Medlem

önskar att svenskt poletik var poletik inte dagisbarn som kastar skit på varandra.... men det var roande att se socialen reagera när Reinfeldt tog upp monas fifflande med skattebetalarnas pengar.. dessutom fifflandet som fick hennes dotter ett bra högt betalt jobb på svenska ambassaden i Usa.....

Medlem

Vad har det med socialtjänsten att göra?

Det var iaf. inte Mona som köpt sina betyg och diplom utomlands.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Det var iaf. inte Mona som köpt sina betyg och diplom utomlands.

Har hon ens diplom i något? Jo kanske Toblerone gav sin största kund ett diplom


signatur

Bjosarn:får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.

Medlem
Skrivet av Saltkråkan:

Har hon ens diplom i något? Jo kanske Toblerone gav sin största kund ett diplom

Att ha diplom i något är inte det väsentliga. Att inte ha en "ren" utbildning, utan köpa den utomlands är betydligt värre än att vara ärlig med att man inte har någon.

Skulle man dela ut diplom till alla politiker som gjort bort sig så skulle det inte vara mycket skog kvar i Sverige.
Seriöst, det är så löjligt att få det att låta som om det bara är Sahlin som gjort bort sig.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Saltkråkan:

Har hon ens diplom i något? Jo kanske Toblerone gav sin största kund ett diplom

Att ha diplom i något är inte det väsentliga. Att inte ha en "ren" utbildning, utan köpa den utomlands är betydligt värre än att vara ärlig med att man inte har någon.

Skulle man dela ut diplom till alla politiker som gjort bort sig så skulle det inte vara mycket skog kvar i Sverige.
Seriöst, det är så löjligt att få det att låta som om det bara är Sahlin som gjort bort sig.

Klart det är fler som gjort allvarliga saker. Men Sahlin har nog lagt på sig flest skandaler och ändå lyckats komma iväg med det.

Medlem

Det motsäger jag mig starkt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Tur att majoriteten inte håller med om den saken.

Medlem

Att majoriteten av svenska folket tycker det? Skulle ju vara fantastiskt i så fall, eftersom vi (tack och lov) fortfarande har en viss partipolitik kvar. Där vi först och främst röstar på partier och inte personer.
Det tycker jag är bra.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Att majoriteten av svenska folket tycker det? Skulle ju vara fantastiskt i så fall, eftersom vi (tack och lov) fortfarande har en viss partipolitik kvar. Där vi först och främst röstar på partier och inte personer.
Det tycker jag är bra.

Det är orelaterat. Partiledaren är viktig när man väljer. Är det en partiledare som man har noll förtroende för kan man inte blint rösta på dom ändå. Åtminstone inte jag. Och de flesta anser att Sahlin inte är lämplig som partiledare eller statsminister. (har för övrigt inget att göra med att hon är kvinna).

Vi må ha partipolitik. Men det betyder inte att folk röstar på ett parti oberoende på vem som är partiledare.

Medlem

Vill vi att Sveriges första kvinnliga statsminister ska vara en skamfläck?

MFC
Medlem

Jag kan tycka att politiker som inte betalar tv-licensen OCH utöver det dessutom anställer svart arbetskraft samtidigt som han är finansminister är lite pinsamt. Fast det kanske bara är jag?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Mitt huvudsakliga problem med Sahlin är att jag inte kan föreställa mig henne i ett möte med Obama, ministerrådet etc.. Och nej, detta baseras inte på att hon är en kvinna, Peter Eriksson vore minst lika illa imo.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Att rösta på ett parti beroende på partiledaren tycker jag är lite vridet. Stolpskottet Anders Borg fick vi ju på köpet för att vi röstade på idioten Reinfeldt, eller? Rösta hellre på partiet, det ska jag göra.

Tycker det är för mycket häxjakt på Sahlin. Mest bara lösryckta citat och Toblerone-affären som ingen förrutom dom som redan var emot Sahlin egentligen bryr sig om. Vem bryr sig? Blir så j*vla less.

Skrivet av MFC:

Jag kan tycka att politiker som inte betalar tv-licensen OCH utöver det dessutom anställer svart arbetskraft samtidigt som han är finansminister är lite pinsamt. Fast det kanske bara är jag?

Fatta om han hade köpt en Toblerone? Det hade varit riktigt pinsamt. Shit..

Medlem
Skrivet av IronCouncil:

Att rösta på ett parti beroende på partiledaren tycker jag är lite vridet. Stolpskottet Anders Borg fick vi ju på köpet för att vi röstade på idioten Reinfeldt, eller? Rösta hellre på partiet, det ska jag göra.

Tycker det är för mycket häxjakt på Sahlin. Mest bara lösryckta citat och Toblerone-affären som ingen förrutom dom som redan var emot Sahlin egentligen bryr sig om. Vem bryr sig? Blir så j*vla less.

Skrivet av MFC:

Jag kan tycka att politiker som inte betalar tv-licensen OCH utöver det dessutom anställer svart arbetskraft samtidigt som han är finansminister är lite pinsamt. Fast det kanske bara är jag?

Fatta om han hade köpt en Toblerone? Det hade varit riktigt pinsamt. Shit..

Så skattefusk, obetalda p-böter. Fifflande med statens pengar för att ge sig själv gratis semester m.m är helt ok? Right. Ja vem bryr sig, det är ju bara lite brott. Jag kanske skulle själva börja skattefuska o skita i p-böter eftersom ingen bryr sig om sånt ändå.

För övrigt gillar jag nog Anders Borg mer än Reinfeldt.

Skrivet av IronCouncil:

Att rösta på ett parti beroende på partiledaren tycker jag är lite vridet. Stolpskottet Anders Borg fick vi ju på köpet för att vi röstade på idioten Reinfeldt, eller? Rösta hellre på partiet, det ska jag göra.

Tycker det är för mycket häxjakt på Sahlin. Mest bara lösryckta citat och Toblerone-affären som ingen förrutom dom som redan var emot Sahlin egentligen bryr sig om. Vem bryr sig? Blir så j*vla less.

Skrivet av MFC:

Jag kan tycka att politiker som inte betalar tv-licensen OCH utöver det dessutom anställer svart arbetskraft samtidigt som han är finansminister är lite pinsamt. Fast det kanske bara är jag?

Fatta om han hade köpt en Toblerone? Det hade varit riktigt pinsamt. Shit..

Tror du seriöst att toblerone-affären handlar om EN chokladbit? Läs på. Hon använde skatte-pengar till att försörja sina nöjen. Belopp upp mot 50 000. Det är respektlöst. Och det är inte det enda hon gjort.

Låt mig fråga dig. Om en person som du har noll förtroende för och går emot allt vad du tycker styr ett parti menar du alltså att du skulle rösta på de ändå? För personen som blir satt som statsminister spelar ingen roll det är ju partiet som styr? Right.

Avstängd

Är det någon som vet om Sahlin överhuvudtaget har bett om ursäkt för hela tobleroneaffären? Har hon gjort det så kan jag nog hålla med dem som säger att det är smutskastning, men om hon inte har det säger jag: "Go for it!"

Medlem

"Allt detta kan tyckas djupt orättvist mot Mona Sahlin. Få politiker har granskats så hårt som hon, få har fått ta emot så många smällar som hon och få har på samma sätt rest sig och kommit tillbaka. I jämförelse framstår Fredrik Reinfeldt som en oerfaren amatörboxare."


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

"Allt detta kan tyckas djupt orättvist mot Mona Sahlin. Få politiker har granskats så hårt som hon, få har fått ta emot så många smällar som hon och få har på samma sätt rest sig och kommit tillbaka. I jämförelse framstår Fredrik Reinfeldt som en oerfaren amatörboxare."

Mig veterligen har han inte använt skattepengar till egen underhållning, eller för att betala semesterresor. M.m. Mycket kan man säga om Reinfeldt. Men jag vet vem som jag hellre skulle vilja ha vid rodret.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

"Allt detta kan tyckas djupt orättvist mot Mona Sahlin. Få politiker har granskats så hårt som hon, få har fått ta emot så många smällar som hon och få har på samma sätt rest sig och kommit tillbaka. I jämförelse framstår Fredrik Reinfeldt som en oerfaren amatörboxare."

Så det är positivt att hon lyckats bli partiledare trots alla skandaler? Det är inte bättre att vara utan skandaler över huvud taget?

Medlem

Med tanke på de hårdare regler som införts för bidragstagare borde det rimligtvis införas något liknande för politiker. En nolltolerans mot fusk som gäller oavsett förövarens partifärg. När man handskas med landets resurser ska det ske under personligt ansvar. Missköts det ska åtgärder omedelbart vidtagas och det minsta man kan förväntas sig bör vara att personen ifråga lämnar sin post utan ersättning och utan att erbjudas någon annan tjänst. Det ska vara arbetsförmedlingen som gäller för vederbörande.

Medlem
Skrivet av visan:

Mona Sahlin passar inte någonstans. Allra minst som statsminister. Går inte komma ifrån att hon är en komplett idiot.

Du har så rätt så!

Avstängd
Skrivet av Fairfax:

Med tanke på de hårdare regler som införts för bidragstagare borde det rimligtvis införas något liknande för politiker. En nolltolerans mot fusk som gäller oavsett förövarens partifärg. När man handskas med landets resurser ska det ske under personligt ansvar. Missköts det ska åtgärder omedelbart vidtagas och det minsta man kan förväntas sig bör vara att personen ifråga lämnar sin post utan ersättning och utan att erbjudas någon annan tjänst. Det ska vara arbetsförmedlingen som gäller för vederbörande.

Jag håller med. Om man är politiker ska man leva som man lär (och jämt annars för den delen). Politiker måste vara skrupulösa och felfria, när det kommer till lagbrott. Ingen människa är perfekt, naturligtvis, men om man är politiker måste man åtminstone kunna lyda lagen, tycker jag.
Bryter man mot lagen som politiker (trafikförseelser och sånt är väl en annan femma, i och för sig) ska man bort, helt enkelt.

Medlem

Varför fick inte Mona Sahlin böter eller fängelse när hon stal över 50000kr från våra skattepengar? Stjäla från folket när man har en förtroendeposition borde ge fängelse.

"Jag tog ut ett förskott på lönen, och det kan väl de flesta göra."

Blev hon verkligen helt ostraffad?

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Varför fick inte Mona Sahlin böter eller fängelse när hon stal över 50000kr från våra skattepengar? Stjäla från folket när man har en förtroendeposition borde ge fängelse.

"Jag tog ut ett förskott på lönen, och det kan väl de flesta göra."

Blev hon verkligen helt ostraffad?

Tänk om alla kunde ta ut förskott på lönen.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Reinfeldt Citat:

"Ursvenskt är bara barbariet. Resten av utvecklingen har kommit utifrån.

Fredrik Reinfeldts slutsats efter ett besök i invandrartäta Ronna i Södertälje, 15 november 2006. "

Jag är en typisk svensk. Min farfarsfar var frukten av en romans mellan en färgad amerikansk cirkusartist och ett lettiskt hembiträde. Det är svenskt.

Statsminister Fredrik Reinfeldt (M) i sitt tal torsdagen den 27 augusti 2009 på Moderata samlingspartiets arbetsstämma i Västerås mellan den 27 och den 30 augusti 2009. Citerat i en huvudledare i oberoende liberala Göteborgs-Posten.

"Alla tjänar på att debatten lägger sig.

* Apropå debatten runt FRA-lagen."

"Får man ha någon integritet? Får man ha någon privat sfär? Och jag tror dessutom att det ger en olustkänsla hos människor om vi aldrig får hålla något för oss själva.

Statsminister Fredrik Reinfeldt (M) ur enkät i Aftonbladet, angående politikernas dyraste accessoar/klädesplagg."

Lite citat från en av hans böcker:

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd.

Sidan 52."

"Vi vill inte se ett samhälle där människor svälter, men i övrigt ska inga standardkrav skattefinansieras. De hälsosamma riskerna är mycket mänskligare än den falska tryggheten.

Sidan 112."

"Skattebrott är en annan kategori av brott som oftast inte drabbar någon annan på ett mer direkt sätt. Det kan hävdas att skattebrotten delvis följer av ett orimligt högt skattetryck som inbjuder till olika manövrer för att undgå beskattning. "

Som sagt, roande att ett flertal här inne ej vill rösta på en idiot men väljer en annan. Svenskarna kanske ÄR mentalt handikappade som Reinfeldt säger?

Enda anledningen att vi inte har hört talas om de här citaten är att ca 95 % av media i Sverige är borgerliga. Inte för att jag tycker att Mona Sahlin är den bästa av politiker men jag tror ändå att hon kan bli en hyggligt bra statsminister. Den politik de borgerliga partierna har presterat den senaste mandatperioden är inget jag vill ha i fyra år till.

Skrivet av Bluetooth:
Skrivet av kaealy:

Reinfeldt Citat:

"Ursvenskt är bara barbariet. Resten av utvecklingen har kommit utifrån.

Fredrik Reinfeldts slutsats efter ett besök i invandrartäta Ronna i Södertälje, 15 november 2006. "

Jag är en typisk svensk. Min farfarsfar var frukten av en romans mellan en färgad amerikansk cirkusartist och ett lettiskt hembiträde. Det är svenskt.

Statsminister Fredrik Reinfeldt (M) i sitt tal torsdagen den 27 augusti 2009 på Moderata samlingspartiets arbetsstämma i Västerås mellan den 27 och den 30 augusti 2009. Citerat i en huvudledare i oberoende liberala Göteborgs-Posten.

"Alla tjänar på att debatten lägger sig.

* Apropå debatten runt FRA-lagen."

"Får man ha någon integritet? Får man ha någon privat sfär? Och jag tror dessutom att det ger en olustkänsla hos människor om vi aldrig får hålla något för oss själva.

Statsminister Fredrik Reinfeldt (M) ur enkät i Aftonbladet, angående politikernas dyraste accessoar/klädesplagg."

Lite citat från en av hans böcker:

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd.

Sidan 52."

"Vi vill inte se ett samhälle där människor svälter, men i övrigt ska inga standardkrav skattefinansieras. De hälsosamma riskerna är mycket mänskligare än den falska tryggheten.

Sidan 112."

"Skattebrott är en annan kategori av brott som oftast inte drabbar någon annan på ett mer direkt sätt. Det kan hävdas att skattebrotten delvis följer av ett orimligt högt skattetryck som inbjuder till olika manövrer för att undgå beskattning. "

Som sagt, roande att ett flertal här inne ej vill rösta på en idiot men väljer en annan. Svenskarna kanske ÄR mentalt handikappade som Reinfeldt säger?

Enda anledningen att vi inte har hört talas om de här citaten är att ca 95 % av media i Sverige är borgerliga. Inte för att jag tycker att Mona Sahlin är den bästa av politiker men jag tror ändå att hon kan bli en hyggligt bra statsminister. Den politik de borgerliga partierna har presterat den senaste mandatperioden är inget jag vill ha i fyra år till.

Det är folk som dig som gör att jag har lust att frysa ner mig själv och endast tinas upp när helvetet fryser till is, inte tidigare.


signatur
Medlem
Skrivet av Bluetooth:
Skrivet av kaealy:

Reinfeldt Citat:

"Ursvenskt är bara barbariet. Resten av utvecklingen har kommit utifrån.

Fredrik Reinfeldts slutsats efter ett besök i invandrartäta Ronna i Södertälje, 15 november 2006. "

Jag är en typisk svensk. Min farfarsfar var frukten av en romans mellan en färgad amerikansk cirkusartist och ett lettiskt hembiträde. Det är svenskt.

Statsminister Fredrik Reinfeldt (M) i sitt tal torsdagen den 27 augusti 2009 på Moderata samlingspartiets arbetsstämma i Västerås mellan den 27 och den 30 augusti 2009. Citerat i en huvudledare i oberoende liberala Göteborgs-Posten.

"Alla tjänar på att debatten lägger sig.

* Apropå debatten runt FRA-lagen."

"Får man ha någon integritet? Får man ha någon privat sfär? Och jag tror dessutom att det ger en olustkänsla hos människor om vi aldrig får hålla något för oss själva.

Statsminister Fredrik Reinfeldt (M) ur enkät i Aftonbladet, angående politikernas dyraste accessoar/klädesplagg."

Lite citat från en av hans böcker:

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd.

Sidan 52."

"Vi vill inte se ett samhälle där människor svälter, men i övrigt ska inga standardkrav skattefinansieras. De hälsosamma riskerna är mycket mänskligare än den falska tryggheten.

Sidan 112."

"Skattebrott är en annan kategori av brott som oftast inte drabbar någon annan på ett mer direkt sätt. Det kan hävdas att skattebrotten delvis följer av ett orimligt högt skattetryck som inbjuder till olika manövrer för att undgå beskattning. "

Som sagt, roande att ett flertal här inne ej vill rösta på en idiot men väljer en annan. Svenskarna kanske ÄR mentalt handikappade som Reinfeldt säger?

Enda anledningen att vi inte har hört talas om de här citaten är att ca 95 % av media i Sverige är borgerliga. Inte för att jag tycker att Mona Sahlin är den bästa av politiker men jag tror ändå att hon kan bli en hyggligt bra statsminister. Den politik de borgerliga partierna har presterat den senaste mandatperioden är inget jag vill ha i fyra år till.

Finns flera tidningar som INTE har någon borgerlig anknytning. Aftonbladet t.ex. De flesta tidningar är dock obundna.

Medlem

Dom flesta (typ alla) dagstidningar är borgerliga.
Aftonbladet är ett grännsfall imo , om man ska se på hur det ägs iallafall.
Känns som hela swe styrs av Bonnier.. urk..


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Bluetooth:

Den politik de borgerliga partierna har presterat den senaste mandatperioden är inget jag vill ha i fyra år till.

De röd/gröna fortsätter ju dock på den av de borgerliga partierna inslagna vägen, se till exempel på skuggbudgeten, inga större skillnader där inte. De behåller det mesta de borgerliga gjort.

Inaktiv
Skrivet av Bluetooth:

Enda anledningen att vi inte har hört talas om de här citaten är att ca 95 % av media i Sverige är borgerliga. Inte för att jag tycker att Mona Sahlin är den bästa av politiker men jag tror ändå att hon kan bli en hyggligt bra statsminister. Den politik de borgerliga partierna har presterat den senaste mandatperioden är inget jag vill ha i fyra år till.

Om Mona hade varit vid makten så hade vi varit värre ute än Grekland idag. Hon och hennes gelikar ville slänga ofattbara summor med pengar på GM och FORD direkt utan reella villkor. Hon vill inte att vi ska ha jobb i Sverige (förrän nu när hon insett att det andra blocket får röster för att de fixar det) och hon står för en fortsatt oplanerad massinvandring samt ett bidragssystem som är så ruttet och kostamt att det skulle köra Sverige i botten på nolltid.

Vi ska vara glada att vi för en gångs skull under den VÄRSTA ekonomiska krisen, har haft en finansminister som kan ekonomi.

Jag blir rädd när jag läser många av inläggen här där folk faktiskt kan anse att Mona skulle vara en bra ledare för Sverige.
Om hon hade gjort samma saker i ett privat företag som hon gjort med våra skattepengar och dessutom inte varit försvarad av "jag tar på mig ansvaret persson" så hade hon förmodligen suttit i fängelse nu eller åtminstone haft några domar på sig.

Hon är på sin bästa dag en populist utan förstånd!

Inaktiv
Skrivet av båtsman:
Skrivet av Bluetooth:

Den politik de borgerliga partierna har presterat den senaste mandatperioden är inget jag vill ha i fyra år till.

De röd/gröna fortsätter ju dock på den av de borgerliga partierna inslagna vägen, se till exempel på skuggbudgeten, inga större skillnader där inte. De behåller det mesta de borgerliga gjort.

De är så illa tvunga, de ser ju att deras egen politik var vansinne och att det andra blockets faktiskt fungerar. Dock måste de slänga ut ben till sina ideologiska väljare som fortfarande tror att S är bäst för dem.

Om man inte kan uppfinna får man kopiera!

Skriv svar