Diablo 3-bugg gör spelare till miljardärer

Robot
Medlem
Diablo 3-bugg gör spelare till miljardärer

Ett trasigt spel sedan release, som fortfarande är trasigt.

Inte så mycket till en nyhet. Gold dupandet var redan ett problem när spelet var nytt.
Vad som behövs nu är en bra expansion som återställer Diablos rykte.

Medlem

Vore trevligt om ni skrev vad buggen i sig är..

Den är ju omöjlig att göra nu men det vore intressant att veta vad som hänt

Medlem

Hur kan blizzard ens släppa en patch med en bugg i denna kalibern, allt man behövde göra var att sätta ut guld till salu på RMAH, sedan ångra sig och avbryta aktionen så fick man nästan dubbla pengarna tillbaka.

Blizzard är EJ kvalitet längre.

Sen att de påstår att "relativt" liten skada är skedd och att de som dupat blev haffade är inte helt sant, jag vet av ett faktum att flera spelare kom undan med att dribbla bort stora lass med pengar och ej blev tagna.

Medlem

Va? Riktiga pengar eller ingame pengar?

Medlem

Haha, allt hände på USA serverna Bra gjort med Real money auction house Blizzard. Dummaste jävla idén någonsin.
Ursäka språket men dom förstörde allt det roliga när dom införde auction house i Diablo.

Medlem
Skrivet av Camfak:

Va? Riktiga pengar eller ingame pengar?

Givetvis ingame. Dock kan man sälja sin förmögenhet till riktiga pengar, dock inte i närheten lika mycket. ;p

Medlem
Skrivet av Naida:

Haha, allt hände på USA serverna Bra gjort med Real money auction house Blizzard. Dummaste jävla idén någonsin.
Ursäka språket men dom förstörde allt det roliga när dom införde auction house i Diablo.

dumt med action house hur tänkte du där? 10ggr smidigare med ett action house än att leta efter rätt item i nån knagglig chatt....jag antar att rmah inte ingick i denna bugg..
men men alla tar minsta changs att spy galla över rmah vilket jag inte har något emot men det ska vara befogat vilket i detta fall inte beröde det...

som alltid kan jag ha fel men som jag tolkade var det vanliga ah som drabbades...

Medlem

Borde ju givetvis haft ett system för att växla ingame-valuta till riktiga pengar med

Medlem
Skrivet av fluffmajster:
Skrivet av Naida:

Haha, allt hände på USA serverna Bra gjort med Real money auction house Blizzard. Dummaste jävla idén någonsin.
Ursäka språket men dom förstörde allt det roliga när dom införde auction house i Diablo.

dumt med action house hur tänkte du där? 10ggr smidigare med ett action house än att leta efter rätt item i nån knagglig chatt....jag antar att rmah inte ingick i denna bugg..
men men alla tar minsta changs att spy galla över rmah vilket jag inte har något emot men det ska vara befogat vilket i detta fall inte beröde det...

som alltid kan jag ha fel men som jag tolkade var det vanliga ah som drabbades...

Det är ju bara på RMAH man kan sälja guld, så jo.. detta var på grund av RMAH.

Medlem
Skrivet av Camfak:

Va? Riktiga pengar eller ingame pengar?

Eftersom man kan sälja guld på RMAH så är det ju samma sak.

Medlem
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av Camfak:

Va? Riktiga pengar eller ingame pengar?

Eftersom man kan sälja guld på RMAH så är det ju samma sak.

Japp, exakt samma sak... Någon har tjänat 371 biljoner och kan nu ta över hela världen...

/sarkasm


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Camfak:

Va? Riktiga pengar eller ingame pengar?

Givetvis ingame. Dock kan man sälja sin förmögenhet till riktiga pengar, dock inte i närheten lika mycket. ;p

Vad är växelkursen då? 371 biljoner är mycket, får man ut typ 371 kr på det eller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Detta hände bara på USA servern och inom en vecka så trodde blizzard att dom skulle ha fixa alla konton som hade utnyttjat buggen, så dom kännade inget på det för ingen han sälja guldet som dom fick dubbelt av. Det kommer dras på bort på kontona igen och dom som har skappat nya konto och flytta guldet för att dölja det kommer bli perma bannade.

Växe lkursen är för stunden ca 190 miljoner kostar 50 euro. Men för dom 50 Euro kan du köpa
gear i stället för samma gear kostar säkert 500 miljoner på AH.

Jag tycker det är toppen med RMAH så man äntligen kan tjäna pengar på ett spel man gillar att
spela dessutom så var det igentligen samma med diablo 2 fast lite jobbigare för då fanns det
olika hemsidor man man sålde gear på,

Medlem

Varför klagar ingen på oärliga spelare istället för Blizzard? Med hundratusentals rader kod är det svårt att förutse varenda bugg som kan uppstå. Pissa på oärliga människor istället.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Spelar folk fortfarande Diablo 3?

Medlem
Skrivet av redruM:

Varför klagar ingen på oärliga spelare istället för Blizzard? Med hundratusentals rader kod är det svårt att förutse varenda bugg som kan uppstå. Pissa på oärliga människor istället.

Ja exakt! Man behöver inte fuska till sig saker.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av redruM:

Varför klagar ingen på oärliga spelare istället för Blizzard? Med hundratusentals rader kod är det svårt att förutse varenda bugg som kan uppstå. Pissa på oärliga människor istället.

Detta.

Hedern som finns i dag är en spillra av vad den en gång var..

Medlem

Fuskar, straffas?
om det är en bugg som själva devs har lyckats skapa, då ska man inte bli listad fuskare.
det ända som skulle kunna göra för att undvika rage från personer som tycker lika som mig är att bara ta pengarna som fick via buggen .
no harm done.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av redruM:

Varför klagar ingen på oärliga spelare istället för Blizzard? Med hundratusentals rader kod är det svårt att förutse varenda bugg som kan uppstå. Pissa på oärliga människor istället.

Det är ju det vi gör.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av Camfak:

Va? Riktiga pengar eller ingame pengar?

Eftersom man kan sälja guld på RMAH så är det ju samma sak.

Japp, exakt samma sak... Någon har tjänat 371 biljoner och kan nu ta över hela världen...

/sarkasm

Baserat på Oliwers post om guldvärdet:

371,700,000,000,000 / 190,000,000 = 1956315
1,956,315 x 50€ = 97,815,750€

Säg att han lyckas sälja 25% av det guldet till ett värde av 25% av vad växelkursen är..
Då har han ändå över 6,000,000€

Så han kan nog fortfarande ta över din värld.

Medlem

Haha trodde det inte kunde bli ett sämre spel. Men ack så fel jag hade. USCH! säger jag.

Medlem
Skrivet av OddGreen:

Haha trodde det inte kunde bli ett sämre spel. Men ack så fel jag hade. USCH! säger jag.

Som jag förstod det så påverkade det inte spelare i EU? Eller spelar du kanske i USA? Eller missförstod jag något här?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av Camfak:

Va? Riktiga pengar eller ingame pengar?

Eftersom man kan sälja guld på RMAH så är det ju samma sak.

Japp, exakt samma sak... Någon har tjänat 371 biljoner och kan nu ta över hela världen...

/sarkasm

Baserat på Oliwers post om guldvärdet:

371,700,000,000,000 / 190,000,000 = 1956315
1,956,315 x 50€ = 97,815,750€

Säg att han lyckas sälja 25% av det guldet till ett värde av 25% av vad växelkursen är..
Då har han ändå över 6,000,000€

Så han kan nog fortfarande ta över din värld.

Jaså, hur då?

Det där är ju inga pengar att tala om på det stora hela.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Det har inte gått att sälja guld i diablo 3 sen ett halvår tillbaka.

Varför? Jo för att det finns lönsammare alternativ.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av Camfak:

Va? Riktiga pengar eller ingame pengar?

Eftersom man kan sälja guld på RMAH så är det ju samma sak.

Japp, exakt samma sak... Någon har tjänat 371 biljoner och kan nu ta över hela världen...

/sarkasm

Baserat på Oliwers post om guldvärdet:

371,700,000,000,000 / 190,000,000 = 1956315
1,956,315 x 50€ = 97,815,750€

Säg att han lyckas sälja 25% av det guldet till ett värde av 25% av vad växelkursen är..
Då har han ändå över 6,000,000€

Så han kan nog fortfarande ta över din värld.

Jaså, hur då?

Det där är ju inga pengar att tala om på det stora hela.

Nej, att få ut 50 millar på en bugg är ju inga pengar att tala om...
Hur som så är inte problemet att folk tjänade pengar på detta, utan att hela ekonomin i spelet är totalkörd för alla andra spelare.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Camfak:

Va? Riktiga pengar eller ingame pengar?

371 000 miljarder riktiga pengar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Vet flera som kör Bot 7-24. La direkt av att spela D3 när massor av fuskare drar till sig fördelar. Förbokat till ps3. Tror problemen med fuskare kommer vara mindre där, även om jag helst spelat det på pc.

Testa Path of Exile, ni som inte gjort det. Gratis och bättre!

ELF
Medlem

Så fel att de bannar pengafuskarna. Det förstör ju ändå inte för någon annan spelare.
Ser inte varför man skulle fuska, men är ändå emot vad Blizzard gör.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Klart fuskarna förstör. De driver ju upp priserna på gear till himmelska priser som en ickefuskare aldrig kan nå. Nää fy f.. Banna dem för alltid. Utan fuskare skulle inte d3 vara hälften så förstört som det är idag.....tycker jag i alla fall.

12
Skriv svar