Stora uppsägningar hos Hitman-utvecklaren
Danska Io Interactive säger upp halva arbetsstyrkan när flera projekt läggs ner.
#hitman-absolution, #io-interactive, #eidos, #square-enix
Gillade inte absolution av nån anledning.
kändes mycket "mindre" än tidigare hitman spel.
Tråkigt men det jag sett från Hitman verkar mer vara ett spel i samma stil som gamla Splinter Cell och det är inte vad Hitman är i mina ögon. Så här går det när man "fördummar" en väldigt omtyckt serie samtidigt som man förväntar sig en försäljning som är skrattretande (3 miljoner sålda ex är under förväntan, snacka om orealistiska förväntningar).
Senaste Hitman kanske har sålt bra men vad är det som säger att det sålde på egna meriter? Det är nog för tidigt att kalla detta för en framgång eftersom jag kan tänka mig att det sålde en del på namnet. Det är först när nästa spel släpps som man kan se hur omtyckt det föregående spelet var.
Den hitman jag provade på Xbox krävde att jag skulle ställa om konsollen till analog 60Hz, eller så ville den inte köra. Du kunde köra HDMI efter det, men just 60Hz annars ingen bild.
Skum hantering...
Sedan när jag provade introt så kunde jag gå rakt igenom några vakter. Inte high-end produktion kan jag tycka.
Tråkigt men det jag sett från Hitman verkar mer vara ett spel i samma stil som gamla Splinter Cell och det är inte vad Hitman är i mina ögon. Så här går det när man "fördummar" en väldigt omtyckt serie samtidigt som man förväntar sig en försäljning som är skrattretande (3 miljoner sålda ex är under förväntan, snacka om orealistiska förväntningar).
Senaste Hitman kanske har sålt bra men vad är det som säger att det sålde på egna meriter? Det är nog för tidigt att kalla detta för en framgång eftersom jag kan tänka mig att det sålde en del på namnet. Det är först när nästa spel släpps som man kan se hur omtyckt det föregående spelet var.
Håller med dig. Chansar på att stor del av försäljningen var pga varumärket, vilket dom iaf för min del saboterade fint med låsta banor, checkpointsaves, autospawnande vakter, och som grädde på skiten, cutscenes istället för att spela själv. Hade väntat mig så mycket mer, och det var nog dumt av mig.
Ett av tre spel för mig förra året som fick mig att till sluta med förhandsbokningar, så litet tack ska dom ha.
Tråkigt men det jag sett från Hitman verkar mer vara ett spel i samma stil som gamla Splinter Cell och det är inte vad Hitman är i mina ögon. Så här går det när man "fördummar" en väldigt omtyckt serie samtidigt som man förväntar sig en försäljning som är skrattretande (3 miljoner sålda ex är under förväntan, snacka om orealistiska förväntningar).
Senaste Hitman kanske har sålt bra men vad är det som säger att det sålde på egna meriter? Det är nog för tidigt att kalla detta för en framgång eftersom jag kan tänka mig att det sålde en del på namnet. Det är först när nästa spel släpps som man kan se hur omtyckt det föregående spelet var.
Håller med dig. Chansar på att stor del av försäljningen var pga varumärket, vilket dom iaf för min del saboterade fint med låsta banor, checkpointsaves, autospawnande vakter, och som grädde på skiten, cutscenes istället för att spela själv. Hade väntat mig så mycket mer, och det var nog dumt av mig.
Ett av tre spel för mig förra året som fick mig att till sluta med förhandsbokningar, så litet tack ska dom ha.
"Ett av tre spel.." = tre = 3 = half life 3 confirmed!
Mer Hitman till folket! Open world hade varit awesome! \o
01000001 01101100 01101100 00100000 01111001 01101111 01110101 01110010 00100000 01100010 01100001 01110011 01100101 00100000 01100001 01110010 01100101 00100000 01100010 01100101 01101100 01101111 01101110 01100111 00100000 01110100 01101111 00100000 01110101 01110011 00001010
Det här är felet med dagens spelindustri, förr hade över 3 miljoner ex sålda spel varit rejäla framgångar men idag är det ansett som rena förluster. Det är dags att utgivarna börjar fokusera på att göra bra spel istället för att göra spel som ska tilltala alla, det är inte hållbart och kommer leda till konkurs förr eller senare.
Skittrist att höra. Jag gillade Kane & Lynch riktigt mycket och tror att Dog Days i framtiden kommer betraktas som en B-kult-klassiker. Eller om jag ska vara mer korrekt: ifall dataspel konsumerades som film så hade det blivit en b-kult-klassiker.
Kul som fan var det iaf, trots att det var korkat!
Återupprättelse? Hitman har aldrig behövt något återupprättelse, tidigare spel har alla varit bra (kanske contracts undantaget). Återupplivning däremot, det behövde serien. Nu behöver den dock en en riktig återupprättelse, då absolution var pinsamt dåligt, och en skam för hela serien.
De gick ifrån i stort sett allt som gjorde spelen bra, och fördummade och förminskade så otroligt att jag pallade inte ens spela igenom det. Så otroligt sorgligt.
https://www.youtube.com/embed/XKpgfBJ708A
Det här är felet med dagens spelindustri, förr hade över 3 miljoner ex sålda spel varit rejäla framgångar men idag är det ansett som rena förluster. Det är dags att utgivarna börjar fokusera på att göra bra spel istället för att göra spel som ska tilltala alla, det är inte hållbart och kommer leda till konkurs förr eller senare.
Jag tycker detta spel var härligt lira och se på alla strippor
Återupprättelse? Hitman har aldrig behövt något återupprättelse, tidigare spel har alla varit bra (kanske contracts undantaget). Återupplivning däremot, det behövde serien. Nu behöver den dock en en riktig återupprättelse, då absolution var pinsamt dåligt, och en skam för hela serien.
De gick ifrån i stort sett allt som gjorde spelen bra, och fördummade och förminskade så otroligt att jag pallade inte ens spela igenom det. Så otroligt sorgligt.
Contracts var inte ett dåligt spel men nog det sämre av Hitman spelen. Jag både gillar och ogillar att de använde om uppdrag från tidigare spel. Blood Money var utan tvekan det bästa även om svårighetsgraden inte var i samma klass som främst det fösta spelet.
Återupprättelse? Hitman har aldrig behövt något återupprättelse, tidigare spel har alla varit bra (kanske contracts undantaget). Återupplivning däremot, det behövde serien. Nu behöver den dock en en riktig återupprättelse, då absolution var pinsamt dåligt, och en skam för hela serien.
De gick ifrån i stort sett allt som gjorde spelen bra, och fördummade och förminskade så otroligt att jag pallade inte ens spela igenom det. Så otroligt sorgligt.
Jag köpte alla dom äldre spelen men blev så besviken på dålig grafik att jag skippa dom även om handlinegn säkert var bra för den gilalde jag i det nya med dessa coola filmer oxo
Även om det är synd så kan jag inget annat än att tycka det är rätt.
Spelet var nog bland de största besvikelserna jag haft på länge , totalt trasig även om det var snyggt.
Sen som sagts innan , har utgivaren ett minimumkrav på försäljning som är helt horribelt satt så förstår man att de skär ner på folk
Har för mig att nya Tomb Raider rebooten också hade helt sjuka krav på försäljning bara för att det skulle gå runt , marknaden är ju sjuk.
Även om det är synd så kan jag inget annat än att tycka det är rätt.
Spelet var nog bland de största besvikelserna jag haft på länge , totalt trasig även om det var snyggt.
Sen som sagts innan , har utgivaren ett minimumkrav på försäljning som är helt horribelt satt så förstår man att de skär ner på folk
Har för mig att nya Tomb Raider rebooten också hade helt sjuka krav på försäljning bara för att det skulle gå runt , marknaden är ju sjuk.
Vissa spel kan man verkligen njuta av utan att behöva ha "dagens grafik" nya x-com var ett av dom. Mycket kanske oxo handalr om vad för sorts spel man gillar. Tycker man inte om ett visst spel kan det ju bli roligare om det är snygg grafik osv.
Vissa spel kan man verkligen njuta av utan att behöva ha "dagens grafik" nya x-com var ett av dom. Mycket kanske oxo handalr om vad för sorts spel man gillar. Tycker man inte om ett visst spel kan det ju bli roligare om det är snygg grafik osv.
I betraktarens öga som man säger , Nya Xcom har ju modern grafik.
Det jag menade med mitt förra inlägg var mer att nya Hitman spelet var i grunden trasigt medan "ytfinishen" var snygg.
Vissa spel kan man verkligen njuta av utan att behöva ha "dagens grafik" nya x-com var ett av dom. Mycket kanske oxo handalr om vad för sorts spel man gillar. Tycker man inte om ett visst spel kan det ju bli roligare om det är snygg grafik osv.
I betraktarens öga som man säger , Nya Xcom har ju modern grafik.
Det jag menade med mitt förra inlägg var mer att nya Hitman spelet var i grunden trasigt medan "ytfinishen" var snygg.
hade inte xcom simpel grafik?