8-årig tjej fantiserade om Tracer i skolan, hyllas av Blizzard

Robot
8-årig tjej fantiserade om Tracer i skolan, hyllas av Blizzard

Blizzard samlar många charmpoäng.


Medlem
8-årig tjej fantiserade om Tracer i skolan, hyllas av Blizzard

Tracer är charmig!

Medlem
Skrivet av billybob:

Tracer är charmig!

Och sexig!

Medlem
Skrivet av littleboss:
Skrivet av billybob:

Tracer är charmig!

Och sexig!

brittisk och lesbisk!

Medlem
Skrivet av Decubal:
Skrivet av littleboss:
Skrivet av billybob:

Tracer är charmig!

Och sexig!

brittisk och lesbisk!

Mm, mmmm, mmmmmmmm!!!

Medlem
Medlem
Skrivet av littleboss:

...

Skrivet av Decubal:

...

Era kommentarer kunde knappast ha passat sämre i den här artikeln.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av littleboss:

...

Skrivet av Decubal:

...

Era kommentarer kunde knappast ha passat sämre i den här artikeln.

Håller med. Tror inte att flickan i artikeln drömde om Tracer på grund av eventuella tilldragande attribut

Medlem

Smart av blizzard. Alla reklamprylarna kostar dryga tusenlappen och dom får så mycket "gratis" reklam i tidningar och media på nätet.
Inte nog med det gör dom en av sina kunder mycket glada.
Jag fattar inte varför andra utvecklare inte gör samma sak.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Nu vill jag inte vara den som är den, men är det verkligen vettigt att en spelutvecklare hyllar en 8-åring för att spela deras spel som har en åldersgräns på 13 år? Det känns lite som att det underminerar spelbranschens ställning att det är "föräldrarnas ansvar".

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av littleboss:

...

Skrivet av Decubal:

...

Era kommentarer kunde knappast ha passat sämre i den här artikeln.

Vad menar du?

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:
Skrivet av Ender:
Skrivet av littleboss:

...

Skrivet av Decubal:

...

Era kommentarer kunde knappast ha passat sämre i den här artikeln.

Håller med. Tror inte att flickan i artikeln drömde om Tracer på grund av eventuella tilldragande attribut

Och? Att jag tycker att karaktären är sexig har väl ingenting med vad flickan tänker och tycker?

Sen tror jag visst det att Tracers sexighet spelar in när det kommer till hennes populäritet hos yngre flickor. Hennes slanka kropp och söta ansikte är mycket sannolikt bidragande faktorer, bland flera andra så klart.

Man ser aldrig en fet och ful kvinnlig karaktär som är poppis hos yngre tjejer liksom.

Medlem
Skrivet av Statsmakten:

Nu vill jag inte vara den som är den, men är det verkligen vettigt att en spelutvecklare hyllar en 8-åring för att spela deras spel som har en åldersgräns på 13 år? Det känns lite som att det underminerar spelbranschens ställning att det är "föräldrarnas ansvar".

Jag tror inte åldersgräns har med förbud att göra, snarare att säga "vid den här åldern är du troligtvis mogen nog att tolka spelets innehåll på ett så sätt att det inte påverkar dig negativt". Flickan i artikeln verkar inte ha påverkats särskilt negativt, så det är väl okej.

Medlem
Skrivet av Statsmakten:

Nu vill jag inte vara den som är den, men är det verkligen vettigt att en spelutvecklare hyllar en 8-åring för att spela deras spel som har en åldersgräns på 13 år? Det känns lite som att det underminerar spelbranschens ställning att det är "föräldrarnas ansvar".

Skulle man använda samma åldersmärkning på film skulle Ronja Rövardotter vara från 18år... bara en tankeställare där hur jävla galet systemet är.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Alla är så mediakåta idag..

Medlem

Blizzard. Världens största och bästa spelföretag. Hands down. E3 och alla spelmässor där andra företag trängs med varandra säger väl något om Blizzard som säger "fuck it, vi kör vår egna mässa för vi är så jävla stora och populära". Det är tame fan helt sjukt när man tänker på det.

Inget annat spelföretag är så duktiga på att göra roliga och fruktansvärt beroendeframkallande spel.

Längesen man var inne på Steam för Battle.net fyller alla mina dagliga behov. Hearthstone, Heroes of the Storm och Overwatch är allt jag behöver.

Jag måste dock försöka bryta mig loss och köra igenom Witcher 3 GOTY edition som jag köpte på Steam rean. Men det är en dag imorrn å.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Theo B:
Skrivet av Statsmakten:

Nu vill jag inte vara den som är den, men är det verkligen vettigt att en spelutvecklare hyllar en 8-åring för att spela deras spel som har en åldersgräns på 13 år? Det känns lite som att det underminerar spelbranschens ställning att det är "föräldrarnas ansvar".

Jag tror inte åldersgräns har med förbud att göra, snarare att säga "vid den här åldern är du troligtvis mogen nog att tolka spelets innehåll på ett så sätt att det inte påverkar dig negativt". Flickan i artikeln verkar inte ha påverkats särskilt negativt, så det är väl okej.

Jag har inget emot att hon spelar Overwatch och jag tror inte att hon påverkas negativt, men jag ogillar att Blizzard tillåts använda hybridmarknadsföring mot en målgrupp som de inte får marknadsföra produkten mot.

Medlem

Pft, jag kan rita bättre än så där. Var är mina gratis reklamprylar, Blizzard?

Medlem
Skrivet av Bennii:

Pft, jag kan rita bättre än så där. Var är mina gratis reklamprylar, Blizzard?

Om du är en liten 8-årig flicka så har du kanske en chans. Bara att ladda upp dit bidrag på reddit

Medlem
Skrivet av brandefors:
Skrivet av Bennii:

Pft, jag kan rita bättre än så där. Var är mina gratis reklamprylar, Blizzard?

Om du är en liten 8-årig flicka så har du kanske en chans. Bara att ladda upp dit bidrag på reddit

Blir att sätta barnen framför målarbänken nu så att pappa kan få lite freepryls

MEG
Medlem

Kul när sådant här inträffar.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Kände mig tvungen att logga in och kommentera detta.

Skönt att det finns acceptans och uppmuntran för ungar att uttrycka sin glädje till spel idag.

En annan skickades till det som idag motsvarar elevhälsan efter att ha ritat en cacodemon (flygande bollen med ett öga och stor mun från doom) på bilden i lågstadiet...

Det var absolut inte bättre förr!

Medlem
Skrivet av Remus:

Blizzard. Världens största och bästa spelföretag. Hands down. E3 och alla spelmässor där andra företag trängs med varandra säger väl något om Blizzard som säger "fuck it, vi kör vår egna mässa för vi är så jävla stora och populära". Det är tame fan helt sjukt när man tänker på det.

Inget annat spelföretag är så duktiga på att göra roliga och fruktansvärt beroendeframkallande spel.

Längesen man var inne på Steam för Battle.net fyller alla mina dagliga behov. Hearthstone, Heroes of the Storm och Overwatch är allt jag behöver.

Jag måste dock försöka bryta mig loss och köra igenom Witcher 3 GOTY edition som jag köpte på Steam rean. Men det är en dag imorrn å.

Va längesen jag loggade in på battlenet, finns inget spel där som lockar längre. Så smaken är rätt så delad.

Medlem

Det är nog ganska vanligt idag att elever får inspiration av tv-spel. Framförallt Overwatch märks av i klassrummen på mellanstadiet. Det är ofta en eller två elever i varje klass som nångång använt Overwatch som referens i sagor eller arbeten. Senast var en 11-åring som skrev om Zarya. Fatta pluspoäng man fick när eleven förståd att läraren också spelar!

Medlem

Kudos till Blizzard.

Medlem

skulle ni byta ut mot pojk fantiserade, så skulle det gå från oskyldigt fint, till inte så oskyldigt snusk

Och det jag menar är själva titeln.

Medlem
Skrivet av Remus:

Blizzard. Världens största och bästa spelföretag. Hands down. E3 och alla spelmässor där andra företag trängs med varandra säger väl något om Blizzard som säger "fuck it, vi kör vår egna mässa för vi är så jävla stora och populära". Det är tame fan helt sjukt när man tänker på det.

Inget annat spelföretag är så duktiga på att göra roliga och fruktansvärt beroendeframkallande spel.

Längesen man var inne på Steam för Battle.net fyller alla mina dagliga behov. Hearthstone, Heroes of the Storm och Overwatch är allt jag behöver.

Jag måste dock försöka bryta mig loss och köra igenom Witcher 3 GOTY edition som jag köpte på Steam rean. Men det är en dag imorrn å.

Mina egna tankar, nedskrivna i ord.

Medlem
Skrivet av Natrium:

skulle ni byta ut mot pojk fantiserade, så skulle det gå från oskyldigt fint, till inte så oskyldigt snusk

Och det jag menar är själva titeln.

"8-årig pojke fantiserade om Roadhog i skolan, hyllas av Blizzard"...nepp, förstår inte vad du menar Skämt å sida så ligger nog eventuella konstigheter i betraktarens ögon. Det är lite gulligt med barn som har sina idoler, och företag som visar sin uppskattning på ett sådant sätt.
Ifall man bortser från pangandet så är ju Overwatch rätt barnvänligt, och då är inte ens skjutandet särskilt "våldsamt" då det är blodfritt. Ett spel som iallafall i mina ögon gör soliga tävlingar där andra försöker göra blodig realism.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Statsmakten:

Nu vill jag inte vara den som är den, men är det verkligen vettigt att en spelutvecklare hyllar en 8-åring för att spela deras spel som har en åldersgräns på 13 år? Det känns lite som att det underminerar spelbranschens ställning att det är "föräldrarnas ansvar".

Skulle man använda samma åldersmärkning på film skulle Ronja Rövardotter vara från 18år... bara en tankeställare där hur jävla galet systemet är.

Är inte så säker på det, den enda som dör i Ronja Rövardotter är ju Skalleper, och av naturliga orsaker.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Statsmakten:

Nu vill jag inte vara den som är den, men är det verkligen vettigt att en spelutvecklare hyllar en 8-åring för att spela deras spel som har en åldersgräns på 13 år? Det känns lite som att det underminerar spelbranschens ställning att det är "föräldrarnas ansvar".

Skulle man använda samma åldersmärkning på film skulle Ronja Rövardotter vara från 18år... bara en tankeställare där hur jävla galet systemet är.

Är inte så säker på det, den enda som dör i Ronja Rövardotter är ju Skalleper, och av naturliga orsaker.

Vilken åldersgräns skulle "Bröderna Lejonhjärta" ha då?
Det första som händer i boken/filmen är att huvudrolls innehavarna dör och de är barn, ingen gammal skallig tok.

12
Skriv svar