Total War: Warhammer får releasedatum – firar med trailer och screens

Medlem

High King-utgåvan lät riktigt trevlig. Hoppas spelet blir minst lika bra som Mark of Chaos.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Dizzz:

Måste säga att om detta får dig att tycka illa om spelet så kan man bara ifrågasätta dina kriterier för "hype". Att detta skulle anlända var ingen nyhet utan något som faktiskt förekommit i nästan varenda serie släpp på 2010-talet. Med BF3 och BF4 fick man med expansionpacks t.ex. DLC och annat är vardag och du blir upprörd för att man får med en extra ras med i special editions?

Att såga bort innehåll från spelet och istället använda det som en morot för att man ska lägga ut mer pengar är ett vidrigt beteende ur konsumentsynpunkt oavsett hur många andra företag som sysslar/inte sysslar med liknande förkastliga system.

Det går heller inte inte att likställa med expansioner, som är en helt annan praxis, och därtill oproblematisk.

Vidrigt beteende? lol. Köp inte spelet om det är så jävla vidrigt då. Gillar du det inte så är det inte svårare än att bojkotta. Du kanske kan gå och göra ett eget spel och släppa det gratis? Det vore ju väldigt nobelt av dig, det är sånt som sätter maten på bordet!

Fattar inte vad folk har emot att betala. Är spelet bra så varför inte? Är det dåligt vill du ändå inte spela nån jävla chaos eller grönskinn eller vad dem nu heter

Medlem
Skrivet av oan:

Varför inte bara kalla det Total Warhammer?

Två olika varumärken får inte blandas.

Skrivet av BladeCrazy:

Så man kan alltså inte köra chaos utan att betala extra? eller har jag missförstått?

Chaos Warriors följer med spelet oavsett ifall du förbokar det. Däremot kommer dom som förbokar spelet kunna spela som faktionen också, istället för att bara AIn kan göra det. Dessutom så kommer denna DLC, om jag förstått det rätt, innehålla lite fler fler funktioner och enheter till själva spelet. Det sista är dock tolkningar från Steam-sidan.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Fnux:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Dizzz:

Måste säga att om detta får dig att tycka illa om spelet så kan man bara ifrågasätta dina kriterier för "hype". Att detta skulle anlända var ingen nyhet utan något som faktiskt förekommit i nästan varenda serie släpp på 2010-talet. Med BF3 och BF4 fick man med expansionpacks t.ex. DLC och annat är vardag och du blir upprörd för att man får med en extra ras med i special editions?

Att såga bort innehåll från spelet och istället använda det som en morot för att man ska lägga ut mer pengar är ett vidrigt beteende ur konsumentsynpunkt oavsett hur många andra företag som sysslar/inte sysslar med liknande förkastliga system.

Det går heller inte inte att likställa med expansioner, som är en helt annan praxis, och därtill oproblematisk.

Vidrigt beteende? lol. Köp inte spelet om det är så jävla vidrigt då. Gillar du det inte så är det inte svårare än att bojkotta. Du kanske kan gå och göra ett eget spel och släppa det gratis? Det vore ju väldigt nobelt av dig, det är sånt som sätter maten på bordet!

Fattar inte vad folk har emot att betala. Är spelet bra så varför inte? Är det dåligt vill du ändå inte spela nån jävla chaos eller grönskinn eller vad dem nu heter

Självklart kommer jag inte att köpa spelet. Eftersom du inte verkar ha förstått vad jag skrev råder jag dig att läsa igen. Om du tror att alternativet till Creative Assemblys affärsmetoder är att släppa spelet gratis kan jag bara beklaga sorgen, kan inte vara lätt att vara så dum.

Medlem

Till er som funderar på att förboka. Tänk en gång till. Ha i åtanke CA's tidigare releaser. Ska dom få komma undan med halvfärdiga spel och hälften av vad som målats upp i hypen?

Som någon skrev på steam; "Rome wasn't patched in a day."

Medlem
Skrivet av oan:

Varför inte bara kalla det Total Warhammer?

För att Gameworkshop inte tillåter det?

12
Skriv svar