The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar

Robot
The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar

Så landar då paketet i min brevlåda. För någon som kan varje millimeter av Tolkiens äventyr som sin egen bakficka kan inte förväntningarna vara högre. Efter alla dessa MMO, efter alla pvp- och rollspelsupplevelser hoppas jag att det här är the shit. Och Lord of the Rings Online är bra, riktigt bra - det når bara inte riktigt ända fram...


Medlem
Lord of the Rings Online i testlabbet

Väldigt lyckat måste jag säga.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Måste jag hålla med om faktiskt! Att ta något så stort som Sagan om Ringen och göra det till ett MMORPG är vågat, och dom verkar ha lyckats trots småfelen.

Inaktiv

Meh, spelet föll mig alldrig i smaken. Innan jag ens hade spelat i 5 minuter så kändes det som att jag redan hade spelat det här spelet och tröttnat på det... Flera gånger om.

Medlem

Jag har spelat fem timmar. Ska fortsätta nu. Själv har jag blandade känslor.

Bra med en recension på fz. Nu väntar jag bara på PC Gamers recension. ^^

Medlem

hmm behöver du en recension för att veta spelet du spelar är bra eller inte?

Verkar lite udda minst sagt.

Spelar man wow så kan detta faktiskt vara ett alternativ tills aoc kommer.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Notumforce, det var ju inte riktigt så han skrev, självklart menar han att han tycker det är kul att veta vad andra tycker. Det är alltid roligt att läsa recensioner om spel man redan spelat.

Back to topic... LotRO värkar ju ganska bra, har tröttnat ganska mycket på WoW så detta är kanske ett alternativ. Skulle dock vilja pröva spelet gratis först innan jag betalar så att säga.

Om recensionen.. tyckte inte den var så bra skriven då vissa uttryck känns konstiga och då det även känns som om du redan hade en uppfattning om spelet innan du spelat spelet och att du fortfarande håller fast vid den även fast du kanske inte egentligen tycker så; nu blev det lite komplicerat men ni förstår nog. : )


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

spelade betat och tänkte köpa spelet, men bestämmde mig för att satsa på age of conan istället.

Inaktiv
Skrivet av DarthZ:

Om recensionen.. tyckte inte den var så bra skriven då vissa uttryck känns konstiga och då det även känns som om du redan hade en uppfattning om spelet innan du spelat spelet och att du fortfarande håller fast vid den även fast du kanske inte egentligen tycker så; nu blev det lite komplicerat men ni förstår nog. : )

Mjo en uppfattning oms pelet hade jag innan men den höll jag inte fast vid, jag trodde nämligen att LOTRO skulle ta mig ifrån Azeroth och vara just "THE SHIT" men trots att LOTRO är jättebra så om jag väger dem mot varandra så fastnar jag i World of warcraft ett tag till. Däremot är storyn superbra och välskriven. '

Du får gärna PMa mig om det var ngra krångliga uttryck som jag ska förklara


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

Inaktiv
Skrivet av radiuz:

Måste jag hålla med om faktiskt! Att ta något så stort som Sagan om Ringen och göra det till ett MMORPG är vågat, och dom verkar ha lyckats trots småfelen.

ja det har de verkligen!


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

Medlem

Brutalt bra MMO, så härligt att kunna SPELA igenom ett MMO och inte power-levla ála hardcore-WoW. Brutalt mkt härligare och mer välgjorda imljöer än WoW imo, Shire är mysigare än något ställe jag sett i något annat MMO, sjukt bra designat

// Tolkrim Hibbletook - Pie-Eating Champion
Metalheads of Mordor
[EN]Eldar

Medlem

hah.. värt att köpa för att man kan bli Pie eating champion Nej men ska nog ge spelet en chans om man kan testa det gratis. Lite tid från PS3an behöver man ibland..

Medlem
Skrivet av Katana:

Brutalt bra MMO, så härligt att kunna SPELA igenom ett MMO och inte power-levla ála hardcore-WoW. Brutalt mkt härligare och mer välgjorda imljöer än WoW imo, Shire är mysigare än något ställe jag sett i något annat MMO, sjukt bra designat

Oh yeah! Word på den.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Katana:

Brutalt bra MMO, så härligt att kunna SPELA igenom ett MMO och inte power-levla ála hardcore-WoW.

WoW är löjligt lätt att levla i, hela spelet är sprängfyllt med quests + man får rested XP, så vad snackar du om exakt?

Medlem
Skrivet av DarthZ:

Notumforce, det var ju inte riktigt så han skrev, självklart menar han att han tycker det är kul att veta vad andra tycker. Det är alltid roligt att läsa recensioner om spel man redan spelat.

Mm... precis så jag menade.

Ska ta mig tid och läsa hela recensionen imorgon. God natt.

Medlem

Hade hellre sett en recension än en jämförelse..
Gissar på att skribenten inte spelat något annat mmo än wow innan.

Medlem
Skrivet av Jokkocze:

Hade hellre sett en recension än en jämförelse..
Gissar på att skribenten inte spelat något annat mmo än wow innan.

Står ju iofs att hon spelat lite andra... "jag har tragglat EverQuest, jag har suckat över Dark Age of Camelot, jag har spelat Dungeons & Dragons Online och Guild Wars"

Inaktiv

varför skulle skribenten inte ha spelat något annat mmo än wow innan??? tyckte det var en bra recension

Inaktiv

LOTRO är inget annat än en WoW-klon med Lord of the Rings texturer. Allt är ju kopierat rakt av, med några få nyheter. Tycker spelet är kul dock, är Lv11 nu men har lite svårt att veta vart jag ska bege mig bara. Ska terrorisera lite hober nu jag!

Medlem

Bra recension!

En fråga bara: Kostar det här pengar varje månad som Wow?

Inaktiv

Japp det kostar och du kan betala via VISA, paypal eller gamecards


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

Inaktiv

Tack förresten


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

Medlem
Skrivet av Isaz:

LOTRO är inget annat än en WoW-klon med Lord of the Rings texturer. Allt är ju kopierat rakt av, med några få nyheter. Tycker spelet är kul dock, är Lv11 nu men har lite svårt att veta vart jag ska bege mig bara. Ska terrorisera lite hober nu jag!

Så bara för att det liknar WoW är det en WoW klon nu också?
Ska försöka att inte låta grinig men varför ska alla dagens mmo:n jämföras med just WoW? Är det standard inom vad ett MMO ska ha och inte idag eller ? Sjukt irriterande.

"Jag tycker DoD är för likt CoD"


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Beställde ett exemplar tidigare idag, vad som fick mig på fall var att man slipper pvp om man vill (battlegrounds?) som jag fattat det och att spelet är questdrivande. En av anledningarna jag hatade WoW var att man blev gankad så fort man gick ut på contested area. Man kunde inte göra quests i lugn och ro. Ex:
Man skapar en mage, gör quests o har roligt sen kommer man till contested area, där lvl 60 patruller springer omkring. Suget försvinner och man börjar om på en ny lvl 1a = WoW

Medlem

Klosterkatten: Well, itanke på att WoW är det största online spelet i dagensläge plus att en idiot som jag t.o.m förstår vad man ska göra i spelet så försöker alla dom andra företagen självklart kopiera och spelarna söker efter något som är wow men ändå inte.. t.ex min sökan för ett online spel

Hursomhaver, LOTRO är riktigt grymt, kanske inte lever upp till wow.. men vem vet, spelet kanske bara behöver lite tid?

Måste säga att Mistriel eller vad det heter är nog den klockrenaste klassen jag har spelat i ett online spel, tonerna är så irriterande så att det blir udnerhållande.

Bra recension, 4 loggar är exakt vad spelet ska ha.

Inaktiv
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Isaz:

LOTRO är inget annat än en WoW-klon med Lord of the Rings texturer. Allt är ju kopierat rakt av, med några få nyheter. Tycker spelet är kul dock, är Lv11 nu men har lite svårt att veta vart jag ska bege mig bara. Ska terrorisera lite hober nu jag!

Så bara för att det liknar WoW är det en WoW klon nu också?
Ska försöka att inte låta grinig men varför ska alla dagens mmo:n jämföras med just WoW? Är det standard inom vad ett MMO ska ha och inte idag eller ? Sjukt irriterande.

"Jag tycker DoD är för likt CoD"

Det är inte likt WoW. Alla funktioner är ju rakt kopierade. Sen skiter jag i vilket, LOTRO är ett bra spel i vilket fall.

PlayStation är knappast dålig bara för att de kopierade analogkontrollen. Det är väl snarare skönt att de tar funktioner som garderoben, rested bonus (enhanced XP) osv för annars har de ingen chans att vinna över vana WoW-spelare.

Sen att WoW har satt en standard för MMOGs kan inte förnekas. Det kan väl 8.5 miljoner spelare hålla med om iallafall.

Medlem
Skrivet av Orgasmatron:

Beställde ett exemplar tidigare idag, vad som fick mig på fall var att man slipper pvp om man vill (battlegrounds?) som jag fattat det och att spelet är questdrivande. En av anledningarna jag hatade WoW var att man blev gankad så fort man gick ut på contested area. Man kunde inte göra quests i lugn och ro. Ex:
Man skapar en mage, gör quests o har roligt sen kommer man till contested area, där lvl 60 patruller springer omkring. Suget försvinner och man börjar om på en ny lvl 1a = WoW

eller så håller man sig ifrån servrar som är PVP servrar... man kan springa runt och plocka blommor osv ostört i Normal servrar...

OT, bra skrivet och synd att de inte fick till rörelserna på gubbarna och ljudet... höll inte ända fram men nära


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Inaktiv
Skrivet av LannY:
Skrivet av Orgasmatron:

Beställde ett exemplar tidigare idag, vad som fick mig på fall var att man slipper pvp om man vill (battlegrounds?) som jag fattat det och att spelet är questdrivande. En av anledningarna jag hatade WoW var att man blev gankad så fort man gick ut på contested area. Man kunde inte göra quests i lugn och ro. Ex:
Man skapar en mage, gör quests o har roligt sen kommer man till contested area, där lvl 60 patruller springer omkring. Suget försvinner och man börjar om på en ny lvl 1a = WoW

eller så håller man sig ifrån servrar som är PVP servrar... man kan springa runt och plocka blommor osv ostört i Normal servrar...

OT, bra skrivet och synd att de inte fick till rörelserna på gubbarna och ljudet... höll inte ända fram men nära

Jag tycker personligen att animationerna är alldeles underbara i LOTRO. Särskilt dvärgarnas!

Medlem

Bra recension dock tycker jag den borde ta upp lite fler av bristerna. Visst ljudet och animationerna kanske inte är de bästa men jag störs definitivt mer av att crafting systemet är oehört obalanserat ( och i viss mån värdelöst), för få solo quests ( riktigt svårt att klara av quests när man inte spelar på peak tid), massvis med buggar ( vissa riktigt allvarliga som borde fixas med en criticial patch eller något) och andra störande "fel".

Dock måste jag ändå säga att spelet är bra, själv skulle jag nog dra av ett poäng och ge det 3.5 av 5 istället.

Pansarknekt

Betatestade LOTRO, tyckte det var mediokert at best. Liknade WoW väldigt mycket som har blivit lite utav en standard. Precis som C.S1.6 kändes som standard nätfps:et för ett par år sen. Tycker/tyckte inte särskilt mycket om något av dem. Gillar inte grinda npcs i evigheter i stil med "gå dit o slå 40 Big wolves 20 Snorwhelps och 5 Black Bears". Blir trött jag tänker på et.
Project EVE är i min smak, behöver inte grinda npcs alls om man inte vill. Skillsen kommer med tiden och man får tänka mycke när man planerar färdrutter och olika operationer. Det blir lixxom mer riktiga erfarenheter och skills som väger in. Då blir även den sociala aspekten mer värdefull eftersom vissa är experter på vissa saker och har nyttiga tips.
Annars så är jag fortfarande extremt sugen på Darkfall [http://www.darkfallonline.com/] om det behagar att komma ut nån gång. Det verkar riktigt ambitiöst och har nyhetstänk inte bara klona, hypa och tjäna pengar tänk.


signatur

Ooooh the drama!

123
Skriv svar