Studenter återskapar 1600-talets London med CryEngine

MEG
Medlem
Skrivet av markpaulson:

Gor 20-30 varianter pa byggnader.
Digitalisera kartan
In med allt i cityengine som lagger ut allt efter.

Skapa och placera ut ett fatal unika byggnader manuellt(kyrkor etc)

Det ar imponerande men dom har inte suttit och duttat ut hus for hus.

Vet inte om de har gjort husen men de verkar iaf ha gjort en hel del själva. Citat från deras sida: Dom used the week to make amendments to his boat models, produce a range of farm tools and ropes.


signatur

Death is only the beginning

Avstängd
Skrivet av Ellakk:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av eagiz:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av eagiz:

Vänta lite nu... elever på ett universitet? Sedan när finns det elever på ett universitet? Det borde väl rimligtvis vara ett gäng studenter som slängt ihop detta, eller?

Fast du som är student är ju fortfarande en elev för du pluggar. Så det är same shit different name.

Låt mig presentera följande citat:

Skrivet av Mikael Tornving:

En elev sitter och gapar, tackar och tar emot. En student söker aktivt själv kunskapen och ställer frågor.

Källa

fortfarande same shit different name. Och du kan inte döma alla elever för att gapa och endast tar emot, många elever söker själv aktivt och stället frågor. Bara för att vissa är lata så är inte alla det, det är rätt korkat att komma med sådant påstående.

Glöm inte att studenter ofta gnäller att de inte har pengar.

Det är rätt så sant kan jag hålla med om.

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Riktigt snyggt, men de har tydligen inte lärt sig hur de skulle panera kameran korrekt -.-

Panorera?
Panerad kamera är nog inte så gott.

Medlem
Skrivet av WhiteWolf68:

Okay....de lär ju inte vara studenter länge....
förmodligen har de väl redan fått anbud från de flesta stora bolagen som Ubisoft osv.

Det tror jag inte, så imponerande är inte det här. De har gjort en karta i en färdig grafikmotor med hjälpmedel utefter ritningar, skisser och kartor från den tiden. Det är en intressant användning av grafikmotorn och ganska snyggt komponerat, dock inte fruktansvärt övertygande. Tror knappast att de blir headhuntade för det här, men det ser säkert bra ut i portfolion.

Medlem

Så snyggt var det inte, men det är ju bra mycket bättre än det skit som pumpas ur minecraft hela tiden.

Medlem

Grymt projekt.

12
Skriv svar