Routine – I rymden kan ingen höra dig skrika
Med Oculus kommer det där bli vansinnigt läskigt! Störde mig lite på lagget i bildskärmen på den där pistol-grunkan. Men det kanske var avsiktligt. Får dock en obehaglig känsla i kroppen när FPS sjunker till sånna nivåer.
Jag trodde först det var något fel men dem har väl lagt till det med flit för att det ska vara ännu svårare/läskigare? Tyckte det var en cool effekt.
Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen
jag spela sjukt mycket skräckspel förr typ re 1,2,3,4,5 och silent hill 1,2,3 osv men sen efter spelat dead space hände det som inte fick hända, jag blev för rädd efter bara en kvart spelandes. Grymt jobbigt men samtidigt e det ju endå därför man spelar dessa spel med. Måste tänka om och övervinna min rädsla för skräckspel haha!!
Detta spelet ska stödja Oculus Rift för dom som undrar
Dom har redan sagt det i sina previews samt du kan läsa det på Oculus Hemsida.
Ivf - Det hr spelet verkar vara ruggigt läskigt.
Kan knappt vänta att lira det på min 2D skärm,
Galna SS2 vibbar o det är fan underbart att några Indie utväcklare på 3 PERSONER?!
Kan göra läskigare spel än va dom senaste Dead space 2+3 va.
Och dom är gjorda av spelutväcklare som tjänar milljoner.
SÅ JÄVLA HYPAD !!!!!!
Är osäker om jag kommer våga lira det med mina Ocelus Rift
glasögon när dom släpps för consumers.
Har redan lagt undan 4000kr bara för Rift
Och håller på med 4000kr till för ps4an
Sen är min höst räddad ^^
Så... Har man vapen, eller är man helt försvarslös? Typ som Amnesia fast i rymden.
Man har bevisligen vapen eftersom karaktären sköt den där roboten i filmen... men det verkade inte vara så effektivt. Kanske är det bara en "stun gun" man köper tid med, eller så är ammunition sällsynt. Vem vet.
I övrigt: jag håller med alla i den här kommentarstråden: detta kommer bli grymt nice, och jag kommer få spela hela spelet i portioner om 15 minuter för att inte få infarkt.
Var det bara jag som noterade "Oculus VR"-loggon i slutet av trailern? Tänk er det här med Oculus Rift
Notis: Inte illa pinkat av ett indie-team på 3 personer, inte sant? Deras första titel, dessutom.
Mjo, jag la märke till den, men syftade på om man har andra vapen. Får väl se antar jag Verkar grymt spel oavsett.
Man har bara en pistol/gevär. Denna kan dock uppgraderas och modifieras med hjälp av (vad jag tror skall vara) floppydiskar. I slutet av videon ser man till exempel en Night Vision-modul användas. Tanken är att ditt vapen inte bara skall vara ett vapen, utan även fungera som ett slags multiverktyg.
Imperator
Skrev lite om Routine i Oktober förra året, med all samlad fakta om spelet som fanns tillgänglig då.
Om någon vill ha lite mer info om spelet så finns det där, förutom det som lagts till därefter.
"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett
Insta buy, det kommer även en full konversion mod till amnesia som utspelar sig på en rymdstation för de som undrar
http://www.moddb.com/mods/spacies .
Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT