Bytt WoW account - polisanmälan?

Inaktiv
Bytt WoW account - polisanmälan?

Hejsan,
Jag har bytt ett wow account med en kille över internet, vi har bytt email, givit varandra SQ och vi vet båda varandras personuppgifter, för&efternamn samt msn och mobilnummer + hem adress(vi gav inte cdkey). Inget mer vad jag kan komma på. Hur som helst, vi bytte account och nu har jag tagit tillbaka mitt gamla konto (han satt och fuskade så tänkte att kontot blir väl bannat och så slutar de med att han tar tillbaka sitt och jag får ett bannat konto i pannan) så jag tog chansen att ta tillbaka mitt först, hur som helst. Nu har killen fått spader i hjärnan, (vi har bara bytt för nån vecka) men hur som helst, han tok ringer mig och det senaste jag fick på mobilen var ett sms där han hotar med att polisanmäla mig. Då undrar jag, är det möjligt? min annons fanns på blocket tills bytet skedde. Nu tänker jag aldrig mer byta konto iaf, väldigt dumt från början, men mer intresserad av om jag kan bli polisanmäld för detta, jag har läst att från och med att vi bytte konto med varandra så bröts blizzards kontrakt eller regler, och det gör att ingen av oss kan bli polisanmäld för detta, är det korrekt? Inga pengar är inblandade, bara ett byte över msn/blocket annons med varandras konton

Medlem

Nej han kan inte göra något inom lagboken. Sedan utanför är ju en annan sak.

Jag gillar personer som dig... Det är sånna som du som köper mitt konto som jag sedan tar tillbaka x5 har tjänat 3500 på er.

Inaktiv
Skrivet av thunberg123:

Nej han kan inte göra något inom lagboken. Sedan utanför är ju en annan sak.

Jag gillar personer som dig... Det är sånna som du som köper mitt konto som jag sedan tar tillbaka x5 har tjänat 3500 på er.

hehe, härligt då slipper jag oroa mig då, kul att dina affärer går bra men jag köper inte accs, jag säljer jag med ibland fast senaste gången var i tbc

hoppas du har rätt om lagboken vill helst inte få nåt skit i registret pga fjärtwow och en tönt i sverige

Medlem

Satan vad fult av dig... hoppas det var en liten kille så han inte bryter dina ben om han ser dig igen på stan

Medlem

Vänta nu, har den andra killen fått tillbaka sitt konto?

Förstår inte vad problemet är riktigt om du inte snodde det.

@thunberg123

Sådant kallas väl bedrägeri?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv
Skrivet av v1ctory:

Vänta nu, har den andra killen fått tillbaka sitt konto?

Förstår inte vad problemet är riktigt om du inte snodde det.

@thunberg123

Sådant kallas väl bedrägeri?

Asså vi tog tillbaka accen ganska samtidigt, jag fick mitt acc ett par timmar före, asså det vi gjort är att vi bytte account med varandra, sen tog ja tillbaka mitt och han tog tillbaka sitt acc, dock hävdar han att jag är polisanmäld. men nu när han har tagit tillbaka sitt så borde ju det vara precis samma sak? han är riktig pundad och p12:a och bytet gjordes utav en annons som varit på blocket så vi hittade varandra, sen tog vi båda tillbaka våra riktiga konton, fast jag var före och han säger at jag blir polisanmäld för detta. tycker det är "breaking rule with another rule" förstår inte hur ja kan bli anmäld för det här, går typ inte? så jag vill bara veta att det inte går.

Medlem

Hmm och vad skulle den anmälan innehålla?
Att han inte han fuska med ditt konto, polisen skulle nog inte ens titta på den. Som jag förstår det så bytte ni konto och sen bytte ni tillbaka. Jag skulle bara ha ignorerat han. Annars kan du anmäla honom för olaga hot


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av patan:
Skrivet av v1ctory:

Vänta nu, har den andra killen fått tillbaka sitt konto?

Förstår inte vad problemet är riktigt om du inte snodde det.

@thunberg123

Sådant kallas väl bedrägeri?

Asså vi tog tillbaka accen ganska samtidigt, jag fick mitt acc ett par timmar före, asså det vi gjort är att vi bytte account med varandra, sen tog ja tillbaka mitt och han tog tillbaka sitt acc, dock hävdar han att jag är polisanmäld. men nu när han har tagit tillbaka sitt så borde ju det vara precis samma sak? han är riktig pundad och p12:a och bytet gjordes utav en annons som varit på blocket så vi hittade varandra, sen tog vi båda tillbaka våra riktiga konton, fast jag var före och han säger at jag blir polisanmäld för detta. tycker det är "breaking rule with another rule" förstår inte hur ja kan bli anmäld för det här, går typ inte? så jag vill bara veta att det inte går.

Då förstår jag inte hur han hade tänkt anmäla dig.

Annars kan du göra som Neatherblade säger, bara för att jävlas lite..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Jag tror inte polisen är så intresserad av era lila pixlar, så du kan vara hellugn


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Skrivet av v1ctory:

@thunberg123

Sådant kallas väl bedrägeri?

Det är bedrägeri, ja. Och man kan polisanmälas för bedrägeri, ja. Tyvärr har polisen inte tillräckligt med resurser för att fullfölja sina utredningar, så dom läggs vanligtvis ner ganska fort. (Vilket är synd då det finns "störande" människor som förstör för andra på ze Internetz.)


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av master_chrille:
Skrivet av v1ctory:

@thunberg123

Sådant kallas väl bedrägeri?

Det är bedrägeri, ja. Och man kan polisanmälas för bedrägeri, ja. Tyvärr har polisen inte tillräckligt med resurser för att fullfölja sina utredningar, så dom läggs vanligtvis ner ganska fort. (Vilket är synd då det finns "störande" människor som förstör för andra på ze Internetz.)

Man får varken köpa eller sälja wow accounts så det kan omöjligt vara bedregeri om jag tar tillbaka eller hur?

Och de som köper/byter konton kan lika väl dö ut då det säger sig självt att jag tar tillbaka det när jag vill. Nä jag säger som björn.G det är dom som skapar hat på internet.

Testpilot

Rätt kul

Hur visste du han fuskade med ditt konto innan du tog tillbaka det?

Medlem
Skrivet av thunberg123:

Man får varken köpa eller sälja wow accounts så det kan omöjligt vara bedregeri om jag tar tillbaka eller hur?

Nu skiter ju svensk lag fullständigt i Blizzards regler.

Självklart är det bedrägeri om du säljer/byter bort en sak och sen stjäl tillbaks den.


signatur
Medlem
Skrivet av cammo:
Skrivet av thunberg123:

Man får varken köpa eller sälja wow accounts så det kan omöjligt vara bedregeri om jag tar tillbaka eller hur?

Nu skiter ju svensk lag fullständigt i Blizzards regler.

Självklart är det bedrägeri om du säljer/byter bort en sak och sen stjäl tillbaks den.

Bedrägeri eller inte är skit samma.
Han kan ju inte anmäla mig då han INTE får köpa det i första hand.
Det är som att Han köper droger av mig och sen skulle anmäla mig för att det igentligen är godis.

Och att jag inte får sälja vet jag och det är orelevant då blizz inprincip skiter i detta då det skulle krävas LÅNGA utredningar när vi snackar om hundralappar, så dom lämnar snällt tillbaka lösenordet även om dom har misstankar.

Medlem
Skrivet av thunberg123:

Han kan ju inte anmäla mig då han INTE får köpa det i första hand.
Det är som att Han köper droger av mig och sen skulle anmäla mig för att det igentligen är godis.

Svensk lag skiter i Blizzards regler. Att sälja och köpa programvaror/konton är helt lagligt.

Du kan inte åtalas i Sverige för att du köper/säljer wow konton. Däremot om du köper droger.


signatur
1
Skriv svar