CoD: Ghosts kopierar scen från Modern Warfare 2

Robot
Medlem
CoD: Ghosts kopierar scen från Modern Warfare 2

Aka "en Michael Bay"


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem

lathet imo


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

I kombination med vad TB säger så ja utan tvekan tror jag att det rör sig om lathet. IW är inte längre det IW som imponerade på mig när jag första gången körde CoD. För tusan, ett Titan kort ska inte ha några problem att köra ett spel som detta, PS4 och XO måste verkligen ligga på gränsen av vad de klarar av.

Medlem

Knappast en hyllning, troligen lathet. Men vem vet, infinityward har alltid varit narcissistisk. De kanske tog chansen att hylla sig själv och sin spelserie.

Medlem

Ingenting jag hade märkt, orkade aldrig spela till slutet i MW2.

Medlem

Samma multiplayer år efter år, varför skulle en liten scen i singleplayer göra skillnad?

Geeks Gaming
Medlem

Som alltid när det gäller COD så handlar det om lathet.

Medlem

Men vet han hur minnet på datorn fungerar?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Men vet han hur minnet på datorn fungerar?

Låter inte som att så är fallet.

Medlem
Skrivet av Preath:

Samma multiplayer år efter år, varför skulle en liten scen i singleplayer göra skillnad?

Kan inte göra annat än att hålla med.

Det är exakt samma animation

SP-kampanjen är än så länge kul, precis som vanligt, MP-delen känns fruktansvärt slö, förlegad och tråkig. Ljudet på vapnen är under all kritik, och animationerna är exakt samma från tidigare spel.

Nu måste de f-n ta och skärpa sig.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Wow, lol...
Jag är även imponerad över att folk kommer ihåg gamla CoD spel eller orkar sitta och gå igenom dem för att jämföra...

Medlem
Skrivet av walter_iego:

MP-delen känns fruktansvärt slö

På vilket sätt är multiplayer slö? Tempot är minst lika högt som tidigare CoD-spel. Till och med högre om du kör Cranked.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det är exakt samma animation

SP-kampanjen är än så länge kul, precis som vanligt, MP-delen känns fruktansvärt slö, förlegad och tråkig. Ljudet på vapnen är under all kritik, och animationerna är exakt samma från tidigare spel.

Nu måste de f-n ta och skärpa sig.

Varför det? Dom skiter väl i vad du tycker. Du och "alla" andra köper ju det ändå.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

https://www.youtube.com/embed/AAgc43e-zp4

I kombination med vad TB säger så ja utan tvekan tror jag att det rör sig om lathet. IW är inte längre det IW som imponerade på mig när jag första gången körde CoD. För tusan, ett Titan kort ska inte ha några problem att köra ett spel som detta, PS4 och XO måste verkligen ligga på gränsen av vad de klarar av.

Det jag finner mest irriterande med TB är att han alltid ska tjata om dom där jävla titan korten, men han har ju oftast rätt.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Skrivet av StrongBad:
Skrivet av walter_iego:

MP-delen känns fruktansvärt slö

På vilket sätt är multiplayer slö? Tempot är minst lika högt som tidigare CoD-spel. Till och med högre om du kör Cranked.

Spelkaraktären är klumpig, och du springer ständigt mot hinder som får dig att stanna upp. Det är dålig design, sedan pratade de väldigt mycket om "momentum", att du kan springa och hooooppa över hinder, nästan flyga fram, men sanningen är den att du stannar upp bråkdelen av en sekund, skuttar upp en liten bit, och sedan måste du börja springa upp farten igen. Glid-funktionen är bättre, men pga. att man inte kan ändra i FOV, ser du knappt någon i ögonvrån när denna funktion skulle kunna vara behjälplig. För det mesta möter man motståndare från sidorna, inte rakt fram. En effektiv och duktig CoD-spelare måste ständigt snurra på kameran för att få en så klar överblick som möjligt...

Jag köpte spelet med hopp om att det skulle se ut som "vanligt"; men att de ändå hade förbättrat vissa saker, men det stämmer inte.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Såg också TB'S video och Treyarch gjorde ett bättre spel med BO2 i alla fall som han nämner i videon.

Medlem
Skrivet av MiLeS:

OJ.....Detta var ju riktigt kasst, vilket jävla skämt.
Är ju tydligt att det är exakt samma sen, som om han har ett lager med klipp på explosioner, biljakter osv där han bara väljer och vrakar.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Medlem

Detta är faktiskt det bästa cod sedan länge, ja, t.om sedan cod4 i min mening.
Det är verkligen synd att det inte har dedikerade servrar eller mod-tools som skulle kunna lyfta spelet inom "riktig" esport.

Trots de negativa aspekterna är det absolut det cod som känns mest "back to shooting" sedan 4an och wAw med helt okej känsla i vapen och okej ljud men framförallt bra träffregistrering och ett vettigt GUI. Att det sedan ser snyggt ut är en bonus. Definitivt det största lyftet för cod sedan cod1 vs cod2.

Efter att ha spelat 15 timmar bf4 och 2 timmar ghosts kan jag bara konstatera att ghosts faktiskt gav mer spelglädje. Bf4 var ett totalt snesteg i allt från banor till känsla och nätkod. Alltför många gånger i bf vet man att man skulle kunnat döda snubben men nätkoden och deras "anti-lag smoothning" förstör totalt allt vad skill heter, speciellt när det kommer till 1on1.

Är absolut inget cod fanboy och mjölkningen år ut och år in är uppenbar men detta var tamefan ett bra mycket bättre köp än bf4 och någon av de ändra cod-titlarna sedan 4an & 5an.

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av MiLeS:

OJ.....Detta var ju riktigt kasst, vilket jävla skämt.
Är ju tydligt att det är exakt samma sen, som om han har ett lager med klipp på explosioner, biljakter osv där han bara väljer och vrakar.

Helt klart inte acceptabelt när folk betalar för att få se någonting de inte har sett förut. I Michael Bays fall skulle jag nog hellre gissa på det konstnärliga än lathet, eller så handlar det om tid och pengar.

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av MiLeS:

OJ.....Detta var ju riktigt kasst, vilket jävla skämt.
Är ju tydligt att det är exakt samma sen, som om han har ett lager med klipp på explosioner, biljakter osv där han bara väljer och vrakar.

Helt klart inte acceptabelt när folk betalar för att få se någonting de inte har sett förut. I Michael Bays fall skulle jag nog hellre gissa på det konstnärliga än lathet, eller så handlar det om tid och pengar.

om jag inte minns helt fel så är det där klippet från Transformers 3 så pga ett dödsfall skedde under inspelningen kommer inte ihåg exakt men det var någon slags olycka.


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Angust:
Skrivet av nils45:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av MiLeS:

OJ.....Detta var ju riktigt kasst, vilket jävla skämt.
Är ju tydligt att det är exakt samma sen, som om han har ett lager med klipp på explosioner, biljakter osv där han bara väljer och vrakar.

Helt klart inte acceptabelt när folk betalar för att få se någonting de inte har sett förut. I Michael Bays fall skulle jag nog hellre gissa på det konstnärliga än lathet, eller så handlar det om tid och pengar.

om jag inte minns helt fel så är det där klippet från Transformers 3 så pga ett dödsfall skedde under inspelningen kommer inte ihåg exakt men det var någon slags olycka.

Yep, var en tjej som blev skadad och nära döden så därför de valde att kopiera scenen.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av Preath:

Samma multiplayer år efter år, varför skulle en liten scen i singleplayer göra skillnad?

Exakt när brukar ett spel inte ha samma MP?
BF har samma mp år efter år.
CS har samma mp år efter år.
SC har samma mp år efter år.
Det är ju inte precis som singleplayern är Quake, sen när man byter över till mp så är det ett bilspel...

Anyway, jag köpte BF4, blev jäkligt besviken, funderar på COD, men det har fått rätt mycket crap i år. Och förra årets COD var ingen höjdare precis.. Kanske inte blir nåt fps-spel i år..

Medlem
Skrivet av Håkan:
Skrivet av Preath:

Samma multiplayer år efter år, varför skulle en liten scen i singleplayer göra skillnad?

Exakt när brukar ett spel inte ha samma MP?
BF har samma mp år efter år.
CS har samma mp år efter år.
SC har samma mp år efter år.
Det är ju inte precis som singleplayern är Quake, sen när man byter över till mp så är det ett bilspel...

Anyway, jag köpte BF4, blev jäkligt besviken, funderar på COD, men det har fått rätt mycket crap i år. Och förra årets COD var ingen höjdare precis.. Kanske inte blir nåt fps-spel i år..

Det jag syftade på var att CoD släpps som samma spel år efter år, inga andra av de spel du nämnde har släppts år efter år.

Medlem

Copy - Paste sen Call of Duty 4


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Angust:
Skrivet av nils45:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av MiLeS:

OJ.....Detta var ju riktigt kasst, vilket jävla skämt.
Är ju tydligt att det är exakt samma sen, som om han har ett lager med klipp på explosioner, biljakter osv där han bara väljer och vrakar.

Helt klart inte acceptabelt när folk betalar för att få se någonting de inte har sett förut. I Michael Bays fall skulle jag nog hellre gissa på det konstnärliga än lathet, eller så handlar det om tid och pengar.

om jag inte minns helt fel så är det där klippet från Transformers 3 så pga ett dödsfall skedde under inspelningen kommer inte ihåg exakt men det var någon slags olycka.

Stämmer bra, och pg.a av respekt för den avlidnes familjemedlemmar så valde han att inte använda originella scenen och gjorde den där istället, så det handlar inte om lathet eller tidsbrist.

12
Skriv svar