igen EVE som skulle ha fått stå förebild. Tänk om de istället låtit dig, ungefär som bountys i EVE, kunna genomföra the Black Sacrement och sätta en hit på en spelare som gjort dig ont med en bounty som sedan en spelare som är med i Dark Brotherhood kan ta emot eller blir tilldelad av sin lokala Listener eller något liknande.

Nej, ett måttligt intressant mmo med lite nya features, visst. Men inte ett TES. Aldrig.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Det som jag är mycket skeptisk till är:

Pegi 12 rating (som det verkar att bli). Varför, varför och varför skulle någon göra ett Elder Scrolls spel från 12 år? Elder Scrolls ska vara en mature-värld och ingen jävla Narnia-värld buuuuu.

Senaste MMO-spelet som var från 18 var väl Age of Conan? Katastrof!

Seriöst, Morrowind = 12 år, Oblivion skulle ha varit 12 å men utvecklaren glömde ta bort lite topless filer som skulle varit igentligen men dom kodade om det för att det skulle bli lägre åldersgräns, det är bara skyrim som varit från 18 av dom "nya"

12
Skriv svar