Lättsam underhållning i Resistance 3

Flakmonkey
Lättsam underhållning i Resistance 3

Efter det svulstiga och långa #Mass Effect 3 kände jag att det var dags för något lite mer lättsamt. Inte nödvändigtvis stämningsmässigt utan där fokus ligger på action och som inte kommer ta fullt lika lång tid att spela igenom. Här hemma hade jag ett antal titlar att välja på men till slut föll valet ändå på #Insomniac Games Playstation 3-exklusiva FPS #Resistance 3.

Jag är av uppfattningen att de två tidigare delarna i serien är gravt underskattade. Kanske inte i media utan mer bland gamers. I mina ögon är det inte sämre än genrens största med Halo och Call of Duty i spetsen, men av någon anledning så har de inte alls fått samma respekt och eller nått samma popularitet som dessa. Storyn finns där, presentationen likaså och när det kommer till gameplay så är det bättre på vissa fronter. Ta bara vapnen som är precis så finurliga och roliga att använda som man kan förvänta sig av Insomniac (de ligger ju trots allt bakom Ratchet & Clank).

Hittills har jag kommit en dryg timme in i spelet och hittills pekar allt mot att jag inte kommer bli besviken. Det övertygar knappast skeptikerna som bara ser det som ett simpelt FPS med en töntig scifi-story, men jag har svårt att se att jag inte skulle ha kul de timmarna som återstår. Fast å andra sidan så har jag ju haft fel förut i såna här situationer

#blogg

Lättsam underhållning i Resistance 3

Resistance-serien är riktigt bra, 1:an var charmig, 2:an, lite större, och 3:an har många fina scenarion som jag fortfarande minns så här långt efter att jag spelade det. Se upp när du kommer till skogen bara, och håll utkik bland trädtopparna


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar