Steam stream

Medlem
Steam stream

Jag har ingen konsoll. En gång i tiden hade jag en Xbox som jag lånade av min svåger. Men den blev snabbt omodern då Xbox 360 hade lanserats och jag tappade intresset och satte mig framför datorn igen.
Så den maskin som har distribuerat underhållning till mig och min familj är alltså en PC.
Men jag har alltid varit sugen på att skaffa mig en konsoll, men det har som inte blivit av. Köpte en trådlös Xbox-handkontroll som jag använder när jag vill spela racingspel eller fotbollsspel på TVn. Det fick bli min konsoll och så ser det ut än idag.

Så för mig så känns det väldigt intressant vad det är Valve håller på med.
Det kommer att bli spännande att se hur det kommer att gå för Steam, SteamOS och dess Steam machines. Speciellt på vilket sätt det kommer förändra spelandet, om det överhuvudtaget kommer att ändra på något vill säga...

Det som gjorde att jag blev ännu lite mer nyfiken på den kommande mjukvaran för hemmet från Valve var när jag klickade mig fram till denna sida;
In-home streaming appears in Steam beta update

Blir kanske ett köp av en konsoll ändå framöver beroende på vad mina barn vill spela på, men det är kul att se att det kommer så många olika alternativ att välja och vraka bland.

Goda tider för oss gamers oavsett vilken plattform vi fördrar!

#blogg


signatur

/MJ

Medlem
Steam stream

God morgon, tvåbarnspappa här med, Steam lådan känns mycket lockande, dels för att jag har over 200 spel till den redan I mitt steambibliotek, och dels för att handkontrollen kanske äntligen kan göra så att även JAG kan spela FPS spel på en konsoll !
Det är bland det mest krystade jag vet att försöka spela FPS på en Xbox eller PS3 :/

Medlem
Skrivet av Gnask84:

God morgon, tvåbarnspappa här med, Steam lådan känns mycket lockande, dels för att jag har over 200 spel till den redan I mitt steambibliotek, och dels för att handkontrollen kanske äntligen kan göra så att även JAG kan spela FPS spel på en konsoll !
Det är bland det mest krystade jag vet att försöka spela FPS på en Xbox eller PS3 :/

Jag suger på FPS med handkontroll, det är helt enkelt inte optimalt för mig.
Men jag kan förstå varför man tycker det är kul. Jag menar att det är aldrig fel att hänga i soffan och spela spel med kidsen!


signatur

/MJ

"Pappa-gamer", ett nytt begrepp som säkert kommer bli poppis i framtiden.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar