Grafikjämförelse - Watch Dogs mot GTA IV

Medlem

Har *alltid* blivit besviken på UBI-titlar. Älskar idén i AC och storyn, men drunk assassin rooftop hunts får mig att spy och spelen var, som spel, jäkligt mediokra och tråkiga. Buggarna på PC som gör spelen ospelbara är rent tragiska och supporten direkt obefintlig. (Ja, jo, jag köpte spelen och bad om support när 3 av fyra inte fungerade, och spamware uplay totalvägrade.) Gillade Watch Dogs tills jag såg att UBI låg bakom. Definitivt inte UBI på PC igen. Funderade på PS3 ändå, men ju mer jag såg, desto fulare såg det ut att vara.

Lustigt nog har jag installerat och spelat GTAIV (och DLC) de senaste veckorna, så det kanske var därför jag reagerat på de senaste filmerna. Det såg helt enkelt för jävla fult ut. (Och då kör jag inte ens iceenhancern på GTA, en sådan där grej man omöjligt kan göra på konsolerna). Känns ju som om det ändå kan vara ett kul mod-spel, så konsolversion betyder ju att man går miste om minst halva nöjet. Hur man än gör så blir det med andra ord fel.

Now, back to Godus!

Medlem
Skrivet av Angust:
Skrivet av Sisyr:

Är det verkligen högsta inställningarna? Har sett andra klipp från folk som kör piratat där jag tycker spelet ser mycket bättre ut, och då sägs det ju ändå att piratversionen har sämre grafik. Om det stämmer eller inte får tiden utvisa.

I övrigt var ju det här en oerhört enögd jämförelse. Den visar ju enbart upp aspekter där GTA IV ses som bättre, vilket gör hela grejen rätt jävla meningslös. Finns säkert spel från typ 2003 som gör vissa saker bättre än både Watch Dogs och GTA IV.

har mina tvivel med då denna video så ser det ut som är dynamiska skuggor ungefär 30 sek in samt en del andra saker. https://www.youtube.com/watch?v=gleMtyrt5YQ

Nä, inga dynamiska skuggor där inte.

Medlem

Ubisoft har aldrig varit en lika bra utvecklare som Rockstar.

Skriv svar