Square Enix Europe sparkar personal
Det är nog inget fel på personalen, det är de högsta hönsen som inte vet vad marknaden vill ha.
Det här är ett typexempel varför japanska IT-företag har gått åt helvete generellt. Sony har upprättat sig de senaste åren men många av de gamla trotjänarna har gått käpprätt åt helvete.
Som många tidigare redan sagt: det är inte de europeiska utvecklarna som inte har levererat. Men det japanska företagets rasism gör att de ändå kickar dem.
Problemet är att när du sparar förlorarna så kommer inte direkt företaget att bli bättre. Ännu större miljardförluster väntar.
Det verkar öht gå dåligt för spelbranschen nu. EA går uselt också. Ubisoft går knackigt. Activision går bra, men till vilket pris? CoD som släpps varje år utan själ?
Ett av problemen är att det inte görs orginella spel längre. Minecraft är ett undantag som bekräftar regeln. Bara en jävla massa uppföljare/reboots numera.
Gnälldags, och jag är inte förvånad, snacka om att förstöra.
Tom Raider: Cut Scene Press X Edition
Hitman: Cut Scene edition: Easy mode or tip your hat
Sleeping dogs: Gta klon utan känsla, styrningen är helt off
Men verkar ha sålt som fan ändå, för höga mål eller brände man all sin budget på cutscenes? Jag förstår ingenting.
Eller satte man målen så högt så att dom inte kunde nås?
Problemet är summan pengar de lägger på en titel. Tomb Raider säljer 3 miljoner exemplar(eller mer, kommer inte ihåg) och det räcker inte. Hur kan 3 miljoner exemplar inte räcka? Sjukt hur de slösar med pengar.
Jo då, Tomb Raider har betalat sig själv och lite till, problemet för SE är alla skitspel från deras japanska delar som floppar totalt och kostar massvis att utveckla. Ganska ironiskt att man sparkar folk från de delarna av företaget som faktiskt levererar... Nä, precis som Sethernis sa så skjuter man sig själv i foten genom detta tilltag.
Det här är ett typexempel varför japanska IT-företag har gått åt helvete generellt. Sony har upprättat sig de senaste åren men många av de gamla trotjänarna har gått käpprätt åt helvete.
Som många tidigare redan sagt: det är inte de europeiska utvecklarna som inte har levererat. Men det japanska företagets rasism gör att de ändå kickar dem.
Problemet är att när du sparar förlorarna så kommer inte direkt företaget att bli bättre. Ännu större miljardförluster väntar.
Det verkar öht gå dåligt för spelbranschen nu. EA går uselt också. Ubisoft går knackigt. Activision går bra, men till vilket pris? CoD som släpps varje år utan själ?
Ett av problemen är att det inte görs orginella spel längre. Minecraft är ett undantag som bekräftar regeln. Bara en jävla massa uppföljare/reboots numera.
Problemet är att marknaden är mättad med AAA spel. De kostar galet mycket att producera och måste sälja mängder för att gå runt. När det släpps 20 stora titlar om året så är det inte möjligt att alla kan gå plus. Pga ekonomiska läget i världen idag så köps det lite färre spel också. Det samt konkurrensen från mobila casual spel som kostar nästan ingenting gör att det är svårare än tidigare att gå runt.
problemet är väll att det läggs för mycket pengar på ett spel idag.
måste man ha 34523453st personer som jobbar på ett lir?
om 3miljoner av tomb radier inte räcker så e nått fel..
Precis, känns som att det gått för långt, spel blir inte automatiskt bra för att man har en gigantisk budget.
Och samtidigt så säljer en indieutvecklare på 1-2 pers ganska så ok.
Stardrive är väl ett sådant exempel, det är väl mer eller mindre gjort av en person? Ligger som bästsäljare (vad nu det innebär egentligen) på Steam.
Det här är ett typexempel varför japanska IT-företag har gått åt helvete generellt. Sony har upprättat sig de senaste åren men många av de gamla trotjänarna har gått käpprätt åt helvete.
Som många tidigare redan sagt: det är inte de europeiska utvecklarna som inte har levererat. Men det japanska företagets rasism gör att de ändå kickar dem.
Problemet är att när du sparar förlorarna så kommer inte direkt företaget att bli bättre. Ännu större miljardförluster väntar.
Det verkar öht gå dåligt för spelbranschen nu. EA går uselt också. Ubisoft går knackigt. Activision går bra, men till vilket pris? CoD som släpps varje år utan själ?
Ett av problemen är att det inte görs orginella spel längre. Minecraft är ett undantag som bekräftar regeln. Bara en jävla massa uppföljare/reboots numera.
Problemet är att marknaden är mättad med AAA spel. De kostar galet mycket att producera och måste sälja mängder för att gå runt. När det släpps 20 stora titlar om året så är det inte möjligt att alla kan gå plus. Pga ekonomiska läget i världen idag så köps det lite färre spel också. Det samt konkurrensen från mobila casual spel som kostar nästan ingenting gör att det är svårare än tidigare att gå runt.
Vilket trams. Många av de "AAA" spel som släpps är inte AAA-spel. De är bara uppföljare till AAA spel. Spelen som Square Enix Europe har släppt har sålt väldigt bra och fått genuint bra recensioner.