GTA V till nextgen i år – pc får vänta

Medlem

Jag citerar mig själv när det var uppe på tapeten förra gången:

Skrivet av Lurid:

Man behöver bara läsa "Försenas PC-versionen" och i vilket sammanhang som helst s är svaret antagligen "Ja."

Medlem
Skrivet av dMike:

Det enda sättet att bli imponerad av pc-släppet är väl om det inkluderar modd-stöd.

Varenda GTA till PC sen i alla fall GTA:VC har varit moddbart, så det är väl inte helt orimligt. Bara man slipper använda sig av verktyg så som ENB för att piska upp grafiken tror jag nog att jag blir rätt nöjd ändå.

Medlem

ser helst att spelet blir uppskjutet tills man kan uppleva en ultimat pc version, ifall det är rockstars plan, i salute you.

Däremot skulle jag inte vara förvånad ifall sony eller/och microsoft skickat in en jävla massa pengar för att försena pc versionen, i hopp om att folk inte orkar vänta och köper sig en konsol.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Ztreek:

Är inte PC versionen perfekt så är Rockstar riktiga fittor och jag kommer antagligen börja hata dem.

Att skjuta upp PC versionen 1.5 år nästan är oacceptabelt :/

De tillkännagav pc-versionen i juni i år, och gav den releasedatum i dag. Skäll inte på utvecklare för att de inte följer vad folk hoppas.

se helheten... de senaste åren har Rockstar behandlat pc som något katten släpat in, därav möts pressreleasen av lite beskare kommentarer från pc-folket
En riktigt bra port skulle återställa en stor del av förtroendet.

Att folk "skäller" nu är helt i sin ordning


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Den bästa versionen tar längst tid att färdigställa, inga konstigheter.


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av aT1C:
Skrivet av Gen:
Skrivet av aT1C:
Skrivet av Gen:

Som flera andra sagt - konsollerna är som vanligt prioriterade. Pengarna ligger där och Sony + M$ har säkert pressat Rockstar hårt för att detta beslut skall genomföras. Licensavgifterna lockar ju självfallet.

Om det vore så hadde pc redan släpps i stadet det är i nu och inte väntas med att polisha med .

GTA V släpptes ju först till last gen. Under tiden så utannonserades W_D och vem vet hur PC versionen såg ut då, antagligen sämre än W_D. Tiden gick och W_D släpptes och under tiden kom next-gen konsolerna ut. Nu såg MS och Sony chansen att ytterligare en gång få ett fint tillskott i kassan och sa till Rockstar att släppa på konsol först. Nu finns det ju inga fler konsoler att släppa till eller några liknande spel att tävla mot så då blir det PCs tur. Kan lova att PC versionen också är klar, bara det att spelet är tidsexklusivt till konsol.

Släppdatum väljs inte på måfå utan väljs antingen för att konkurrera mot andra spelsläpp eller inte konkurrera mot andra.

eller så krävs det bara mera polish och fix på pc än konsolerna. För att det är mer buggar för det kan gå mer fel på Pc än konsolern.

Det är helt en prioriteringsfråga från Rockstars sida. Ville man verkligen prioritera PC så skulle man ha ett gemensamt datum. Men nu väljer dem att ta itu med PC-versionen när konsolerna är tillgodosedda.

Buggtestning i all ära men dem har haft ett år på sig sedan släppet av GTA V till Xbox360 och PS3. Att dem väntat med PS4 och Xbox1 är ingen större överraskning med tanke på att konsolerna nyligen släppt men för PC hade dem kunnat börja dag 1 i utvecklingen. Visst ska grafiken putsas upp också men det håller liksom inte att PC, som kunnat utvecklas parallellt med Xbox360 och PS3, ska ta 3 månader extra. Än mindre när Xbox1 och PS4 i princip är PC-hårdvara. Än mindre klingar det rätt när Rockstar har en historia av att hålla PC-versionen både senare och buggigare.

Dem har helt enkelt skitit i att fixa någonting till PC medan dem väntar på nästa generations konsoler. Nu när konsolerna är här så väntar dem till konsolerna fått sitt (igen) innan dem börjar fixa en PC-version.

Eller så klarar Rockstar helt enkelt inte av att utveckla för PC?

Tror mycket got och väll att dom kalrar att uttveckla på pc handla inte om det. varför det ttar längre tid det kan var 100 olika anledningar av varför, en anledning skulle vara att bygga själva system för pc som tagit länge tid för att dom behöver bygga från grunden det tar ochså oftas längs tid till att bygga pc spel plus att bygga infrat struckter runt ett spel includerat spel motorn som ska klara av alla miljoner kombinationer av hårdvara tillskilnad mot en konsol som har en och bara den så ja det kan ta 6 månader till 1 år att fixa det.

Att bygga spel från grunden samt bygga motorn från grunden samtidigt till 5 olika enheter plus en av enhetern har miljoner av olika hårdvare kombinationer som det ska klara av tar tid.

som sakt största anledning till Pc spel tar lång tid i dag för det behövs codas så jävla mycket och se till att allt funkar klockrent uttan buggar och det inann själva graficken sets in i system och få det att funka sen lägga in allt functioner som man vill ha i splelet och ska funka, det sjukt mycket kod och grymt mycket tid.

Och varför spelar det någon störe roll för det släpps senare på en anna enhet i huved taget, dom kunde lika gjärna ha skippat det, jag är abra glad att dom ser själva att dom behöver mera tid att fixa upp systemet och ser till att det funkar till 98% när det släpps. tycker det väldigt modigt och moget av spellföretag säga; Vi behöver mera tid för att få det att funka bättre, så vi skuter upp släppet på sple på grund av 100 orsaker,

Medlem

Självklart ska konsolversionerna släppas dagen innan min födelsedag, men inte PC-versionen...

Redaktör
Skrivet av bionicman:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Ztreek:

Är inte PC versionen perfekt så är Rockstar riktiga fittor och jag kommer antagligen börja hata dem.

Att skjuta upp PC versionen 1.5 år nästan är oacceptabelt :/

De tillkännagav pc-versionen i juni i år, och gav den releasedatum i dag. Skäll inte på utvecklare för att de inte följer vad folk hoppas.

se helheten... de senaste åren har Rockstar behandlat pc som något katten släpat in, därav möts pressreleasen av lite beskare kommentarer från pc-folket
En riktigt bra port skulle återställa en stor del av förtroendet.

Att folk "skäller" nu är helt i sin ordning

Samtidigt, pc har kommit i andra hand hos GTA-skaparna sen 90-talet. Vi borde ha lärt oss, och då blir det rätt märkligt att börja snacka om hat när ens egna förväntningar inte infrias.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Vet ej, men pengar låter väl logiskt. Oavsett skäl måste väl ändå ett företag själv få välja vad, hur och när de gör nåt, utan att bli "hatade". Tycker du inte?

Självklart får de göra vad de vill och hur de vill, men då blir det konsekvenser.. tex pissed of PC spelare som väntat 1,5 år på ett spel som kanske kommer kännas gammalt när det väl kommer.

Medlem

Ingen vill väl spela detta på PC?

PC:
Låsta 30 fps
Inte mod stöd
Långa väntetider och kass matchmaking i multiplayer
Låsta kontroller går ej att binda om
Mouse acceleration går ej att stänga av
720p
Texturerna byggs upp efterhand man rör sig
Kräver inloggning och konstant internet uppkoppling för att ens kunna spela
Kräver en extremt bra dator för att ens ha med skuggor i spelet

Det är DÄRFÖR mina damer och herrar som man införskaffar sig en PS4.. BILLIGT och man slipper kasta iväg sina pengar på en dator som bara håller nåt år innan man får uppgradera igen!

Medlem

Jäkla baspruttare.

Nejmen, det får man väl leva med antar jag.

Medlem
Skrivet av Lukan:

Ingen vill väl spela detta på PC?

PC:
Låsta 30 fps
Inte mod stöd
Långa väntetider och kass matchmaking i multiplayer
Låsta kontroller går ej att binda om
Mouse acceleration går ej att stänga av
720p
Texturerna byggs upp efterhand man rör sig
Kräver inloggning och konstant internet uppkoppling för att ens kunna spela
Kräver en extremt bra dator för att ens ha med skuggor i spelet

Det är DÄRFÖR mina damer och herrar som man införskaffar sig en PS4.. BILLIGT och man slipper kasta iväg sina pengar på en dator som bara håller nåt år innan man får uppgradera igen!

Hoppas du trollar

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av bionicman:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Ztreek:

Är inte PC versionen perfekt så är Rockstar riktiga fittor och jag kommer antagligen börja hata dem.

Att skjuta upp PC versionen 1.5 år nästan är oacceptabelt :/

De tillkännagav pc-versionen i juni i år, och gav den releasedatum i dag. Skäll inte på utvecklare för att de inte följer vad folk hoppas.

se helheten... de senaste åren har Rockstar behandlat pc som något katten släpat in, därav möts pressreleasen av lite beskare kommentarer från pc-folket
En riktigt bra port skulle återställa en stor del av förtroendet.

Att folk "skäller" nu är helt i sin ordning

Samtidigt, pc har kommit i andra hand hos GTA-skaparna sen 90-talet. Vi borde ha lärt oss, och då blir det rätt märkligt att börja snacka om hat när ens egna förväntningar inte infrias.

Förvisso, men de sa ju ändå att det skulle släppas under hösten på samtliga plattformar: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20140610/gta-v-slapps-till-...
Så nog fan känner man sig något snuvad ändå.

Så ta inte ifrån oss denna hat känsla nu.

Medlem
Skrivet av Lukan:

Ingen vill väl spela detta på PC?

PC:
Låsta 30 fps
Inte mod stöd
Långa väntetider och kass matchmaking i multiplayer
Låsta kontroller går ej att binda om
Mouse acceleration går ej att stänga av
720p
Texturerna byggs upp efterhand man rör sig
Kräver inloggning och konstant internet uppkoppling för att ens kunna spela
Kräver en extremt bra dator för att ens ha med skuggor i spelet

Det är DÄRFÖR mina damer och herrar som man införskaffar sig en PS4.. BILLIGT och man slipper kasta iväg sina pengar på en dator som bara håller nåt år innan man får uppgradera igen!

Låter mer som en konsol om du tar bort mouse acc.
Just därför man spelar på PC


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Medlem

Crap, hade misstankar på att de skulle göra så här :/. Ganska uppenbart att de gör så här för att dem flesta PC gamers har också konsoler så nu kan de sälja spelet 3gånger.

1.OMG GTA V! Ta mina pengar!
2.OMG GTA V "next gen"! Ta mina pengar!
3.OMG GTA V next gen och moddar! Ta mina pengar!

Gawd damn evil geniuses x). Ajaja har man väntat så här länge så kan man väl vänta en stund till, Rockstar är ju en av de få utvecklare som fortfarande gör riktigt bra spel och tänker inte förstöra upplevelsen på att köpa en halvkass version bara för att uppleva den tidigare.

Medlem

PC versionerna har blivit en slags sista smutsig efterslänt i dagens läge, för ingen vill förlora pengar på piratkopieringen, haha

Medlem
Skrivet av nils45:

PC versionerna har blivit en slags sista smutsig efterslänt i dagens läge, för ingen vill förlora pengar på piratkopieringen, haha

Samtidigt, känner sig spelaren snuvad på ett spel så ger de fingret och piratar spelet på direkten

Eller så kör man The Witcher varianten så köper folk spelet för "good will"

Samt en sak till, tänk om de hade sagt redan när 360 och ps3 versionen släpptes "vi kommer släppa PC versionen första kvartalet 2015.

Hur hade folk reagerat?

Medlem

next gen? ps4 och xbox one har funnits i över ett år nu..

Medlem

Äh va fan då! Tröttsamt...

Medlem

Säkrast för dem att de gör PC versionen till den absolut bästa versionen då..

Medlem
Skrivet av Hannu:

Voi helvetti

Voi vittu!

Jag tycker det är skit samma när det kommer, bara spelet kommer någon gång...
Är ingen panik för egen del.

Edit: Dock känns det lite som att R* ger en fingret när PC versionen aldrig kommer, typ.

Hypen har dött ganska kraftigt för de flesta med ett och ett halvår efter att alla andra har spelat skiten.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Testpilot

Huha , 2015 blir ett år av feta släpp av spel då. Först GTA 5 och sen Witcher 3 .. 2014 är mer ett mellanår då man väntat.

Medlem

Bra att dom tar tid på sig, kan väll bara bli bättre?

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Ztreek:

Är inte PC versionen perfekt så är Rockstar riktiga fittor och jag kommer antagligen börja hata dem.

Att skjuta upp PC versionen 1.5 år nästan är oacceptabelt :/

De tillkännagav pc-versionen i juni i år, och gav den releasedatum i dag. Skäll inte på utvecklare för att de inte följer vad folk hoppas.

jojo absolut, de tillkännagav pc versionen, men vart är anledningen till varför det släpps 1,5 år efter första releasen? det gör alltihopa så jävla irriterande.

Skillnad på spel som tex Dark Souls 1 som inte skulle komma till PC överhuvudtaget.

Vet ej, men pengar låter väl logiskt. Oavsett skäl måste väl ändå ett företag själv få välja vad, hur och när de gör nåt, utan att bli "hatade". Tycker du inte?

Får British Petroleum djupborra precis som dem vill utan att bli hatade?

Skämt åsido, visst har vi kunder lika stor rätt att bli besvikna som företag har rätt att göra som dem vill med sina produkter.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv
Skrivet av nils45:

PC versionerna har blivit en slags sista smutsig efterslänt i dagens läge, för ingen vill förlora pengar på piratkopieringen, haha

Det handlar om pengar. Om man nu tjänar xxx antal miljoner mer för att släppa spelet till One/PS4 innan PC så gör man ju det? Det är ju konsumenterna som bestämmer.

Medlem
Medlem
Skrivet av Tompa:

Vet ej, men pengar låter väl logiskt. Oavsett skäl måste väl ändå ett företag själv få välja vad, hur och när de gör nåt, utan att bli "hatade". Tycker du inte?

Hat är ett starkt ord men nog fan ska dom ha kritik när dom bortprioriterar en så pass stor del av deras potentiella kunder på detta viset, det är deras val men då får dom tåla kritiken som är ett resultat av det valet också.

Medlem

OMG hahahahaha PC får vänta ...igen, Rockstar trollar PC hårt?^^

Medlem

Inget nytt för Rockstar, PC-idioterna ska allt få vänta, typ ingen betalar för vårt spel ändå så vi rövknullar konsollb**arna så vi får så mycket deg att vi skiter i om PC folket piratkopierar.

Gillar spelet men det suger till PS, hatar att lira med en kontroll-fan - vill ha ratt (fast det lär jag väl inte få) och tangentbord + mus.

Tror inte jag kommer köpa spelet, tänker lira helt gratis istället, som tack lilksom.

Medlem
Skrivet av Lukan:

Ingen vill väl spela detta på PC?

PC:
Låsta 30 fps
Inte mod stöd
Långa väntetider och kass matchmaking i multiplayer
Låsta kontroller går ej att binda om
Mouse acceleration går ej att stänga av
720p
Texturerna byggs upp efterhand man rör sig
Kräver inloggning och konstant internet uppkoppling för att ens kunna spela
Kräver en extremt bra dator för att ens ha med skuggor i spelet

Det är DÄRFÖR mina damer och herrar som man införskaffar sig en PS4.. BILLIGT och man slipper kasta iväg sina pengar på en dator som bara håller nåt år innan man får uppgradera igen!

Skönt att du sitter på ALL info typ 6 månader innan spelet släpps, skönt.

En konsol har man ju lyxen att inte kunna uppgradera, lite som att ha ett mjölkpaket i kylen med bäst föredatum 2012, smakar mumma

123
Skriv svar