Far Cry 4 innehåller många kvinnor

Medlem

Mogen artikel. Du får verkligen folk att ta ämnet seriöst Johan! WP, TY!

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Darkseed:

Jag vet inte vilken verklighet som Johan Olander lever i (förmodligen helst en där folk inte blir arga på varandra), men om vi låtsas för en stund att en lokal krigsherre i Himalaya faktiskt skulle göra sig till en självutnämnd kung med en egen liten privat armé så är nog inte sannolikheten så stor att han skulle se till att det var exakt 50% kvinnor i beslutsfattande positioner.

Med det sagt så bryr jag mig inte nämnvärt hur könsfördelningen ser ut eller inte ser ut i nya Far Cry, och skulle nog vilja kalla detta för en enda stor ickenyhet.

Jag vet inte vilken verklighet du lever i, men i Johan Olanders finns det många kvinnor.

Jag får det till 27 stycken män och en kvinna:
http://www.fz.se/redaktionen


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av Biggles:

http://www.cracked.com/quick-fixes/4-bad-excuses-awful-stereo...

Kolla nr. 1 på den artikeln. Så kanske folk förstår att det finns en hel del skumma syner på kvinnans plats i spelsammanhang.

Eller om man t.ex. läser kommenterar på diverse websidor. Ta t.ex. recensionen på Batman Arkham Origins på gamespot. Sedan så läser man kommentarerna till recensionen, och recensenten blir extra mycket påhoppad för att hon är en kvinna.

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Biggles:

http://www.cracked.com/quick-fixes/4-bad-excuses-awful-stereo...

Kolla nr. 1 på den artikeln. Så kanske folk förstår att det finns en hel del skumma syner på kvinnans plats i spelsammanhang.

Eller om man t.ex. läser kommenterar på diverse websidor. Ta t.ex. recensionen på Batman Arkham Origins på gamespot. Sedan så läser man kommentarerna till recensionen, och recensenten blir extra mycket påhoppad för att hon är en kvinna.

"hon"

Medlem

Ge mig ett I amazonas djungler med enbart amazoner att slåss mot, eller ett i andra världskriget där jag bara dödar manliga nazister. Vem bryr sig så länge det passar in där det utspelas. Här känns det som könskvoteringen kan vara väldigt fel, finns det verkligen 50% av vardera könet som är soldater i Himalaya? Att ha 50% bara för att slippa klagomål känns väldigt, meh

Medlem
Skrivet av Biggles:

http://www.cracked.com/quick-fixes/4-bad-excuses-awful-stereo...

Kolla nr. 1 på den artikeln. Så kanske folk förstår att det finns en hel del skumma syner på kvinnans plats i spelsammanhang.

Klockrent. Läste också vidare på en av länkarna...ganska intressant: http://edition.cnn.com/2013/08/08/tech/gaming-gadgets/female-...

Medlem

Jaha, så FarCry 4 är en mördarsimulator där män får låtsas lustmörda kvinnor? Ytterligare ett tecken på den patriarkala struktur vi lever i. </sarkasm>

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av unavailable:

Johan Olander är den sämsta skribenten FZ har anställt.

Jag saknar Sebastian och Hampus...

För att det skulle få Olander att verka bättre, eller?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Medlem

BRA! Jag spränger alla i min väg med min C4elefant!

Ärligt talat reklambranschen är sig lik = ALLA nyheter är positiva nyheter. Prata om vår produkt så mycket som möjligt. (nu gör jag det också som redan kan det psykologiska perspektivet på området, tänk vad man lär sig ) Alla måste ju vid det här laget själva ta reda på om uttalanden om Far Cry 4 stämmer. Sen kanske man lär sig något om verkligheten på vägen. Se OVAN alla inlägg!

Inaktiv

Fyfan säger jag bara...FZ har verkligen sjunkit ordentligt de senaste åren.

På tok för mycket politiska åsikter. Förr var det här min definitiva spelsida när jag ville läsa nyheter, Nu är folk bara allmänt otrevliga mot varandra och artiklarna är ibland skrattretande dåliga.

Blir att ta bort kontot helt enkelt..puss

Medlem
Skrivet av skeep:

Fyfan säger jag bara...FZ har verkligen sjunkit ordentligt de senaste åren.

På tok för mycket politiska åsikter. Förr var det här min definitiva spelsida när jag ville läsa nyheter, Nu är folk bara allmänt otrevliga mot varandra och artiklarna är ibland skrattretande dåliga.

Blir att ta bort kontot helt enkelt..puss

kjam och gl :>


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Bra, då kanske vi för en stund slipper se skitartiklar av den hysteriska feministen Arnroth.

Helt underbart att se att andra också tycker att Arnroth är totalt värdelös! Och många tummar upp dessutom!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av UniDen7ified:
Skrivet av Skelögd:

Bra, då kanske vi för en stund slipper se skitartiklar av den hysteriska feministen Arnroth.

Helt underbart att se att andra också tycker att Arnroth är totalt värdelös! Och många tummar upp dessutom!

Och det finns andra som uppskattar hans texter. Och som jag skrivit i många andra trådar, en av 13-14 krönikor i år har handlat om kvinnors plats i spelbranschen.


signatur
Medlem

Så många pojkar som är rädda för tjejer i det här forumet xD kommentarerna är rena guldgruvan.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av UniDen7ified:
Skrivet av Skelögd:

Bra, då kanske vi för en stund slipper se skitartiklar av den hysteriska feministen Arnroth.

Helt underbart att se att andra också tycker att Arnroth är totalt värdelös! Och många tummar upp dessutom!

Nog för att Arnroths krönikor om kvinnor i spelbranschen oftast är rätt skitnödiga, men ni som sitter och skriver sånna här sandlådekommentarer framstår ju inte som bättre över huvud taget. Å andra sidan tycks en stor del av FZ:s användare bestå av era gelikar, så det kvittar väl för er del.

Jag kanske får söka mig lite mer till andra sidor med skönare läsare och mindre kvasipolitiskt dravel från skribenterna.

Medlem
Skrivet av SnelHest:

Så många pojkar som är rädda för tjejer i det här forumet xD kommentarerna är rena guldgruvan.

hehe håller med, känns som en hel del kränkta pöjkar.

Medlem

Ganska läskig nivå på den här tråden. Nu har jag spelat som blåsta muskelknuttar i 15 år. Ge mig en slug och intelligent kvinna att spela som i stället.

Inaktiv
Skrivet av oscarstegland:

Ganska läskig nivå på den här tråden. Nu har jag spelat som blåsta muskelknuttar i 15 år. Ge mig en slug och intelligent kvinna att spela som i stället.

Tror du borde bli bättre på att söka efter spel. Det finns för alla smaker om man orkar leta.

Medlem
Skrivet av oscarstegland:

Ganska läskig nivå på den här tråden. Nu har jag spelat som blåsta muskelknuttar i 15 år. Ge mig en slug och intelligent kvinna att spela som i stället.

Jag vet inte vilken hemsk och läskig tråd du läst men det majoriteten i denna tråden klagar på är inte fenomenet kvinnor i spel, utan den låga nivån på journalistiken.

Gen
Medlem
Skrivet av oscarstegland:

Ganska läskig nivå på den här tråden. Nu har jag spelat som blåsta muskelknuttar i 15 år. Ge mig en slug och intelligent kvinna att spela som i stället.

http://en.wikipedia.org/wiki/NOLF_2
Ha så kul (spelet är faktiskt bra)

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av oscarstegland:

Ganska läskig nivå på den här tråden. Nu har jag spelat som blåsta muskelknuttar i 15 år. Ge mig en slug och intelligent kvinna att spela som i stället.

http://en.wikipedia.org/wiki/NOLF_2
Ha så kul (spelet är faktiskt bra)

Typ mitt favoritspel. Förutom ettan då...

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Skelögd:

Bra, då kanske vi för en stund slipper se skitartiklar av den hysteriska feministen Arnroth.

Tänk om vi samtidig slapp se dina värdelösa inlägg...för mycket att önska tydligen

Skall du säga som dubbelpostar och skriver ett ännu mer värdelöst sådant... Finns en edit knapp av en anledning.

On topic: Har då hela tiden trott att main skurken är en kvinna då jag bara sett screenshots tidigare, lr var iaf osäker på vad DET var.

Medlem
Medlem

Asså folk klagar inte på att det är fler kvinnor i spelet. Folk klagar på "precis som verkliga livet" vilket antyder att det vore overkligt att de inte var 50% kvinnor i maktpositioner i spelet. Vilket det verkligen inte är. I kvinnor är underrepresenterade i militärpositioner, särskilt de högre positionerna. Om de gick för realism så skulle de ha mindre kvinnor i spelet. Men som ett spel så bör man >oftast< inte sträva efter realism, det gör spelet ingen nytta. Det är ett alternativt universum så de får göra precis som de vill, vill de ha 100% kvinnor eller 50% eller 0% så får de det, de får göra precis som de vill med sitt spel.

"Att prata jämställdhet bland spelnördar är något man bör göra med varsamhet, det är ett laddat ämne och alla är inte helt med på att låta de med snippa vara med och leka. " Är även väldigt ner kränkande på så kallade "spelnördar". Det får det att låta som att majoriteten som spelar inte tycker att tjejkaraktärer ska få existera.

Medlem

Bra Johan Olander och redaktionen, FZ är en grym sajt och en av få sajter jag fortfarande läser. I övrigt blir man nästan mörkrädd när man läser kommentarerna här. Känns som man är inne på Flashback/valfri svensk vitmakt/nationalistisk hemsida när man läser kommentarerna.

F.ö, läs på lite om sexismen i spelscenen. Det är ett stort problem och jag är sjukt glad att utgivarna äntligen börjat förstå det.

Medlem
Skrivet av Andyrew:

Bra Johan Olander och redaktionen, FZ är en grym sajt och en av få sajter jag fortfarande läser. I övrigt blir man nästan mörkrädd när man läser kommentarerna här. Känns som man är inne på Flashback/valfri svensk vitmakt/nationalistisk hemsida när man läser kommentarerna.

F.ö, läs på lite om sexismen i spelscenen. Det är ett stort problem och jag är sjukt glad att utgivarna äntligen börjat förstå det.

Ja, vi måste självklart alla vara NAZISTER för att vi inte gillar dålig journalistik. Förträfflig analys, verkligen. Blir du så lätt mörkrädd så kanske du borde låsa in dig i valfri, välbelyst garderob tillsammans med oscarstegland och aldrig komma ut därifrån igen. Du får gärna peka ut alla dessa läskiga nazister som vill utrota kvinnor från spelvärlden och bemöta deras nazistargument, för övrigt.

Medlem
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av Andyrew:

Bra Johan Olander och redaktionen, FZ är en grym sajt och en av få sajter jag fortfarande läser. I övrigt blir man nästan mörkrädd när man läser kommentarerna här. Känns som man är inne på Flashback/valfri svensk vitmakt/nationalistisk hemsida när man läser kommentarerna.

F.ö, läs på lite om sexismen i spelscenen. Det är ett stort problem och jag är sjukt glad att utgivarna äntligen börjat förstå det.

Ja, vi måste självklart alla vara NAZISTER för att vi inte gillar dålig journalistik. Förträfflig analys, verkligen. Blir du så lätt mörkrädd så kanske du borde låsa in dig i valfri, välbelyst garderob tillsammans med oscarstegland och aldrig komma ut därifrån igen. Du får gärna peka ut alla dessa läskiga nazister som vill utrota kvinnor från spelvärlden och bemöta deras nazistargument, för övrigt.

Har inte dragit någon liknelse med nazism. Tongångarna på avpixlat är dock väldigt lika de som går här. "Jävla pkmedia, vänstermänniskor, feminister etc". Vita, kränkta män som direkt går i försvarsställning över något så harmlöst som en artikel som egentligen bara driver lite med dem som inte kan ta det.

Uppenbarligen har artikeln fyllt sitt syfte om cirka 250-300 tecken får unga män bakom skärmar prata om pk-media och vänsterfeminister och annat trams.

Låga nivån på journalistik? Det är en artikeln som lyckas med att skapa debatt. Kvinnor i spel behöver uppenbarligen diskuteras.

Medlem
Skrivet av Andyrew:

Har inte dragit någon liknelse med nazism. Tongångarna på avpixlat är dock väldigt lika de som går här. "Jävla pkmedia, vänstermänniskor, feminister etc". Vita, kränkta män som direkt går i försvarsställning över något så harmlöst som en artikel som egentligen bara driver lite med dem som inte kan ta det.

Uppenbarligen har artikeln fyllt sitt syfte om cirka 250-300 tecken får unga män bakom skärmar prata om pk-media och vänsterfeminister och annat trams.

Låga nivån på journalistik? Det är en artikeln som lyckas med att skapa debatt. Kvinnor i spel behöver uppenbarligen diskuteras.

Du har inte dragit några liknelser med nazism, alltså? Svensk vit makt och nationalism råkade du ta upp som hastigast bland din rädsla för mörker och dylika hjärnspöken , men inte har du dragit några liknelser med nazism. Nej, inte du inte.

Vita, kränkta män är också ett begrepp som är väldigt behändigt att ta till för att förminska folk som inte jublar så fort de får se ännu ett politiskt färgat hafsverk till artikel. Fortfarande förhållandevis få i den här tråden som tramsar om vänsterfeminism/pk-media o s v. Du får det (förmodligen med flit) att låta som att hela tråden består av Mordors onda makter.

Då är det alltså fastställt att dina krav på journalistik är betydligt lägre satta än mina. Att det "skapar debatt" låter väldigt fint, men det gör inte kvalitén på artikeln högre för det. Dessutom fick du det ju nyss att låta som om det bara är en massa vita, kränkta vit makts-nationalister som tramsar i den här tråden, vilka nästan gör dig mörkrädd till och med. Men nu har alltså Johan Olanders mästerligt konstruerade nyhetsartikel skapat debatt? Intressant.

Medlem
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av Andyrew:

Har inte dragit någon liknelse med nazism. Tongångarna på avpixlat är dock väldigt lika de som går här. "Jävla pkmedia, vänstermänniskor, feminister etc". Vita, kränkta män som direkt går i försvarsställning över något så harmlöst som en artikel som egentligen bara driver lite med dem som inte kan ta det.

Uppenbarligen har artikeln fyllt sitt syfte om cirka 250-300 tecken får unga män bakom skärmar prata om pk-media och vänsterfeminister och annat trams.

Låga nivån på journalistik? Det är en artikeln som lyckas med att skapa debatt. Kvinnor i spel behöver uppenbarligen diskuteras.

Du har inte dragit några liknelser med nazism, alltså? Svensk vit makt och nationalism råkade du ta upp som hastigast bland din rädsla för mörker och dylika hjärnspöken , men inte har du dragit några liknelser med nazism. Nej, inte du inte.

Vita, kränkta män är också ett begrepp som är väldigt behändigt att ta till för att förminska folk som inte jublar så fort de får se ännu ett politiskt färgat hafsverk till artikel. Fortfarande förhållandevis få i den här tråden som tramsar om vänsterfeminism/pk-media o s v. Du får det (förmodligen med flit) att låta som att hela tråden består av Mordors onda makter.

Då är det alltså fastställt att dina krav på journalistik är betydligt lägre satta än mina. Att det "skapar debatt" låter väldigt fint, men det gör inte kvalitén på artikeln högre för det. Dessutom fick du det ju nyss att låta som om det bara är en massa vita, kränkta vit makts-nationalister som tramsar i den här tråden, vilka nästan gör dig mörkrädd till och med. Men nu har alltså Johan Olanders mästerligt konstruerade nyhetsartikel skapat debatt? Intressant.

Debatt är en sak, rena dumheter något helt annat. Även den här tråden innehåller både och.

Sen är det ju ganska lätt att anta att folk som skriker "kommunister" eller "vänsterpropaganda", så fort jämställdhet nämns, är aningens extremhöger i sitt tänkande. Majoriteten av "vanliga" högerpolitiker säger sig ju stå för jämställdhet, så det finns inte så många kvar då liksom...när man drar in politiska etiketter vill säga.

Skriv svar