Half-Life 3 finns i Steams databas*

Medlem

Alltså vem bryr sig längre om Half-Life 3? Om nu Valve håller på med det så roligt för dem, men de har för länge sedan förstört en bra spelserie med en massa löften som aldrig uppfylldes. Är det ingen här som minns att Valve så hårt utifrån sina minareter predikade att episoder är minsann mycket bättre än fulla spel för då kan de snabbare släppa mindre delar av "hela" spelet? Se hur bra det gick... och alla HL-fans väntade så länge på sista episoden, men icke. De enda tillverkare jag kan minnas som på ett lyckat sätt har hållit till Valves löfte är Telltale Games med sina snabba släppt av The Walking Dead, Back To The Future, Sam & Max och Monkey Island. Givetvis inte av samma kaliber som Half-Life men grabbarna på Valve borde vara kompetenta och intelligenta nog att göra en realistisk plan om snabba releases är möjliga eller inte. Och idag är det nog få som bryr sig förutom de som har en vana att snabbt förlåta och förglömma så fort någon viskar Half-Life i vassen...

Det jag vill ha först är Half-Life Episode 3, sedan kan de göra ett nytt HL om de vill, men det är ju mer praxis än undantag idag att de ändrar och förstör spelserier så jag har inga förhoppningar annat än att HL3 blir ett nytt Daikatana eller DnF. Och alla gamers med lite självrespekt och kritisk tänkande vet hur mycket som lovades om dessa och sedan hur resultatet blev.

Jag lovordar Valve för deras Portal-spel och deras tidigare Half-Life-giv, men allt annat har de tyvärr lyckats förstöra, sakta med säkert. Och det vore bättre om dessa gossar gick ut i media och bara sade rakt ut att de håller på att utveckla spelet så vore det bra, eller att de sade att det lagts på is så att alla dårpippin kan få ro och inte göra i brallan så fort någon säger "Half-Life 3". Men men, jag tror detta är nog självklarheter för många här redan så... :).

Och Fz, bottennapp på denna "nyheten", trodde ni nog hade kompetens där i stugan att se ett phishing-exempel som detta, var ju inte ens svårt att se det. Och då borde ni ha tagit bort det och inte skrivit "Troligtvis är den alltså fejk.". Troligtvis!? Finns inga ord....

Medlem

Varför i helvete är länken fortfarande kvar?

Det finns säkert någon idiot som blir så taggad så han läser inte längst ner utav sidan där det står att det är pishing scam

Medlem

De borde släppa spelet i episoder i stället, så hade det inte tagit så lång tid mellan varje del... Öh eller vänta nu...

Medlem

Både rubriken och underrubriken är direkt missvisande.

Jag hatar när jag luras att läsa sådant som jag egentligen är ointresserad av pga rubriksättning.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

ta bort hela nyheten istället?

Medlem

Nu blev jag faktiskt riktigt besviken på er FZ... Denna sida har funnits ett tag och brukar glida runt på olika forum varje gång det vankas sommar/jul-rea på Steam. Den bästa saken vore att bara ta bort nyheten.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Tack för vaksamma blickar. Har uppdaterat nyheten!

Det räcker väl knappast med en liten "uppdatering" sist i artikeln. Man hinner knappt dit innan man klickar!

Skriv det tydligare och tidigare så att de slipper få fler klick av oss.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Chrome blockar denna sida. Så här ser den ut för mig:

Medlem

måste va falsk ja, även firefox varnar att det är skit....

Medlem

inte att vara för elak men, FZ bör sluta skriva om hl3 rykten.
De är alltid enormt felaktiga, ofta väldigt sena (när de redan har blivigt bevisad falska när fz skriver om den).
Känns nästan som ni går in på nått forum, läster en post och sen skriver en artikel utan nån vidare forskning.

Medlem

Men ta bort länken eller siktar FZ på att jämnställa sig med diverse obskyra sidor man aktivt måste vara med i matchen när man länkas ut från den? Det ska väl finnas lite stolthet i FZ loggan right?

"Sternpowered", japp, fejk så det stänker om det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det känns lite udda att ha en nyhet med en länk till en sida som de flesta browsers och virusskydd blockerar som en bluff?

Inaktiv
Inaktiv

Winston's been hit!

Inaktiv
Skrivet av mrpijey:

Alltså vem bryr sig längre om Half-Life 3?

Jag bryr mig

Medlem

Ska man våga tro..


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Bör man vara orolig? kom tydligen in på sidan imorse, då blocka chrome inte de.

Medlem
Skrivet av Oneone:

ta bort hela nyheten istället?

Tumme upp från mig.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Xazy89:

Bör man vara orolig? kom tydligen in på sidan imorse, då blocka chrome inte de.

Kolla, troligen inte. Jag menar inte att predika apokalyps och panik. Men liksom... att länka den här sidan var från start till finish ett jävligt ogenomtänkt projekt (både källkritiskt och säkerhetsmässigt).

En sida som är registrerad och fysiskt hostad i Turkiet (159.253.42.188), som bl.a. kör javascript i sidans source code, och som dessutom till synes länkar vidare till Valves riktiga sidor, är en öppen dörr för klassiska attacker (t.ex: MITM, XSS, Session Hijacking, HTTP Cookie Theft...) och inte ett tecken på att det är säkert som vissa i den här tråden verkar tro.

Hur som helst så kan du sova lugnt, livet är inte över även om sidan gjort något. Om inget annat, ta den här förhoppningsvis harmlösa händelsen som ett skäl att virussöka hela datorn och se över din säkerhet. Tanka t.ex. Malwarebytes Anti-Malware och kör en full scan. Komplettera med att schemalägga en boot scan med t.ex. Avast! satt på högsta känsligheten. Dessa kombinerade bör vara nog för att hålla datorn ren även för folk med tveksamt säkerhetstänk. Dessa program kommer också i väldigt kompetenta gratisutgåvor. Inget trassel!

Om du är orolig i framtiden, testa att byta till Pale Moon (den säkrare och snabbare versionen av Firefox) och kör så få plug-ins som möjligt förutom NoScript, Adblock Plus, HTTPS Everywhere och/eller Web of Trust. Allt detta är såklart helt gratis, utan tidsgräns.

Den överlägset viktigaste delen i din säkerhet förutom din generella hotmedvetenhet, är din webbläsare. 90% av alla dagens infektioner och fula knep sker med hjälp endast av offrets sårbara webbläsare.

Jag hoppas att det här varit hjälpsamt.

Medlem

För i helvete släpp HL3 nångång då! Ska väl ta o köra genom HL serien men half life opposing force var klart det bästa!

Medlem

Bra att infektera sina supporter med virus.

Medlem

Det går ju inte att logga in, typiskt Steam att vara överbelastat.

Medlem
Skrivet av KatOne:

textvägg.

Lite snabbundran då bara, då du verkar veta vad du pratar om. Vilket virusprogram skulle du rekommendera, som har gratisversion, i dagsläget?

Har för nuvarande AVG, och har inte haft några problem med datorn. Duger det, eller är Avast bättre?

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Alltså vem bryr sig längre om Half-Life 3? Om nu Valve håller på med det så roligt för dem, men de har för länge sedan förstört en bra spelserie med en massa löften som aldrig uppfylldes. Är det ingen här som minns att Valve så hårt utifrån sina minareter predikade att episoder är minsann mycket bättre än fulla spel för då kan de snabbare släppa mindre delar av "hela" spelet? Se hur bra det gick... och alla HL-fans väntade så länge på sista episoden, men icke. De enda tillverkare jag kan minnas som på ett lyckat sätt har hållit till Valves löfte är Telltale Games med sina snabba släppt av The Walking Dead, Back To The Future, Sam & Max och Monkey Island. Givetvis inte av samma kaliber som Half-Life men grabbarna på Valve borde vara kompetenta och intelligenta nog att göra en realistisk plan om snabba releases är möjliga eller inte. Och idag är det nog få som bryr sig förutom de som har en vana att snabbt förlåta och förglömma så fort någon viskar Half-Life i vassen...

Det jag vill ha först är Half-Life Episode 3, sedan kan de göra ett nytt HL om de vill, men det är ju mer praxis än undantag idag att de ändrar och förstör spelserier så jag har inga förhoppningar annat än att HL3 blir ett nytt Daikatana eller DnF. Och alla gamers med lite självrespekt och kritisk tänkande vet hur mycket som lovades om dessa och sedan hur resultatet blev.

Jag lovordar Valve för deras Portal-spel och deras tidigare Half-Life-giv, men allt annat har de tyvärr lyckats förstöra, sakta med säkert. Och det vore bättre om dessa gossar gick ut i media och bara sade rakt ut att de håller på att utveckla spelet så vore det bra, eller att de sade att det lagts på is så att alla dårpippin kan få ro och inte göra i brallan så fort någon säger "Half-Life 3". Men men, jag tror detta är nog självklarheter för många här redan så... :).

Och Fz, bottennapp på denna "nyheten", trodde ni nog hade kompetens där i stugan att se ett phishing-exempel som detta, var ju inte ens svårt att se det. Och då borde ni ha tagit bort det och inte skrivit "Troligtvis är den alltså fejk.". Troligtvis!? Finns inga ord....

Valv har väll vid detta laget byggt upp astronomiska förväntningar. Jag har svårt att tro de kommer uppfylla dem.

Säger: - Vila i frid, och låt det som varit, vara.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av kuzul:
Skrivet av KatOne:

textvägg.

Lite snabbundran då bara, då du verkar veta vad du pratar om. Vilket virusprogram skulle du rekommendera, som har gratisversion, i dagsläget?

Har för nuvarande AVG, och har inte haft några problem med datorn. Duger det, eller är Avast bättre?

Läs lite reviews och (nyligen utförda) tester om du verkligen vill pressa säkerhetsprocenten... Men egentligen, viktigast är att du har ett någorlunda respektabelt Antivirus (som ligger bland topp 5-10 eller så i tester om 100-talet antivirusprodukter). Inte Norton bara!

Sen är det också viktigt att ditt antivirus inte driver dig till vansinne, det ska främst fungera smärtfritt. Jag väljer själv Avast! eftersom det presterar väldigt bra i tester, men också eftersom det inte är en resource hog, man kan disabla alla "pop-ups" om att det uppdaterat sig (göra det helt silent), skräddarsy komponenterna i produkten, med mera med mera. Och det är helt gratis och påminner dig endast varje halvår eller varje år, och då är det en enkel knapptryckning att få en uppfräschad gratislicens.

Men vill du vara sjukt säker, följ mina instruktioner om browser (Pale Moon + Plugins). Du kan köra NoScript på "allow pages globally" även fast den varnar om det - det är fortfarande långt mycket säkrare än att inte köra NoScript alls (eftersom andra skydd som ABE fortsätter köra).

Medlem

Det är bara att trycka på "gå vidare" grabbar. FZ länkar ju till sidan och de länkar ju inte till otillåtna sidor för det hade ju varit emot deras egna stadgar!

Medlem
Skrivet av Aero:

För i helvete släpp HL3 nångång då! Ska väl ta o köra genom HL serien men half life opposing force var klart det bästa!

Körde faktiskt igenom Half-life, Oposing force samt Blue Shift för två månader sedan, grafiken är inte direkt hipp men Half-life's funktion som FPS är stark, det är bara lite synd att dom inte fortsatta därifrån med Half-Life 2.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Jag har en lång bakgrund inom IT-säkerhet och hackerkultur.

Skrivet av KatOne:
Skrivet av MiLeS:

Haha vilka mesar ni är som säger att det är phisting. Det är ju bara någon som trollar och inget annat. Haha så jävla lättlurade och mesiga ni är här asså.

Tror iofs inte att någon misstänkt att det handlat om phisting, utan om phising.

Men visst är jag mesig när det kommer till att bli phistad.

...och kan ändå inte stava till phishing? Det är skillnad på phisa och "phisha". ^^

Inte för att vara den som är den, på något sätt, alls.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

12
Skriv svar