Bloodborne har svårt att hålla sig på 30 fps

Medlem

Varför vill ni ha 60 fps när ögat bara kan se 13,37 fps?


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Men, kom igen. Jag blir yr av videon, väldigt märkbart p.g.a. dålig bilduppdatering, hoppas att det bara har med videon att göra. Själv fattar jag inte att man själv märker en skillnad mellan 30 spelfps och 24 filmfps, men man märker av det och det blir väldigt jobbigt för ögonen, och jag trollar inte.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem
Skrivet av Cane:

Patetiskt hur dessa konsoler inte ens klarar 30 stabila FPS

Tror det handlar mer om optimering än hårdvara i detta fallet...? Åtminstone delvis.

Medlem

Nästa Bloodborne kommer till övriga format

Medlem

Silky smooth 24 fps!

Medlem
Skrivet av Fezk:

Varför vill ni ha 60 fps när ögat bara kan se 13,37 fps?

Ja du, det kan man ju undra, eller...

Men testa gärna ögat själv. Ser du någon skillnad på bollarna? Du kan prova allt från 5 till 60 fps här (och även 120 fps, om monitorn stödjer det).

https://frames-per-second.appspot.com

Medlem

Vilken tur då att timing inte är A och O i det här spelet...

Hurr hurr hurr ,´D

Fast det är väl okej, för jag har hört att kontrollen till konsolerna fortfarande är så kass att det tydligen inte ska märkas någon större skillnad ändå.

Samt med 2x högre inputlag och suddigare bild, behöver ju utvecklarna inte lägga lika mycket tid på att göra spelet utmanande.

XD

Inaktiv

ljudet verkar tilldragande mustigt.
bör vara 30, så tajmingen sitter..

Medlem

Jag ser inte problemet? Spelet är låst till 30fps. Ser mer ut som framebuffern har problem. Får samma grej när jag kör utan vsync i Diablo 3 och begränsar fps till 60. Då hoppar den på 59-62. Bloodborne har ju hästlängder stabilare fps än säg Assassins Creed Unity.

Medlem

Riktigt patetiskt.
Det är 2015 och dom kan inte optimera riktigt.
I don't mind 30fps, men vill dom cappa det till det så ska det flyta på bra, SOLID 30fps, utan drops, och utan motion-blur cancer.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Pc kidsen har lärt sig ett nytt ord. "Patetiskt"

Spelar spelet och det e suveränt

Medlem
Skrivet av Perre80:

Pc kidsen har lärt sig ett nytt ord. "Patetiskt"

Spelar spelet och det e suveränt

Tror du skrev fel där, PC Gudarna.
Och du utspeglar dig verkligen som en bonde, vet inte hur man använder citattecken riktigt och tror jag du glömde ett ord mellan *Det* och *Suveränt*
-> Är, inte *E*
Väx upp Bonde


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Personligen så såg jag inga större problem i just det här videoklippet. Såg visserligen klippet i mobiltelefonen så kan vara den mindre skärmen som lurar mina ögon.. Tycker dock det är dåligt att så många spel är dåligt optimerade nuförtiden. Lite less på att ofta behöva vänta på en optimeringspatch. Utvecklare verkar inte lägga överdrivet mycket tid på optimering och finputsning.


signatur
Medlem

Jobbigt... jag hade planer på att köpa spelet. Men 30 FPS... får fundera lite. Har lite svårt för att njuta när spel har lägre FPS än 60.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Det är alltid underhållande när det som vanligt verkar vara folk som inte spelar på konsol som oroar sig mest över prestandan i konsolexklusiva spel. Är det någon slags osäkerhet som gör att man bara måste in i nästan varenda tråd om konsolspel och berätta hur dåliga konsoler är?

...okej, lite tjatigt börjar det bli.

Medlem

Dessa "next-gen maskiner" borde kunna skyffla 60 fps om dom ska förtjäna titeln next-gen.

Medlem

Undrar hur många som hade försvarat detta om det varit på XB1 istället

Medlem
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Perre80:

Pc kidsen har lärt sig ett nytt ord. "Patetiskt"

Spelar spelet och det e suveränt

Tror du skrev fel där, PC Gudarna.
Och du utspeglar dig verkligen som en bonde, vet inte hur man använder citattecken riktigt och tror jag du glömde ett ord mellan *Det* och *Suveränt*
-> Är, inte *E*
Väx upp Bonde

Så bara för man säger E istället för ÄR sp är man en bonde? Då är min fråga.

Vad har bönderna gjort dig?

Sedan, du måste ha blivit antastad av en bonde i såna fall om du har ett sådant hat mot dom

Medlem
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av Segas:

Det är fan dags att se över kvalitén på grafiken om spelet inte ens kan hålla sig på 30 fps. Det är 2015 och den mest kraftfulla konsolen på marknaden. Fanns det ingen i utvecklingsteamet som tänkte längre än lanseringsdag när hårdvaran planerades? Spelutvecklare är inte ett dugg bättre heller. Spelet får hellre hacka sig fram, så länge det är snyggt!

Riktigt, riktigt pinsamt!

Konsolerna måste vara tillräckligt billiga för att folk ska köpa dem också.
Vacker grafik säljer, ett vackrare spel i 30 fps säljer mer än ett mindre vackert spel i 60 fps.

Tänk på trailers t.ex. I nästan alla mediekanaler skulle inte folk se skillnad på gameplay i 60 fps och i 30 fps eftersom den mediekanalen inte kan visa video i 60 fps. Youtube fick ju bara alldeles nyligen stöd för 60fps video. Tv är bara 24 fps? De flesta konsolspelare ser knappt skillnad på 30 fps och 60 fps. De märker bara om det blir FPS drops.
Finns oftast inte så stor anledning att offra grafisk kvalité för ett högre bildflyt om inte spelet är ett sådant som kräver det, t.ex snabba online-FPS som Call of Duty.

Eftersom de kommer släppa en patch till Bloodborne som fixar fps dropsen tyder väl det på att det var något de inte hann bli klara med innan release.

Om man SER skillnad är ju helt oväsentligt. Jag har svårt att SE skillnad på 30 och 60 fps, men jag har inga problem med att KÄNNA skillnaden när jag spelar.

Inaktiv
Skrivet av Blazing_Angel:

Dessa "next-gen maskiner" borde kunna skyffla 60 fps om dom ska förtjäna titeln next-gen.

Varför då? Så länge den grafiska utvecklingen inte stannar av kommer inte bilduppdateringsfrekvenser att öka. Jag spelade 60fps-spel på Nintendo 64.

Inaktiv
Skrivet av LVX156:
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av Segas:

Det är fan dags att se över kvalitén på grafiken om spelet inte ens kan hålla sig på 30 fps. Det är 2015 och den mest kraftfulla konsolen på marknaden. Fanns det ingen i utvecklingsteamet som tänkte längre än lanseringsdag när hårdvaran planerades? Spelutvecklare är inte ett dugg bättre heller. Spelet får hellre hacka sig fram, så länge det är snyggt!

Riktigt, riktigt pinsamt!

Konsolerna måste vara tillräckligt billiga för att folk ska köpa dem också.
Vacker grafik säljer, ett vackrare spel i 30 fps säljer mer än ett mindre vackert spel i 60 fps.

Tänk på trailers t.ex. I nästan alla mediekanaler skulle inte folk se skillnad på gameplay i 60 fps och i 30 fps eftersom den mediekanalen inte kan visa video i 60 fps. Youtube fick ju bara alldeles nyligen stöd för 60fps video. Tv är bara 24 fps? De flesta konsolspelare ser knappt skillnad på 30 fps och 60 fps. De märker bara om det blir FPS drops.
Finns oftast inte så stor anledning att offra grafisk kvalité för ett högre bildflyt om inte spelet är ett sådant som kräver det, t.ex snabba online-FPS som Call of Duty.

Eftersom de kommer släppa en patch till Bloodborne som fixar fps dropsen tyder väl det på att det var något de inte hann bli klara med innan release.

Om man SER skillnad är ju helt oväsentligt. Jag har svårt att SE skillnad på 30 och 60 fps, men jag har inga problem med att KÄNNA skillnaden när jag spelar.

https://boallen.com/fps-compare-html5.html

Om du inte kan se skillnaden så är det något fel på dig...

NuZ
Testpilot
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Cybersoul:

Sa dom inte PS4 och Xbone skulle klara 1080p/60fps på E3 2013?

Hälften av spelen är 60fps.

Jasså? Vilka spel då?

http://www.ign.com/wikis/xbox-one/PS4_vs._Xbox_One_Native_Res...

Många? Var FIFA, Forza och COD. Halo försökte men det gick ju inte som du minns. Alla spel på gamla motorer också.

Nae konsolerna är gamla redan nu. Själv offra jag mycket pengar för att köpa alla tackvare mitt intresse men bara haft skoj med WiiU, 3ds och psvita förutom PCn.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

NuZ
Testpilot
Skrivet av ReeBart:

Silky smooth 24 fps!

"You! You! Give us Smooth! Yes! You! Give us Silky!"


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Jag har blivit så sjukt bortskämd med min ASUS Swift 144Hz (144FPS) så att jag t.o.m. tycker 60FPS är skräp. Tur att jag köpte DS1 och två till PC:n, för de här spelen måste upplevas!

Såg Bloodborne hos polaren på PS4 och blev tyvärr extremt besviken, men samtidigt glad att jag inte köpte "30FPS gen". Man får det man betalar för, så är det.

Önskar bara att all exklusivitet skulle försvinna helt & hållet. Vore intressant att se hur bra ett spel faktiskt skulle sälja till PC om det släpptes samma dag som på konsolerna och utan begränsningar på PC:n. För i grunden är Bloodborne ett grymt spel som jag gärna hade köpt och spelat, om det inte vore för den värdelösa bilduppdateringen :/

Medlem
Skrivet av D01tY:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Cybersoul:

Sa dom inte PS4 och Xbone skulle klara 1080p/60fps på E3 2013?

Hälften av spelen är 60fps.

Jasså? Vilka spel då?

http://www.ign.com/wikis/xbox-one/PS4_vs._Xbox_One_Native_Res...

Många? Var FIFA, Forza och COD. Halo försökte men det gick ju inte som du minns. Alla spel på gamla motorer också.

Nae konsolerna är gamla redan nu. Själv offra jag mycket pengar för att köpa alla tackvare mitt intresse men bara haft skoj med WiiU, 3ds och psvita förutom PCn.

Innan du gör bort dig totalt, titta på ps4 och inte x1.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

NuZ
Testpilot
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av D01tY:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Cybersoul:

Sa dom inte PS4 och Xbone skulle klara 1080p/60fps på E3 2013?

Hälften av spelen är 60fps.

Jasså? Vilka spel då?

http://www.ign.com/wikis/xbox-one/PS4_vs._Xbox_One_Native_Res...

Många? Var FIFA, Forza och COD. Halo försökte men det gick ju inte som du minns. Alla spel på gamla motorer också.

Nae konsolerna är gamla redan nu. Själv offra jag mycket pengar för att köpa alla tackvare mitt intresse men bara haft skoj med WiiU, 3ds och psvita förutom PCn.

Innan du gör bort dig totalt, titta på ps4 och inte x1.

Du menar Diablo, MGS och sedan remakes? Fortfarande inte imponerad av prestandan jag slängde 4000 spänn på.

Väldig imponerad att ps4 klarar DL i 1080@60. Har det på PC men inte kört det på konsol.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av D01tY:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av D01tY:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Cybersoul:

Sa dom inte PS4 och Xbone skulle klara 1080p/60fps på E3 2013?

Hälften av spelen är 60fps.

Jasså? Vilka spel då?

http://www.ign.com/wikis/xbox-one/PS4_vs._Xbox_One_Native_Res...

Många? Var FIFA, Forza och COD. Halo försökte men det gick ju inte som du minns. Alla spel på gamla motorer också.

Nae konsolerna är gamla redan nu. Själv offra jag mycket pengar för att köpa alla tackvare mitt intresse men bara haft skoj med WiiU, 3ds och psvita förutom PCn.

Innan du gör bort dig totalt, titta på ps4 och inte x1.

Du menar Diablo, MGS och sedan remakes? Fortfarande inte imponerad av prestandan jag slängde 4000 spänn på.

Väldig imponerad att ps4 klarar DL i 1080@60. Har det på PC men inte kört det på konsol.

För 4000kr får du en spelmaskin som motsvarar en bärbar dator för 13k eller en steamboxkonsol för 10k eller en stationär du bygger själv för 6,5k.
Tycker det är ett bra pris med tanke på att du idag kan fynda en för 3k-3,5k på en rea.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

NuZ
Testpilot
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av D01tY:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av D01tY:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Cybersoul:

Sa dom inte PS4 och Xbone skulle klara 1080p/60fps på E3 2013?

Hälften av spelen är 60fps.

Jasså? Vilka spel då?

http://www.ign.com/wikis/xbox-one/PS4_vs._Xbox_One_Native_Res...

Många? Var FIFA, Forza och COD. Halo försökte men det gick ju inte som du minns. Alla spel på gamla motorer också.

Nae konsolerna är gamla redan nu. Själv offra jag mycket pengar för att köpa alla tackvare mitt intresse men bara haft skoj med WiiU, 3ds och psvita förutom PCn.

Innan du gör bort dig totalt, titta på ps4 och inte x1.

Du menar Diablo, MGS och sedan remakes? Fortfarande inte imponerad av prestandan jag slängde 4000 spänn på.

Väldig imponerad att ps4 klarar DL i 1080@60. Har det på PC men inte kört det på konsol.

För 4000kr får du en spelmaskin som motsvarar en bärbar dator för 13k eller en steamboxkonsol för 10k eller en stationär du bygger själv för 6,5k.
Tycker det är ett bra pris med tanke på att du idag kan fynda en för 3k-3,5k på en rea.

Som inte kan spela gamla generationens spel. Som inte har snabbaste servrarna i världen. Som inte har dedicerade servrar. Som inte har modstöd. Som inte klarar av spel gjorda för den ens.

Jag har psx - 4, xbox -one, N64 -wiiu, nes- snes, 3ds, psvita och nöjd med alla förutom one och ps4. Det är skräp och kommer bli utbytta till nästa år. Sanna mina ord


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av D01tY:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av D01tY:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Cybersoul:

Sa dom inte PS4 och Xbone skulle klara 1080p/60fps på E3 2013?

Hälften av spelen är 60fps.

Jasså? Vilka spel då?

http://www.ign.com/wikis/xbox-one/PS4_vs._Xbox_One_Native_Res...

Många? Var FIFA, Forza och COD. Halo försökte men det gick ju inte som du minns. Alla spel på gamla motorer också.

Nae konsolerna är gamla redan nu. Själv offra jag mycket pengar för att köpa alla tackvare mitt intresse men bara haft skoj med WiiU, 3ds och psvita förutom PCn.

Innan du gör bort dig totalt, titta på ps4 och inte x1.

Du menar Diablo, MGS och sedan remakes? Fortfarande inte imponerad av prestandan jag slängde 4000 spänn på.

Väldig imponerad att ps4 klarar DL i 1080@60. Har det på PC men inte kört det på konsol.

För 4000kr får du en spelmaskin som motsvarar en bärbar dator för 13k eller en steamboxkonsol för 10k eller en stationär du bygger själv för 6,5k.
Tycker det är ett bra pris med tanke på att du idag kan fynda en för 3k-3,5k på en rea.

Sen finns det tusentals mer spel och billigare spel på PC, samt att man kan göra spel/musik/film/bild vilket är värt någon tusenlapp mer samt att en TV kostar mer än en Datorskärm

Medlem
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av D01tY:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av D01tY:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Cybersoul:

Sa dom inte PS4 och Xbone skulle klara 1080p/60fps på E3 2013?

Hälften av spelen är 60fps.

Jasså? Vilka spel då?

http://www.ign.com/wikis/xbox-one/PS4_vs._Xbox_One_Native_Res...

Många? Var FIFA, Forza och COD. Halo försökte men det gick ju inte som du minns. Alla spel på gamla motorer också.

Nae konsolerna är gamla redan nu. Själv offra jag mycket pengar för att köpa alla tackvare mitt intresse men bara haft skoj med WiiU, 3ds och psvita förutom PCn.

Innan du gör bort dig totalt, titta på ps4 och inte x1.

Du menar Diablo, MGS och sedan remakes? Fortfarande inte imponerad av prestandan jag slängde 4000 spänn på.

Väldig imponerad att ps4 klarar DL i 1080@60. Har det på PC men inte kört det på konsol.

För 4000kr får du en spelmaskin som motsvarar en bärbar dator för 13k eller en steamboxkonsol för 10k eller en stationär du bygger själv för 6,5k.
Tycker det är ett bra pris med tanke på att du idag kan fynda en för 3k-3,5k på en rea.

Sen finns det tusentals mer spel och billigare spel på PC, samt att man kan göra spel/musik/film/bild vilket är värt någon tusenlapp mer samt att en TV kostar mer än en Datorskärm

Du har helt rätt att det finns tusentals spel till PC och många gånger väldigt billiga spel.
Det du inte tänker på är att när det väl blir rea på PSN är det liknande priser som på Steam. En hel del gånger är det även samma priser på nya spel.
Fördelen med NYA spel till PS4 är att du kan köpa spelen i fysisk utgåva och sälja spelet när du spelat klart.
Diablo 3 till PC gick på över 499kr i butiken och expansionen 399kr. Till PS4 gick det på 399kr och importerade man som jag gjorde kunde man få det för 299kr. När jag sålde spelet fick jag 350kr. Mitt exemplar till PC kan jag inte sälja.
Spel till konsol i normala fall är ca 100kr dyrare än till PC, men säljer du spelet när du spelat klart gör du inte någon större förlust och får oftast största delen av pengarna tillbaka.
Så visst kan man sitta på PC och ha 500 spel på steam varav 99% av spelen aldrig kommer spelas mer än en gång och skryta att det är billiga spel. Men det finns inget spel som är så dyrt som ett spel som aldrig spelas.

Det där med koppla konsol till TV / Skärm argumentet är så jävla idiotiskt. Du kan koppla en konsol/pc till vilken skärm och tv du vill. Min dator är kopplad till totalt 6 bildskärmar varav 2 delas med mina konsoler.
Jag kan välja om jag vill spela på mina datorbildskärmar, projektorn, tvn eller med min OR.

Skrivet av D01tY:

Som inte kan spela gamla generationens spel. Som inte har snabbaste servrarna i världen. Som inte har dedicerade servrar. Som inte har modstöd. Som inte klarar av spel gjorda för den ens.

Jag har psx - 4, xbox -one, N64 -wiiu, nes- snes, 3ds, psvita och nöjd med alla förutom one och ps4. Det är skräp och kommer bli utbytta till nästa år. Sanna mina ord

Alla orsaker du listade har ingen annan konsol tillgång till. Varför väljer du att hata PS4 för att den saknar allt det där men inte någon annan konsol?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

123
Skriv svar