Assassin´s Creed: Origins loot-kistor säljs inte för riktiga pengar

Robot
Assassin´s Creed: Origins loot-kistor säljs inte för riktiga pengar

Nyfikna slipper betala extra för framslumpade bonusprylar.

#assassins-creed-origins, #loot-box, #mikrotransaktioner, #ubisoft, #uplay


Avstängd

En bra nyhet! Dock fortfarande tveksam till om jag kommer skaffa Assassins Creed: We Wuz Kangz

Medlem

Blir ett köp.
Älskar eran. Antiken och Egypten/Rom. Det kommer nog bli fantastiskt bra miljö i spelvärlden. Levande och verklig. Är fan taggad.

Medlem

Gissar på att in-game valutan går att köpa för riktiga pengar, går redan att köpa 500 "in-game currency/drachma" för 20kr genom Monster-kampanjen.

Medlem

Om man konfronteras med det under spelandet så blir man irriterad. Ungefär som att spela ett tv-spel och ha en ruta med en reklamfilm spelande i hörnet.

Ryggade av någon anledning tillbaka när jag såg namnet "carbon crystal". Kändes så otroligt mikrotransaktions-aktigt!

Medlem

Saknar lite mer kritisk inställning från FZ i dessa frågor. Det känns inte som att frågan om själva systemen tas upp på rätt nivå... Om man ändå kan köpa eller kanske kommer att kunna köpa spelets ingame currency för riktiga pengar, vid eller efter release, så är ju systemet ändå lika dåligt som det är för andra spel.

Det är inte FZs uppgift att bygga Hype eller svänga konsumenternas åsikt eller inställning inför en release?

Medlem

AC FTW!


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av kebbe:

Gissar på att in-game valutan går att köpa för riktiga pengar, går redan att köpa 500 "in-game currency/drachma" för 20kr genom Monster-kampanjen.

Japp, men det står inte direkt att det rör sig om mikrotransaktioner utan att man får DLC s
Men så klart att man är skeptiskt tills motsatsen bevisats...

https://www.gamespot.com/articles/drink-monster-and-you-could...

"Ubisoft has announced a partnership with Monster Energy around Assassin's Creed: Origins where players can potentially get DLC when they buy one of the energy drinks.

* In-game resources such as Animal Resources and World
* Resources Drachma (in-game currency)
* Weapons such as the Dust Biter sword, the Face Breaker long stave, the Scepter of Thaati long scepter, and Rain Bow"

Kampanjen: https://assassinscreed.monsterenergy.com/


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

ELF
Medlem

Snälla, slå mig någon...
Vare sig det går att köpa ingame currency eller ej så är ändå detta ett första steg till att vänja spelarna vid minrotransaktioner i singleplayer.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Redaktör

@imbamakaber: tack för feedback. Jag tycker mikrotransaktioner funkar om de är helt och hållet frivilliga (t ex kläder), inte påverkar progression nämnvärt och smälter in naturligt (vilket casinoartade mods i Forza 7 inte gör).

I det här fallet ser jag det som relevant i skenet av debatten kring främst Shadow of War, och därför värt att ta upp. Men jag borde kanske ha nämnt att det kan ändras senare eller komma andra betalmodeller, fast jag nämnde ju e-butiken.

Vårt jobb är att ge relevanta spelnyheter, både positiva och negativa. Vilket jag tycker vi gör rätt bra.


signatur
Medlem

Jag kan tänka mig att detta är en taktik för att undvika negativa recensioner vid spelsläpp. De kan ju alltid lägga in mikrotransaktionerna med en senare uppdatering.

Medlem

Ifs är det inget nytt i Assassins Creed..
AC Black Flag, Unity och Syndicate har microtransaktioner i form av valutan Helix men det är inget måste och påverkar inte spelet i någon större utsträckning. Helix går även att få under spelets gång i mindre mängder genom att hitta så kallade "World Glitches".

Syndicate:

Helix Credit Small Pack (1000 Credits)

If you have needs that the base pack can’t cover, but don’t want to go over the top, then Assassin’s Creed Syndicate’s second smallest Helix pack is for you. It also comes with a bonus 200 credits, so I guess it’s really 1200. Why not just have it be 1200 Helix Credits then? That’s a mystery for another game.

Price: $9.99

Helix Credit Medium Pack (2000 Credits)

Medium. Not too small but also not extra large. Somewhere in-between. For all your moderate to medium Helix needs, go with this pack. Includes 1000 bonus Helix Credits.

Price: $19.99

Helix Credit Large Pack (3000 Credits)

Because you wouldn’t be caught dead buying puny small or base packs. Go with the Large Pack or go home. Also comes with 1800 bonus Helix Credits.

Price: $29.99

Helix Credit Extra-Large Pack (5000 Credits)

If this doesn’t buy you everything in the game then seriously WTF. It’s almost the price of AC Syndicate itself. Also comes with 4000 bonus credits, which is almost more in bonus than the Extra-Large Pack itself. I guess 4000 bonus Helix sounds sexier than just saying 9000 credits.

Price: $49.99


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem

Känns mest som ett halvt steg tillbaka för att stilla pöbeln efter att man gått två steg för långt.

Medlem

@Tomas Helenius:

Tack för återkopplingen.

Hur ni betraktar och behandlar en sådan här situation mot era besökare kan antingen bidra eller hämma till den normalisering som sker brett av dessa modeller.

Lotteriinspektionen har påbörjat utredningar i anknytning till mikrotransaktioner och dess nära relation till gambling. Också de fall där det per definition kan klassas som gambling.

Modellerna avser i alla lägen att spela på hur det mänskliga sinnet sitter ihop och vi vet inte ännu var gränsen ska dras upp. Även i de fall där det inte kan skildras som ekvivalent till gambling så ämnar det till utnyttjande på ett eller annat sätt för att generera mer intäkter.

Tills dess att vi vet, vore det kanske klokt att upprätthålla grundinställningen att det inte borde finnas med från början. Vi är nog alla ense i hur det påverkar spel, spelupplevelse och värde för pengar negativt.

Medlem

Ännu ett "Tripple AAA" spel som ger spelarna småbitar istället för hela spelupplevelsen.

@Tomas Helenius Jag hänger inte riktigt med i argumentet; Inte stör progression? Är inte att samla gear, skins och annat faktiskt en del av progression?

Min favorit än så länge är battlefront 2, det skall bli intressant och se vad ni skriver om den betan. Ett helt progression-system BASERAT på lootcrates.

Redaktör

@blohm: jag tänker hur det påverkar hur lång tid det tar att spela igenom berättelsen och liknande, alltså att ta sig igenom spelet på traditionellt sätt.


signatur
Medlem

Klart det kommer att komma microtransaktioner. Spelens värde har rasat, folk väntar till det är 75% rea eller så får företagen göra titlar där man har skalat bort det visuella. För AAA-titlar kostar så mycket mer att producera än t.ex Battlegrounds & Rocket League. Folk vänjer sig med att det råder inflation på spelmarknaden. Man vill ha det gratis eller för en summa på max 30$. Apple Store & Google Play är redan anpassade och spridningseffekten rör sig nu mot de andra områdena. Spelbranschen slåss nu mot det samma som taxi chauffören gör gällande Uber (ett företag vars förare måste tigga efter höga betyg & erbjuda gratis kaffe för att klara sig).

Avstängd
Skrivet av Maysay:

Klart det kommer att komma microtransaktioner. Spelens värde har rasat, folk väntar till det är 75% rea eller så får företagen göra titlar där man har skalat bort det visuella. För AAA-titlar kostar så mycket mer att producera än t.ex Battlegrounds & Rocket League. Folk vänjer sig med att det råder inflation på spelmarknaden. Man vill ha det gratis eller för en summa på max 30$. Apple Store & Google Play är redan anpassade och spridningseffekten rör sig nu mot de andra områdena. Spelbranschen slåss nu mot det samma som taxi chauffören gör gällande Uber (ett företag vars förare måste tigga efter höga betyg & erbjuda gratis kaffe för att klara sig).

Ja jag väntade tills för någon månad sen att köpa förra årets AC Ezio collection, var stor rea på det. Men var mest för att jag spelat alla dom spelen förut jag inte köpte det förra året. Årets AC kommer jag dock köpa direkt!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Nu när de har dessa mikrotransaktioner, kistor osv att kunna köpas av valuta in game. Vad tillför dem? Vore det inte bättre att bara låta allt smälta in i världen och sälja allt från olika NPCer istället?

Medlem

För mig finns det inte något resonabelt försvar för lootboxes i singleplayer, speciellt inte om man betalar en summa för spelet i början. Jag förstår hur de tänker, men det är inte något jag vill uppmuntra och därför undviker jag den produkten, eftersom att betala för det ö.h.t är att säga ja till denna praxis.

I ett f2p-spel är jag inte lika kritisk beroende på hur balanserat systemet är, eftersom de måste tjäna pengar på något sätt. Problemet här är ju att balansen ofta är fel, då man siktar in sig på s.k whales och kör vecko-kampanjer för medelanvändaren. Men är den rätt, har jag inga problem alls med spelet eller att bidra med en summa.

Medlem
1
Skriv svar