"E-sport borde vara med i OS"

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Dunder:

Ett par stenåldersgenerationer måste dö ut först.

Fast någonstans måste det ju ändå finnas en gräns. Vi kan ju inte börja kalla E-sport "brottning" bara för att några gamla fundamentalister sitter och bestämmer att brottning är brottning.

E-sport är ingen fysisk sport, och just fysiska sporter är iallafall något som jag förknippar med OS. Dem som vill ha en motsvarighet får väl hitte-på OES (Olympiska E-Spelen) istället för att förvandla något befintligt till vad det inte är.

Det argumentet dras upp gång på gång, men om ni hade läst vad som skrivits någon gång så hade ni ju sett att det argumentet inte funkar. Det börjar bli lite småjobbigt att skriva samma sak gång på gång på gång...

Ehm, sorry, har inte läst igenom tråden så noggrant, så ifall du sagt något som gav en bra förklaring till formuleringen jag reagerade på så ber jag om ursäkt. Vill dock understryka att jag själv (som jag skrev ovanför inlägget jag citerade) anser att e-sport ÄR en sport, bara att den har lika lite i OS att göra som schack, motorsport eller wrestling.

Tar du inte bort ridsport och skytte t.ex. (finns fler) från OS så kan du inte använda det argumentet. Punkt.
Folk kopierar på tok för mycket vad andra säger utan att själv kolla upp fakta.

Alltså, efter att jag skrev mitt sista inlägg så googlade jag vilka sporter som ingår i OS, och kan nu konstatera jag inte ska ge mig in i sportdiskussioner. Var ju så mycket jönsiga grenar så jag blev alldeles matt. Tycker ändå att OS ska hålla sig till fysiska sporter, vilket är min högst personliga åsikt. Har inget med att kolla fakta eller vad andra tycker, vilket jag inte kunde bry mig mindre om.

eld
Medlem
Skrivet av Ender:

Alltså, efter att jag skrev mitt sista inlägg så googlade jag vilka sporter som ingår i OS, och kan nu konstatera jag inte ska ge mig in i sportdiskussioner. Var ju så mycket jönsiga grenar så jag blev alldeles matt. Tycker ändå att OS ska hålla sig till fysiska sporter, vilket är min högst personliga åsikt. Har inget med att kolla fakta eller vad andra tycker, vilket jag inte kunde bry mig mindre om.

Folk glömmer lätt bort hur involverad hjärnan är i dom olympiska spelen,

Vi skulle kunna ha ett år där vi stängde av allt kritiskt tänkande, snabba impulser, reflexer o.s.v. och se hur årets gren blir superstarkt uthållande där alla kryper runt som daggmaskar.

Den stora ändringen kan ju bli när båda skulle gå ihop. Det blir ju allt mer vanligt att folk spelifierar träning och fysiska aktiviteter, samlar poäng, steg, osv.

Om det var populärt nog så skulle ju dance dance revolution följa dina fysiska krav för dom olympiska spelen.

Medlem
Skrivet av Nabyran:

e-Sport behöver ett eget OS, eller en officiell liga. Nu är det bara en massa företagssponsrade tävlingar.

Nej, skapa en global e-sports organisation så som FIFA eller IIHF och jobba vidare därifrån.

Finns ju alltid Special Olympics.

Medlem
Skrivet av eld:
Skrivet av Ender:

Alltså, efter att jag skrev mitt sista inlägg så googlade jag vilka sporter som ingår i OS, och kan nu konstatera jag inte ska ge mig in i sportdiskussioner. Var ju så mycket jönsiga grenar så jag blev alldeles matt. Tycker ändå att OS ska hålla sig till fysiska sporter, vilket är min högst personliga åsikt. Har inget med att kolla fakta eller vad andra tycker, vilket jag inte kunde bry mig mindre om.

Folk glömmer lätt bort hur involverad hjärnan är i dom olympiska spelen,

Vi skulle kunna ha ett år där vi stängde av allt kritiskt tänkande, snabba impulser, reflexer o.s.v. och se hur årets gren blir superstarkt uthållande där alla kryper runt som daggmaskar.

Den stora ändringen kan ju bli när båda skulle gå ihop. Det blir ju allt mer vanligt att folk spelifierar träning och fysiska aktiviteter, samlar poäng, steg, osv.

Om det var populärt nog så skulle ju dance dance revolution följa dina fysiska krav för dom olympiska spelen.

Min syn på de Olympiska spelen är nog mer åt vad de var i antikens Grekland, inte idag Ska vi inte vända på det hela istället, och ha t ex maraton och diskuskastning på Dreamhack också? ^^

Medlem

Apple har väl redan ordnat med elektroniska olympiska spel: OS X.

123
Skriv svar