Först hos FZ - WH 40,000: Dark Millennium Online

Medlem

Fy fan va bra!

Ge mig Imperial Guard!

Medlem

Jävlar, vad gött det såg ut.
Det här verkar ju kunna bli riktigt nice.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Ish
Medlem

Tror jag håller mig till Guild Wars 2 sen.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

ok.. då vart det bestämt.. hejdå wow hallå warhammer 40k ^^

Medlem

åhhh gutt med Titans


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Devildoll:

nice med titans

Indeed. Undrar vilka olika typer dom kommer ha med, plus det värkar som det kommer vara mycket fordon och det är nice.


signatur

Är också C3D och zeed1994 på andra ställen

Medlem

Det här måste man hålla under radarn.
Till FZ:
Hur långt har man kommit i utvecklingen av denna spel?
Tror att de var ca 1-2 år att de verkar ha jobbat med denna spel.

Avstängd

Jag tror jag precis kissade lite....

Medlem

värkar ju interesant.. men man blir ju lite trött på folk som kastar lite skit på de flästa spel som finns jag tycker i allafall att WAR har ett bra och hyggligt pvp system till skillnad från vissa andra host (wow) host... crap.. nu trollade ja ju wow lite.. aja.. skit samma men fan kan inte hitta någon sida som man kan signa till alpha/beta, någon som vet ???????

Medlem

AAAAH! Gief NAO!

Medlem

Nice, det lillla gamepaly man fick se var grymt. Sikta själv FTW!!! (tror i alla fall man får det) Någon mer som tyckte det såg ut så??

Medlem
Skrivet av salle94:

Nice, det lillla gamepaly man fick se var grymt. Sikta själv FTW!!! (tror i alla fall man får det) Någon mer som tyckte det såg ut så??

Från den enda sekund gameplay man får se ser det ut som så, men det kan omöjligt bli i klass som renodlade shooters. Troligtvis blir det något psuedo-aim system som i Fallen Earth och APB. Värt att notera är också att det interface man ser är påklistrat i efterhand. Det märks då det sitter kvar mellan scenerna och skalas ut ur bilden utan att resten skalas. Dessutom så händer inget med livmätaren på fienden han har targetat då han skjuter, och över den så täcks livmätaren endast av en svart ruta. Ser ganska skumt ut faktiskt.

Medlem

Bara att vänta och se på slutresultatet


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem

Kan dom bara kopiera lite av Planetside med en modern mmo motor kan det bli episkt som fan. Bara det inte blir instansierade pvp matchern med 10v10... då kan man lika gärna spela cs typ...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Proppen:

Fy fan va bra!

Ge mig Imperial Guard!

Lär vara kul o spela Imperial Guard mot Space marines och Orkz


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Gillas. Hoppas det verkligen blir något vettigt av det.

Ang hastigheten kulorna avfyras i så förklarar Codex/Lexicanum att "moderna", d v s de Space Marines använder, avfyrar salvor om fyra, något som syns rätt väl i t ex DoWII.

Medlem
VHN
Medlem

fucking awesomeee:D


signatur

VHN

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Gillas. Hoppas det verkligen blir något vettigt av det.

Ang hastigheten kulorna avfyras i så förklarar Codex/Lexicanum att "moderna", d v s de Space Marines använder, avfyrar salvor om fyra, något som syns rätt väl i t ex DoWII.

Ja bursts om fyra, men i detta och t.ex. den första gammla filmen från WH40k TPS liret så sprejade han vilt med en bolt pistol och det gjorde noll nada ingen skada utan bara för att "distract and stun enemies"

Bolters är EVIL, och bör designas så i spelen med, inte som en glorifierad uzi...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Undra hur dom kommer göra i pvp? för dom kan itne göra så 1 imperial guard kan gå upp 1vs1 mot en space marine?

Offtopic: Nästan bolter http://www.youtube.com/watch?v=p4ebtj1jR7c

Medlem

Snälla säg att Imperial Guards är spelbar!


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Varför vill man spela imperial guard i ett sånt här spel? I dawn of war vill jag självklart ha Imperial Guard men i ett rpg spel där man styr en ensam soldat så känns Imperial Guard helt värdelöst att spela. Då man skulle vara kanonmat mot allting om dom inte ska totalt mörda all lore och stats som finns. De vapen som finns tillgängliga för vanliga guardsmen är i princip värdelösa mot powerarmor och de flesta orker. Guard och Chaos Cultists känns mest som de skulle passa som random AI för folk att ha ihjäl om det inte finns spelare.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Kan dom bara kopiera lite av Planetside med en modern mmo motor kan det bli episkt som fan. Bara det inte blir instansierade pvp matchern med 10v10... då kan man lika gärna spela cs typ...

Skulle va tråkigt.

Jag gissar att man kan vara en Imperial guard sergant o har en Squad under sig som man är Befälhavare över kan tänke mig a gruppen blir större med "lvl" som kan like väl kallas rank. Eller att man får lit trupper i dom senare Rankerna.
En Boltgun/pistol e ett ganska grymnt vapen som kan klassas som en blandning mellan maskingevär o granatkastare, eftersom varje kula är högexplosiv o exploderar vid träff.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Kan dom bara kopiera lite av Planetside med en modern mmo motor kan det bli episkt som fan. Bara det inte blir instansierade pvp matchern med 10v10... då kan man lika gärna spela cs typ...

Skulle va tråkigt.

Jag gissar att man kan vara en Imperial guard sergant o har en Squad under sig som man är Befälhavare över kan tänke mig a gruppen blir större med "lvl" som kan like väl kallas rank. Eller att man får lit trupper i dom senare Rankerna.
En Boltgun/pistol e ett ganska grymnt vapen som kan klassas som en blandning mellan maskingevär o granatkastare, eftersom varje kula är högexplosiv o exploderar vid träff.

Personligen vill jag spela som en Adeptus mechanicus, Magus som verkar va med i filmen

Medlem

Verkar riktigt coolt!

Själv vill jag spela en Plague marine.
Nurgle <3


signatur

HELL BOB! DU DEN ALLSMÄKTIGE! DU ÄR EN!
Tjock nörd i Dublin

Medlem
NIB
Medlem
Skrivet av Spectral:

Med tanke på hur det gick för Warhammer online har jag svårt att tro att det blir nåt bra av detta. Visserligen inte samma utvecklare, men det borde väl bygga på ungefär samma koncept. Massiv pvp som suger balle.

Du suger möjligen balle, men Warhammer Online äger. Ett av dom roligaste och mest vanebildande spel jag spelat, var tvungen sluta pga att det tog för mycket tid från RL. Finns inget som kommer nära WARs pvp.

Medlem
Skrivet av NIB:
Skrivet av Spectral:

Med tanke på hur det gick för Warhammer online har jag svårt att tro att det blir nåt bra av detta. Visserligen inte samma utvecklare, men det borde väl bygga på ungefär samma koncept. Massiv pvp som suger balle.

Du suger möjligen balle, men Warhammer Online äger. Ett av dom roligaste och mest vanebildande spel jag spelat, var tvungen sluta pga att det tog för mycket tid från RL. Finns inget som kommer nära WARs pvp.

Jag håller fullständigt med dig WARs pvp är nice men var kan man signa sig för alpha/beta till W40KDM eller kan man inte det ännu men såg på deras forum sida folk som skrev om deras guilds lite så någonstans måste man ju kunna signa sig.

Medlem

Kommer blir intressant hur mycket fordon dom kommer ha kan Tänka mig ett slagfält fult med stridsvagnar o fotsoldater som stödjer dem, Älskar Baneblades!

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Varför vill man spela imperial guard i ett sånt här spel? I dawn of war vill jag självklart ha Imperial Guard men i ett rpg spel där man styr en ensam soldat så känns Imperial Guard helt värdelöst att spela. Då man skulle vara kanonmat mot allting om dom inte ska totalt mörda all lore och stats som finns. De vapen som finns tillgängliga för vanliga guardsmen är i princip värdelösa mot powerarmor och de flesta orker. Guard och Chaos Cultists känns mest som de skulle passa som random AI för folk att ha ihjäl om det inte finns spelare.

http://wh40k.lexicanum.com/mediawiki/images/9/9e/CiaphasCain.JPG
Imperial Guards har sitt drös badass karaktärer, så det är inte fullt osannolikt.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

123
Skriv svar